80 cm vyötärö muka liian iso?
Kommentit (109)
Mitat 164cm ja 51kg. Vyötärö 61cm ja lantio 88. Eli kaiketi olen mallia tiimalasi, kun rintojen ympärys on myös yli 80, en tarkkaan tiedä, 65F/G kuppia käytän. Eli myös rintakehä on aika kapea. Jollain yli 80cm vyötäröllä olisin jo aika ylipainoinen. Muutenkin luustolta pieni ja siitähän se jonkun verran riippuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitat 164cm ja 51kg. Vyötärö 61cm ja lantio 88. Eli kaiketi olen mallia tiimalasi, kun rintojen ympärys on myös yli 80, en tarkkaan tiedä, 65F/G kuppia käytän. Eli myös rintakehä on aika kapea. Jollain yli 80cm vyötäröllä olisin jo aika ylipainoinen. Muutenkin luustolta pieni ja siitähän se jonkun verran riippuu.
Sinä olet missimitoissa. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö on todella vaikea pitää tuossa alle 80cm. Riippuu toki ruumiinrakenteesta. Itselläni on 78cm ja vaatii kyllä työtä pitää se siinä. Painoindeksini on normaalipainon keskivaiheilla. Keho kerää rasvan mahaan, raajoista olen hoikka.
Olen itse 175 cm, paino 59 kg. Ikä 53. Pömppis löytyy, sukuvika sukuni naisilla vaikka olisivat hoikkiakin. Terveydenhoitajalla kävin vuositarkastuksessa joka sanoi että minulla on alipainoa ja kehotti lisäämään syömistä. En käytä ihonmyötäisiä paitoja koska näytän niissä raskaana olevalta vaan ylläni oli omalle vartalotyypilleni paremmin sopiva paita ja villis.
Vuosi sitten toisessa terveysmittauksessa jossa vyötäröstäni, 86 cm, nähtiin vaivaa ja kehotettiin laihduttamaan ja peloteltiin kuolemalla.
Mitä teen? :) (en siis oikeasti yhtikäs mitään!) Liikuntaa harrastan nyt jo ihan keskimääräisesti ja olen muuten terve. Veriarvot kunnossa.
Suzyanne kirjoitti:
80 cm vyötärö on minusta myös ihan normaali. Itse olen nyt lievästi ylipainoinen, mutta kun vyötäröni oli 80 cm, käytin vaatekokoa M.
Kerrohan Suski pituutesikin, ei noilla faktoilla tee mitään. Eri asia oletko 149 cm vai 185 cm. Ärsyttää kun näissä jutuissa ei mainita henkilön pituutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaiskaa minua. Miten vyötärö voi olla yli 80 cm? Tuohan on jo terveyssuositusten vastainen, koska kyseessä on keskivartalolihavuuden raja naisilla. Kuinka lihava täytyy ihmisen olla? Miksi te annatte itsenne paisua ja hankkia jonkun maksarasvan? Joka neljännellä suomalaisella sellainen löytyy.
Itselläni vyötärö on ollut isoimmillaan 68cm, nyt päätin aloittaa iltakävelyt ja jättää herkut pois niin kiristyi 61 senttiin.
Ruumiinrakenne. Jos katsot esim. Floor Jansenia, niin luultavasti hänen vyötärönympäryksensä on yli 80 cm.
Minulla on ylipainoa liki 10 kg, mutta vyötärö on just ja just sen 80 cm, vaikka olen vain 165 cm pitkä. Mulla on rasva reisissä ja takapuolessa. Minä en silti varmaankaan oo terveempi kuin Floor, enkä takuulla yhtä vaikuttava ilmestys :)
Lisäksi Floor on pitkä nainen, olikohan peräti 180 cm. Näyttää oikein sopusuhtaiselta hän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet missimitoissa. 👍
Muuten mutta liian lyhyt missiksi. Totta on että jos hänellä olisi 80+ vyötärö, niin olisi paksu. Totean sadannen kerran: pituus otettava huomioon.
Mulla oli painoindeksillä 21 vyötärön ympärys 78cm. Eikä todellakaan ollut liikaa läskiä vatsassa vaan näytin hoikalta. Mutta olenkin 176cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi verrata vyötärön ympärysmitan suhdetta lantiom ympärysmittaan. On olemassa ohjeellisia arvoja sekä miehille että naisille. Naisilla luonnollisesti suhdeluvun pitää olla selvästi pienempi kuin miehillä. Miehilläkin pitäisi olla selvästi alle yhden. Kuvastaa riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen.
Voi elämän kevät. Miten tuo suhde saavutetaan, jos lantio on jo niin kapea, ettei siitä lähde mitään pois? Oma ruumiinrakenteeni on sellainen, että monet housut saa nykäistyä jalasta nappia ja vetoketjua avaamatta. Miten saan lihotettua lantiota, kun painossa ei enää olisi tiputtamisen varaa ja siten en saa kavennettua vyötäröä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaiskaa minua. Miten vyötärö voi olla yli 80 cm? Tuohan on jo terveyssuositusten vastainen, koska kyseessä on keskivartalolihavuuden raja naisilla. Kuinka lihava täytyy ihmisen olla? Miksi te annatte itsenne paisua ja hankkia jonkun maksarasvan? Joka neljännellä suomalaisella sellainen löytyy.
Itselläni vyötärö on ollut isoimmillaan 68cm, nyt päätin aloittaa iltakävelyt ja jättää herkut pois niin kiristyi 61 senttiin.
Ruumiinrakenne. Jos katsot esim. Floor Jansenia, niin luultavasti hänen vyötärönympäryksensä on yli 80 cm.
Minulla on ylipainoa liki 10 kg, mutta vyötärö on just ja just sen 80 cm, vaikka olen vain 165 cm pitkä. Mulla on rasva reisissä ja takapuolessa. Minä en silti varmaankaan oo terveempi kuin Floor, enkä takuulla yhtä vaikuttava ilmestys :)
Kävin katsomassa hänen kuvat ja nainenhan on rehevä. Ei ihme, että on iso vyötärö jos painaa lähemmäs 80 kg.
Vyötäröön vaikuttaa myös synnytys, sillä jos vatsa on venynyt niin kyllä siitä löysästä tulee vähän senttejä.
Toiseksi voi jäädä vatsalihasten erkauma, mistä voi tulla iso vyötärö. oikeastaan jopa valtava, varsinkin syömisen jälkeen. Joskus siihen auttaa vain leikkaus, mutta leikkauskin on aina riski.
Lyhytselkäisillä vyötärö on myös helpommin iso, koska sille rasvalle on vähemmän tilaa "levittäytyä".
Nämä ainakin pitäisi ottaa huomioon.
On ihan eri asia paljonko nuoren synnyttämättömän vyötärö on, kuin useamman lapsen synnyttäneen (joo, joillakin palautuu, mutta se on geenikysymys, ei riitä pelkkä tahto).
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi verrata vyötärön ympärysmitan suhdetta lantiom ympärysmittaan. On olemassa ohjeellisia arvoja sekä miehille että naisille. Naisilla luonnollisesti suhdeluvun pitää olla selvästi pienempi kuin miehillä. Miehilläkin pitäisi olla selvästi alle yhden. Kuvastaa riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen.
Miksi lantion ympärysmitalla olisi mitään merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö on todella vaikea pitää tuossa alle 80cm. Riippuu toki ruumiinrakenteesta. Itselläni on 78cm ja vaatii kyllä työtä pitää se siinä. Painoindeksini on normaalipainon keskivaiheilla. Keho kerää rasvan mahaan, raajoista olen hoikka.
Nimenomaan riippuu ruumiinrakenteesta, suurimmalle osalle normaalipainoisista ei ole vaikeaa.
Useimpien vaatemerkkien mitoituksissa 80 cm vyötärö taitaa osua kokoon L tai 42.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan riippuu ruumiinrakenteesta, suurimmalle osalle normaalipainoisista ei ole vaikeaa.
Useimpien vaatemerkkien mitoituksissa 80 cm vyötärö taitaa osua kokoon L tai 42.
Höpö höpö. Vyötärön kohdalla ei ole luustoa, joten ei riipu ruumiinrakenteesta, vaan se riippuu läskistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät. Miten tuo suhde saavutetaan, jos lantio on jo niin kapea, ettei siitä lähde mitään pois? Oma ruumiinrakenteeni on sellainen, että monet housut saa nykäistyä jalasta nappia ja vetoketjua avaamatta. Miten saan lihotettua lantiota, kun painossa ei enää olisi tiputtamisen varaa ja siten en saa kavennettua vyötäröä?
Kasvattamalla pakaroita. Itse olen edestä päin katsottuna ihan suora, mutta kummasti vaan lantion ja vyötärön erotus on lähemmäs 30 cm. Vyötärö 68 cm ja lantio 96 cm.
T. Kapealanteinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimpien vaatemerkkien mitoituksissa 80 cm vyötärö taitaa osua kokoon L tai 42.Höpö höpö. Vyötärön kohdalla ei ole luustoa, joten ei riipu ruumiinrakenteesta, vaan se riippuu läskistä.
Mun vyötärön kohdalla on kylkiluut ja heti vyötärön alapuolella on lantioluut..
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sinä et osaa mitata omaa vyötäröäsi.
Voi jeesus näitä. Luojan kiitos oma elämäni ei pyöri vyötärön mittojen (vai oliko se lantion mittojen? noh ihan vi*un sama) ympärillä. Ja ei, en ole itse lihava. On näköjään media ja kauneus"ihanteet" tehneet tehtävänsä. Noita huippumallejakin kun kattoo, niin hyissss***tana on eka ja ainoa reaktio niiden vartaloista.
Se mitta on tosi tarkka. Se ei ole kapein ohta, vaan siihen on tarkat ohjeet mistä kohtaan mitattan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimpien vaatemerkkien mitoituksissa 80 cm vyötärö taitaa osua kokoon L tai 42.Höpö höpö. Vyötärön kohdalla ei ole luustoa, joten ei riipu ruumiinrakenteesta, vaan se riippuu läskistä.
Vyötärö neuvotaan mittaamaan navan yläpuolelta. Minulla ylettyvät kylkiluut navan alapuolelle.