Hoidon tarpeessa olleet PLUSSANNEET pinoon
Moikka Kaikille Tutuille,
Nyt kun tuolla lapsettomuus puolella oli, että meitä plussaneita on jo niin monta niin pitäis meillä olla oma pino. Mä nyt sitten ajattelin uskaltaa aloittaa meille oman pinon. Toivottavasti saan itse olla tässä pinossa tuonne heinäkuulle asti:)
t. joalin + aarre rv 4+5
Kommentit (163)
Viivin synnytyskertomus oli kyllä aika ihana.. Onnea vielä kerran ja piipahda ihmeessä kertoilemassa vauva-arkikuulumisia!!!
Joalin on nyt vain hyvällä omallatunnolla sairaslomalla jos kerran työ ei miellytä Aarretta..:) Ei vaan onhan se varmaan totta, että on huono omatunto ja aika kuluu levätessä hitaasti, mutta totta on myös että Aarre on se tärkein!!
EElläkin oli ollut heikko-peikko-iskee-hetki.. Niitä on täälläkin tasaisin väliajoin, mutta nyt kun viikot on jo 6+ niin on ollut jotenkin seesteisempi olo. Minä olen miettinyt, että kävisin pääsiäisen jälkeen vielä yksityisellä tarkistusultrassa. Jotenkin sen np-ultran odottaminen ensi keskiviikon jälkeen tuntuu niin pitkältä ajalta.
Tirppa onnekas se tosiaan pääsee viikottain ultraan.. Kauanko nämä ultrat jatkuvat? Toivotaan että maanantaina se Nökkösen sydän tykyttää kuin höyryveturi..:)
Manco: Minä soittelin neuvolaan vain sen parvorokkolähetteen takia ja kysyin vielä, että saanhan varata ajan vasta ultran jälkeen. Antoivat luvan, joten soittelen sinne tosiaan vasta jos ensi keskiviikon jälkeen on aihetta. Aiotko muuten valita Jorvin, Kättärin vai naistenklinikan? Itse olen ajatellut Jorvia, mutta voihan se mieli vielä muuttua.
ON: Tänään oli taas vähän huonompi olo ja siksi henkinen olo on taas positiivinen. Olen tosiaan niiiiin onnellinen että ainakaan vielä ei ole tuhruja näkynyt. Tasan viikko enää ekaan ultraan ja jännittää ihan sikana. Voi kun siellä näkyisi sikiö.. *toivoo niin hartaasti*
Koskahan se Miliko uskaltautuu tälle puolelle?! Meillä on tosi monella ihan lähekkäin lasketut ajat.. Kiva!
-Tuittu ja Voitto 6+1-
Viiville vielä kerran isot onnittelut pikkuisesta pojasta!! :) Tulehan sitten kertomaan kun ehdit että miten vauva-arki on käynnistynyt!
Joalin: Töitä kyllä ehtii tekemään vielä vaikka kuinka paljon, joten lepäile nyt kun on sen aika. Huonoa omaatuntoa ei kannata tuntea, kyllä ne varmasti töissäkin ymmärtävät mikä on oikeasti tärkeää. Toivottavasti supistukset rauhoittuisivat!
Hyvä että EE on piristynyt, niin sitä pitää :) ihmeen nopeasti on mennyt aika, vastahan sä plussasit ja nyt jo 10. raskausviikko menossa!
Mancolla eka neuvolakäynti lähestyy, kivaa! Oireetkin kuulostavat oikein lupaavilta, toivottavasti et nyt joudu oksentamaan sentään. Jomottelut johtuu varmaankin siitä kohdun kasvamisesta, ja sitä tuntuu olevan kaikilla alkuraskaudessa.
Ihanaa että saatiin tänne näin paljon väkeä lisää, ja nyt Milikokin! Onnittelut siis Milikolle vielä tänne puolelle, jospa kohta uskaltaudut jo tänne! :) Varjokas taitaa olla seuraava jakautuva, jos oikein muistan...?
Tirpalla on kyllä mukava määrä noita ultria, voi kun kaikki täällä piinailevat pääsisivät yhtä usein! Eiköhän se syke näy jo seuraavalla kerralla kun pikku Nökkönen pääsee vähän vielä kasvamaan... :)
Tuitullakin eka ultra on jo lähellä, hienoa. Oireettomuudesta ei kannata huolestua, mulla ainoa oire alkuraskaudessa oli se pari viikkoa kestänyt lievä öklötys iltaisin. Silloin kyllä ihmettelin itsekin että miksei oireita ole, mutta taisin vaan päästä paljon helpommalla kun moni muu täällä.
Oma napa: Eilen oli pitkästä aikaa neuvola, kaikki edelleen onneksi ok. Sydänäänet kuuluivat hienosti, vaikka tuntuuhan nuo liikkeetkin jo paljon mutta silti ne oli taas hienoa kuulla. Pitäisi alkaa noita Kelan papruja täyttelemään, aika sekavalta vaikuttaa, pitäisi kai perehtyä noihin juttuihin vähän paremmin.
Maha on jo hyvin näkyvissä, töissäkin moni sitä ihmettelee kun on kuulemma niin iso... kuinkakohan suureksi tässä vielä ehtii paisua?! Yksikin työkaveri kyseli jo että odotanko kaksosia... huh! Mutta mä olen aika pienikokoinen ja laiha, jospa se mahan korostuminen johtuu siitä...
-Lupus 21+2
Bilhalle vielä onnittelut, tulehan välillä kertoilemaan miten menee! Oliko teillä ultraa/verikoetta tms tässä tuloillaan? Onko kipuilu laantunut? Mulla oli alussa ainakin aika paljon menkkamaista kipua, toivottavasti sullakin olisi kyseessä kohdun kasvu eikä mikään ikävämpi.
Lillillekin moikat. :) Meinaat jakaantua tässä ihan lähipäivinä, kivaa. Päästään sitten jännittelemään, milloin tulee lähtö.
Joalinille 4D:stä. Me käytiin, ja tulokste voi lukea tuolta ylempää pinosta. Mutta ei varmaan kovin yleisträ ole että menee ihan poskelleen tuo 4D. Jos sieltä saa kunnollisen näkymän, niin pitäisi olla tosi hieno kokemus käsittääkseni. Ei olla saatu sukupuolta selville, toivotaan saavamme ensi maanantaina. Tosin kyseessä silloin vain 2D, joten ei välttämättä näy.
( . ) Mies sain tuntea eilen illalla ekan kerran liikkeitä mahan päältä. :) Oli aivan ihana hetki, kun mies on niin pitkään jo toivonut että pääsisi tuntemaan liikkeet. Tänä aamuna tunnusteltiin uudestaan, tuntui selvästi kääpiön aamujumppa käsiin. Sain myös soiton töistä, saan mahdollisesti hommia kuun loppuun. Olisi ihan mukava tienata vähän omaa rahaa ennen äp-rahalle jäämistä. Kolmas mukava juttu vielä, kokeilin eilen yhtä keksippohjaisen hyytelökakun reseptiä. Päästiin maistamaan tänään ja se on ihan älyttömän hyvää. :) Mieli on siis mainio. Nyt täytyy lähteä paikallisyhdistyksen hallituksen kokoukseen, saa nähdä onko mieli hyvä vielä sen jälkeen...
Vilkutuksia ja hyviä vointeja teille.
-v&kääpiö23+5-
Uudella lukemisella selkeni. Bilhalla oli ollutkin jo ultra ja seuraava tulossa. Hyvä että näkyi tuo pussi, ainakin on oikeassa paikassa raskaus alkanut. Jännittelen seurana sitten ensi viikkoa ja ultraa. Pidetään peukkuja, että näkyy kaikki mitä pitääkin. :)
-v-
Neuvolassa on tänään käyty ja tuli niin hyvä mieli, että oon sen jälkeen siivonnu koko kämpän, pessy pyykkiä ja leiponu sämpylöitä! :) Kaikki oli siis hyvin, vaikka kovasti olin huolestunut. Taitaa vaan olla erikoisen paljon kohdun kasvukipuja ym.
Kohdunpohjan korkeus oli 13 senttiä, mittas jo nyt, kun oli niin helposti mitattavissa kuulemma! Sain kovasti kehuja, että hyvin on maha kasvanut. :D Ja sydänäänet kuulu tosi vahvana.
Liikkeitä oon jo tuntenut parina päivänä, eilen illalla oli kunnon jumppatuokio! ;) Kohtuu aikaisin tunnen, mutta istukka on takaseinämällä ja oon aika hoikka, niin ei oo kuulemma yhtään kumma että tunnen jo!
Viikon päästä kontrolliultra kystan takia. Mukavaa päästä kattoon pientä!
Lillille vilkutukset ja muille myös kovasti heippoja! :)
ja tänään vähän positiivisemmalla mielellä. Sitä näyttääkin olevan liikkeellä tänään. Onnittelut tuupalle ja varjokkaalle hyvistä uutisista! Ja kiitos kaikille onnitteluista! Mun hyvän mielen syy on se, että tänään ei oo vielä sattunut. Vaikka mun jo pitäis tietää, että ne kivut tulee ja menee, eikä se välttämättä tarkoita mitään sen enempää, niin silti mun mieliala on aika riippuvainen niistä... Kaipa se, että niitä keskenmenoja (vaikkakin hyvin varhaisia) oli muutama ja ne alkoi just tollaisten kipujen jälkeen on saanut vähän varovaiseksi. Mä ihan tosissaan kiitän Luojaa joka kerran kun käyn vessassa eikä verta tuu:-D Joalinko se fiksusti sanoi, että suree sitten jos on aihetta? Sitä mun mieskin mulle on yrittänyt tolkuttaa. Että elettäis päivä kerrallaan. Siihen mä vaan en taida kyetä. Niin että yritän sitten ajatella muita juttuja.
Joalinille tsemppiä pahoinvointiin! Ja huiskutuksia ihan joka iikalle!
Ja ekana Bilhalle tervetulotoivotukset, eikä ole sitten mikään kiire pois tästä pinosta :) toivotaan että kaikki menee hyvin ja saat kohta jo rentoutua ja nauttia raskaudesta!
Mitenkäs Viivi jakselee, joko olet paljon laitellut tavaroita valmiiksi tulokasta varten? Sulla on kyllä äippäloma jo tosi lähellä, mahtavaa!
Ihmettelitte tuota meidän neuvolakäyntien vähyyttä, täytyy kysyä sitä nyt ensi torstaina kun on eka neuvolalääkäri että onko seuraava käynti todellakin vasta rv 22. Niin aikakin neuvolantäti sanoi viimeksi. Taitaa kaupunki säästää nyt hieman väärässä asiassa! Tästä olikin vähän aikaa sitten lehdessä juttua, meidän kaupunki tarjoaa jopa yhden kerran perhevalmennusta, kun esimerkiksi Espoo tarjoaa sitä kymmenen kertaa!!! Suositus minimiksi taisi olla 5 käyntikertaa. Että näin täällä... mistään np-ultrista sun muista on turha haaveilla. Tervetuloa siis Jyväskylään!!!
Sainpas vähän purettua kiukkuani... :)
Moolikin on jo noin pitkällä, vastahan sä plussasit... ja Lilli!! Älyttömän nopeasti menee aika. Itsellä vaan ei tunnu menevän...
Joalinin pahoinvointi kuulostaa kyllä inhottavalta... mutta eiköhän se painokin lähde siitä kohta nousemaan, varmasti tuo hurja matkakokemuksesi vaatii vielä veronsa. Mulla syöminen alkaa jo jotenkin sujumaan, syötävä ruoka pitää kyllä valita tarkkaan vieläkin että saa ruuan menemään sitten myös alas. Tällä hetkellä jauheliha on ällötyksen kohteena... aikaisemmin se oli kana. Viime viikonloppuna hotkaisin oikein kunnon sisäfilepihvin lisukkeineen eikä tehnyt ollenkaan pahaa, se oli kyllä jo aikamoinen saavutus! :D Parempaan päin ollaan siis menossa.
Niin, ja siitä 4d-ultrasta ja sukupuolen kysymisestä. Meidän tuppukylässähän ei tietysti mitään 4d-ultria ole tarjolla, mutta jos rakenneultrassa näkyy sukupuoli niin kyllä mä haluaisin sen tietää ihan vaan uteliaisuuttani. Mutta jos sitä ei näy, niin ei se nyt niin haittaa.
Varjokkaalla ollut ihania hetkiä Kääpiön aamujumpan kanssa! :) Tuota kyllä odottaa itsekin että pääsee tuntemaan niitä liikkeitä, ja varsinkin että mies pääsee tuntemaan ja vähän enemmän osalliseksi kaikesta tästä. Riippuen tietysti että tunnistaako ne sitten vauvan liikkeiksi... mä tarvin varmaan kunnon potkun että tajuan mistä on kyse :)
Tuupikselle onnittelut puhtaasta pissasta :) aikaisin sulla nuo liikkeet kyllä tuntuu! Mulla ei oo hajuakaan missä kohti istukka meikäläisessä sijaitsee, mutta eiköhän se selviä sitten rakenneultrassa.
Täällä odotellaan vaan sitä neuvolalääkäriä joka on 18. päivä. Toivottavasti siellä kuunnellaan sydänääniä, olisi taas aika saada todisteita siitä että kaveri sisälläni on elossa edelleen.
Ei mulla kummempia tällä kertaa, toivottelen hyviä vointeja koko porukalle! Toivottavasti saadaan kohta lisää plussanneita joukkoomme tuolta yläkerrasta...
-Lupus rv 12+1
Lupukselle onnittelut ruokahalun palailusta. :) Varmasti mukavaa huomata että sentään vähän helpottaa. Auttaa varmaan myös huolehtimiseen, kun ei ihan kaikki edo.
Bilhalle myös onnittelut kivuttomuudesta, toivottavasti jatkuu samaan tapaan. :)
Tuupalle vielä puhtaasta näytteestä onnittelut. :) Ja liikkeistä! Mulla tuntui kanssa tosi aikaisin liikkeet, vaikka istukka onkin edessä ja vatsapeitteitä on kertynyt kiitettävästi. En muista nyt tarkkaan viikkoja, on ne tuolla kalenterissa ylhäällä, mutta joskus rv 15 tienoilla tuntuivat.
Kävin tänään tuolla koululla juttelemassa kun eilen soittivat töihin. Pesti alkaa ensi viikolla ja jatkuu kuun loppuun. :) Mukava pätkä, saa vähän rahaa tosiaan ennen äippälomaa.
Pitäisiköhän meidän jossain vaiheessa aloittaa uusi ketju? Ja vaikka rakentaa ihan pino, olisi kiva voida luntata teidän laskettuja aikoja yms jostain. :) Katsellaan. Täytyy lähteä tätilään marjapussille.
-v&kääpiö23+6-
Joku uskalias voisi sen tehdä :)
Pikaisesti piti tulla rustailemaan, kun huomasin, että täällähän on ollut suorastaan " vilskettä" muutamana päivänä. =)
Kivaa, että ootte pikku hiljaa aktivoituneet.
Lupus kyseli vointeja..
Kiitos, ihan hyvät on voinnit täällä.
Pikku hiljaa on tosin tuo maha ruvennut jo painamaan ja tuossa viikonloppuna tuntuikin, että jos yhtään tuosta enää venyy niin masu kyllä repee. Oli niin kiristävän olonen että huh..
Onneks tuo kiristys jäi sitten kuitenkin.
Kylki, joka kipeytyi pari viikkoa sitten kun olin ykätaudissa, vaivaa edelleen, mutta onneksi taitaa olla paranemaan päin. En tiedä miten olen sen jotenkin reväyttänyt.
Harjoitussupistuksia tulee jonkin verran, mutta eivät ole kivuliaita.
Yhdet kivuliaankin tosin bongasin tuossa maanantaina Ikeassa ollessamme.
Kannattaa varmaan tosiaan kysästä noista käynneistä neuvolassa, että ovatko ihan tosissaan noin rankalla säästölinjalla.
Meillä muuten on tuo perhevalmennus 5 kertaa ja Espoossa asutaan.
Onko täälläkin sitten eri käytäntöjä???
Ensimmäinen olikin maanantaina.
Noista liikkeistä vielä, niin kyllä sä sitten tiedät kun ne on vauvan aikaan saamia. Ihan varmasti. =)
Tuupalaisella oli hyviä neuvolakuulumisia. =)
Kiva juttu.
Lillikin oli pyörähtänyt.
Teidänkin nyytti saattaa jo pikku hiljaa punkea maailmaan, jos niikseen tulee. Mitenkäs sun raskaus on sujunut?
Joalinille tsemppiä pahoinvointien kanssa.
Varjokkaallakin on puoliväli jo reilusti ylitetty. =)
Mieskin on varmaan innoissaan, kun tuntee viimein pikkuisen liikkeitä.
Ajattelin tosiaan vain pikaisesti tulla rustailemaan, kun olisi kaikenlaista puuhaa, vaikka onpa tässä aikaa. Olen siis jo jäänyt kotiin. Tosin syystä, että työsopimus päättyi 5.1. kun henkilö jonka äitiysloman sijaisena olin, tuli takaisin töihin.
Mutta, on kyllä ihana kun voi nukkua rauhassa aamulla ja tehdä kaikkea ihan omaan tahtiin.
Tää koneella istuminen vie kummasti aikaa, joten en ihan hirveesti ole toistaiseksi ehtinyt täällä aikaani vietellä.
Vauvalle on jo hankittuna vaunut (ne hankittiin jo todella aikaisessa vaiheessa, kun tuli hyvä tarjous vastaan), kaukalo, matkarattaat (ei välttämättömät, mutta me haluttiin, niin voidaan niitä sitten roudata autossa vaunujen sijaan) ja jonkun verran vaatetta. Suurin piirtein kaikki tarpeellinen siis jo on. Sänkyä oltiin maanantaina menossa hakemaan, mutta olivat loppu, joten ens viikolla pitää käydä uudelleen katsastamassa, josko olisi tulleet. Ostettiin sitten valmiiksi patjat sun muut siihen.
Äippäpakkauskin on tullut, joten pitäs seuraavaks ryhtyä pesupuuhiin. =)
Jep..
Mutta nyt jatkan muita juttuja.
Niin juu, ja se uusi pino olisi hyvä idea.
Kukas rohkenis sellaisen värkätä.. varjokas? =)
-viivi ja onnimöttönen rv31+6
Vaikka onnittelinkin jo tuolla toisella puolella.
Ota päivä kerrallaan ja jos jotain murehdittavaa tulee, niin murehdi vasta sitten. Eiks vaan.. =)
Hyviä vointeja.
-viivi-
Enpäs vieläkään aloittanut uutta pinoa...
Mitenkäs Bilhan ultra meni? Toivottavasti on hyviä kuulumisia.
Meillä ultrassa kaikki kunnossa, mutta ultraaja ei saanut vieläkään mieleistään näkyvyyttä. Saimme siis jälleen uuden ajan parin viikon päähän. Vakuutteli, että mitään poikkeavaa ei ole näkynyt eikä ole odotettavissakaan; he nyt ovat vaan näin skitsoja näitten rakenteitten kanssa. :D Eipä haittaa, mukava aina välillä käydä tyyppiä kurkkimassa. Sukupuolta tajuttiin tällä kertaa kysyä, mutta eipä saanut siitä kunnon kuvaa. Näkyi joko kivekset tai turpet häpyhuulet. Ei siis tosiaan tultu hullua hurskaammiksi. (Mielestäni tosin olivat ihan selkeästi kivekset, mutta tällä ultrausammattitaidolla ei voi lähteä väittelemään... :D Miehen mielestä oli kyllä mahdoton sanoa mitään.)
Ottivat ennen ultrausta punnitukseen ja verenpaineen mittaukseen, en kyllä ymmärrä miksi, neuvola kun oli ihan vasta. No, ihan mukavasti meni, paineet olivat samaa sarjaa kuin ennenkin ja paino liki kiloa vähemmän kuin neuvolan vaa' assa. Eivät ole aikaisemmin tehneet semmoista, mutta eipä haitannut, en edes osannut panikoida.
Tässäpä tämä tällä kertaa. Viklutuksia. :)
-v&kääpiö24+4-
Oispa kiva sanoa, että tuli hyviä uutisia, mutta eipä tainnut tulla. Sikiö näkyi kyllä ja jotain värinää, eli ilmeisesti sen sydän lyö, mutta se on kovin pieni, kasvanut hyvin hitaasti siitä mitä se oli viimeksi. Perjantaina meen uudelleen. Lääkäri sanoi, ettei ihan vielä löis hanskoja tiskiin ja totta kai mä toivon ihmettä, mutta kyllä pelottaa tosi paljon. Huh, mä kun luulin, että tänä päivänä siitä alituisesta pelkäämisestä pääsisin. Ja se vaan tuplaantuu. Jos mahdollista;-)
Nyt oon ikävän omanapainen, mutta tää viesti täytyy mennä kertomaan muutamaan muuhunkin pinoon. Hyviä vointeja teille!
Jatkuvaa huolta joudut kestämään. Toivottavasti nyt pieni sinnittelisi ja perjantaina saisit vähän parempia kuulumisia. Sentään sydämen syke näkyi, ettei kaikki ihan ole menetetty vielä.
Meillä oli kanssa alku-ultrassa rv 7+0 liian pieni alkio, syke näkyi juuri ja juuri, mutta oli mittauksen mukaan liian pieni (vastasi viikkoja 6+jotain ja kuitenkin hedelmöitys tapahtui tasan tarkkaan tiedettynä päivänä). Seuraavassa ultrassa vastasi sitten odotettuja mittoja. Ilmeisesti on kyse ihan millimetrin osista, että tuleeko viikkoja vastaavat mitat.
Toivottavasti olisi vain mittauksessa virhemarginaalia!
Voimia tulevaan viikkoon.
-v-
Toivottavasti olisi ollut kuitenkin tosiaan vain joku mittavirhe tai vastaava ja perjantaina kaikki olisikin ultrassa hyvin.
Toivotaan, että pikkuinen nyt jaksaisi sinnitellä ja ruveta kasvamaan reippaasti pieneksi nyytiksi.
Varjokkaan nyytti haluaa selvästi piilotella.. heh..
Toivottavasti saisitte nyt kaikki rakenteet kunnolla näkyviin, niin lääkäri on tyytyväinen ja voi myös itse hengähtää sen puolesta.
Meillä ei muuten ole vauvan sukupuoli tiedossa, joten maaliskuussa sitten vasta tämäkin ylläri selviää.
Vaatteiden hommaaminen on kieltämättä pikkuisen vaikeaa, kun kaikki kaupoissa tuntuu olevan niin vaaleanpunaista tai -sinistä.
Täällä ei mitään ihmeempiä.
Toista viikkoa jo kotosalla ja tuntuu ettei kyllä tänne koneelle tule kauheasti ehdittyä. Eli, mulla ei kyllä todellakaan ole tullut aika pitkäksi. =D Sen tosin kyllä tiesinkin. Viihdyn hyvin kotosallakin.
Oon nyt pyykännyt noita äippäpakkauksen vaatteita (ja itse ostamiani tietysti myös) ja pikku hiljaa alkaisi urakka olla valmis.
Tarttis vielä pari kaappia järjestellä, niin saisi nuo möttösen vaatteet sun muut paikoilleen.
Tällä viikolla saadaan toivottavasti se pinniskin.
Pitää loppu viikosta käydä kyselemässä. Ei malttas oottaa. =)
Eilen oli neuvolakin eikä mitään kummoista ole tapahtunut.
Paineet hyvät, pissa puhdas, painoa tullut kohtuullisesti (joku parisataa grammaa viikko) ja möttösen sydän jyskytteli samaan tasaiseen tahtiin kuin ennenkin. =)
Tällä kertaa olikin unten mailla eikä hirveästi viittinyt liikuskella ultrankaan alta pois. Yleensä on aina lähtenyt sitä karkuun. =D
Mitä todennäköisemmin möttönen on myöskin jo raivotarjonnassa, joten sekin on hyvä juttu. Omien tuntemuksieni mukaan ja terkan kokeilujen perusteella päädyttiin tähän päätelmään, mutta kyllähän sitä varmasti tässä vielä tarkistellaan.
Jees..
..mutta nyt tarttee lähteä syömään..
Tulkaahan kertomaan kuulumisianne, kun ehditte.
Vointeja ja vilkutuksia kaikille!
-viivi ja onnimöttönen rv32+4
Ekaksi Bilhalle isot halit!! Toivotaan että saat huomenna tulla kertomaan meille hyviä uutisia. Tuo odottaminen on kyllä kamalaa, varmasti ollut pitkä viikko teillä. Toivottavasti asukas on jaksanut kasvaa normaalisti!!!
Eikös Varjokas käynyt 4d-ultrassa? Huomasin että meille on tullut tänne tuppukylään tuo 4d, uskomatonta! Aloin vaan miettimään että paljonkohan tuo mahtaa maksaa... miten teillä oli Varjokas? Todennäköisesti mennään kyllä silti rakenneultraan samalle klinikalle missä hoidot on tehty.
Viiville piti vielä kommentoida noita perhevalmennuskäyntejä. En nyt tietenkään löytänyt mistään sitä lehtiartikkelia mistä luin noista käyntien lukumäärästä, mutta muistaakseni siinä luki niin että Espoo on nostamassa käyntien lukumäärää viidestä kymmeneen. Viisikin käyntikertaa olisi kyllä luksusta... teillä nuo käynnit olikin jo alkaneet, mitäs siellä puuhailtiin?
Ja hieman omia kuulumisia... tänään oli eka lääkärikäynti. Sydänäänet kuuluivat hienosti ja kaikki oli muutenkin niinkuin pitää. Nyt sitten uskalletaan jo vihdoinkin alkaa kertomaan tästä hiukan laajemminkin.
Ei kummempia tällä kertaa, tulehan Bilha sitten huomenna kertomaan meille ne hyvät uutiset, eikös joo?
-Lupus rv 13+2
Olis tosi kiva jaksaa kommentoida kaikille jotain erikseen, mutta nyt on tuupiksen voimat ihan lopussa tyhmän flunssan takia... :( Joten pian vaan vähän kuulumisia.
Paitsi Bilhalle on pakko sen verran sanoa, että meillä oli myös ekassa ultrassa sikiön koko ihan siellä alakäyrällä, mutta niskaturvotuksessa oli tyyppi ottanu kovan kasvuspurtin ja pyrähtänyt ihan yläkäyrälle! Ne vaan kasvaa niin eri tahtia nuo ihmeet! :D
Kävin tiistaina siellä kontrolliultrassa, oikea munasarjaki oli nyt vihdoin palautunut normaaliksi ja kystakin pienentynyt. Joten hyviä uutisia siis. Vauvakin näytti tooosi suurelta ja ihanalta!! Iso oli pää ja pitkät jalat. :) Rakenneultra on sitten 6. päivä. Nyt ei sen kummemmin vauvaa katseltu, muutako että ihan vauvalta näytti!
Tänään on ollut inhottavaa kipua ja herkkyyttä navassa. Ihan niinku joku vetäis napaa ja silleen muljahtelee. Ilmeisesti vaan kohdun kasvukipuja. Toivottavasti. Ainaki siellä pikkunen potkii vähän väliä, että ilmeisesti on kaikki hyvin! Niin ja tissistä alkanu tihkuun maitoo... Kivoja länttejä paidassa. Heh.
Tuupa ja Nakki rv 17+2
Moikka,
Tänään oli taas neuvola. Vauvan sydänäänet kuuluivat hyvin ja kovasti hän siellä liikkui ja meni karkuun. Neuvolatädin mukaan massu on jo kivasti pullahtanut esiin, mutta mitään mittoja ei vielä otettu. Tosin mä olen niin lyhyt, että neuvolatäti arveli, että massusta saattaa tulla aika hyvän kokoinen kun se kasvaa niin paljon eteenpäin ei niinkään sivuille. Pissa ja verenpaine oli hyvä, tällä kertaa säästyin verikokeilta ne ei ole mulle mitään herkkua. Paino oli nyt noussut 250g/vko, mutta vielä ei olla lähelläkään sitä painoa, mikä mulla oli silloin raskauden alussa, mutta jospa se tästä alkaisi nyt pikkuhiljaa nousta. Nyt jos alkaa nousemaan, niin uskalla taas aloittaa vähän enemmän tuota liikunta puolta. Tosin kunto on vielä niin kamalan huono, ettei sitä edes jaksa pahemmin rehkiä. Kuukauden päästä on taas neuvola ja sitä ennen ehtii olla jo rakenneultrakin.
Kommentoin muiden kuulumisia myöhemmin, kun nyt olen töissä.
t. Joalin + aarre rv 16+3
Kiitos teille myötäelämisestä! Ultrassa näkyi edelleen elossaoleva ja maanantaista kasvanut sikiö! Ja siitä maanantaista se oli siis kasvanut ihan normaalia vauhtia. Mikä on tietysti mukavaa. Mutta koon mukaan sen olis pitänyt saada alkunsa jouluna ja mähän tein jo aatonaattona sen postitiivisen raskaustestin! Lääkäri epäili, että testi näyttikin silloin ovulaation, mutta kun tein 28.pvä uudelleen (kun oli niin kauheat kivut, vaikka eihän siinä mitään järkeä ollut), niin plussa oli vahvistunut, joten tohon ovisplussaan mä en usko ollenkaan. Minkä lisäksi ovis oli limojen perusteella n. 7.12. ja mun menkat on erittäin säännölliset, joten oishan toi nyt tosi kummallista. Ja kaiken huipuksi me ei myöskään harrastettu joulun aikaan seksiä, koska oltiin mun miehen vanhempien luona, eikä myöskään mielestäni aikoihin sitä ennen.
Niin että kysymys kuuluu: onko tuolla joku rukkaparka jo tässä vaiheessa pahasti alikehittynyt vai onko se odotellut 2 viikkoa, ennen kuin on alkanut ollenkaan kasvaan? Vai onko tässä tapahtunut neitseestäsyntymiseen verrattava ihme:-D? Mä oon aika lailla pyörällä päästäni. Torstaina meen uudelleen, mutta on jo nyt kyllä tosi helpottunut olo, vaikka tää ajoitus asia tosiaan ihmetyttää ihan hirveesti. Miten ihmeessä tommonen voi olla mahdollista?
Sori omanapaisuus, palailen myöhemmin teidän kuulumisiin, kunhan oon ensin kertonut uutiset kaikkiin muihin pinoihin, joissa pyörin;)
ONNEA VIIVILLE VIELÄ KERRAN PRINSSIN SYNTYMÄN JOHDOSTA! Olipas mukava lukea tuo synnytyskertomus. Voi hitsi, nyt siellä teillä onkin sit ihan uudet kuviot elämässä...
JOALIN, mä nyt luin uudestaan, niin sähän puhuitkin pinosta Vauva-puolelle, et Odotus. Ihan ok, ihmettelinkin vähän sitä et miks sinne O-puolelle pitäis vielä yks pino kun tää on jo. Mulla aina välistä menee pikkasen ohi silmien kaikki. :-) Sulle piti aiemmin sanoa kans siitä saikusta, että älä suotta tunne huonoa omaatuntoa. Masukin vointi on kuitenkin se kaikista tärkein!!
TIRPPA se vaan käy ultrissa, good for you! Noista viikoista kun on ollut puhetta, niin mä oon siis niitä kahta laittanut oviksen perusteella ja siirron perusteella. Menkkojen perusteella mä menisin jo herra ties miten pitkällä (7+0) kun se ovis tuli niin myöhään. Mut eipä noilla niin väliä, kyllähän se jossain sit tosiaan korjataan.
(.) tuhruja tulee yhä, sillon kotoo-töihin siirtymän jälkeen. En tiedä aikooko loppua koskaan, mutta en mä jaksa kovin huolissani olla kun tuo pysyy tuossa pikku vakiossa. Ja sitä tulee tosiaankin vähän. Jotain tulehdusta itse mietin, mut neuvolaan meen sit maanantaina. Hei nyt mun täytyy alkaa soittaa aikaa np-ultraan, se on moro.
Manco 6+2 / 6+0