Tekee taas mieli pullaa, muttei ole ketään naista leipomassa
Söisin varmasti yli tuhat kappaletta nyt! On nälkä.
Kommentit (42)
Korvaa leipoliikkeen pihaan. Osta mieleisesi pullat.
Osta valmispullaa (toki se on pahaa vs kotipulla) tai opettele leipomaan. Leipomista harrastava mies on monesta naisesta aika jees eli omatekemän pullan lisäksi sulla voi pian olla nainenkin..
Tasan ei sitten mene pullatkaan sen paremmin kuin nallekarkit. Itse tykkään kyllä leipomisesta hurjasti, mutta harvemmin tulee leivottua kun ei sitä yksin sellaista määrää viitsi eikä jaksa syödä. Ja kun pistää osan pakkaseen niin siinä riittää kahvileipääkin moneksi kuukaudeksi eikä lisää tarvitse/voi leipoa..
Tekee mieli kaljaa ja makkaraa eikä ole ketään miestä niitä hakemassa :(
Niinpä niin. Kelpasiko sulle nuorempana vaan ne jän nim mät tytöt etkä huomioinut ollenkaan niitä kil teim piä jotka tykkää huushollata, leipoa ja kokkailla?
Suomen laissa ei tiettävästi ole mitään sellaista kieltoa, etteikö mies saisi leipoa pullaa jopa ihan ilman lupaa, ainakin niin kauan kuin on vain pullan leipomisesta kyse.
Niin, kyrpähän tunnetusti haittaa pullataikinan tekemistä.
Jos olisi nainen niin sulla olisi pian pulla uunissakin eikä vain siinä kahvikupin vieressä.
Melko tyyristä, kun pullat voi leipoa ihan itsekin. Tai hakea lähimmästä leipomosta.
Mene kauppaan ja osta pullaa. Se voi kyllä olla miehenkin leipomaa.
Pulla on epäterveellistä ja meillä ei syödä sitä ollenkaan. Minä leivon kuitupitoista kauraleseistä ja kuitupitoisista jauhoista ainoastaan sämpylöitä joka pitää suolistoa kunnossa ja vähäsokerista jonka korvaan hunajalla tai vaahterasiirapilla ihan vähän sinne lisäten ja sokeriahan nekin on. Teen porkkanaraaste ja pinaatti sämpylöitä ja puuron lopuista.
Hiiva leivonnassa
Hiiva vaatii toimiakseen riittävän lämpötilan, nestettä ja ravinnoksi hiilihydraatteja. Pieni määrä sokeria, siirappia tai hunajaa nopeuttaa leivonnassa hiivan toimintaa. Mikäli taikinaan käytetään runsaasti rasvaa, sokeria tai kananmunia, tarvitaan hiivaa tavallista enemmän.
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/nain-onnistut/tuorehiiva-ja-kuivahiiv…
Osta itse paistettavia pullia, tai raakapakastetaikinaa, jos haluat itse pyöritellä :) pullia :) taikinasta :)
Vierailija kirjoitti:
Osta itse paistettavia pullia, tai raakapakastetaikinaa, jos haluat itse pyöritellä :) pullia :) taikinasta :)
Niissä vain voi olla aika paljon E-koodeja elikä lisäaineita jos katsoo tuoteselosteita.
Ainesosat
Patonki 86% (VEHNÄJAUHO (vehnä: Eurooppa), vesi, taikinajuuri (vesi, VEHNÄJAUHO), hiiva, suola, ruisjauho, emulgointiaineet (E 472e kasviperäinen, E 322 rapsista), VEHNÄGLUTEENI, paakkuuntumisenestoaine (E 341), VEHNÄMALLASUUTE, jauhonparanne (E 300)), valkosipulitäyte 14% (rapsiöljy, kookosrasva, sipuli, valkosipuli, kokonaan kovetettu rapsiöljy, vesi, suola, persilja, emulgointiaineet (E 322 auringonkukasta, E 471 kasviperäinen), happamuudensäätöaine (E 330), väri (E 160a), peruna- ja maniokkitärkkelys, aromi). Saattaa sisältää pieniä määriä ohraa, kauraa, soijaa, sinappia, maitoa ja seesaminsiemeniä.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/xtra-valkosipulitaytteinen-patonki-350-g-…
Tämmöistä sisältää xtra halpuutettu ruoka.
Katsokaa muistakin halpuutetuista tuotteista mitä lisäaine sontaa ne oikein ovat. Ei ihan kaikki mutta suurin osa on.
Jos osaisit leipoa pullaa niin silloin löytyisi nainenkin. Naiset on heikkoina ruuanlaittotaitoisiin miehiin.
Tämmöisiä tuoteselosteita katseltuani niin ei tehnyt enää mieli ostaa mitään halpuutettuja tuotteita.
Ei mikään ihme että syövät lisääntyvät.
Käy kaupasta, voi olla että saat naisen leipomaa tai sitten et. Leipomoalalla on paljon miehiäkin.