Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli, ja nyt mies laittoi 2800 euron "laskun" ravintolaruuista ja tavarasta, joita hän on ostanut minulle

Vierailija
12.09.2022 |

Sain WhatsAppilla peräti 89 kuvaa kuiteista, jotka kaikki oli ravintolaruuista, jotka hän oli tarjonnut. Lisäksi tähän 2800 euroon sisältyi käytetty iPad, jonka hän antoi minulle ja n. 140 euron lenkkarit, jotka hän osti minulle yllätyksenä.

Tilanne on sikäli erityisen naurettava, että mies asui lähes kolmen vuoden ajan ilmaiseksi luonani vanhempieni ostamassa asunnossa. Ei edes osallistunut sopimuksesta huolimatta yhtiövastikkeen maksuun, vaan minä hoidin sen koko ajan.

No, miestä odottaa kiva pieni yllätys. Setäni on nimittäin lakimies, ja hän sanoi, että jos mies ei suostu luopumaan naurettavasta vaateestaan, häntä odottaa pian kolmen vuoden maksamattomat osuudet yhtiövastikkeesta. Todennäköisesti emme kuitenkaan noteeraa tuota naurettavaa WA-tulvaa millään tavalla, vaan blokkaan luuserin numeron ja kaikki somekanavat, joiden kautta hän voisi ottaa yhteyttä.

Oliko tämä pikkumaisuuden huipentuma vai onko joku kenties palstalta kohdannut vielä naurettavampaa käytöstä?

Kommentit (189)

Vierailija
61/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tuli myös, mies ilmoitti, että minä ja lapsemme saamme häipyä. Hänellä on uusi nainen kuvioissa, eikä halua minua eikä yhteistä lastamme sekoittamaan pakkaa. Olimme avoliitossa, jonka aikana hän ainakin suurimmaksi osaksi osti isoimmat hankinnat, koska paljon paremmat tulot. Nyt hän pitää kynsin hampain joka kiposta ja kupista kiinni, vaikka ei edes tarvitsisi niitä. Imurin, pesukoneen ym. ymmärrän ja ne olenkin nyt itse hankkinut itelleni ja pojalle, mutta esim. hänelle turhista kattolampuista ja yksittäisistä paistinpannuistakin vääntää, vaikka niitä olisi yhteensä 5, niin ei olisi yhdestäkään luopumassa! Nyt sitten muutenkin koko tilanteesta ja erosta loukkaantuneena sanoin hänelle, että paistinpannut ovat sitten yhteisesti hankittu (vaikka hänhän ne on ostanut) ellei hänellä ole kuittia yms esittää, mikä toisin todistaa. Uskomaton p-läpi, että kehtaa kaiken jälkeen vain nakata vielä oman lapsensakin pihalle, eikä olisi mukaan antamassa kuin yllä olevat vaatteet ja kaikesta muusta saa tapella!

Aloitat uuden elämän ja hommaat kaiken uutena! Kolistelkoot mies nyksänsä kanssa teidän vanhoja pannuja.

Vierailija
62/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti niin huonoa provoa ei olekaan, ettei se menisi tällä palstalla täydestä.

Voihan asioista keskustella myös teoriatasolla vaikka ne eivät olisi tapahtuneet juuri kuvatulla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaisin vain, että sovitaanko, että jos hän ei nillitä tarjoamistaan ravintolaruoista, niin sinä et nillitä siitä, että hän on saanut asua 3v luonasi ilmaiseksi. Ja sen jälkeen vasta se numero estoon.

Mä en myöskään millään voisi olla sanomatta miehelle hänen ilmaisesta asumisesta, jotkut miehet on sellaisia, että huomaavat ja muistavat erittäin hyvin sen mitä ovat itse maksaneet mutta omat lokkeilut unohdetaan täysin.

Vierailija
64/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tuli myös, mies ilmoitti, että minä ja lapsemme saamme häipyä. Hänellä on uusi nainen kuvioissa, eikä halua minua eikä yhteistä lastamme sekoittamaan pakkaa. Olimme avoliitossa, jonka aikana hän ainakin suurimmaksi osaksi osti isoimmat hankinnat, koska paljon paremmat tulot. Nyt hän pitää kynsin hampain joka kiposta ja kupista kiinni, vaikka ei edes tarvitsisi niitä. Imurin, pesukoneen ym. ymmärrän ja ne olenkin nyt itse hankkinut itelleni ja pojalle, mutta esim. hänelle turhista kattolampuista ja yksittäisistä paistinpannuistakin vääntää, vaikka niitä olisi yhteensä 5, niin ei olisi yhdestäkään luopumassa! Nyt sitten muutenkin koko tilanteesta ja erosta loukkaantuneena sanoin hänelle, että paistinpannut ovat sitten yhteisesti hankittu (vaikka hänhän ne on ostanut) ellei hänellä ole kuittia yms esittää, mikä toisin todistaa. Uskomaton p-läpi, että kehtaa kaiken jälkeen vain nakata vielä oman lapsensakin pihalle, eikä olisi mukaan antamassa kuin yllä olevat vaatteet ja kaikesta muusta saa tapella!

Joo, näköjään avoliiton aikana hankittu omaisuus ei ole yhteistä vaan jokaisen omaa. Eli tossa jos missä on hyvä syy, miksi se prinsessajuhla kannattaa pitää. Mihin sun rahat on avoliiton ajan menneet? Ruokaan tms? Olisiko joku lastensuojelu, jonka te todnäk tarviitte väliin hoitamaan elari- ja tapaamissopimukset, tuossa taho joka voisi auttaa? Että nyt ainakin lapselle tärkeimmät huonekalut tms saatte mukaan? Koska todennäköisesti olette kumpikin ihan sillä koko omalla maksukyvyllänne ylläpitäneet sitä teidän elintasoa.

Vierailija
65/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nolo lakimies-setä sinulla jos luulee, että voisit saada jälkikäteen yhtiövastikkeita, jos sen maksamisesta ei ollut mitään sopimusta. Vaatimus on yhtä naurettava kun miehen vaatimus. Onneksi en tunne teitä.

"Tilanne on sikäli erityisen naurettava, että mies asui lähes kolmen vuoden ajan ilmaiseksi luonani vanhempieni ostamassa asunnossa. Ei edes osallistunut sopimuksesta huolimatta yhtiövastikkeen maksuun, vaan minä hoidin sen koko ajan."

Vierailija
66/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti niin huonoa provoa ei olekaan, ettei se menisi tällä palstalla täydestä.

Ja ilmeisesti sinä olet niin yksinkertainen, että et tajua, että kyllä täällä tajutaan,mikä on provoo, ja mikä ei. Asioista voi myös keskustella silloin,koska kuvatunlainen tapahtuma on totta, provona vain äärimmilleen viety. Lisäksi minusta ainakin on kiva kiusata kaltaisiasi yksinkertaisia ihmisiä, jotka eivät tajua, että tajutaan, että on provo ja heitetään vettä myllyyn. Mutta on se hyvä,ap, että hyono itsetuntosi nousee hieman,kun luulet olevasi älykäs,vaikka oikeasti et ole.

Vierailija
67/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolo setä!l

Ahah sullakin on luetun ymmärtäminen nolla! Siellähän lukee että "sopimuksesta huolimatta"...

Vierailija
68/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nolo lakimies-setä sinulla jos luulee, että voisit saada jälkikäteen yhtiövastikkeita, jos sen maksamisesta ei ollut mitään sopimusta. Vaatimus on yhtä naurettava kun miehen vaatimus. Onneksi en tunne teitä.

"Tilanne on sikäli erityisen naurettava, että mies asui lähes kolmen vuoden ajan ilmaiseksi luonani vanhempieni ostamassa asunnossa. Ei edes osallistunut sopimuksesta huolimatta yhtiövastikkeen maksuun, vaan minä hoidin sen koko ajan."

Niin, jos on sopimus,niin voi vaatia. Ulosottoon vaan.

Vierailija
69/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jollain "kirjolla"?

Vaikka kommentti oli typerä, niin älä pliis leimaa nepsyjä tuolla tavoin.

Vierailija
70/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei näytäkään maistuvan maailman etuoikeutetuimmassa asemassa vuosimiljardien ajan olleelle ja toisia hyväksikäyttäneelle minäminäfeministille!

Yhtiövastike 2 vuoden ja 11 kk ajalta (274 €/kk ja siitä puolet) on kuitenkin reilusti enemmän kuin 2800 €. AP

Miksi vain vastike?Lisää käypä "vuokra".

Kalusteet, sähkö, vesi, alueen käypä vuokra. Saattaa mies mennä kadota ja lopettaa typerät vaatimuksensa.

Vierailija
71/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta liitto on kestänyt, ei ole paljoa tavaroita ja lounaita tarjoillut jos 2800e saldona, ehkä ero onkin paikallaan.

Vierailija
72/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista eroprosessia teillä.

Rahan takia vain suhde.

Vierailija
73/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin keksitty miesvihalanka taas. Todella uskottavaa.

Vierailija
74/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt. Et sinä ihan ainoa ole tuossa tilanteessa. 

Minun mieheni on "sponsoroinut" suhteemme aikana suurimman osan minun huolitellun ulkomuotoni ylläpidosta. Ihan oman etunsakin takia, koska joutuu paljon käymään edustustilaisuuksissa työnsä puolesta ja suurin osa on "avec". 

Olen allekirjoittanut sopimuksen, että mahdollisen eron yhteydessä on 6 kk irtisanomisaika, jonka jälkeen olen vapaa lähtemään ilman korvauksia, mutta ennen sitä jätän miehelleni hänen kustantamansa hyödykkeet takaisin. Eli korut, vaatteet, silikonirinnat (irrotusleikkauksen joutuu maksamaan itse) ja hiuslisäkkeet (aitoa intialaista hiusta ja siksi kalliit) jotka hän säilyttää seuraavaa edustusrouvaa varten. 

Myöskään mies ei saa jättää minua yhtäkkiä "kuin nallia kalliolle". 

Saattaa kuullostaa erikoiselta, mutta minusta tämä on reilu diili ja vahvistaa sitoumuksen parisuhteeseen molemmin puolin. Meidän sopimus on tehty juristin kanssa ja papin aamenet ovat ihan huuhaata sen rinnalla, näkeehän sen jo erotilastoissakin. 

Vierailija
75/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin keksitty miesvihalanka taas. Todella uskottavaa.

Miten yksittäisen miehen kritisoiminen on miesvihaa? OP ei viitannut mitenkään siihen, että tässä olisi syynä toisen sukupuoli.

Vierailija
76/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi minullakin perittävää n.3500 euroa entisen avopuolison elättämisestä, mutta olisi kyllä tyhmää alkaa niitä vaatimaan takaisin näin 10 vuoden jälkeen.

Vierailija
77/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista eroprosessia teillä.

Rahan takia vain suhde.

Jotkut keksii kaikkea mahdollista kiusaa kun ero kiukuttaa.

Exä oli riidan yhteydessä äkäisenä ihan tosissaan tulossa hakemaan takaisin ostamansa kermapurkkia mikä jäi mun jääkaappiin 😂

Pokka petti siinä kohtaa.

Vierailija
78/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoisi miehen lähettämää laskua mitenkään, vaan laittaisin hänelle laskun juuri noista vastikkeista ja lisäisin siihen ehkä vielä hieman käypää vuokraa, jos summa uhkaa jäädä pienemmäksi kuin miehen vaatima 2800e. 

Uskomaton heppu. 

No, toisaalta, minä asensin vuokra-asuntooni vuokranantajan luvalla lisää pistorasioita ja tein muita sähkötöitä omalla kustannuksella, vuokranantaja ei olisi halunnut palauttaa vuokavakuuttani, koska olin jättänyt leivän muruja ruokakaappiin. Keskusteltiin hetki, lähetetäänkö nyt sitten lasku tehdyistä sähkötöistä vai maksetaanko vuokravakuus ulos. Sain vuokravakuuden.

Vierailija
79/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla ollut juntti seurustelu-€€€ mukamas-kumppani.

Vierailija
80/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä ole tarjonnut miehelle ravintolaruokia ja ostanut hänelle lenkkareita lahjaksi? Naiset ovat juuri tuollaisia. 

Miksi ukot ite varta vasten ottaa lahjoja kinuvia naisia? Täälläkin kuolataan nimenomaan slaavinaisia. Et ota vaativaa naista.

Missä niitä muunlaisia naisia tapaa? Ei missään. Ihan samanlaisia lompakkoloisia suomalaiset naiset ovat, kuten ap hienosti osoittaa. Lihavampia vain kuin slaavit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme