Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80 cm vyötärö muka liian iso?

Vierailija
11.09.2022 |

Sehän on aivan normaali.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt läskinä vyötärö 70cm mutta mahalla on mittaa 85 cm. Karmean näköistä. Onkohan tämä sitä pahinta rasvaa? Maha on lölleröpallero, ei kova. No, laihdutus kyllä käynnissä, elämä ylipainoisena on oikeasti aika kamalaa, jalkapohjat kipeytyy jo kävelystä kaikki tuntuu kömpelöltä. T. 160cm 70kg

Vierailija
22/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyötärö on todella vaikea pitää tuossa alle 80cm. Riippuu toki ruumiinrakenteesta. Itselläni on 78cm ja vaatii kyllä työtä pitää se siinä. Painoindeksini on normaalipainon keskivaiheilla. Keho kerää rasvan mahaan, raajoista olen hoikka.

Sama täällä. Lantio on kapea, samoin jalat ja takapuoli, joten 80 cm menee yli ennen kuin ylipaino on lähelläkään. En muista, onko vyötärö ollut ikinä aikuisena alle 80 cm, vaikka BMI oli pitkään 22.

Eli olet tyypillinen omenavartaloinen. Ja tuo malli on haitallisempi kuin päärynämallisuus, jossa lantiota voi olla vähän enemmän (huom, ei määräänsä enempää-ei mikään Kardashian -peppu).

Sisäelinrasva tuossa omenamallissa korostuu ja on tarkemmin pidettävä huomiota painosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt läskinä vyötärö 70cm mutta mahalla on mittaa 85 cm. Karmean näköistä. Onkohan tämä sitä pahinta rasvaa? Maha on lölleröpallero, ei kova. No, laihdutus kyllä käynnissä, elämä ylipainoisena on oikeasti aika kamalaa, jalkapohjat kipeytyy jo kävelystä kaikki tuntuu kömpelöltä. T. 160cm 70kg

Rasva kuin rasva, niin olisin aina huolissani lölleröstä ja kovasta pallosta. Mun vyötärönympärys 67 cm, pituutta 165 ja painoa kesällä 52 ja talvella 54 kg. Tsemppiä painonpudotukseen. Älä ota Heikkilän kitukuureja, vaan tee koko elämänmittainen muutos.

24/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 cm vyötärö on minusta myös ihan normaali. Itse olen nyt lievästi ylipainoinen, mutta kun vyötäröni oli 80 cm, käytin vaatekokoa M. 

Vierailija
25/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle sopiva, naisella ei.

Vierailija
26/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva kuin rasva, niin olisin aina huolissani lölleröstä ja kovasta pallosta. Mun vyötärönympärys 67 cm, pituutta 165 ja painoa kesällä 52 ja talvella 54 kg. Tsemppiä painonpudotukseen. Älä ota Heikkilän kitukuureja, vaan tee koko elämänmittainen muutos.

Kiitti! Muutos hyvässä käynnissä, tulokset vaan hitaita. Mutta eipä ne kk tullutkaan. Jospa ensi kesänä vois taas kulkea hikoilematta, kipeytymättä ja hengästymättä.

Ja joo, eipä taida mikään ylipaino hyvästä olla.

Vierailija
27/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että roikkuva nahka tuo myös senttejä, ei vain läski. Jos olet ollut selvästi ylipainoinen ja vyötärölihava, tuskin laihduttuasi enää pääset alle 80 cm mittaan muuten kuin kirurgin kautta.

Vierailija
28/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Vai että sama vyörärö pitäisi olla 155 cm sirolla keijulla ja 180 cm urheilevalla amatsonilla. Molemmat voivat olla terveitä eikä vyötäröllä liikaa rasvaa. Pitääkö kengänkoko ja ranteenpaksuuskin olla sama?

Vyötärö-lantiosuhde ja vyötärö-pituussuhde kertoo paljon enemmän. Paras tietysti viskeraalisen rasvan määrän mittaaminen kuvantamalla.

Jossain telkkariohjelmassa näytettiin tästä kätevä konkreettinen vinkki kun otettiin k.o. henkilön pituinen lanka ja se taitettiin kahtia. Jos lanka ylettyi vyötärön ympärille, niin ei vissiin ollu aivan liian tuhti tämä henkilö 😊

Vierailija
29/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan maksimi tuo 80 cm on. Oma vyötärö 65 cm ja ihan riittävästi siinäkin on vyötäröä. 

Riippuu pituudesta ja muutenkin kropan muodosta. 

Vierailija
30/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippanappa pysyi alle 80 sentissä kun paino alkoi vitosella. Nykyään paino alkaa kutosella ja vyötärö 83 cm. Pituutta 167 cm.

Vierailija
31/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei poista sitä faktaa että vatsan rasva on kaikkein pahalaatuisinta

Vierailija
32/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä 20 v olin hoikimmillani -176 cm ja 62 kg, niin vyötärönympärykseni oli 74 cm.

Nyt olen 54 v ja normaalipainon rajoissa, eli - 72 kg, niin vyötäröni on 83 cm.

Vierailija
33/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen pökäle on jos 80 cm tai yli on vyötärön paksuus. Vähän kuin Meghan.

Vierailija
34/109 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siinä rajalla. Eli kirjaimellisesti se raja, missä vyötärörasva alkaa muuttua haitalliseksi. Vaikkapa 76 cm vyötärö ei ole terveydelle paha, mutta tutkitusti yli tuon 80 cm mentäessä haittoja alkaa esiintyä.

Tämä naisilla, miehillä sama raja on 90 cm.

Vierailija
35/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vyötärönympärys 97 cm, mutta vyötärö-lantiosuhde silti alle 0,8. Vartalon malli on tiimalasi ja pituuttakin on 176 cm. Painoa tosin on huomattavan paljon tällä hetkellä, mikä ei ole terveellistä. Bmi yli 37.

Vierailija
36/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle sopivat mitat on 88-57-90.

Vierailija
37/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on hävinnyt normaali 90-60-90 vartalo? Tämä lienee kuitenkin misseille edelleen vaatimuksena?

Vierailija
38/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina vyötärö >=80cm ja olen ollut lähellä alipainoakin. Riippuu ihan täysin ruumiinrakenteesta. 80cm pitäminen jonain mittapuuna on aivan turhanpäiväistä.

Vierailija
39/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 80 cm vyötärö ja olen 168 cm pitkä ja painan 57 kiloa. Naisena harmittaa kun ei ole kunnon vyötäröä vaan suorakaiteen muotoinen kroppa. 

Sama juttu. Mulla oli nuorena vyötärö 78-79, vaikka mitat oli 171/53. Kyllä ketutti ampiaisvyötäröiset kaverit, joilla oli samanpainoisena vyötärö 60-70.

. Olen tyytyväisempi nyt hieman ylipainoisena, kun "kurvit" tulevat esiin, koska rasva alkoi lopulta kerääntyä naisellisiin paikkoihin, vaikka toki vyötärönympäryskin kasvoi. Mieluummin olen tällainen, kuin kakkosnelonen lauta.

Vierailija
40/109 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vyötärö yli 80 cm vaikka olen normaalipainoinen 174/75kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän