Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halusin tienata lisätienestinä rahaa eri keinoin, tulos pyöreä nolla

Vierailija
11.09.2022 |

Olen työtön, ja luin netistä vinkkejä miten saada helposti lisätienestejä, siis pikkurahaa, mutta kuitenkin parempi se olisi kuin ei mitään. Tulos on kuitenkin pyöreä nolla, vaikka yli puoli vuotta olen tätä yrittänyt. Liityin useampiin kyselysivustoihin, joissa voisi tienata 50 senttiä tai euron yhteen kyselyyn vastaamisesta tai jotain lahjakortteja. Ainuttakaan, en siis ainuttakaan kyselyä ole saanut vastattavaksi vielä yli puoleen vuoteen. Vaikka täytin sinne kaikki taustatietonikin. Lisäksi liityin useampaan ulkomaiseen sisällöntuotantosivustoon, joissa pitäisi voida tienata sisältötekstejä/markkinointitekstejä kirjoittamalla jokunen euro per teksti (olen taitava kirjoittaja, kirjoittanut työksenikin joskus). Ainuttakaan tekstiä en ole sieltä saanut kirjoitettavaksi, en siis ainuttakaan, vaikka joka päivä monta kertaa katson tarjolla olevat pyynnöt. Ulkoilen paljon, ja ajattelin, että keräisin samalla pulloja ja palauttaisin niitä kauppaan. Noh. Yhtään pulloa missään ei ole tullut vastaan, vaikka meidän lähellä on pari puistoakin, joissa ihmiset käy ottamassa aurinkoa ja sellaista. Yritin tori.fissä myydä vanhoja vaatteitani ja vanhoja kirjoja, eipä kukaan ole yhteenkään ilmoitukseeni vastannut mitään vaikka kaikissa lukee, että saa tinkiä. Joten toimivia ideoita lisätienesteistä otetaan vastaan.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa kouluttautuisit uuteen ammattiin?

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

Anna mä arvaan, oot opettaja, etkä tuu palkallasi toimeen pk-seudulla.

Vierailija
102/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen saamaton ihminen tää ap. Rahaa pitäisi tulla ihan perseellään istuessa ilman minkäänlaista vaivannäköä ja paneutumista. Ja palstalaisten pitäisi ihan selvänäkökyvyillä selvittää rahanansaintakeinot.

Niin väsynyttä ja kadun jo nyt kun lankesin tän yhden viestin verran.

En ole ap, mutta pienituloisille aina sanotaan, että kyllä ahkeruudella ja toimeliaisuudella saa lisätienestejä. Pitää vain viitsiä. Ei saa olla laiska. Sitten annetaan esimerkkeinä näitä pullojen keräämisiä, joilla ei kyllä 99% tienaa mitään. Itse löydän ehkä viikossa kaksi tölkkiä, sillä 40 sentillä ei pitkälle pötki.

Lisätienestejä tietysti saa, jos keksii vaikka sopivan bisnesidean ja perustaa yrityksen. Mutta se ei ole ahkeruutta ja toimeliaisuutta, vaan se on yrittäjänä toimimista. Kaikista ei ole yrittäjiksi. Jos olisi, niin nehän olisivat kaikki jo perustamassa yritystä, eikä kyselemässä neuvoa että mitä kaikkea voisi tehdä jos on ahkera muttei ole ideoita.

En ole lainaamasi, mutta vastaan. Ap on itse tehnyt monenmoisia kyselyitä, joista ei ole tiennnut mitään eikä ole ketjussa edes ollut kiinnostunut mistään muusta kuin samantyyppisestä toiminnasta. Ap ei ole myöskään kertonut omista vahvuuksista tai kiinnostuksenkohteista eikä edes ammattiaan, jotta muut olisivat voineet ehdottaa jotain lisätienestiä. Aika vaikea on silloin tuntemattomien ehdotella muuta kuin tölkkien keräystä.

Joten oon samaa mieltä lainaamasi kanssa eli ap teki joko ala-arvoisen 0 pisteen  röllykän tai on saamaton.

Mutta kaikilla ei välttämättä ole mitään erityisiä vahvuuksia ja taitoja. En väitä että ap:llä olisi näin, mutta kaikilla ei todellakaan ole. Pointti kuitenkin on, että kovasti intetään, että silkalla ahkeruudella ja viitseliäisyydellä tienaa kyllä rahaa, ja jos ei tienaa, niin sitten on vaan laiska ja saamaton.

