Hoidon tarpeessa olleet PLUSSANNEET pinoon
Moikka Kaikille Tutuille,
Nyt kun tuolla lapsettomuus puolella oli, että meitä plussaneita on jo niin monta niin pitäis meillä olla oma pino. Mä nyt sitten ajattelin uskaltaa aloittaa meille oman pinon. Toivottavasti saan itse olla tässä pinossa tuonne heinäkuulle asti:)
t. joalin + aarre rv 4+5
Kommentit (163)
Hieno homma että kaikki meni niinkuin pitikin! Noista ajoitusjutuista en kyllä osaa sanoa mitään, jospa alkio ei ole vaan jostain syystä kehittynyt " normaalia" tahtia? Mutta pääasia että kaikki on nyt kunnossa! Nautihan nyt raskaudestasi :) Mitkäs sulla on raskausviikot nyt?
Mitenkäs Tuupiksen flunssa, joko siellä ollaan parannuttu?
Täällä elellään vaan rauhassa ja odotellaan ajan kulumista. Seuraava neuvola on tosiaan vasta joskus rv 20 jälkeen, terkkari käski varailla aikaa sitten rv 20 paikkeilla. Höh, typerää, olisi kiva päästä vähän useammin esim. kuuntelemaan sydänääniä!! Mutta minkäs teet. Alkaisi edes tuo maha näkymään jo... :)
Hyvät viikonloput kaikille!!
-Lupus rv 14+2
Palaan takaisin tonne lapsettomiin. Ultrassa ei näkynyt enää sydämen sykettä, ja jotain ihme rakkuloita oli alkanut muodostuun (ei haljuakaan mistä kyse), joten nyt odotellaan, että vuoto alkaa. Ja jos ei ala, niin sitten avitetaan lääkkeillä parin viikon kuluttua. Vielä ei oo ihan hirveä olo, en ehkä oo jotenkin vielä tajunnut koko juttua. Toivon vaan, että pääsisin tutkimuksiin, joissa selviäis, voiko koko yrityksen lopettaa. Kiitos myötäelämisestä. Toivon teille kaikkea hyvää!
tulipa nuo onnittelut huonoon aikaan :( olen todella pahoillani, Bilha!! Pitikin käydä näin, harmittaa puolestasi valtavasti! Toivotan jaksamisia, käyn lukemassa kuulumisiasi sitten vaikka tuolta toiselta puolelta. Toivottavasti syy löytyy. Lähetän ISOT virtuaalihalit!!!
-Lupus
Bilhalle isot pahoittelut ja IIISO hali.
Että pitikin nyt sitten kuitenkin käydä näin.
Toivottavasti vuoto alkaisi pian, ettei tarvitse tehdä mitään kaavintoja tms. ja pääsette sitten taas jatkamaan eteenpäin.
:´(
-viivi-
Täällä mennään jo kolmatta viikkoa kotosalla (sekin siis jo lopuillaan) ja ens viikon jälkeen alkaa virallinen äippäloma.
Hurjaa vauhtia tuo aika näyttää vain menevän.
Alkaa pikku hiljaa olla todellakin iskostunut tuonne mielen perukoille, että kohtahan tuo nyytti taitaa olla täällä meidän luona. Uskomatonta.
Tarvikkeet on suurinpiirtein hankittu ja laitettu paikoilleen. Sitterin vielä haluaisin ja mahdollisesti myös kantoliinan voisin ostaa etukäteen. Vois sitten ottaa vauvan matkaan, kun lähtee koiran kanssa pellolle ulkoilemaan (sinne ei ihan rattaiden kanssa pysty menemään). Hoitopöytä odottaa hakua miehen siskolta ja sitten vain siihen tavarat paikoilleen.
Vähän jänskättää, että mitenkä pian tuo möttönen päättää maailmaan tulla vai antaako odotuttaa iteään. Kaveri sai esikoisensa viikolla 35+ ja mullahan ei enää tuohon ole kuin viikko! Hui!
Soitin tuossa aamusella Jorviinkin ja mennään sinne sitten ensi viikon viikonloppuna tutustumaan. =)
Kiva.
Eipä täällä oikein kummosempia.
Pitäs jossain välissä jaksaa imuroida.
Vois varmaan mennä väsäämään ruokaa ennen kuin nälkä yllättää liiaksi.
Voikaahan hyvin.
-viivi ja onnimöttönen rv34+0
Suuren suuret pahoitteluni Bilhalle. Voimia taas jaksaa eteenpäin ja uutta tulevaisuutta kohti. Toivon, että pian olet kuitenkin takaisin täällä meidän joukossa.
Viivi sullahan on jo kamalasti viikkoja täysi, kohta olette pieni perhe. Mahtaa olla mieletön tunne kun kohta saa sen pienen nyytin syliinsä, ei enää montaa viikkoa. Voi että...
Mä täällä olen pohtinut ja pohtinut VAUNUJA!!! . Mä haluan 3pyöräiset menopelit vauvelille ja nyt tutustumisien jälkeen olen päätynyt Teutonian Spirit S3 ¿malliin. Aion ottaa myös riskin ja tilata ne suoraan Saksasta. Eräässä liikkeessä ko malli oli nyt tarjouksessa 699¿, tämä sisältää siis vaunun ja pehmeänkantokopan. Saksasta jos tilaan niin saan hintaan 637¿ vaunun, pehmeänkantokopan, hyttysverkon, sadesuojan ja postikulut sis. tuohon hintaan. Säästö se on pienikin säästö varsinkin, kun joudumme kaikki hommaamaan ilman lahjoituksia/lainoja sukulaisilta ja kavereilta. Tällä hetkellä melkein kaikille joko on juuri tullut vauva tai on tulossa. Tänään ostin turvakaukalon kun satuin näkemään tarjouksen eräässä liikkeessä. Erittäin kevyt, kotimainen ja helppokäyttöinen kaukalo ja hinta oli sopiva vain 80¿. Onneksi miehen veljellä on sitten seuraava turvaistuin meille, mutta kaikki vauvatarvikkeet ovat ehtineet myydä aikoja sitten.
Täällä voidaan ihan kivasti jo kun tuo pahoinvointi on takanapäin ja massu ainakin kasvaa. Jouduin eilen käymään ostamassa mamma sukkahousut, kun tavalliset puristavat massua. Kohta pitää saada uusia hameita, kun ainoa jota tällä hetkellä enää pystyn käyttämään alkaa olla kohta kireä.
Iloista viikonlopun jatkoa kaikille...
t. joalin + aarre rv 17+4
Tulin Tuitun perässä vakoilemaan kuulumisianne.... ei vaiskaan :)
Tulin kysymään kuinka monella teistä oli piinapäivinä ennen testiä ihan selviä menkkatuntemuksia ja silti tulla pärähti plussa? Tässä kun itse piinailen pp 10 ja kauheet mahan nippailu, juilinta jomotukset sekä selkäsärky päälle niin rupee oleen tosi masis tunne :( ja tietenkin toivois sitä pienen pientä rohkaisua jotta jaksaa vielä sinnitellä.
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille ja oikeen ihanaa odotusaikaa ja tietenkin joulun alus aikaa.
Huiskutukset kaikille tuolta yläpuolelta :)
Täällä kotosalla istuskelen koiruuden kanssa kaksistaan, kun mies lähti kaverinsa kanssa automessuille ja sitten jatkavat iltaa Helsingin yössä ties mihin saakka.
Saapa nähdä jaksanko valvoa siihen asti, kun kotiutuu. Ellen nyt sitten joudu hakureissulle vielä.
Ei hirveästi kyllä huvittas lähteä hakemaan, kun en tykkää tuonne keskustaan ajella, vaikka muutoin autolla tykkäänkin ajaa.
Eipä nuo miehen baarireissut kovinkaan yleisiä ole, joten ihan kiva että hänkin välillä pääsee tuulettumaan. =)
Useimmiten tykätään viettää iltaa kavereiden kanssa ja saunoa ja syödä hyvää ruokaa.
Täällä onkin pinossa ollut varsin hiljaista.
Mitäs muille oikein mahtaa kuulua?
Moolista ois tosiaan kiva kuulla, miten jakselet?
Tirppa oli juuri näköjään käynyt vierailulla, kun ajattelin että mistäköhän tämän pinon kaivan. =)
Kyllähän nuo menkkaoireet ovat monella olleet merkkejä raskaudesta. Vaikka valitettavasti myös sitten siitä ikävämmästäkin vierailijasta.
Mulla ainakin oli niin, että kun normaaliin tapaan pillerit jätettyäni monesti saattoi tulla pikkuisen päivänä parina tuhrua ennen kuin varsinaiset menkat alkoivat ja sitten kun alkoi jomotus niin sitten tuli aika pian tätikin (samana päivänä siis). No, tässä plussakierrossa tuhrua ei näkynyt, mutta menkkajomotukset alkoivat sinä päivänä kun aikaisintaan olisi menkkojen pitänyt alkaa (mulla kierto on vaihdellut 26-28). Ajattelinkin että se oli sitten siinä, mutta menkkoja ei kuitenkaan kuulunut niin kuin yleensä.
Tuota jomottelua jatkui muutaman päivän, mutta vuotoa ei tosiaan kuitenkaan kuulunut. Tästä aloin jo pikkusen epäilemään, että olisiko todella onnistunut.
Myös rinnat kipeytyivät ennen oletettua tädin tuloa, varmaan n. viikkoa ennen..
Mulle tuo ei ollut tavallista näissä luomukierroissa, mutta silloin kun käytin pillereitä se oli joka kuukautinen merkki tädistä.
Toivottavasti tuo menkkajomotus olisi sulla merkki siitä iki-ihanasta nyytistä, joka koittaa kovasti pyrkiä matkustajaksi seuraavaksi yhdeksäksi kuukaudeksi. =)
Täällä pidetään kovasti peukkuja!
Millon sulla on muuten testipäivä?
Varjokaskin pääsee oikein kunnon ultraan vaavia salakatselemaan. =)
Tosi ihanaa. Sen mitä olen noita muiden juttuja tuosta 4D:stä lueskellut, niin ovat tainneet suurin osa käydä tuossa ultrassa 20 viikon jälkeen, mutta eiköhän ne siellä klinikalla tiedä milloin sinne voi mennä.
On varmaan mukava, kun saa sitten mahdollisesti tietää sukupuolen.
Meille se onkin sitten yllätys, kun vauva putkahtaa maailmaan.
Välillä olen kyllä ajatellut, että olisi ollut kiva tietää ja voisi olla jotenkin konkreettisempaa ajatella vauvaa yksilönä, kun tietää kumpi hän on. Mutta, pääasia että nyytti kasvaa ja syntyy sitten toivottavasti ajallaan terveenä.
Täällä ei mitään kummoisempia ole.
Viikot menee vauhdilla eteenpäin ja pikku hiljaa ajatukset ovat siirtyneet jo synnytykseen ja eloon uuden tulokkaan kanssa.
Mielen myllerryksiä on ruvennut ilmaantumaan, kun välillä miettii, että onkohan musta nyt tosiaan tähän ja kestänkö synnytyskivun. Mutta, useimmiten olen kyllä onnellinen tästä kasvavasta kummusta ja nyytistä joka liikkuu välillä erittäin ahkerastikin tuolla masussa.
On kyllä todella ihanaa ja jännää, kun tuolla masussa joku möyryää ja kasvaa. =)
Eipä tässä kait tämän ihmeempiä.
