Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80 cm vyötärö muka liian iso?

Vierailija
11.09.2022 |

Sehän on aivan normaali.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö oli mulla 75 cm kun viimeksi mitattiin ja punnittiin. Olin silloin 169/71. Nyt on tullut melkein kymmenen senttiä lisää vyötärölle. Vaa'alla en ole uskaltanut käydä.

Vierailija
42/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten yleisin vartalomalli on omena. Jos olette hoikkina suorakaiteita olette lihavina omenoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vyötärö nyt 75cm, just mittasin pitkästä aikaa. Tullut 10cm lisää noin 35 vuodessa.

T. 60-vuotias nainen

Aika paljon eli nyt lenkille vaan ja sokrut pois.

Vierailija
44/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt läskinä vyötärö 70cm mutta mahalla on mittaa 85 cm. Karmean näköistä. Onkohan tämä sitä pahinta rasvaa? Maha on lölleröpallero, ei kova. No, laihdutus kyllä käynnissä, elämä ylipainoisena on oikeasti aika kamalaa, jalkapohjat kipeytyy jo kävelystä kaikki tuntuu kömpelöltä. T. 160cm 70kg

Mulla samanlainen vartalotyyppi, että maha yli 20 cm isompi kuin vyötärö, samaa kokoa lantion kanssa. Ylipainoa löytyy n. 20 kg.

Vierailija
45/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se vyötärön ympärysmitta on pienimmillään? Eli näillä fitness pimuilla, jotka poistatteneet alimmat kylkiluut? Että voisi verrata?

Vierailija
46/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä melkeen 100cm

Mutta vastaavasti rinnan ympärys myös yli 120cm

Toki voisin vähän puottaa

Mutta rasva% noin 16-17 eli normaali miehelle

Lihasta on paljon ja alaselässä paksut selkälihakset niitä jos en treenaisi niin ehkä voisi muutama sentti lähtä..

Vierailija
47/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se vyötärön ympärysmitta on pienimmillään? Eli näillä fitness pimuilla, jotka poistatteneet alimmat kylkiluut? Että voisi verrata?

googlen mukaan jollain mallilla näytti olevan 13.7 tuumaa eli hieman vajaa 35cm

Vierailija
48/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös naisen ihannevyötärö ole sellainen, että mies saa sormenpäänsä yhteen kurottaessaan naisen vyötärön yli kämmenensä? Harvassa kuitenkaan löytyy tällaista naista ja miestä.

M vyötärö 105

Vierailija
49/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaiskaa minua. Miten vyötärö voi olla yli 80 cm? Tuohan on jo terveyssuositusten vastainen, koska kyseessä on keskivartalolihavuuden raja naisilla. Kuinka lihava täytyy ihmisen olla? Miksi te annatte itsenne paisua ja hankkia jonkun maksarasvan? Joka neljännellä suomalaisella sellainen löytyy.

Itselläni vyötärö on ollut isoimmillaan 68cm, nyt päätin aloittaa iltakävelyt ja jättää herkut pois niin kiristyi 61 senttiin.

Vierailija
50/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valaiskaa minua. Miten vyötärö voi olla yli 80 cm? Tuohan on jo terveyssuositusten vastainen, koska kyseessä on keskivartalolihavuuden raja naisilla. Kuinka lihava täytyy ihmisen olla? Miksi te annatte itsenne paisua ja hankkia jonkun maksarasvan? Joka neljännellä suomalaisella sellainen löytyy.

Itselläni vyötärö on ollut isoimmillaan 68cm, nyt päätin aloittaa iltakävelyt ja jättää herkut pois niin kiristyi 61 senttiin.

No esim sillä että on 181 cm pitkä nainen. Mun painoindeksi on normaali (23,6). Lantionympärys on 112 cm ja rintakehän ympärys (siis kylkiluiden alaosasta) 87 cm, luut tuntuu kevyesti kokeilemalla. Käytän numeron 42 / L tai XL koon vaatteita. En näytä lihavalta.

Vierailija
51/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vyötärönympärys on 101 ja mun miehen vyötärö on 124 vaikka ollaan saman painoisia.

Vierailija
52/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan todettu, että laihoillakin naisilla voi vyötärö ihan hyvin olla 80cm, se on ruumiinrakenteesta kiinni. Ihan turha väittää että se on läskiä, jos hlö painaa alle 60kg ja käyttää kokoa S.

Vierailija
53/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä mittari jos ei satu olemaan jotain spesiaalia. 

Vierailija
54/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumiinrakenne. Jos katsot esim. Floor Jansenia, niin luultavasti hänen vyötärönympäryksensä on yli 80 cm.

Minulla on ylipainoa liki 10 kg, mutta vyötärö on just ja just sen 80 cm, vaikka olen vain 165 cm pitkä. Mulla on rasva reisissä ja takapuolessa. Minä en silti varmaankaan oo terveempi kuin Floor, enkä takuulla yhtä vaikuttava ilmestys :) 

Vierailija
55/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim sillä että on 181 cm pitkä nainen. Mun painoindeksi on normaali (23,6). Lantionympärys on 112 cm ja rintakehän ympärys (siis kylkiluiden alaosasta) 87 cm, luut tuntuu kevyesti kokeilemalla. Käytän numeron 42 / L tai XL koon vaatteita. En näytä lihavalta.

Niin piti lisätä että viimeisimmässä työterveystarkastuksessa mun maksa-arvot oli loistavat ja kokonaiskolesteroli 3. Hyvää kolesterolia vois toki olla enempi mutta kaiken kaikkiaan viiskymppiseksi oon ihan hyvässä kunnossa.

Vierailija
56/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan todettu, että laihoillakin naisilla voi vyötärö ihan hyvin olla 80cm, se on ruumiinrakenteesta kiinni. Ihan turha väittää että se on läskiä, jos hlö painaa alle 60kg ja käyttää kokoa S.

Tästä on aiemminkin ollut täällä keskusteluja, ja kyse on siitä, että joillain alimmat kylkiluut ovat niin lähellä lantiota, ettei siihen väliin mahdu kapeaa vyötäröä, vaikka olisi kuinka hoikka. Minullakin oli alipainoisena edelleen vyötärönympärys melkein 80cm. Jokin 65cm olisi tällä ruumiinrakenteella täysin absurdi mitta.

Vierailija
57/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein lievästi ylipainoinen painoindeksin mukaan. Pituus 167 cm ja paino 71 kg. Silti vyötärönympärys on 68 cm. En nyt enää tiedä olenko ylipainoinen vai en. Painon mukaan kyllä, mutta vyötärö kertoo toista.

Vierailija
58/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N27 165cm 70kg vyötärö 76cm lantio 112cm. Näistä lukemista vyötätö kapenee sentin per kilo. Toisin sanoen 64kg vyötäröni olisi n. 70cm. Mieluummin 64kg vyötärö 75cm ja lantio vaikka 102cm kuin mitä nyt :D näin tuhti persus kyllä häiritsee

Vierailija
59/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein lievästi ylipainoinen painoindeksin mukaan. Pituus 167 cm ja paino 71 kg. Silti vyötärönympärys on 68 cm. En nyt enää tiedä olenko ylipainoinen vai en. Painon mukaan kyllä, mutta vyötärö kertoo toista.

Entä lantio? Jonnekin se paino menee.

Vierailija
60/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 166cm pitkä ja painan 73kg, vyötärönympärys näköjään 82cm, mutta ihmekö tuo kun on vähän ylipainoakin. Olen ihan tyytyväinen näin, paino pysyy tuossa lukemassa ilman sen kummempaa kontrollointia, joten tällä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan