Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halusin tienata lisätienestinä rahaa eri keinoin, tulos pyöreä nolla

Vierailija
11.09.2022 |

Olen työtön, ja luin netistä vinkkejä miten saada helposti lisätienestejä, siis pikkurahaa, mutta kuitenkin parempi se olisi kuin ei mitään. Tulos on kuitenkin pyöreä nolla, vaikka yli puoli vuotta olen tätä yrittänyt. Liityin useampiin kyselysivustoihin, joissa voisi tienata 50 senttiä tai euron yhteen kyselyyn vastaamisesta tai jotain lahjakortteja. Ainuttakaan, en siis ainuttakaan kyselyä ole saanut vastattavaksi vielä yli puoleen vuoteen. Vaikka täytin sinne kaikki taustatietonikin. Lisäksi liityin useampaan ulkomaiseen sisällöntuotantosivustoon, joissa pitäisi voida tienata sisältötekstejä/markkinointitekstejä kirjoittamalla jokunen euro per teksti (olen taitava kirjoittaja, kirjoittanut työksenikin joskus). Ainuttakaan tekstiä en ole sieltä saanut kirjoitettavaksi, en siis ainuttakaan, vaikka joka päivä monta kertaa katson tarjolla olevat pyynnöt. Ulkoilen paljon, ja ajattelin, että keräisin samalla pulloja ja palauttaisin niitä kauppaan. Noh. Yhtään pulloa missään ei ole tullut vastaan, vaikka meidän lähellä on pari puistoakin, joissa ihmiset käy ottamassa aurinkoa ja sellaista. Yritin tori.fissä myydä vanhoja vaatteitani ja vanhoja kirjoja, eipä kukaan ole yhteenkään ilmoitukseeni vastannut mitään vaikka kaikissa lukee, että saa tinkiä. Joten toimivia ideoita lisätienesteistä otetaan vastaan.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät jostain urheilulajista jotain, niin monessa lajissa on huutava pula tuomareista. Peleistä saa yleensä jonkun kympin plus matkakulut, sekin toki riippuu varmasti lajista ja sarjatasosta kuten myös se minkälaista pätevöitymistä vaaditaan.

Miinus verot.

Ai kuuluiko kysymys, että mitä tienestiä voi saada pimeänä?

Vierailija
42/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjametsään! Puolukoista 30€/sanko.

Olen autoton helsinkiläinen. Tiedossani ei ole marjametsiä täällä. Ainakaan sellaisia, jonne pääsisi bussilla. Ap

Itä-Helsingissä on. Metrolla Mellunmäkeen tai Vuosaareen. Siitä 560:llä Fallpakkaan. Kalviikintien toisella puolella olevasta metsästä on edellisinä vuosina löytynyt kivasti mustikoita ja sieniä. Tästä vuodesta en tiedä, kun en enää asu siinä lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullojen/tölkkien keräilyllä tienaa 40-70 €/viikko. Suurin osa on siis tölkkejä.

Vaatii liikkumista baarien lähellä ilta-aikaan sekä tapahtumien seuraamista missä ihmisiä liikkuu paljon. 

Hyvä liikunnallinen harrastus samalla.

Toimii ehkä juuri Helsingissä ja muilla isoilla paikkakunnilla. Itse asun pienellä paikkakunnalla jossa yksi ainoa baari. Hyvin harvoin täällä tölkkejä näkee missään, korkeintaan littaantuneena ajoradalla.

Vierailija
44/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa kouluttautuisit uuteen ammattiin?

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

No ala miettiä nyt. Tuo touhusi on pähkähullua. Olet puoli vuotta työttömänä yrittänyt haalia kolikon sieltä täältä eikä sekään onnistu. Tuon ajan voi käyttää paremmin.

Vierailija
45/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät jostain urheilulajista jotain, niin monessa lajissa on huutava pula tuomareista. Peleistä saa yleensä jonkun kympin plus matkakulut, sekin toki riippuu varmasti lajista ja sarjatasosta kuten myös se minkälaista pätevöitymistä vaaditaan.

Valitettavasti en tiedä mistään urheilusta mitään :( .

Ap

Vierailija
46/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olet nykyiseltä koulutukseltasi? Jos siitä löytyisi jokin alempi tutkinto ja sitä kautta valmistut suorittavaan työhön? Saisit ainakin jalkaa oven väliin helpommin. Itse tein tälläisen tempun kun ei meinannut töitä löytyä omalla tutkinnolla. Jätin vain sanomatta, että löytyy korkeakoulututkinto. 

Mulla on myös vähän pulaa rahasta ja olen tässä miettinyt sivubisneksen laittamista pystyyn kauneudenhoitoalalle. En tosin itse tekisi töitä, koska ei ole koulutuksia. Mutta palkkaisin jonkun pätevän tekemään ja itse hoitaisin liiketoiminnan. Olen koulutukseltani kauppapuolelta. Toki tämä ei auta akuuttiin rahapulaan ja tulee viemään jonkin aikaa, että on todella kannattava.

Vierailija
47/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sivuduuni henkilökohtaisena avustaja, esim muutama tunti viikkoon.

Vierailija
48/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

No ala miettiä nyt. Tuo touhusi on pähkähullua. Olet puoli vuotta työttömänä yrittänyt haalia kolikon sieltä täältä eikä sekään onnistu. Tuon ajan voi käyttää paremmin.

En minä ole kuluttanut näihin paljon aikaa. Kyselysivut ja sisällöntuotantosivut katson pari kertaa päivässä, siihen ei mene montaa minuuttia, sivut on selaimessa auki välilehdillä valmiiksi. Ulkoilen joka tapauksessa päivittäin, samalla katselen pulloja. Eli en juuri ole käyttänyt tähän sellaista ylimääräistä aikaa, joka olisi pois muusta. No toriin tavaroiden valokuvaaminen vie hetken mutta rutiinilla ei sekään kauan. Ap

Vierailija
49/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinus verot.

Jalkapallo ottelu kestää 90 minuuttia eli puolitoista tuntia. Onko hyvä palkka mielestäsi joku 6€ tuolta ajalta eli tuntiliksaa tulisi muutama euro? Pullonkeräyskin on tuottoisampaa kuin tuo.

Vierailija
50/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskijan työ on ihan kamalaa. Hirveä kiireinen ruuhka-aika aina tiettyinä kuukauden päivinä ja oltava valmis silloin venymään vaikka miten paljon ylitöihin. Sorry vaan jos on vaikka pieniä lapsia, pomoa ei kiinnosta. Palkka on surkea, nettona joku 1600-1700.

Ammattitaitoisista palkanlaskijoista on tällä hetkellä kova pula, joten vain vähän hölmö tyytyy noin pieneen palkkaan. 

Samoin sairaanhoitajista ja rakennusalantekijöistä. Kun isket pöytään netto palkka toiveeksi 3000€ sinut nauretaan samantien ulos.

Ei se pula tekijöistä ole automaatio että maksetaan palkkaa jolla suomessa elää.Siksi moni on ennemmin tukien varassa.

Aivan varmasti nauretaankin ulos, koska kukaan normaalijärjellä varustettu ihminen ei anna palkatoivetta nettona. 

Vierailija
51/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olet nykyiseltä koulutukseltasi? Jos siitä löytyisi jokin alempi tutkinto ja sitä kautta valmistut suorittavaan työhön? Saisit ainakin jalkaa oven väliin helpommin. Itse tein tälläisen tempun kun ei meinannut töitä löytyä omalla tutkinnolla. Jätin vain sanomatta, että löytyy korkeakoulututkinto. 

Mulla on myös vähän pulaa rahasta ja olen tässä miettinyt sivubisneksen laittamista pystyyn kauneudenhoitoalalle. En tosin itse tekisi töitä, koska ei ole koulutuksia. Mutta palkkaisin jonkun pätevän tekemään ja itse hoitaisin liiketoiminnan. Olen koulutukseltani kauppapuolelta. Toki tämä ei auta akuuttiin rahapulaan ja tulee viemään jonkin aikaa, että on todella kannattava.

Eräs humanistinen ala. Ei oikein ole alempia suorittavan työn tutkintoja meidän alalla. Ap

Vierailija
52/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole kuluttanut näihin paljon aikaa. Kyselysivut ja sisällöntuotantosivut katson pari kertaa päivässä, siihen ei mene montaa minuuttia, sivut on selaimessa auki välilehdillä valmiiksi. Ulkoilen joka tapauksessa päivittäin, samalla katselen pulloja. Eli en juuri ole käyttänyt tähän sellaista ylimääräistä aikaa, joka olisi pois muusta. No toriin tavaroiden valokuvaaminen vie hetken mutta rutiinilla ei sekään kauan. Ap

Ongelma ei ole aika vaan asenne. Vaivaat päätäsi ihan turhilla asioilla jotka eivät paranna tilannettasi, sen sijaan että miettisit oikeasti hyödyllisiä keinoja.

Vierailija
53/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole aika vaan asenne. Vaivaat päätäsi ihan turhilla asioilla jotka eivät paranna tilannettasi, sen sijaan että miettisit oikeasti hyödyllisiä keinoja.

Ok, ymmärrän. Mitkä olisi niitä oikeasti hyödyllisiä keinoja?

Ap

Vierailija
54/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjametsään! Puolukoista 30€/sanko.

Olen autoton helsinkiläinen. Tiedossani ei ole marjametsiä täällä. Ainakaan sellaisia, jonne pääsisi bussilla. Ap

Tulipa helsinkiläisestä mieleen, kysyppä seuresta keikkaa, niillä on vaikka mitä ja kunnat.fi saisit varmaan ope-sijaisuuksia

Vierailija
55/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on ostosten skannaaminen? Älypuhelin minulla on.

Ap

Ks. Nielsen kuluttajapaneeli

Kirjeitten lähettely harmi kun loppui, siitä sai hotelliöitäkin palkkioksi

Vierailija
56/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, mutta nähtävästi hieno ammattisi ei työllistä sinua. Voisitko ajatella nöyrtyväsi hieman ja tekeväsi jotain työtä johon pääsee pienellä koulutuksella, ja joka työllistää varmasti?

Vierailija
57/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjillä pulloilla tekee rahaa nykään vain jos tunkee niitä onlyfanssissa persiiseen. Tai sieraimeen.

Alueen vakiokerääjät päivystää mummopyörineen ja roskan poimimis pihteineen koko ajan. Ei tölkkejä ja panttipulloja amatööreille jää. Tosi juttu.

Naiset voi kyllä hyödyntää tilannetta netillä ympäri vuoden kun marjastus kestää lyhyen aikaa ja silloin pitäisi poimia koko talven tienestit mutta, esim. alkkareita ostaa friikit koko ajan ja sitä voi tehdä täysin anonyymisti. Lisätienestiä pienillä pääomakuluilla on vaikea kehittää.

Vierailija
58/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinus verot.

Jalkapallo ottelu kestää 90 minuuttia eli puolitoista tuntia. Onko hyvä palkka mielestäsi joku 6€ tuolta ajalta eli tuntiliksaa tulisi muutama euro? Pullonkeräyskin on tuottoisampaa kuin tuo.

En nyt nopealla haulla löytänyt juuri jalkapallon osalta tietoa aikuisten peleistä, mutta esim. 15-vuotiaiden pelistä palkkio näyttäisi olevan n. 50€. Mutta kerää toki pulloja jos teet ennemmin sen.

Vierailija
59/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap harrastat tai mitkä asiat kiinnostavat? Aika vaikea se on keksiä ihmiselle tienaamistapoja, jos et kerro itsestäsi yhtikäs mitään.

Itse pelaan pokeria. Tämäkään ei sovi kaikille ja vaatii jonkinmoisia taitoja, mutta tienestit ihan harrastuspohjalta ovat rutkasti isommat kuin satunnaiset lahjakortit ja muutamat roposet. Lisäksi olen lapseton nainen.

Vierailija
60/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, ettei tule kyselyitä. Olen kuulunut useampaan gallupfoorumiin vuosia ja kyselyitä tulee vähintään yksi viikossa. Levyjä ja kirjoja olen paljon kupongeilla ostanut. Mutta pennosiahan nuo palkkiot ovat. Ostosten skannaamisesta maksetaan vähän paremmin, mutta siinä en voi enää olla ilman älypuhelinta (ennen sai skannerin). Sitten oli testikirjeitten lähettelyä ympäri Eurooppaa, mutta se loppui. Käännöksiä tein hetken nettifirmalle. Vauhti on sellainen että tarttis käännösohjelman, mutta niitten lisenssit on kalliita ja hommasta maksettiin jotain 0,1 senttiä sana tai siihen suuntaan

Mitä on ostosten skannaaminen? Älypuhelin minulla on.

Ap

https://maksetutkyselyt.fi/nielsen-kuluttajapaneeli/