Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli, ja nyt mies laittoi 2800 euron "laskun" ravintolaruuista ja tavarasta, joita hän on ostanut minulle

Vierailija
12.09.2022 |

Sain WhatsAppilla peräti 89 kuvaa kuiteista, jotka kaikki oli ravintolaruuista, jotka hän oli tarjonnut. Lisäksi tähän 2800 euroon sisältyi käytetty iPad, jonka hän antoi minulle ja n. 140 euron lenkkarit, jotka hän osti minulle yllätyksenä.

Tilanne on sikäli erityisen naurettava, että mies asui lähes kolmen vuoden ajan ilmaiseksi luonani vanhempieni ostamassa asunnossa. Ei edes osallistunut sopimuksesta huolimatta yhtiövastikkeen maksuun, vaan minä hoidin sen koko ajan.

No, miestä odottaa kiva pieni yllätys. Setäni on nimittäin lakimies, ja hän sanoi, että jos mies ei suostu luopumaan naurettavasta vaateestaan, häntä odottaa pian kolmen vuoden maksamattomat osuudet yhtiövastikkeesta. Todennäköisesti emme kuitenkaan noteeraa tuota naurettavaa WA-tulvaa millään tavalla, vaan blokkaan luuserin numeron ja kaikki somekanavat, joiden kautta hän voisi ottaa yhteyttä.

Oliko tämä pikkumaisuuden huipentuma vai onko joku kenties palstalta kohdannut vielä naurettavampaa käytöstä?

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten miesten ei kannata antaa tarjota ravintoloissa mitään kun ne on juurikin tämmöisiä ja lisäksi pitäisi antaa pillua , jos mies tarjoaa kahvin ABCllä

Vierailija
102/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän naistenkin pitää tietää että Suomessa kaikki maksaa aivan järkyttävän paljon myös naisten elättäminen. Tuo naisten ajattelu tapa jaksaa hämmentää joka kerta, nainen vaatii että häneen tuhlataan rahaa mutta niille rahoille ei saa mitään vastinetta

No miksi otat itsellesi puolison, joka ei pysty elättämään itseään? Kyllä niitä työssäkäyviä naisiakin on Suomessa pilvin pimein, siitä vain valitsemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin keksitty miesvihalanka taas. Todella uskottavaa.

Miten yksittäisen miehen kritisoiminen on miesvihaa? OP ei viitannut mitenkään siihen, että tässä olisi syynä toisen sukupuoli.

No niinhän naisetkin huutavat pää punaisena naisvihaa, jos Marinia tai naishallitusta kritisoidaan.

No tuossahan todistit pointtini. Miksi sanot naishallitus etkä vain hallitus? Jos joku kritisoi Marinin kyvykkyyttä olla pääministeri hänen sukupuolensa takia, se on naisvihaa.

Vierailija
104/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku!

Ettekö te koskaan kyllästy tuohon säätämiseen ja taistelemiseen?

Vierailija
105/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nolo ihminen. Parasta olisi vaan nauraa päin pärstää tuollaiselle ja sitten blokata pois kaikesta.

Vierailija
106/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero tuli myös, mies ilmoitti, että minä ja lapsemme saamme häipyä. Hänellä on uusi nainen kuvioissa, eikä halua minua eikä yhteistä lastamme sekoittamaan pakkaa. Olimme avoliitossa, jonka aikana hän ainakin suurimmaksi osaksi osti isoimmat hankinnat, koska paljon paremmat tulot. Nyt hän pitää kynsin hampain joka kiposta ja kupista kiinni, vaikka ei edes tarvitsisi niitä. Imurin, pesukoneen ym. ymmärrän ja ne olenkin nyt itse hankkinut itelleni ja pojalle, mutta esim. hänelle turhista kattolampuista ja yksittäisistä paistinpannuistakin vääntää, vaikka niitä olisi yhteensä 5, niin ei olisi yhdestäkään luopumassa! Nyt sitten muutenkin koko tilanteesta ja erosta loukkaantuneena sanoin hänelle, että paistinpannut ovat sitten yhteisesti hankittu (vaikka hänhän ne on ostanut) ellei hänellä ole kuittia yms esittää, mikä toisin todistaa. Uskomaton p-läpi, että kehtaa kaiken jälkeen vain nakata vielä oman lapsensakin pihalle, eikä olisi mukaan antamassa kuin yllä olevat vaatteet ja kaikesta muusta saa tapella!

Aloitat uuden elämän ja hommaat kaiken uutena! Kolistelkoot mies nyksänsä kanssa teidän vanhoja pannuja.

Miksi kummankaan osapuolen pitäisi ostaa kaikki uutena eron tullessa? Noihin menee oikeasti todella paljon rahaa, mikä järki jättää toiselle ne huonekalut ja muut taloustavarat ja lähteä itse ikeaan ostoksille, että saa edes lautaset ruokapöytään?

Vierailija
107/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis tuo maksuaika laskussa? 14 pv netto ja sen alkaa viivästykorko juosta.

Vierailija
108/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tarinaasi sukulaisesta, joka on lakimies. Nimittäin aiheetonkin lasku on kiistettävä reklamaatiolla.

Jos et näin tee, laskuttaja voi nostaa kanteen käräjäoikeudessa ja hakea saatavaa ulosotolla.

Joten suosittelen

1. Reklamoimaan laskusta ja

2. Lähettämään vastalaskun, jossa velot asuinkustannuksia yhdessä asumisenne ajalta.

Mieshän on kuin mun exä tai Wille Rydman, joka on etukäteen kerännyt "todisteita". Toimiiko vilpitön ja henkisesti normaali sillä tavoin?

