Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halusin tienata lisätienestinä rahaa eri keinoin, tulos pyöreä nolla

Vierailija
11.09.2022 |

Olen työtön, ja luin netistä vinkkejä miten saada helposti lisätienestejä, siis pikkurahaa, mutta kuitenkin parempi se olisi kuin ei mitään. Tulos on kuitenkin pyöreä nolla, vaikka yli puoli vuotta olen tätä yrittänyt. Liityin useampiin kyselysivustoihin, joissa voisi tienata 50 senttiä tai euron yhteen kyselyyn vastaamisesta tai jotain lahjakortteja. Ainuttakaan, en siis ainuttakaan kyselyä ole saanut vastattavaksi vielä yli puoleen vuoteen. Vaikka täytin sinne kaikki taustatietonikin. Lisäksi liityin useampaan ulkomaiseen sisällöntuotantosivustoon, joissa pitäisi voida tienata sisältötekstejä/markkinointitekstejä kirjoittamalla jokunen euro per teksti (olen taitava kirjoittaja, kirjoittanut työksenikin joskus). Ainuttakaan tekstiä en ole sieltä saanut kirjoitettavaksi, en siis ainuttakaan, vaikka joka päivä monta kertaa katson tarjolla olevat pyynnöt. Ulkoilen paljon, ja ajattelin, että keräisin samalla pulloja ja palauttaisin niitä kauppaan. Noh. Yhtään pulloa missään ei ole tullut vastaan, vaikka meidän lähellä on pari puistoakin, joissa ihmiset käy ottamassa aurinkoa ja sellaista. Yritin tori.fissä myydä vanhoja vaatteitani ja vanhoja kirjoja, eipä kukaan ole yhteenkään ilmoitukseeni vastannut mitään vaikka kaikissa lukee, että saa tinkiä. Joten toimivia ideoita lisätienesteistä otetaan vastaan.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa kouluttautuisit uuteen ammattiin?

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

No ala miettiä nyt. Tuo touhusi on pähkähullua. Olet puoli vuotta työttömänä yrittänyt haalia kolikon sieltä täältä eikä sekään onnistu. Tuon ajan voi käyttää paremmin.

En minä ole kuluttanut näihin paljon aikaa. Kyselysivut ja sisällöntuotantosivut katson pari kertaa päivässä, siihen ei mene montaa minuuttia, sivut on selaimessa auki välilehdillä valmiiksi. Ulkoilen joka tapauksessa päivittäin, samalla katselen pulloja. Eli en juuri ole käyttänyt tähän sellaista ylimääräistä aikaa, joka olisi pois muusta. No toriin tavaroiden valokuvaaminen vie hetken mutta rutiinilla ei sekään kauan. Ap

Ongelma ei ole aika vaan asenne. Vaivaat päätäsi ihan turhilla asioilla jotka eivät paranna tilannettasi, sen sijaan että miettisit oikeasti hyödyllisiä keinoja.

Ok, ymmärrän. Mitkä olisi niitä oikeasti hyödyllisiä keinoja?

Ap

Ajatteletko että saat täältä valmiin vastauksen mikä olisi toimiva tulevaisuudensuunnitelma juuri sinun taidoillasi, kyvyilläsi, resursseillasi ja maantieteellisellä sijainnillasi? Tai saisit kaikille toimivan patenttiratkaisun ja voisit keskittyä taas pullojen keräämiseen?

Itse sinun pitää tuota miettiä, etsiä tietoa ja kokeilla. Eikä pohtia jotain euron tienaamista kyselyillä.

Vierailija
62/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauhti on sellainen että tarttis käännösohjelman, mutta niitten lisenssit on kalliita ja hommasta maksettiin jotain 0,1 senttiä sana tai siihen suuntaan

Ilmankos käännetyissä teksteissä on niin paljon virheitä ja virkkeitä, joissa ei ole mitään järkeä. Ei kai millään käännösohjelmalla saada laadukasta tekstiä aikaiseksi. Ja silti käännöstoimisto kehtaa veloittaa törkeitä summia yhdestä sivusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, ettei tule kyselyitä. Olen kuulunut useampaan gallupfoorumiin vuosia ja kyselyitä tulee vähintään yksi viikossa. Levyjä ja kirjoja olen paljon kupongeilla ostanut. Mutta pennosiahan nuo palkkiot ovat. Ostosten skannaamisesta maksetaan vähän paremmin, mutta siinä en voi enää olla ilman älypuhelinta (ennen sai skannerin). Sitten oli testikirjeitten lähettelyä ympäri Eurooppaa, mutta se loppui. Käännöksiä tein hetken nettifirmalle. Vauhti on sellainen että tarttis käännösohjelman, mutta niitten lisenssit on kalliita ja hommasta maksettiin jotain 0,1 senttiä sana tai siihen suuntaan

Mitä on ostosten skannaaminen? Älypuhelin minulla on.

Ap

https://maksetutkyselyt.fi/nielsen-kuluttajapaneeli/

Tarkoittaako tämä sitä, että käytännössä tuossa myy yksityiskohtaiset henkilökohtaiset tiedot perheen ostoksista ja ostokäyttäytymisestä tuolle firmalle? Ap

Vierailija
64/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselyihin vastaamisen sijaan voisit pyrkiä keräämään tietoa. Haastattelutyö ei tietenkään ole helppoa ja varmaa rahaa enkä oikein tiedä, miten osa-aika työn yhdistäminen työttömyysturvan kanssa toimii. Ja tietenkin tämä talouskriisi tuntuu alalla, kuten ilmeisesti noiden nettikyselyjen määrissäkin on ollut nähtävissä. On kuitenkin työtä, jossa on vaihtuvuutta/työvoiman tarvetta ja juuri lisätienestejä haluavalle yksi vaihtoehto.

Vierailija
65/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

Jos työllistyminen on ihan toivotonta niin kannattaa mennä amikseen opiskelemaan joku takuutyöllistävä tutkinto. Alle 2v kestää ja kun menee aikuispuolelle niin ei tarvitse istua teinien seassa. Osa tutkinnoista on sellaisia että töitä saa jo ekan harkan jälkeen.

Niin siis ap sanoi haluavansa lisätienestiä. Ei että hän olisi työtön eikä työllisty.

Vierailija
66/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BottlePal. Ainakin meidän firmasta annetaan pulloja tuon kautta, ja saaja voi saada kerralla esim 200e.

67/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri etkä osaa itsellesi mitään elinkeinoa tai muuta tuottavaa askaretta keksiä? Huh huh.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
68/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työllistyminen on ihan toivotonta niin kannattaa mennä amikseen opiskelemaan joku takuutyöllistävä tutkinto. Alle 2v kestää ja kun menee aikuispuolelle niin ei tarvitse istua teinien seassa. Osa tutkinnoista on sellaisia että töitä saa jo ekan harkan jälkeen.

Niin siis ap sanoi haluavansa lisätienestiä. Ei että hän olisi työtön eikä työllisty.

Ap sanoi myös olevansa työtön

Vierailija
69/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas nostin tälläkin viikolla ensi vuoden tulojani 100 eurolla.  Aikaa tähän tulojen nostoon meni noin 60 sekuntia.

Ennakointi on kaiken a ja o.

Vierailija
70/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, ettei tule kyselyitä. Olen kuulunut useampaan gallupfoorumiin vuosia ja kyselyitä tulee vähintään yksi viikossa. Levyjä ja kirjoja olen paljon kupongeilla ostanut. Mutta pennosiahan nuo palkkiot ovat. Ostosten skannaamisesta maksetaan vähän paremmin, mutta siinä en voi enää olla ilman älypuhelinta (ennen sai skannerin). Sitten oli testikirjeitten lähettelyä ympäri Eurooppaa, mutta se loppui. Käännöksiä tein hetken nettifirmalle. Vauhti on sellainen että tarttis käännösohjelman, mutta niitten lisenssit on kalliita ja hommasta maksettiin jotain 0,1 senttiä sana tai siihen suuntaan

Mitä on ostosten skannaaminen? Älypuhelin minulla on.

Ap

https://maksetutkyselyt.fi/nielsen-kuluttajapaneeli/

Tarkoittaako tämä sitä, että käytännössä tuossa myy yksityiskohtaiset henkilökohtaiset tiedot perheen ostoksista ja ostokäyttäytymisestä tuolle firmalle? Ap

Kyllä. Olin tuossa muutaman vuoden ja sain jonkun hikisen blenderin, jonka arvo oli myös verotettavaa tuloa. Iso vaiva, pieni hyöty.

Vierailija
71/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n 2 ensinmäistä sanaa. "Olen työtön".

Kuinka ADHD pitää olla ettei lue edes 2 sanaa viestistä, ja silti tulee pätemään...

Vierailija
72/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkään tunnet vetovoimaa, ota yhteys Mary Kay konsulttiin lähiseudulla ja kysy mahdollisuutta aloittaa oma business.

Pullorahat on pientä kun alat saada asiakaskuntaa.

Kyse siis ihonhoito- ja kosmetiikkabrändistä.

Vierailija
73/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonkeräys nyt ei tavalliselle ulkoilijalle mikään rahasampo ole, mutta Ihmettelen, ettei mitään ole löytynyt. Välillä pulloihin ja tölkkeihin lähes törmää keskellä tietä ja viikolla kun tulin töistä kaupunkipyörällä, niin sen etukorissa oli tyhjä panttipullo. Eilen iltakävelyllä näin parikin tölkkiä, mutta kun ei ollut pussia eikä hanskoja, en tutkinut niitä. Muutaman omenan otin mukaan jostain portinpielijakelusta, ei rahaa mutta kotimaisia luomuomenia ilmaiseksi.

Vierailija
74/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen saamaton ihminen tää ap. Rahaa pitäisi tulla ihan perseellään istuessa ilman minkäänlaista vaivannäköä ja paneutumista. Ja palstalaisten pitäisi ihan selvänäkökyvyillä selvittää rahanansaintakeinot.

Niin väsynyttä ja kadun jo nyt kun lankesin tän yhden viestin verran.

Vierailija
75/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tosiaan tarjotaan tuota panttipullojen ja -tölkkien keräystä tienestiksi, mutta siksihän niissä se pantti onkin, että ihmiset vie ne itse kauppaan, eivätkä heitä maahan.   Toinen vastaava neuvo on leipäjono, mutta kauppiaidenko oletetaaan tilaavan kaikenlaista ruokaa liikaa, että saavat antaa hävikkinä pois.  Molemmat neuvot auttavat satunnaisesti, jos hyvin kohdalle osuu, mutta ei niiden varan voi laskea.

Vierailija
76/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vähänkään tunnet vetovoimaa, ota yhteys Mary Kay konsulttiin lähiseudulla ja kysy mahdollisuutta aloittaa oma business.

Toki verkostomarkkinointikin on vaihtoehto mikäli haluaa menettää myös kaikki jäljellä olevat ystävänsä sillä tyrkytyksellä.

Vierailija
77/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ennen yhteyden ottoa kannattaa katsoa kuuluisa "autobonus"-dokumentti...

Vierailija
78/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullonkeräys nyt ei tavalliselle ulkoilijalle mikään rahasampo ole, mutta Ihmettelen, ettei mitään ole löytynyt. Välillä pulloihin ja tölkkeihin lähes törmää keskellä tietä ja viikolla kun tulin töistä kaupunkipyörällä, niin sen etukorissa oli tyhjä panttipullo. Eilen iltakävelyllä näin parikin tölkkiä, mutta kun ei ollut pussia eikä hanskoja, en tutkinut niitä. Muutaman omenan otin mukaan jostain portinpielijakelusta, ei rahaa mutta kotimaisia luomuomenia ilmaiseksi.

Kai siellä kaupungissa niitä on, mutta ei täällä maalla näe mitään pulloja lojumassa. Riippuu siis täysin missä ap asuu.

Vierailija
79/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla on SOIKEA.

Älä sekoita kirjamia numeroihin, tai numeroita kirjaimiin.

Vierailija
80/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alaasi opetetaan edes jossain muodossa ammattikouluissa, lue opettajan pedagogiset ja saat takuuvarmasti keikkaa. Amiksilla on huutava pula opettajista ja sijaisista, ainakin pk-seudulla. Vaikka pohjatutkintosi olisi joku maailmaasyleilevä, voi esimerkiksi yto-puolelta löytyä hyviä keikkoja.