JOS auto sammuu vaikka moottoritielle, niin miten siinä pitäisi toimia?
Jos autoosi tulee tekninen vika ja yhtäkkiä sammuu tielle, niin mitä teet?
Pitäisikö soittaa hinausauto heti vai johonkin korjaamoon? Mihin se hinausauto sitten hinaa sen auton?
Entä pääseekö hinausauton kyydissä pois vai pitääkö soittaa taksi?
Kunhan mietin.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ohjaa auto pientareelle ja tilaa hinausauto, se vie auton mihin itse haluat ja pääset sen kyytiin
Lisään vielä että pistä heti jätävilkut päälle
Tämän takia en ajele moottoritiellä.
Otan puhelin käteen ja kysyn viipymättä palstalta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjaa auto pientareelle ja tilaa hinausauto, se vie auton mihin itse haluat ja pääset sen kyytiin
Ja kolmio tien varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varoituskolmio riittävän kauaksi autosta.
Jos soitat suoraan hinausfirmaan, maksat sen itse. Tietenkin soitat ensin vakuutusyhtiöön, jonka kautta hinauskin hoituu.
Jos sinulla on vakuutuksessa hinausturva, niin soitto vakuutusyhtiöön ja he tilaavat apua.
Jos vain mahdollista rullaa auto tien sivuun turvalliseen paikkaan. Pysäytä ja laita hätävilkut päälle. Jos sinulla on kaskovakuutus joka kattaa hinauksen, soita vakuutusyhtiön päivystys numeroon. He tilaavat hinauksen. Yleensä hinausauton kyydissä pääsee pois tieltä. Autoon mahtuu 1 tai maksimissaan kaksi kuljettajan lisäksi.