Reklamoi laskusta. Riittää kun kirjoitat, että sait nuo lahjana parisuhteessa.

Vierailija
109/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osti minulle lahjaksi merkkilaukun. Ajatuksena ihana, mutta en tuosta laukusta tykännyt itse yhtään. Pidän sitä silti, koska laukuista ymmärtämättömätkin arvaavat että se on huippukallis. Merkki oli valittu kuulemma sillä perusteella, että siitä saa parhaan hinnan myytäessä eteenpäin. Sen hän kuulemma tekee jos eroamme, sillä useamman tonnin laukkua en toki saa pitää. Ärsyttävää. Mies on antanut ostokuitin ja aitoustodistuksen äitinsä säilytettäväksi jotta pystyy suunnitelmansa pitämään. Voi tietty olla, että antaa äidilleen sen veskan minun jälkeeni. 

En tahdo toisaalta valittaakaan, saanhan luksusylläpidon vaikka en itse joudu maksamaan mitään. Tällaisesta elintasosta moni vain haaveilee. 

Vierailija
110/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako vastaan, jos uusi tuttavuus ostaa kalliita lahjoja. Siinä on yleensä aina jotain epäilyttävää.

Vierailija
111/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän naistenkin pitää tietää että Suomessa kaikki maksaa aivan järkyttävän paljon myös naisten elättäminen. Tuo naisten ajattelu tapa jaksaa hämmentää joka kerta, nainen vaatii että häneen tuhlataan rahaa mutta niille rahoille ei saa mitään vastinetta

Kyllähän naiset tietääkin, kun 99% elättää ihan itse itsensä. Kuinka monta miehensä elättämää kotirouvaa muka tunnet? Minä en tiedä yhtäkään.

Vierailija
112/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei näytäkään maistuvan maailman etuoikeutetuimmassa asemassa vuosimiljardien ajan olleelle ja toisia hyväksikäyttäneelle minäminäfeministille!

Yhtiövastike 2 vuoden ja 11 kk ajalta (274 €/kk ja siitä puolet) on kuitenkin reilusti enemmän kuin 2800 €. AP

Itseasiassa kun vähennät miehen maksamattomista asumiskuluista nuo lahjat, hän on edelleen 1995 egeä sulle velkaa.

Laitapa reklamaatio ja vastalasku, josta hyvität tuon 2800.

Eiköhän lopu miesvauvan pelleily.

Vierailija
113/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa: aina reklamaatio aiheettomasta tai virheellisestä laskusta. AINA.

Reklamoimatta jättämällä myöntää passiivisesti laskun oikeellisuuden.

Vierailija
114/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tarinaasi sukulaisesta, joka on lakimies. Nimittäin aiheetonkin lasku on kiistettävä reklamaatiolla.

Yksityishenkilön lähettämä lasku toiselle yksityishenkilölle tuskin on edes juridisesti perimiskelpoinen.

Vierailija
115/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskun lähettäminen on oikeustoimi, johon on reagoitava. Aiheettomaan laskuun reagoidaan kirjallisella reklamaatiolla, josta jää itselle todiste. Esim sähköposti riittää.

Ellei reagoi, laskuttaja voi käynnistää lainhaun käräjäoikeudessa ja viedä laskun perintään.

Eipä ole häävi juristi tuo sukulainen ellei osannut tätä neuvoa antaa.

Vierailija
116/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua häiritsee se miksi mies on säilönyt jotkut random ravintola ja kahvila kuitit vuosien ajan?

Onko tiennyt jo maksaessaan että aikoo periä takaisin?

Ja miten ne on edes säilötty kun on pysyneet kunnossa kun mulla ainakin tekstit häviää kuiteista vaikka ois miten laatikossa tms säilötty.

Vierailija
117/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt muistutuksena, että mieheltä ei ikinä oteta mitään vastaan, koska mies antaa ja maksaa asioita vain vaihtaakseen sen seksiin. Ja ap, ilmoitat miehelle, että teet hänestä rikosilmoituksen ja kuitit on todiste siitä, että hän on syyllistynyt seksin ostoon. Että haluaako oikeasti mennä asiassa eteenpäin.

Vierailija
118/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityishenkilön lähettämä lasku toiselle yksityishenkilölle tuskin on edes juridisesti perimiskelpoinen.

On se. Se on oikeustoimi. https://jurinet.fi/mita-kannattaa-tehda-kun-saat-aiheettoman-laskun/

Oman etunsa vuoksi kannattaa aina reklamoida aiheettomista vaatimuksista.

Vierailija
119/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se. Se on oikeustoimi. https://jurinet.fi/mita-kannattaa-tehda-kun-saat-aiheettoman-laskun/

Oman etunsa vuoksi kannattaa aina reklamoida aiheettomista vaatimuksista.

Lukeekohan otsikossa "lasku" lainausmerkeissä ihan syystä, mitä luulet?

Vierailija
120/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näy tuntevan edes alkeita juridiikasta. Toki laskuttajan pitäisi pystyä todistamaan että laskutuksesta on sovittu, mutta niin myös laskun saajan tulee voida todistaa, ettei ole sovittu.

Koska kukaan ei halua oikeuteen näin typerän asian kanssa, ei ole paljon vaadittu vastata laskuun reklamaatiolla.

Mulla on tähän koulutus, sinulla ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme