80 cm vyötärö muka liian iso?
Kommentit (109)
Melko mahdoton tavoite, että n. 180cm pitkällä miehellä olis alle 80 cm vyötärö.
https://paparazzi.fi/models/mainboard-men
Tosin joillain mallitoimiston mies malleilla on 70 cm vyötärö.
Minä olen 170cm ja 62kg silti vyötärön ympärys ei ole ikinä ollut alle 80cm. Olen siis hoikka mutta keskivartalolihava?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 170cm ja 62kg silti vyötärön ympärys ei ole ikinä ollut alle 80cm. Olen siis hoikka mutta keskivartalolihava?
Mullakin paino keskittyy vyötärölle ja lantiolle, yläkroppa taas on ihan olematon. BMI on 22 mutta vyötärö 85cm. Onneksi lantio on vielä leveämpi niin ei näytä niin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö on 84 cm aamulla mitattuna ennen syöntiä. Pituus 176 cm, paino 78 kg. 80 cm vyötärö on täysin mahdotonta saavuttaa.
Mies 42 v.
Toi 80cm onkin naisten raja, miesten on 90cm.
Mikä on hyvä vyötärön ympärysmitta?
Tavoitearvo: naisilla 80 cm tai vähemmän, miehillä 94 cm tai vähemmän. Vyötärölihavuuden alaraja: naisilla 90 cm, miehillä 100 cm. Kun naisilla vyötärön ympärys on yli 80 cm ja miehillä yli 94 cm, sairauksien vaara alkaa kasvaa. Näitä rajoja voi pitää varoitusmerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hyvä vyötärön ympärysmitta?
Tavoitearvo: naisilla 80 cm tai vähemmän, miehillä 94 cm tai vähemmän. Vyötärölihavuuden alaraja: naisilla 90 cm, miehillä 100 cm. Kun naisilla vyötärön ympärys on yli 80 cm ja miehillä yli 94 cm, sairauksien vaara alkaa kasvaa. Näitä rajoja voi pitää varoitusmerkkinä.
Joskus vatsaonteloon voi kertyä liikaa rasvaa, vaikka painoindeksin perusteella ollaan vielä normaalipainon alueella (painoindeksi alle 25). Tällöinkin tutkimusten perusteella liikarasva vyötäröllä aiheuttaa sairauksia.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00890
PS. Sinä negaaja voi pitää tunkkisi :D
Mullakin rasva pyrkii kerääntymään vyötärölle. Vaatii oikeasti tosi puhtaan ruokavalion ja paljon treeniä että saan pidettyä vyötärön edes jollain tavalla kapeana - se on nyt 68 cm (oon 170 pitkä). Mun rasvaprosentti on 16 mutta en usko että monikaan tajuaa että se on niin matala.
Mun vyötärö on 97 cm, t äiä 41, 171 ja 72