Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun haluan miehen laittavan tavarat takaisin paikalleen?

Vierailija
13.09.2022 |

Tämä on taas niitä pieniä mutta isoja ärsytyksen aiheita parisuhteessa. Mies ei laita siirtämiään tai käyttämiään tavaroita takaisin paikoilleen. Ja minulla pinna siitä kiristyy. Jos hän vaikka käyttää jotain työtasoa, jolla on säilytyksessä pino työpapereitani hän siirtää sen pinon tason viereen lattialle. Eikä nosta takaisin tasolle lopetettuaan hommansa. Tai jos hän haluaa laskea tavaroitaan hetkeksi olohuoneen sivupöydälle, jossa on koristeena minun jotain kukka-asetelmia hän työntää ne sivuun (minä sinänsä ok) mutta ei laita takaisin paikalleen otettuaan ne tavaransa pois. Ja minä joudun sitten laittelemaan näitä tavaroita takaisin paikalleen tai elämään kodissa missä asiat on lattioilla tai kauniit sisustusjutut rumasti jonnekin työnnettynä. Tai jos lainaa tavaroitani niin ei palauta niitä paikoilleen vaan palauttaa jonnekin muuhun paikkaan, josta en sitten itse löydä tai laittaa vaan pöydälle, josta sitten joudun siivoamaan ne itse paikoilleen. Miehen mielestä olen rasittava nalkuttaja ja nillittäjä kun näistä sanon enkä anna hänen elää kodissamme. Minun mielestä taas mies estää minua elämästä kodissamme kun ei huolehdi tavaroistani kun niihin koskee ja rumentaa kotia niissä asioissa joissa olen yrittänyt kotia kaunistaa.

Kysymys otsikossa.

Kommentit (408)

Vierailija
1/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hommata siivoojan. Osasta siivousfirmoista voi näemmä hankkia ammattijärjestelijän.

Et koske tavaroihin etkä siivoa. Siinä se

Vierailija
2/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se myös miehen koti? Jos ei ole, niin kerro sille, että lopettaa siellä omanlaisensa elämisen. Vai sopisiko sinulle, että mies ryhtyy nalkuttamaan siitä, että levität koriste-esineitä ja kukka-asetelmia ympäriinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu, 40 vuotta, en jaksa rutista enää.

Kaikki laittaa eri paikkaan mistä on ottanut ja ihmettelee että missä ko, tavara on kun on vienyt eri paikkaan.

Tämä tuntuu olevan yleistä.

Mietin joskus että onko ne minun paikat sitten ainoat oikeat.

Siirtelen vain paikoilleen.

Vierailija
4/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maljakot hittoon pöydiltä joilla on tarkoitus tehdä jotain muutakin kuin olla koristepöytinä. Paperikasat omalle paikalleen eikä työtasoille. Toisen tavaroita ei lainata.

Vierailija
5/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hommata siivoojan. Osasta siivousfirmoista voi näemmä hankkia ammattijärjestelijän.

Et koske tavaroihin etkä siivoa. Siinä se

En ymmärtänyt nyt. Ei aloitukseni liittynyt siivoamiseen. Mies kyllä siivoaa kotonamme, pesee lattioitakin. Mutta ei kyllä silloinkaan laita sen jälkeen huonekaluja paikoilleen vaan vähän sinnepäin vain tai jättää siihen mihin ne siirsi imuroinnin ja pesun alta. Ap

Vierailija
6/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se myös miehen koti? Jos ei ole, niin kerro sille, että lopettaa siellä omanlaisensa elämisen. Vai sopisiko sinulle, että mies ryhtyy nalkuttamaan siitä, että levität koriste-esineitä ja kukka-asetelmia ympäriinsä.

Koriste-esineitä meillä ei ole. Kukka-asetelmia on kahdella tasolla kahdessa huoneessa. Ei se minusta liikaa ole. Ihan normaalia että nainen tykkää sisustaa kotia vähän kauniimmaksi. Ap

Vierailija
7/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helpotti, kun muutettiin kolmiosta kahteen kaksioon. Saan laitella kaikkea kivaa pöydille ihan rauhassa eikä mikään ole kadoksissa.

Vierailija
8/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni saa jonkun innon tehdä jotain, vaikkapa nikkaroida, niin lähden alta pois. Ei kukaan jaksa sitä Missäse porakone on? Mihin on laitettu hanskat? Oletko nähnyt mittaa? Laitoin ihan varmasti viimeksi sen vasaran tähän?

Miten voi olla etti koskaan ole poranterät siellä mihin olen ne jättänyt? -jne-kitinää. Kun itse alan tekemään jotain, niin tiedän missä tavarani ovat. Tiedän myös yleensä noin suurinpiirtein missä ovat nuo tavarat joita mies sitetn ihan hermona etsii, mutta en sano mitään, poistun vain ja huikkaan ovelta onnea etsinnöille!

Vierailija
9/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maljakot hittoon pöydiltä joilla on tarkoitus tehdä jotain muutakin kuin olla koristepöytinä. Paperikasat omalle paikalleen eikä työtasoille. Toisen tavaroita ei lainata.

No minusta maljakot on meillä vain tasoilla joiden ainoa tarkoitus on olla koristetasoja tai koristepöytiä. Työpöydällä ei ole maljakoita eikä ruokapöydällä, niillä pitäisi mahtua tekemään ne muut asiat, siis jos vain haluaisi. Suurin osa papereista on paikoillaan laatikoissa ja kaapeissa, mutta ns. meneillään olevat paperit ei, vaan ne (sekä miehen että minun) on yleensä pinossa työtasolla. Ap

Vierailija
10/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tämä asia yllätyksenä yhteenmuuton jälkeen? 

Vierailija
11/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama homma. Keittiön tasot aina täynnä murusia, kaapin ovet ja laatikot ovat usein miehen jälkeen auki. Kengät harvemmin päätyvät kenkätelineelle vaan ovat siinä kävelylinjalla että varmasti ovat tiellä.  Jne. jne.

En uskalla edes ajatella millaiseen kuntoon saisi asunnon, jos asuisi yksin. Varmaan siivoaisi wc-pöntön kun huomaisi että se on likainen. Vaihtaisi lakanat, kun ne alkaisivat haista pahalle jne. Olen usein sanonut että turha ihmetellä jos välillä kilahdan. Tekee kyllä kun sanotaan, mutta ei aina viitsisi huomautella. Ja sitten suututaan huomauttelusta.

Mutta onneksi miehessä on enemmän hyvää.

Vierailija
12/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kumpikaan meistä ei osaa laittaa tavaroita paikoilleen. Välillä naurattaa, kun keittiöstä näkee, mitä mies on tehnyt, kun kaikki kaappien Ja lusikkalaatikoiden ovetkin ovat auki. Silti en itsekään pysty parempaan, jokin ruuvi aivoissa löysällä kai.

Välillä ärsyttää, koska on tavattoman vaikea opettaa lapsia laittamaan tavaroita paikoilleen käytön jälkeen, ja arjessa menee paljon aikaa tavaroiden etsimiseen. Mutta jokaisella meistä on epätäydellisyytemme, ja keksin sekä miehen että itseni kohdalla monta paljon isompaa asiaa, jotka voisivat olla hullummin.

Vierailija
13/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen kodin pitää olla juuri sinun standardien mukaan? 

Vierailija
14/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko tämä asia yllätyksenä yhteenmuuton jälkeen? 

Tietenkin. Kun asuimme suhteen alkuvuodet omissa asunnoissamme niin ei silloin tällaista ilmennyt. Eikä myöskään heti yhteenmuuton jälkeen. Ap

Vierailija
15/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta maljakot on meillä vain tasoilla joiden ainoa tarkoitus on olla koristetasoja tai koristepöytiä. Työpöydällä ei ole maljakoita eikä ruokapöydällä, niillä pitäisi mahtua tekemään ne muut asiat, siis jos vain haluaisi. Suurin osa papereista on paikoillaan laatikoissa ja kaapeissa, mutta ns. meneillään olevat paperit ei, vaan ne (sekä miehen että minun) on yleensä pinossa työtasolla. Ap

Kuulostaa normaalilta. Järjestyksenne ja järjestyksenpidon erot. Kompromisseja, neuvottelua tai erilleen muutto.

Vierailija
16/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllä laittaisi tavarat paikoilleen, jos osaisi lukea naisen ajatuksia reaaliaikaisesti, jotta alati vaihtuvat tavaroiden "oikeat paikat" olisivat tiedossa ilman sanomista.

Naisella tämäkin on jotain peliä, jota mies ei edes tiedä pelaavansa.

Jaahas. Meillä ne oikeat paikat ei vaihdu. Eikä tarvitse lukea ajatuksia, sillä ne oikeat paikat on siinä, mistä pari minuuttia aiemmin ne tavarat otti tai siirsi.

Ap

Vierailija
17/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin ongelman niin että minulla on nyt, ja tulee aina olemaan, ihan oma koti. Kaikki tavarat ovat omilta jäljiltäni, ei enää paskarantuisia kalsareita leikkuulaudalla. Pidän sen järjestyksen minkä itse haluan ja kaikki muut saavat tehdä samoin omissa kodeissaan.

Vierailija
18/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit että paperit on säilytyksessä työpöydällä, joten en voinut arvata etteivät ne ole nimen omaan säilytyksessä siinä. Asunnossa täytyy olla tasoja joille asiat voi laskea käsistään, on melko vähän jos teillä on vain yksi mahdollinen taso siihen, ja siinäkin on maljakot edessä. 

Vierailija
19/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen kodin pitää olla juuri sinun standardien mukaan? 

Hmm. Moniko haluaa asua kodissa, jossa sohva repsottaa vinosti niin ettei ole seinää vasten työnnettynä kunnolla, jossa ruokapöytä on vinosti, jossa kukkamaljakot on työnnetty yhteen rumaan kasaan pöydän reunalle, jossa ei koskaan löydä vaikkapa kuulakärkikynää kun sitä on lainattu ja työnnetty lainaamisen jälkeen jonnekin vaikkapa eteisen yläikkunanbikkunalaudalle. Ap

Vierailija
20/408 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on paperipinoja pitkin pöytiä? Et voi oikein vaatia toiselta, jos omat kamat on levällään pitkin ja poikin. Oma tilanne on se, että itse pidän tarkan huomen, että kamat ei ole levällään, mutta mies jättää silti kaikki just siihen, mihin ne kädestä putoaa. Nyt on esim. toista viikkoa kaksi golfhanskaa, tii ja ruohopiikki keskellä keittiön ruokapöytää. Bägi, jossa ne käsityksen mukaan kannattaisi olla on varastossa. Takapihalla on pitkin ja poikin porakonetta, sahaa, ruuvinväännin jne pikku timpurinhomman jäljiltä. Joka valmistui heinäkuussa Toi sähköpora tuskin enää edes toimii. En vaan enää jaksa olla vielä sisäkkökin. Kaiken muun lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi