Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidon tarpeessa olleet PLUSSANNEET pinoon

29.10.2006 |

Moikka Kaikille Tutuille,

Nyt kun tuolla lapsettomuus puolella oli, että meitä plussaneita on jo niin monta niin pitäis meillä olla oma pino. Mä nyt sitten ajattelin uskaltaa aloittaa meille oman pinon. Toivottavasti saan itse olla tässä pinossa tuonne heinäkuulle asti:)

t. joalin + aarre rv 4+5

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla noita vihlomisia oli myös alussa, uskon että ne johtuivat kohdun kasvamisesta yms. Aikamoinen myllerryshän siellä mahassa on menossa nyt, joten ei mikään ihme että vähän tuntuukin. Eiköhän kaikki ole siis hyvin! :)

Tirppakin saisi jo uskaltautua tänne puolelle! :)

No nyt mä lähden oikeasti jatkamaan töitä, vielä olisi pari tuntia jäljellä...

-Lupus

Vierailija
82/163 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin moni kaipailee :o)

VIIVI onnea synnytykseen. Kyllä siellä tieten joku kämmentietokone oli möttösellä mukana kun osaa aika jämptisti tulla melkeen laskettuna aikana....

TUITTU mulla oli eilen kans tollasia kipuja. Jos nousi äkkinäisesti (eli mulle normaalisti) istumasta niin tuntu sellanen vihlasu, että veti pikkasen takasi päin. Jospa se kuuluu asiaan.

MANCO joko olo alkaa helpottamaan? Toivottavasti se on harmitonta tuhruttelua. On tää kyllä kauheeta, eilen lääkärille sanoin, että tää on taas ihan uus maailma nyt kun niihin negoihin kerkes tottua ja tiesi miten niihin reagoi. Nyt on ihan ulalla, haluais hehkuttaa mutta ei vielä uskalla. Vieläkin vessassa tutkii pikkareita *neuroottinenko*. No otetaan se sun sanonta sloganiksi " raskaana kunnes toisin todistetaan" .

PIKMIN onnea pikkuisesta ja ihanaa vauva-arkea. On se ihana lukea sellaisiakin kuulumisia.

Nyt täytyy tunnustaa etten oo lukenu vielä tätä pinoa läpi, LUPUS ainakin oli kertonut kuulumisiaan ja EMMAEMILIA huiskutus teille ja kaikille muillekin. Täytynee ruveta selaamaan pinoa läpi kun tällepuolelle on päässyt :o)

ON mitkähän ne mun viikot nyt sitten on kun lääkäri mun mielestä meinas, että ens viikon keskiviikko ois 5+6. Sitä ennen se kysy siirtopäivämäärän ja -viikonpäivän (19.2 maanantai). Kyllä mäkin muistelin että siirtopäivä ois se 2+0 mutta eihän se sitten täsmää vai meneekö raskausviikot kalenteriviikkoa nopeampaa. Kun ei oo vielä tälläsiä tarvinu aatella....*hih hih* Oireita ei oikeestaan oo juurikaan, lievää väsymystä ja tissikipua lukuun ottamatta. Ja tieten jos on pitkään syömättä saattaa tulla etova olo, mutta sitä on ollu ennenkin... joten ei kovin varma oire :o) Eilisessä ultrassa nähtiin ilmeisesti se ruskuaispussi ja mä sain siitä kuvan kotiin. Sitä kun ihmetteli niin se näytti mustalta pavulta jossa on muutama vaalee viiva keskellä. Lääkäri tuumas monitorin äärestä, että ihan niinkuin siinä näkyis jo jotain ja ihan aikatauluun mennään. Ja sano vielä, että kyllä sä raskaana oot \0/ \0/

Hei vaan hetkeksi ja huiskutukset kaikille plussanneille.

tirppa ja nökkönen rv 4+?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä jännät paikat! Jokohan Viivi siellä pientä pusuttelee? :)

Vastailinki Tirpalle noista lämmöistä tonne toiselle puolelle, vielä sen verran tuosta neuroottisuudesta, että täälläki kytätään joka pissireissulla pikkareita, että eihän näy punasta, eihän... En usko että se siitä muuttuu. Taijan tehä sitä loppuun asti! ;)

Täällä ei sen kummempia kuulumisia, ku että saikkua on vielä ainaki ens viikon. On kyllä supistukset jo vähentyny, vaikka vähän tuli takapakkia, ku vaari kuoli torstaina, niin ei tuo Nakkeroinen oikeen pitäny siitä että äiskä itki. Riehaantu ihan täysin ja supisteli kovin. Ja samana iltana oli vielä täällä meijän talossa jännät paikat, ku tuo naapurin äijä pidätettiin. Ilmeisesti epäilivät sitä puukotuksesta. Oli käytävä täynnä poliiseja, luotiliivit, kilvet ja poliisikoirat mukana. Jopa koko talo oli piiritetty ja puukollahan tuo naapuri niitä poliiseja sitte uhkas(idiootti...). Kyllä pikkusen pisti pelottaan...

Maha on jo iso, ihoa kiristää ja rinnat paisuu.

Tuupis ja Nakki rv24+4 (miehen keksimä nimi, varmaan (ehkä) siitä ku seurustelun alkuaikoina elin viikon pelkillä nakeilla :D Nyt koko suku kutsuu sitä Nakiks ja se kyllä rimmaa meijän sukunimen kans. Heh.)

Vierailija
84/163 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIVI päässyt siellä tositoimiin, huih!!! Innolla täällä odotellaan kuulumisia!!

TIRPPA, kävin sua jo tuolla lapsettomuuspuolella onnittelemassa taas hienoista ultrakuulumisista. On varmasti ihan superhienoa kun siellä pääsee niin usein käymään. Me saatiin tuoresiirrossa sillon se ultrakuva pisarasta, nyt passissa ei antanut. Eipä siinä kyllä tosiaan muuta nähtävää ollutkaan kun se nestepisara... :-)

TUITTU, eiköhän ne kaikki oudot ja vähemmän oudot vatsatuntemukset ole ihan normaaleja! Mulla oli sillon plussausviikolla tosi paljon niitä ns repäisykipuja mitä tuli heti jos nopsaan käänty, nous seisomaan tms. Ne sit loppu kyllä. Oo vaan niin rauhallisin mielin kun suinkin pystyt!

TUUPALAISELLA ollut jännittävä yö... Hulluja riittää. Onks sulla ollut paljonkin jo noita supisteluja ja saikkua siitä, vai onko nyt tullut vasta? Millon sulla on muuten laskettu aika? Lupuksen la:n kun satun tietämään niin veikkaan että sulla on kesäkuun lopussa?

(.) Tuhruja ei kai enää ole... Oon ihan luottavaisin mielin ettei ne mitään sen kummempaa tarkottanut. Nyt vaan sitä alku-ultraa odotellaan. Eilen oli eka päivä kun paha olo iski voimalla kimppuun. Saas nähdä jääkö se nyt sit kaveriksi vai ei.

Joo, ei mulla mitään asiaa ole, kunhan turinoin.

t: Manco 5+5

Vierailija
85/163 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juoksulenkille ja minä jäin sohvalle syöttämään Voitolle sipsejä.. Tasajako siis..;)

Vai on VIIVI päässyt lähtemään tositoimiin?!!!? Hienoa!!! Kuulumisia odotellaan.

TUUPALAISELLE rutistuksia surun ja supistusten keskelle! Oletko muuten palannut sinne samaan työpaikkaan takaisin, jossa oli se ikävä episodi muistaakseni syksyllä?

LUPUKSELLE vilkutuksia!! Olikos siellä jo se puoliväli ohitettu?

VARJOKAS ja EE.. Kuulumisia?!

Kiva TIRPPA kun uskaltauduit mukaan plussanneiden puolelle ja hirmuisesti onnea ultrakuulumisista!!!! Ihanaa, että viimeinkin teillä onnisti! Tuo on kyllä totta, että sitä oli jo oppinut suhtautumaan epäonnistumisiin ja nyt on ollut sitten iso haaste suhtautua onnistumiseen.. Kyllä se tästä, aika kuluu hitaasti mutta varmasti.

MANCO: Hienoa että tuhru päätti jättää sinut rauhaan!!!!! Ja oli sitten se pahaolo sinutkin löytänyt.. Toivotaan että se on vain hyvä merkki!!

ON: Vatsa on tuntunut sisältäpäin pinkeältä. En tiedä olisiko tämä ja sitten ne vihlaisut juuri sitä kohdun kasvamista. Muistan kun yksi lääkäri aikoinaan sanoi, että minulla on pieni kohtu kuten usealla ei-synnyttäneellä, joten johtuisikohan sisäinen pinkeys siitä?! Sitten keskiviikon ei ole ollut pahaa oloa. Ehkäpä elimistö on hieman jo tottunut tuohon istukkahormoniin. Väsy on ollut kova ja välillä mietityttää nuo kilppariarvot, jotka mitataan vasta parin viikon päästä. Rinnat on edelleen kipeät, mutta ehkä se pahin kipu on niistäkin lieventynyt. Yksi aika ikävä uusi vaiva on huimaus, etenkin nopeasti ylös noustessa. Mittailin tuossa yksi ilta verenpaineenkin (levossa) ja se oli vain 94/57. Täytyy varmaan ottaa puheeksi kun seuraavaksi juttelee jonkun lääkärin kanssa.

Mutta nyt taas hiihdon pariin..:)

-Tuittu ja Voitto 5+4-

Ps. Ajattelin päivittää itseni lapsettomuuspinoon plussanneeksi.. Haluatteko Manco ja Tirppa liittyä mukaan?

Vierailija
86/163 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sitä jo uskaltaa myöntää plussanneensa. Jatkostahan meistä kukaan ei tiedä joten se on herran haltuun se. Mutta jos plussatestistä on viikko niin kyllä sitä plussannut lapseton on :o) Joten voit päivittää minut plussanneisiin.

Vierailija
87/163 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUITTU, kyllä mut saa päivittää plussanneeksi tuonne yläkertaan.

t: pahoinvoiva Manco 5+5

Vierailija
88/163 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla teille heti kertomaan mahtavat vauvauutiset, eli Viivi on tänä aamuna synnyttänyt potran poikavauvan! Kaikki muut faktat saa tuore äiti kertoa sitten yksityiskohtia myöten kunhan vauva-arki on päässyt kunnolla pyörähtämään käyntiin, mutta tätä en millään malttanut pitää salassa :)

Sylin täydeltä onnea vielä koko perheelle!!! <3 <3 <3

EE

Vierailija
89/163 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollaan varmaan ihan onnesta soikeina koko perhe!! Vauvakuulumisia odotellessa..:) Ja kiitos EE:lle tiedoista!

Ei ole ollut yhtään huono olo.. Heikkona hetkenä mietiskelin, että onkohan se merkki tuulimunasta.. höh.. Voi että tämä se on vasta piinaavaa aikaa!!

-Tuittu 5+5, sinnikkäästi päivän Mancoa perässä-

Vierailija
90/163 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania uutisia! Nyt se on teidänkin pitkä odotus vihdoin ohi ja ihana pikkuinen poikavauva sylissä! Onnea onnea onnea!

-Q-

Vierailija
91/163 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia! :) Mielenkiinnolla odotan kyllä Viivin kuulumisia...

-Lupus 20+5

Vierailija
92/163 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti alkaa taas kirjoittelemaan kuulumisia pikkuisen tauon jälkeen, kun mulla on tänään jotenkin huono päivä ja on ihan pakko saada purkaa näitä ajatuksiaan johonkin :( En tiedä mistä tämä epävarmuus yhtäkkiä iski, mutta tuntuu että pitäisi päästä pian taas johonkin tarkistuttamaan onko pikkuinen edelleen ok. Ekasta ultrasta on ¿jo¿ kaksi viikkoa ja seuraavaan (np-)ultraan on aikaa VIELÄ kolme viikkoa ja ties mitä kaikkea sillä välillä ehtii/on jo ehtinyt tapahtua :( Mitään järkevää syytä tälle ololle ei ainakaan toistaiseksi ole, koska olotilassa ei ole tapahtunut kummempia muutoksia (etova olo jatkuu, rinnat on arat, maha on turvoksissa jne.). Ja nyt kun nimenomaan pitäisi pysyä tyynenä ja luottavaisena, jottei mitään ikävää tapahtuisikaan. Ahdistavaa aikaa tämä alkuraskaus joka tapauksessa on, kun pitäisi vaan kaikella tahdonvoimalla uskoa siihen, että kaikki menee hyvin vaikkei siitä ole olemassa mitään todisteita tai takeita. Argh. Helpottaa onneksi vähän kun saa purnata :) Ja turha kai mainitakaan, että olen tällä hetkellä tosi kade Tirpalle, jolla noita ultria on viikon välein! :) Jos mä hiippailisin vaivihkaa sun vanavedessä sinne tutkimushuoneeseen niin voisivatkohan ne vilkaista meidänkin tilanteen siinä samalla¿? :)

Parin viikon päästä (rv 11+1) olisi kuitenkin seuraava neuvola/lääkärikäynti ja pientä toivetta elättelen, että silloin saataisiin jo sydänäänet dopplerilla kuuluviin ja sen myötä vähän mielenrauhaa tähän tilanteeseen. Missä vaiheessa teillä pitemmällä olevilla on sydämen sykettä kuunneltu? Se riskihän tuossa tietysti on, että jos ei äänet kuulu niin paniikki iskee varmasti¿ Mutta siihenkin on aikaa vielä, joten turha kai miettiä sitä vielä.

Meni nyt tosi omanapaiseksi tilitykseksi, mutta vilkutukset kuitenkin kaikille ja mukava(mpa)a viikkoa itse kullekin!!

EE (rv 9+0 -> ainut piristys tälle päivälle, että voi sanoa olevansa ¿jo¿ kymmenennellä viikolla :))

Vierailija
93/163 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirppa tervetuloa tänne puolelle ja onneksi olkoon plussasta en ole varma olenko sinua jo muistanut onnitella. Teillähän on monta ultrakertaa tiedossa, mulla on varmaan mennyt ohitse, mutta oletko osallistunut johonkin erityiseen tutkimukseen, jonka vuoksi pääset ultraan noin useasti.

Ihanan paljon on nyt tullut plussanneita saadaan perustaa sitten tuonne vauvapuolelle meidän oma pino myöskin.

Viiville onnea, nyt vihdoin ja viimein on oma pieni käärö sylissä. Voi kuinka ihanaa, tulee ihan tippa linssiin kun ajatteleekin sitä hetkeä, kun kaiken jälkeen saa vihdoin sen oman pienen kainaloon.

Manco joko sulla on tullut pahoinvointia? Toivottavasti ei kuitenkaan hirveän pahaa? Mulla alkoi pahoinvointi vkolla 6 ja jatkui viikolle 17 ja sitten loppui kuin seinää. Jos aamusin oksentaa niin kannattaa pitäytyä vain jugurtissa (missä ei ole sattumia) tulee jouhevasti ylös vrt. leivän kakomiseen:)

EmmaE mulla kuunneltiin ekan kerran rv 11+5 ja silloin ne ainakin mun kohdalla kuului. Tosin olin juuri silloin tullut matkalta 6kg laihempana, joten tuossa massun päällä ei ollut juuri mitään mikä olisi voinut ääniä vaimentaa. Jostain luin, että rv7 tehdyn ultran mukaan eli on tarkistettu että syke löytyy ja sikiö on oikeassa paikassa keskenmenon riski vähenee. Siis silloin on tutkittu, että kaikki on sillä hetkellä kunnossa. Mulla esim ystävä sai keskenmenon vkolla 10 mutta sikiö oli kuollut jo vkolla 6 eli siinä meni niin kauan ennen kuin alkoi itse tyhjentymään. Mutta tiedän kyllä tunteen, kun sitä vain odottaa, että aika menisi aina sen yhden viikon eteenpäin.

Tuupalainen sulla on sielä ollut ikävät oltavat, osaanottoni. Toivottavasti saat supistelut kuriin, samaa vaivaa nimittäin löytyy täältäkin.

(.) Elikäs mä olen nyt toista viikkoa saikulla, kun supistukset alkavat vaivaamaan rasituksesta. Välillä olo on todella tuskainen ja pelkästään vessassa käynti voi kovettaa vatsan ihan tyystin. Mulla on nyt tämä ja vielä ensi viikko saikkua ja sitten jos kävisin taas kokeilemassa töissä oloa, ei tämä kotona olokaan ole herkkua kun ei pysty kunnolla mitään oikein tekemään. Selkä on myös aamuisin kipeä, kun meidän neiti ei tykkää, että äiti nukkuu kyljellään. Hänellä kun ei oikein ole tuota tilaa kasvaa niin kyljellään nukkumisessa maha litistyy enemmän ja siksi tila vähenee. Liikkeet ovat nyt alkaneet tuntumaan joka päivä useasti ja massu senkus kasvaa. Töissä tuskin ovat kovin hyvillään mun saikusta, mutta en halua ottaa mitään riskiä, että vauvalle tapahtuisi jotain sen takia, että pakottaisin itseni väkisin kärvistelemään töissä. Tätä lasta on kuitenkin niin kovalla työllä " tehty" , etten ikinä voisi antaa itselleni anteeksi, jos hän syntyisi vaikka liian aikaisin sen takia, että olen ollut töissä.

t. joalin+rinsessa rv. 23+6

Vierailija
94/163 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä töistä en ole viitsinyt paljon kirjotella kun sivujen latautuminen kestää varmaan 10 minuuttia...

VIIVILLE ONNEA PIKKUPRINSSIN SYNTYMÄN JOHDOSTA!!! Siellä ollaan varmaan hiukka onnellisensekavissa tunnelmissa nyt... :-)

Ja sitten omaa napaa. Koska tunnelmat on vähän samat kun EE:llä. No, ei kyllä olla varmasti ainoita... Mutta mun tuhrut/vähäiset kirkkaammatkin vuodot ei ole jättäneet rauhaan. Yleensä aamun kotoo-töihin siirtymän aikaan tulee pikkarisuojaan aamun vauhtiviivat, mut ei sit muuta oikeastaan koko päivänä. Ja nuokin tulee aina kunnon valkkariputouksen saattelemana. En ole siis kovin huolissani mutta toisaalta en osaa olla kovin rauhallinenkaan. Varsinkin kun eilen ja tänään on sillon tällön vähän enemmän jomotellut tuonne kohdun seutuville, enkä saa selvää onko se menkkakivun oloista vai normaalia asiaankuuluvaa jomotusta... Mutta tää on siis ihan kamalaa kun aika vaan matelee eikä mitään muuta voi tehdä kun odottaa ja toivoa. Ja sit kun rupeaa miettimään sitä vaihtoehtoa että meneekin kesken... :-(

Oireita mulla kyllä on; öklötys on tullut jäädäkseen(?), tissit on kipeät, väsyttää ja nyt myös huimaa... Kiitos vaan JOALIN kivasta vinkistä aamiaisen suhteen! ;-) En oo vielä oksentanut, tosin tänä aamuna oli heti herätessä niin paha olo että kävin jo halaamassa pönttöä, onneks mitään ei tullut kuitenkaan pois.

Neuvolaan olen menossa jo ensi viikon maanantaina, ja ensi viikon torstaina on sitten alku-ultra VL:lla.

TUITTU ja TIRPPA, mitkä teillä on tunnelmat??? Elä Tuittu huoli oireettomuutta, toisillahan oireita vaan ON vähemmän! Esim yks tuttu nyt jotain rv11, niin sillä ei kuulema oo esim tissit yhtään kipeät " vieläkään" . Ja ole onnellinen ettei sulla ainakaan tuhruja/vuotoja ole!!! Millos Tuittu olet menossa neuvolaan? Mun tosiaan piti soittaa hyvissä ajoin sinne kun ollaan itse täs lomalla pariin otteseen, sit on pääsiäinen, ja sattuipa vielä niin että th on vuosilomalla just sillon kun me oltais paikalla. Joten menen jo ens ma.

Nyt mun täytyy rueta taas töihin. Voikaa hyvin kaikki!! Ja hei, oletteko siis pistämässä Odotus-puolelle pinoa myöskin?

t: Manco rv~6

Vierailija
95/163 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä päivä onkin sujunut PITKÄSTÄ aikaa vauhdikkaasti töiden merkeissä. Alkaisikohan tämä töissä kuukausia vallinnut totaalijumitus pikkuhiljaa purkautua ja sitä myöten myös ajankuluminen kiihtyä? Toivottavasti! Varailin itselleni mukavaa ajanvietettä pariksi tulevaksi viikoksi, mm. kasvohoidon ja kampaamoajan :) Onpahan välillä jotain muutakin kuin tähän yhteen asiaan liittyvää odottamista!

Tosi tympeitä nuo Mancon tuhrut, mutta olen kyllä ihan samoilla linjoilla sun kanssa, että jotain ihan asiaankuuluvaa niiden täytyy olla. Tuskinpa mitään vakavaa, kun kaikki muut oireet on entisellään ja noin vähäisistä määristä kuitenkin kyse.

Entäs missä Tuittu ja Tirppa? :)

Kaikille tasapuolisesti mukavaa viikon jatkoa ja hyviä vointeja!

EE

Vierailija
96/163 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joalinille piti sanoman, että pidä ihmeessä hyvällä omallatunnolla saikkua jos vähänkin siltä tuntuu! Itsellä on ihan samat fiilikset, että jos mitenkään voi tämän pienen ihmeen hyvinvointia edistää niin kaikkeni olen sen eteen valmis tekemään. Nyt vaan ihan rauhallisesti lepäilet etkä ota stressiä mistään työkuvioista, toivotaan ja uskotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin!

Vierailija
97/163 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain lähtö koitti sitten meikäläiselle silloin perjantain ja lauantain välisenä yönä. Ei malttanut möttönen enää odottaa ja hyvä niin. =) Vaikka eipä mulla nyt niin kiirettä ollut tuon masun kanssa. Ja uskomatonta tosiaan, mutta sitä on jo nyt hieman ikäväkin. ??? Kummallista.

Pieni poika möttönen syntyi siis lauantai aamuna 10.3. klo.8.39

Painoa pojalla oli 3455g ja pituutta 52cm. Pipo oli muistaakseni 33cm.

Tuommoinen hoikka poika, jolla on pitkät ja isot jalat. =D

Synnytystarinaa:

Perjantai päivänä ei siis todellakaan ollut ollut minkäänlaista viitettä siitä, mitä illalla ja yöllä on tulossa. Kaikki aivan normaalisti kuten ennenkin eikä mitään kummempia kivuttomiakaan suppareita ollut ollut (mulla kun niitä kivuliaita ei oikeastaan ollut lainkaan ollut ennen synnytystä).

Illalla kymmenen tienoilla sitten huomasin, kun sohvalla köllötellessäni huomasin housujen kostuvan ja nousin äkkiä ylös vessaan ja tuumasin siinä samalla miehelle, että se taitaa olla menoa sitten tänä yönä.

Menin vessaan ja tuumasin, että lapsivettähän tämä, mutta kuitenkaan täysin ne eivät olleet menneet.

Sitten rupesikin jo vähän jännittämään.

Soittelin Jorviin ja sanoivat, että mahdollisuuksien mukaan voin hyvin mennä vielä nukkumaan suihkun kautta ja tulla sitten aamulla vastaanottoon.

Ruvettiin siinä sitten miehen kanssa puuhastelemaan paikkoja kuntoon ja tavaroita kasaan ja ensimmäisiä supistuksiakin rupesi pikku hiljaa tulemaan. Kävin suihkussa ja taas tuli lapsivettä jonkin verran.

Kahdentoista maissa ruvettiin kellottamaan jo säännöllisiä supistuksia n.5min välein. Välillä tuntui että jopa useammin.

Koitin kyllä mennä nukkumaan, mutta siitä ei kyllä enää tuossa vaiheessa tullut mitään, joten tulin yläkertaan yksikseni puuskuttelemaan ja pyöriskelemään ympäri olohuonetta. Kokeilin myös kauratyynyä, mutta musta tuntui että se tuntui tosi pahalta ja hiosti vain turhaan. Tunnin verran tsemppasin sohvalla torkkuen, mutta kahden jälkeen en enää pystynyt ja menin sanomaan miehelle, että nyt kyllä lähdetään. Menin vielä suihkuun ja mies tohinalla keräsi kamppeet kasaan ja kävi hakemassa auton. Siinä sitten kello kolmen jälkeen ajeltiin sairaalalle ja puol neljä oli merkattu meidät vastaanotetuiksi synnärille.

Kätilö tutki kohdunsuun ja kohdun suu olikin tuossa vaiheessa jo neljä senttiä auki, joten synnytys oli jo hyvässä käynnissä tuossa vaiheessa.

Kyseli toiveita kivunlievityksen suhteen ja menin siitä sitten sinne ammeeseen ensimmäiseksi. Tunnin verran siellä melkein jaksoin olla ja sitten olo rupesi taas tuntumaan turhan tuskaiselta, joten viiden aikoihin siirryttiin synnytyssalliin. Tuossa vaiheessa olin auki jo 6-7 senttiä. Sain epiduraalin kuuden maissa ja se vaikuttikin oikein hyvin aina ponnistusvaiheeseen saakka. Siinä kahdeksan jälkeen rupesin sitten ponnistamaan (tarkkaa kellon aikaa en muista), mutta vauvan sydänäänet tuppasivat aina välillä vähän heiketä, kun supistuksetkin olivat toisinaan hieman tehottomia alun rytinän jälkeen (vaikka olinkin koko ajan myös tipassa, joka tehostaa supistuksia). Paikalle haettiin sitten lisää henkilökuntaa ja vauva autettiin maailmaan imukupin avulla, vaikka olisi kyllä kuulema tullut ilmankin. Eivät kuitenkaan halunneet riskeerata, kun sydänäänet heikkenivät aina välillä jonkin verran.

Varsin reippaasti siis päätti möttönen maailmaan tulla ja ainoastaan tuo ponnistusvaihe oli musta todella rankka, mutta niinhän kait se yleensä.

Muutamia tikkejä (en tiedä tarkkaa määrää vaikka sanoivat ettei tuo episotomia olekaan iso) tuli alapäähän ja pariin otteeseen jouduttiin myöskin katetroimaan (synnytyksen aikana ja sen jälkeen), kun tuo epiduraali puudutti ilmeisesti rakonkin alueen niin tehokkaasti etten saanut pissattua. Muutoin kyllä jalat toimi eikä puuduttanut toimintakyvyttömäksi.

Synnytyksestä jäi ihan hyvä mieli, jos nyt näin voi sanoa eikä ollut niin kamala juttu kuin ehkä olisin kuvitellut. Johtuen varmaan osin myös siitä, että meni noin sutjakkaasti.

Eilen tultiin jo kotiin ja nyt sitten harjoitellaan imetystä ja vauva-arkea.

-viivi ja pieni mies-

Kiitoksia PALJON kaikille onnitteluista! Tuli ihan tippa linssiin, kun niitä luin. =) Nyt tarttee mennä.

Vierailija
98/163 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vielä Viiville pikkumiehestä. Voi kuinka ihanaa oli lukea heti sinun synnytyskertomus. Onneksi kaikki meni hyvin ja aika nopeastikin vaikka olit kyllä varmasti poikki, kun et nukkunut, mutta äiti hormonit jylläsi varmasti niin kovasti, että sitä jaksoi pikkumiestä ihmetellä oikein kunnolla. Ihanaa vauva arjen jatkoa sinne ja perästä kyllä tullaan hitaasti mutta varmasti. Voisit varmaan laittaa tuonne vauvapuolelle meille oman pinon, kyllä täältä sinnekin moni on jo pääsemässä...

t. joalin

Vierailija
99/163 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIVI onnea pikkuprinssistä! Ihanaa vauva-arkea ja erittäin aurinkoista kevättä uudelle perheelle!!

EMMAEMILIA joo kyllä mustakin on mukavaa käydä tiuhaan ultrassa. Silloin ei tarvi piinailla ku viikon kerrallaan ja näkee " ensiaskeleet" tuoreeltaan. Vaikkakin tuota ajamista on aikalailla 15min vastaanoton vuoksi.

MANCO mikä tilanne? Joko tuhru on loppunut?

TUITTU Onko enempää tullu oireita?

Kiitos kaikille jotka ovat toivotelleet tervetulleeksi tälle puolelle! Peukut tanassa, että täällä myös kaikki pysytään.

ON tänään oli (taas) ultra. Sykettä ei löytynyt, eikä meinattu löytää ruskuaispussiakaan. Hetken jo ajattelin, että p****le tuulimuna, se nyt vielä ois puuttunut. Noh lääkäri painoi sitten mahaa ja löytyhän se kauniin pyöreä pussukka. Sykkeen ois halunnu saada näkyviin kun kuulemma näillä viikoilla se pitäis jo näkyä (5+6). Mä kysyin sitten että mistä ne viikot lasketaan. Tuumas vaan että edellisistä kuukautisista (?) ihmettelin sitten ääneen etteikö se ookkaan siirtopäivä se 4+0. Voihan sen kuulemma laskea niinkin. Eli jomminkummin kunnes voidaan tarkemmin sikiön koosta päätellä noi viikot. Itse ajattelen olevani 5+2 jottei niin huolestuttas toi sykkeen puuttuminen. Maanantaina kuikitaan uudestaan ja jos siellä jotain elinkelpoista on se pitäisi silloin jo näkyä viikoista riippumatta.

No nyt on pakko lähtä tekeen eväät, illaksi töihin. Huiskutukset kaikille!

tirppa ja nökkönen rv joko 5+2 (jos lasketaan siirtopäivästä 2+0) tai 5+6 (jos lasketaan viime menkoista)

Vierailija
100/163 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä osallistuin 3D ultra ja Pas tutkimukseen. Siinä käydään viikoittain ultrassa ja samalla otetaan verikokeet hormonipitoisuuksien määritystä varten. Viimeinen kerta on 48-49 vrk siirrosta.

Samalla tämä lääkäri tekee NP ultran myöhemmin.

Ja ajattelin sitten jossain vaiheessa tiedustella missä tehdään niitä 4D ultrauksia jos vaikka sattus sama lääkäri....Vois olla ihan mielenkiintoista seurata saman lääkärin kanssa vauvan kehitystä.

Nyt niitä eväitä tekemään.