Mukavaa viikonloppua kaikille ex-hoidokeille ja niille hoidokeille jotka täällä välillä käyvät pyörimässä kuulumisia vilkuilemassa.
Täytyy tunnustaa, että myös minä olen edelleen käynyt katsomassa hoidokkien kuulumisia tuolla alkuperäisessä pinossa. =)
Pitäähän sitä tietää mitä kenellekin kuuluu.
-viivi ja onnimöttönen rv26+2
virallinen testipäivä ois ollu itsenäisyyspäivä, mutta tein jo tänään. Nega. Käytän lugeja vielä itsenäisyyspäivään ja teen uuden " virallisen testin" jotta voi ilmoittaa lääkärille että mun tutkimusultrakäynnit on käyty. Nyt nyppii ja keskiviikkona itketään.
Onnellista odotusta teille ja oikein ihanaa Joulua.
T. tirppa (pp12)
Jokohan sitä uskaltaisi pinoutua tänne... en meinaa vieläkään uskoa olevani raskaana, uskon vasta sitten kun nään :) Ultra onkin onneksi ylihuomenna, on sitä odotettukin. Neuvolaan en ole vielä soittanut, sanoivat klinikalla että kannattaa soittaa vasta sitten ekan ultran jälkeen.
Harmittaa Tirpan puolesta, olin niin varma että nyt olisi tärpännyt. :( Pahoittelut ja halit siis sinulle Tirppa jos käyt lukemassa!
Säikähdin oikein miten pitkällä täällä jo monet ovat, Viivikin! Vastahan sä vähän aikaa sitten plussasit... :) itselläni tuntuu aika menevän niin hiton hitaasti. En tosin ole varma noista raskausviikkojen laskentatavasta tässä tapauksessa, eikös punktio ole 2+0? No, ultrassa sen sitten ainakin näkee.
Raskausoireet ovat olleet aika helppoja, odotin jotain PALJON pahempaa. Rinnat ovat edelleen melko arat ja närästää/yököttää, eniten iltaisin. Ruokakaan ei oikein meinaa maistua. Ei ole tosin tarvinut vielä oksentaa.
Tulen sitten kertomaan että näkyikö ultrassa jotain...
-Lupus rv 7+1 (toivottavasti)
Tirpalle ISOT pahoittelut negasta! =(
kökkö kökkö kökkö....
Elämä on kyllä aivan liian epäreilua välillä.
Lupukselle onnea torstaiseen ultraan! =)
Oli se mullakin vaikea uskoa olevansa raskaana ja olin kyllä ihan tuonne rakenneultraan saakka epäilevä. Sitten kun tuossa hieman ennen puolta väliä rupesi tuntemaan liikkeitä alkoi itsekin olemaan vähän varmempi asian suhteen.
Nytkin vielä välillä ihmettelen, että saadaanko me tämä nyytti oikeasti kotiin asti. Huolestun heti jos möttösellä on vähän hiljaisempi päivä, mutta yleensä rupeaa kuitenkin sitten jonkin ajan päästä siitä möyrimään, niin ei tartte mammankaan huolehtia. =)
Jotta, et ole siis yksin tämän epätietoisen tunteen kanssa.
Oon välillä miettinyt, että uskonko vauvaa omakseni edes siinä vaiheessa, kun saan sen syliini. =D
Tuuhan ahkerammin kirjottamaan, kun olet käynyt ultrassa.
Kaikille muillekin vähän samaa toivottelen, että tulkaahan nyt kertoilemaan kuulumisianne. =)
Toivottavasti kaikki on hyvin.
Nyt pitää tehdä viimeiset hommat ennen kotiin lähtöä.
Mukavaa vapaata kaikille!!
(toivottavasti se kaikilla on vapaa)
-viivi ja onnimöttönen rv26+4
Ajattelin tulla vähän kertoileen kuulumisia! Nopeesti tuntuu tosiaan aika menevän, tekis mieli vaan syyä ja nukkua... ;)
Yökötys alkaa pikkuhiljaa helpottaa, eilen kyllä oksensin, mutta se johtu varmaan junan kyydistä. Vaavin syke on kuultu, se oli ihanaa! (tsuk tsuk tsuk!)
Pikkusen kuitenki huolettaa, kun toinen maksa-arvoista on tosi korkee, siitä johtuu kai tää ainainen kutina. Sitä nyt sitten tutkitaan, lääkärit ei oo oikeen keksiny syytä. Epäilevät ivf:n hormoneja.
Ens tiistaina on ylävatsan ultra ton maksahomman takia ja torstaina niskaturvotus ja ylimääräinen neuvolakäynti! Ultra jänskättää, pääsee taas näkeen pienen rakkaan!
Muuten kaikki on ok. Masu jo vähän pullottaa...
Tuuppis + Nakki rv 11+2
Tulin heti kirjuuttelemaan, kun huomasin tuupalaisen käyneen. =)
Hienoa, että vauva voi hyvin ja sykekin on jo löytynyt.
Toivottavasti tuo maksa-arvo systeemi ei olisi mitään vakavaa ja se normalisoituisi pian.
Muakin tuossa yhdessä vaiheessa (ylin puolivälin jälkeen) rupesi yhtäkkiä kutisemaan vähän joka paikasta ja jo kauhuissani ajattelin tuota raskausajan hepatoosia, mutta sitten löysin mahdollisen loogisen selityksen ja kutina hävisikin sitten pikku hiljaa.
Mulla tosin tuo kutina ei ollut kämmenten sisäpuolella eikä jalkapohjia kutissut niin kuin tuossa hepatoosissa on tapana, mutta kyllähän tuota heti kaikenlaista miettii.
Ei kait hepatoosi voi puhjeta vielä ensimmäisellä kolmanneksella?
En nyt halua pelotella, mutta tuli vain mieleen.. kyllähän ne lääkärit tosin sen jo olisivat selvittäneet.
Mukavia ultra näkymiä ensi viikolle! =) Eiköhän siellä kaikki ole hyvin, kun sykekin on jo löytynyt. Itsekin jännitin kyllä vielä rakenneultraakin.
Toivottavasti myöskin pahoinvointi alkaisi olla voiton puolella.
Mitäs muille kuuluu?
Mihin ootte kadonneet?
-viivi ja onnimöttönen rv26+6 (huih... koko ajan vaan mennään vauhdilla eteenpäin.. pian paukkuu jo 30.)
Yksi alkio oli kiinnittynyt, tai no eihän se enää alkio ole vaan sikiö :) vastasi oikeaa kokoa, viikkoja on nyt 7+2. Sydän sykki hurjaa vauhtia. Nyt saan sitten vähitellen lopettaa luget kokonaan, jipii! :)
Jokohan nyt uskaltaisi alkaa uskomaan tähän? :)
-Lupus rv 7+2
Kun sydämen syke on havaittu, on enää pieni mahdollisuus siihen että menisi kesken. Ainahan tietty kaikkea voi tapahtua, mutta ei niistä kannata liiaksi murehtia.
Todella ihana uutinen!! =)
-viivi ja onnimöttönen rv27+0
Onnittelut Lupukselle ihanien ultrakuulumisten johdosta! Se on aika uskomatonta, miten se pieni sydän voikin toimia, vaikkei ole oikein minkään kokoinen. :)
Tuupalaiselle tsemppiä maksa-arvojen kanssa, toivottavasti selviää mikä vaivaa ja saatte asiat järjestykseen! Onnea ultraan myös.
Viivillekin kovasti vilkutuksia, päästä katosi tyystin mitä pitikään sulle kirjuutella. No, tulen sitten takaisin jahka palautuu...
Omia kuulumisia kopioin tuolta osotus-puolen toukokuisista, laiskana en jaksa montaa kertaa kirjoitella...:
Enpäs olekaan kirjoitellut taas pitkään aikaan, pahoittelut etten ole ihan kärryillä kuulumisistanne. Lähinnä syy on kai siinä, että olen ollut kovin ahdistunut koko raskaudesta.Vaikka en muutenkaan ole ruumiinmuodoiltani mikään ihannenainen, ovat raskauden aikaan saamat muodonmuutokset alkaneet ottaa psyyken päälle. Olen ihan ällikällä lyöty, miten tämä onkaan tämmöistä?? Jos satun julkisella paikalla ihmisten ympäröimänä edes ajattelemaan että nyt kyllä näytän raskaana olevalta (maha pullistunut selkeästi) niin heti kohta on kamalan vaivautunut olo ja ihan kuin paniikkihäiriön oireita - ahdistusta, hikoilua, paha olo jne. Olen pähkäillyt että syy olisi siinä, etten ole ihan täysin pystynyt sisäistämään raskautta, enkä kai ' haluakaan' , kun odotan koko ajan että pahin tapahtuu. Nyt tosin tuntuu jo helpommalta, kun käytiin taas neuvolassa juttelemassa ja kuuntelemassa sydänääniä ja ensi viikolla on jo se 4D-ultra.
Eilinen neuvolakäynti auttoi oikeasti todella paljon, puhuimme myös tuosta ahdistuksesta samoin kuin siitä edellisestä käyntikerrasta (harjoittelijafiasko). Saimme kuulla sydänäänet (150-160) ja eka kohdunkorkeuskin mitattiin. Eikös se nyt ole se SF-mitta? Jos on, niin SF oli 16,5cm. Ihan yläkäyrällä, mutta kuitenkin normaalin rajoissa. Ilmeisesti selittää ainakin sen että olen tuntenut liikkeitä niin aikaisin, kun kohtu on kasvanut nopeasti isoksi ja sikiön liikkeet voivat tuntua mahapeitteissä? (omaa teoriaa, ei neuvolasta kuultua) Saatiin kuulla myös milloin olisi valmennusta luvassa, mukava tavata omankin paikkakunnan huhti-kesäkuisia odottajia. :) En itseasiassa tiedä koko kunnan alueelta ketään muuta raskaana olevaa... Ihan äippälomaa ajatellen olisi mukava tutustua.
Eipä tässä nyt ihmeempiä. Tulen tosiaan takaisin heti kun päähän palaa, mitä pitikään vielä sanoa. :) Hauskaa viikonloppua!
-v&kääpiö 19+1-
Tänään 4D-ultra! Tulen kertoilemaan illalla kuulumiset sieltä, hiukka jännittää kyllä. Tuodaan myös ekat vauvatavarat siskolta samalla reissulla. Meillä on tämmöinen toimiva kierrätyssysteemi, samat lastenkamat kiertää n neljää huushollia aina sen m ukaan, missä seuraavaksi lisäännytään. Kiva päästä tähän rinkiin mukaan. ;)
Hyvää viikon alkua!
-v&kääpiö 19+4-
Tuuhan sitten kertoilemaan mitä näitte.
Hitsit, ois ollu kyllä jännä päästä itsekin tuohon kyseiseen ultraan.
No, eipä tässä nyt loppujen lopuksi enää kauaa ole kun mekin nähdään pikkuinen livenä.
-viivi ja onnimöttönen rv27+3
Pistä meille sitte kuvaa! :)
Joalinista alan oleen huolissaan, minne on tyttö kadonnut?
Tosi kiva, että kaveri oli pinnistänyt kasvuaan. :) Varmasti iso helpotus. En osaa kyllä sanoa noista kasvujutuista, miten tarkkaan ne menevät samaa tahtia alkuvaiheissa. Joka tapauksessa iso hali ja onnen rutistus hyvien uutisten johdosta!
-v-