Ap:llä voi olla erityisosaamisena vaikka hienojen käsitöiden tekeminen. On todella vaikea löytää ostajia, jotka maksaisivat käsitöistä reilua hintaa, tai edes niiden materiaalien hintaa. Harrastelijalle käsitöiden myyminen on siis yleensä +-0, ellei miinuksen puolelle mene. Jos käsitöillä haluaa tienata, pitää ensin brändätä itsensä ja tuotteensa sellaiseksi, että siitä tulee haluttava sellaisille joilla on enemmän rahaa käytössä, mikä on ihan erillinen taito.

Olen itsekin pähkäillyt näiden asioiden kanssa. Minulla on aika paljon harrastuksia ja/tai taitoja, mutta en ole tähän päivään mennessä onnistunut niitä muuttamaan rahaksi. Yhtenä tosiaan käsityöt. Toisena esimerkiksi laulaminen: ei sillä nyt ainakaan mitään tienaa. Piirtää osaan hyvin, siitä yritänkin nyt kehitellä pientä yritysideaa, mutta mitään nopeita tienestejä tarpeeseen ei silläkään saa. Luen paljon, minulla oli joskus kirjallisuusblogi, ei sillä saanut penniäkään. Olisi kai pitänyt olla ruokablogi, sitäkin tosin joskus yritin, mutta siihen täytyy panostaa vuosia ennen kuin sillä saa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on iso pula sijaisopettajista. Maisteri varmaan kykenee sijaistamaan esim. luokanopettajia? Joko määräaikaisena tai tarvittaessa kutsuttavana.

Ap voi olla vaikka sotatieteiden tai tanssitaiteen maisteri, sitä hän ei ole kertonut. Miten se pätevöittää luokanopettajan sijaiseksi?

Ei sijaisen pätevä tarvitse olla.

Vierailija
104/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätienestiä vaikka päivänä, parina viikossa siivoustyötä. Ollos hyvä.

En minä kyllä usko, että ketään huolitaan pystymetsästä siivoamaan.

Vierailija
105/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan kassalle tai tuotteita järjestelemään lauantaisin ja sunnuntaisin. S-markettiin vaikka.

Vierailija
106/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta. Minä olen kokeillut tätä + myös muita keinoja ja tulos pyöreä nolla minullakin, tai joissain tapauksissa (ml. kouluttautuminen) jopa negatiivinen. Ja alana ei ole ollut mikään ei-arvostettu ala. Ei tosiaan ole helppoa, aina ei vain kaikilla onnistu yrittämisestä huolimatta.

Vierailija
107/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen keruulla tienaa yllättävän paljon. Ainut vaan, että on aika sinnikästä hommaa ja vaatii myös plajon aikaa. Ja pitää tietää, missä niitä pulloja on ja mihin aikaan. 

Vierailija
108/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liityin northstatpaneliin, kyselyjä alkoi tulla vasta kun ilmoitin kiinnostuksen kohteet ja niitäkin kysyttiin joku puoli vuotta liittymisen jälkeen. Mutta paljon saa vastata että saa sen 10 euron lahjakortin edestä pisteitä. Lisäks pitää olla nopea, kiintiö täyttyy nopeasti. Pullot pitää kerätä aikaisin aamulla ja vaatii tarkkuutta, usein ne löytyy ojista pusikoista ja metsistä. Ammattilaiset tyhjentää puistot jo yöllä.

Vierailija
109/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans

OF

Vierailija
110/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kyselyt on pelkkää huijausta. Minä olen myös työtön. Olen lehdissä ilmoitellut että jos tarvii apumiestä muuttohommiin niin tulen avuksia rahaa vastaa. Olen tänä vuonna tienannut 600 euroa sellaisella. Facebook ollut siinä tosi hyvä koska siellä on osto ja myynti palstoja. Sitte oon ilmoitellut että jos pihalla on joku puun kanto josta pitää päästä eroon niin tulen ja tuhoan sen maa alle. Sellainen keikka oli ja tienasin 200 euroa. Olen myös kalastanut paljon ahvenia ja myynyt niitä ja tienannut joku tonnin.

Vierailija
111/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta. Minä olen kokeillut tätä + myös muita keinoja ja tulos pyöreä nolla minullakin, tai joissain tapauksissa (ml. kouluttautuminen) jopa negatiivinen. Ja alana ei ole ollut mikään ei-arvostettu ala. Ei tosiaan ole helppoa, aina ei vain kaikilla onnistu yrittämisestä huolimatta.

Mullahan kävi niin että koulutettiin tietyn firman tarpeisiin, mutta se firma lopettikin. Sain töitä 4 kk jälkeen toiselta paikkakunnalta, mutta perheellisenä raskas ratkaisu naiselle kun välimatka oli pitkä.

Vierailija
112/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tykkäisin kerätä pulloja. Harmi vaan kun asun maaseudulla ja pitäisi autolla kulkea. Näin ne vähät pullot mitä löytyy on liian pieni määrä jos vertaa bensakuluihin. Näin on ollut vähän pakko unohtaa tuokin.

Vierailija
113/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko joku viitsii johonkin jonninjoutaviin kyselyihin vastailla ja monen kuukauden vaivanpalkaksi saa kämäisen 10e lahjakortin?

Vierailija
114/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen keruu on tosi koukuttavaa. Joskus tehnyt :D 

Vierailija
115/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vastailen jonkun verran Mobrogin kyselyihin ja muutaman kerran saanut 5€ kasaan ja siirtänyt sen tilille. Vaatii kyllä useampaan kyselyyn vastaamisen joten ihan naurettavan pieniä korvauksia tulee per kysely. Tai sitten vastaa kyselyyn ja vasta sitten tulee ilmoitus, että et sovellukaan tähän kyselyyn.

Miten sinä edes saat noita kyselyitä vastattavaksi? Minä en ole saanut vielä yhtäkään, vaan ilmeisesti en sovellu koskaan yhteenkään kyselyyn. Tai sitten koko sivustot on silleen huijausta, että niissä ei oikeasti niitä kyselyitä edes juuri ole. Ap

Ootko liittynyt Norstatpaneliin? Sieltä ainakin minulle tulee varmaan viikoittain kyselyitä täytettäviksi.

Vierailija
116/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity VPK:hon. Ainakin ennen tuosta sai rahaa.

Oliko rahan nimi päivystysmaksu vai saiko sen pelkästä kävemisestä. En muista.

Vierailija
117/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

No mikäs siinä sitten jos maisterin ei tarvitse alentua muun alan opiskeluun ja töihin kuten meidän muiden.

Höh. En minä puhunut mistään alentumisesta, vaan ihan vilpittömästi en tiedä mikä se olisi. Ap

Minä maisteri kävin juuri 40 h järjestysmieskurssin, jotta voin työskennellä pari iltaa viikossa klassisissa konserteissa järjestysmiehenä. Töitä riittää niin paljon kun tahtoo tehdä.

Vierailija
118/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselypaneeleihin ei missään tapauksessa kannata mainita olevansa työtön. Muutenkin itsestään pitää tehdä kiinnostava jotta kyselykutsuja tulee. Laitat profiilitietoihin että on lemmikkejä, koiraa, kissaa yms. harrastuksia monta, työpaikka, on auto jne.

Ei kai ap halunnut varastella/valehdella?

Vierailija
119/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjametsään! Puolukoista 30€/sanko.

Olen autoton helsinkiläinen. Tiedossani ei ole marjametsiä täällä. Ainakaan sellaisia, jonne pääsisi bussilla. Ap

ABC -lipulla Pohjois-Espoon marjametsiin, puolukkaa on nyt aika hyvin. Viikonloppuisin on paluusuuntaan muitakin ämpäreiden kanssa. Fillarillakin saa sankollisen tai kaksi siirtymään - niitäkin näkee. Esim. Uuvin kautta löytyy ulkoilureittejä, minne mennä.

Vierailija
120/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä sitten jos maisterin ei tarvitse alentua muun alan opiskeluun ja töihin kuten meidän muiden.

Höh. En minä puhunut mistään alentumisesta, vaan ihan vilpittömästi en tiedä mikä se olisi. Ap

Minä maisteri kävin juuri 40 h järjestysmieskurssin, jotta voin työskennellä pari iltaa viikossa klassisissa konserteissa järjestysmiehenä. Töitä riittää niin paljon kun tahtoo tehdä.

Juuri mietin oopperassa käydessä, että minkälaistahan hommaa olisi tuo ovimiehenä olo. Siellä ei varmaan hirveästi ole rettelöintitilanteita? Ihmiset on siistejä ja hyvällä tuulella. Nuorena olin Foorumissa tavaratalossa töissä ja silloin ajattelin, ettei myymäläetsivän yms. hommaa ei ainakaan ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi