Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halusin tienata lisätienestinä rahaa eri keinoin, tulos pyöreä nolla

Vierailija
11.09.2022 |

Olen työtön, ja luin netistä vinkkejä miten saada helposti lisätienestejä, siis pikkurahaa, mutta kuitenkin parempi se olisi kuin ei mitään. Tulos on kuitenkin pyöreä nolla, vaikka yli puoli vuotta olen tätä yrittänyt. Liityin useampiin kyselysivustoihin, joissa voisi tienata 50 senttiä tai euron yhteen kyselyyn vastaamisesta tai jotain lahjakortteja. Ainuttakaan, en siis ainuttakaan kyselyä ole saanut vastattavaksi vielä yli puoleen vuoteen. Vaikka täytin sinne kaikki taustatietonikin. Lisäksi liityin useampaan ulkomaiseen sisällöntuotantosivustoon, joissa pitäisi voida tienata sisältötekstejä/markkinointitekstejä kirjoittamalla jokunen euro per teksti (olen taitava kirjoittaja, kirjoittanut työksenikin joskus). Ainuttakaan tekstiä en ole sieltä saanut kirjoitettavaksi, en siis ainuttakaan, vaikka joka päivä monta kertaa katson tarjolla olevat pyynnöt. Ulkoilen paljon, ja ajattelin, että keräisin samalla pulloja ja palauttaisin niitä kauppaan. Noh. Yhtään pulloa missään ei ole tullut vastaan, vaikka meidän lähellä on pari puistoakin, joissa ihmiset käy ottamassa aurinkoa ja sellaista. Yritin tori.fissä myydä vanhoja vaatteitani ja vanhoja kirjoja, eipä kukaan ole yhteenkään ilmoitukseeni vastannut mitään vaikka kaikissa lukee, että saa tinkiä. Joten toimivia ideoita lisätienesteistä otetaan vastaan.

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiireesti selvittämään vaikka yhdessä työkkärin kanssa, mitä sellaisia lyhyehköllä koulutuksella tehtäviä hommia on olemassa joihin voisit työllistyä.

Sellaisia hommia sitten ei ole olemassa, joissa voit vain istua kotona ja napsutella koneella ilman mitään erikoisosaamista ja joista maksettaisiinkin jotain (enemmän kuin pari hikistä euroa silloin tällöin). Ei ainakaan vapaasti tarjolla, sillä niihin on löytynyt joku muu tekijä ajat sitten.

Kauanko olet ollut työtön ja mitä töitä olet tehnyt aiemmin?

Vierailija
82/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas hyviä kokemuksia noista kyselyistä (Triaba, Powerdata, Norstat, Crowst ym). Kyllä kyselyitä tulee ihan liki päivittäin, usein montakin. Tänä vuonna tuloja tullut varmaan joku 200-300 e. Usein otan Tokmannille lahjakortin, ostan sieltä sitten vessapaperit, shampoot, meikit ym. Toki palkkiot voi ottaa ihan rahanakin Paypalin kautta, mutta tästä menee 2% provikka niin otan mieluummin lahjakorttina liikkeisiin, joissa muutenkin tulisi asioitua. Nortstatista otan Kotipizzan lahjakortin, rakastan Kotipizzaa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen saamaton ihminen tää ap. Rahaa pitäisi tulla ihan perseellään istuessa ilman minkäänlaista vaivannäköä ja paneutumista. Ja palstalaisten pitäisi ihan selvänäkökyvyillä selvittää rahanansaintakeinot.

Niin väsynyttä ja kadun jo nyt kun lankesin tän yhden viestin verran.

En ole ap, mutta pienituloisille aina sanotaan, että kyllä ahkeruudella ja toimeliaisuudella saa lisätienestejä. Pitää vain viitsiä. Ei saa olla laiska. Sitten annetaan esimerkkeinä näitä pullojen keräämisiä, joilla ei kyllä 99% tienaa mitään. Itse löydän ehkä viikossa kaksi tölkkiä, sillä 40 sentillä ei pitkälle pötki.

Lisätienestejä tietysti saa, jos keksii vaikka sopivan bisnesidean ja perustaa yrityksen. Mutta se ei ole ahkeruutta ja toimeliaisuutta, vaan se on yrittäjänä toimimista. Kaikista ei ole yrittäjiksi. Jos olisi, niin nehän olisivat kaikki jo perustamassa yritystä, eikä kyselemässä neuvoa että mitä kaikkea voisi tehdä jos on ahkera muttei ole ideoita.

Vierailija
84/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullonkeräys nyt ei tavalliselle ulkoilijalle mikään rahasampo ole, mutta Ihmettelen, ettei mitään ole löytynyt. Välillä pulloihin ja tölkkeihin lähes törmää keskellä tietä ja viikolla kun tulin töistä kaupunkipyörällä, niin sen etukorissa oli tyhjä panttipullo. Eilen iltakävelyllä näin parikin tölkkiä, mutta kun ei ollut pussia eikä hanskoja, en tutkinut niitä. Muutaman omenan otin mukaan jostain portinpielijakelusta, ei rahaa mutta kotimaisia luomuomenia ilmaiseksi.

Kai siellä kaupungissa niitä on, mutta ei täällä maalla näe mitään pulloja lojumassa. Riippuu siis täysin missä ap asuu.

Helsingissä sanoi asuvansa. Siksi ihmettelin, ettei yhden yhtä pulloa ole näkynyt. Maaseudusta tuli mieleen, että kerran pyöräretkellä kaverini oli laskenut pulloja tien vieressä ja sanoi, että olisi euro ainakin yhdellä välillä tienattu, jos olisi pysähdelty.

Vierailija
85/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen saamaton ihminen tää ap. Rahaa pitäisi tulla ihan perseellään istuessa ilman minkäänlaista vaivannäköä ja paneutumista. Ja palstalaisten pitäisi ihan selvänäkökyvyillä selvittää rahanansaintakeinot.

Niin väsynyttä ja kadun jo nyt kun lankesin tän yhden viestin verran.

En ole ap, mutta pienituloisille aina sanotaan, että kyllä ahkeruudella ja toimeliaisuudella saa lisätienestejä. Pitää vain viitsiä. Ei saa olla laiska. Sitten annetaan esimerkkeinä näitä pullojen keräämisiä, joilla ei kyllä 99% tienaa mitään. Itse löydän ehkä viikossa kaksi tölkkiä, sillä 40 sentillä ei pitkälle pötki.

Lisätienestejä tietysti saa, jos keksii vaikka sopivan bisnesidean ja perustaa yrityksen. Mutta se ei ole ahkeruutta ja toimeliaisuutta, vaan se on yrittäjänä toimimista. Kaikista ei ole yrittäjiksi. Jos olisi, niin nehän olisivat kaikki jo perustamassa yritystä, eikä kyselemässä neuvoa että mitä kaikkea voisi tehdä jos on ahkera muttei ole ideoita.

En ole lainaamasi, mutta vastaan. Ap on itse tehnyt monenmoisia kyselyitä, joista ei ole tiennnut mitään eikä ole ketjussa edes ollut kiinnostunut mistään muusta kuin samantyyppisestä toiminnasta. Ap ei ole myöskään kertonut omista vahvuuksista tai kiinnostuksenkohteista eikä edes ammattiaan, jotta muut olisivat voineet ehdottaa jotain lisätienestiä. Aika vaikea on silloin tuntemattomien ehdotella muuta kuin tölkkien keräystä.

Joten oon samaa mieltä lainaamasi kanssa eli ap teki joko ala-arvoisen 0 pisteen  röllykän tai on saamaton.

Vierailija
86/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonkeräys oli avausviestissä, siksi sitä on kommentoitu.

Vierailija
87/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn digitaalisia tuotteita netissä. En väitä, että sillä tienaisi hyvin, olen pitänyt kirjaa ajasta ja tienesteistä ja saan alle 2 euroa tunnissa. Tuo ketjussa esitelty kyselyiden täyttäminen kuulostaa kuitenkin vielä vähemmän tuottavalta, joten mainitsen. Hyvänä puolena se, että voi tehdä sen verran kuin ehtii ja sitten kun kyllästyy, lopettaa, rahaa voi silti valua. Kunhan käyttää jonkun muun ylläpitämää sivustoa.

Vierailija
88/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa kouluttautuisit uuteen ammattiin?

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

Jos työllistyminen on ihan toivotonta niin kannattaa mennä amikseen opiskelemaan joku takuutyöllistävä tutkinto. Alle 2v kestää ja kun menee aikuispuolelle niin ei tarvitse istua teinien seassa. Osa tutkinnoista on sellaisia että töitä saa jo ekan harkan jälkeen.

Mikä se voisi olla? Polvet ja selkä on rikki, niin pitäisi olla työ, jossa ei nostella, kumarrella eikä tarvitse olla jaloillaan koko päivää. Ap

Itse varmaan tiedät, mihin sovellut parhaiten. Tuntuu turhalta ehdottaa mitään, koska vaikutat keksivän syitä sitä mukaan, kun sinulle yrittää jotain ehdottaa. Mutta vaikka merkonomin tutkinto, taloushallintoon erikoistuen.

Vierailija
89/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastailin varmaan toistakymmentä vuotta Userneedsin kyselyihin ja vain kerran sain kerrytettyä pisteitä sen verran, että sain sieltä lahjakortin. Sen jälkeen pisteraja vaan nousi jatkuvasti ja nythän koko lafka on myyty uudelle omistajalle, Norstatpanelille mutta eipä ole kiinnostanut liittyä siihen uuteen paneeliin.

Myös IRO Research lähettelee silloin tällöin kyselyjä, ja harvakseltaan jaksan vastata niihinkään, ei niissä edes saa mitään muuta kuin lahjakortin arvontaan osallistumisen, koskaan en ole voittanut siitäkään yhtään mitään.

Youtube videoita on tullut tehtyä, mutta menestys on ollut heikkoa siinäkin. Vain kerran olen saanut n. 11 euroa mainostuloja, ennenkuin kiristivät sen kaupallistamisen rajan nykyiselleen, eli vähintään 1000 tilaajaa pitäisi olla ja 4000 tuntia katsonta-aikaa. En saavuta edes neljäsosaa siitä, eikä näy sitten millään nousevankaan, pikemminkin on hiipumassa ihan kuoliaaksi katsojaluvut.

Miten voi olla rahan ansaitseminen näin käsittämättömän vaikeata vielä 2020-luvullakin??!! Raha on niin vanha keksintö, että tähän mennessä sen hankinta pitäisi olla helppoa, mutta on käynyt täysin päinvastoin!!

Vierailija
90/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastailin varmaan toistakymmentä vuotta Userneedsin kyselyihin ja vain kerran sain kerrytettyä pisteitä sen verran, että sain sieltä lahjakortin. Sen jälkeen pisteraja vaan nousi jatkuvasti ja nythän koko lafka on myyty uudelle omistajalle, Norstatpanelille mutta eipä ole kiinnostanut liittyä siihen uuteen paneeliin.

Myös IRO Research lähettelee silloin tällöin kyselyjä, ja harvakseltaan jaksan vastata niihinkään, ei niissä edes saa mitään muuta kuin lahjakortin arvontaan osallistumisen, koskaan en ole voittanut siitäkään yhtään mitään.

Youtube videoita on tullut tehtyä, mutta menestys on ollut heikkoa siinäkin. Vain kerran olen saanut n. 11 euroa mainostuloja, ennenkuin kiristivät sen kaupallistamisen rajan nykyiselleen, eli vähintään 1000 tilaajaa pitäisi olla ja 4000 tuntia katsonta-aikaa. En saavuta edes neljäsosaa siitä, eikä näy sitten millään nousevankaan, pikemminkin on hiipumassa ihan kuoliaaksi katsojaluvut.

Miten voi olla rahan ansaitseminen näin käsittämättömän vaikeata vielä 2020-luvullakin??!! Raha on niin vanha keksintö, että tähän mennessä sen hankinta pitäisi olla helppoa, mutta on käynyt täysin päinvastoin!!

Se nyt vain riippuu kuinka fiksu on. Minä ainakin tienaan yli tonnin kuussa ylimääräistä palkan päälle tekemättä sekuntiakaan ekstratöitä...

Vierailija
91/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla ihan perinteistä töissä käyntiä. Ei ehkä niin trendikästä, mutta siitä maksetaan sitä rahaa.

Vierailija
92/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on iso pula sijaisopettajista. Maisteri varmaan kykenee sijaistamaan esim. luokanopettajia? Joko määräaikaisena tai tarvittaessa kutsuttavana.

Vierailija
93/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tule meille siivoamaan ja lenkittämään koiria

Vierailija
94/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa kouluttautuisit uuteen ammattiin?

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

No mikäs siinä sitten jos maisterin ei tarvitse alentua muun alan opiskeluun ja töihin kuten meidän muiden.

Jaa, en minä ole kokenut alentumisena muun alan töitä. Mutta lähihoitajaksi musta ei ole.

T. Maisteri

Vierailija
95/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on iso pula sijaisopettajista. Maisteri varmaan kykenee sijaistamaan esim. luokanopettajia? Joko määräaikaisena tai tarvittaessa kutsuttavana.

Ap voi olla vaikka sotatieteiden tai tanssitaiteen maisteri, sitä hän ei ole kertonut. Miten se pätevöittää luokanopettajan sijaiseksi?

Vierailija
96/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla ihan perinteistä töissä käyntiä. Ei ehkä niin trendikästä, mutta siitä maksetaan sitä rahaa.

Hei boomeri, nyt ei eletä enää 70-lukua...

Vierailija
97/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voi olla vaikka sotatieteiden tai tanssitaiteen maisteri, sitä hän ei ole kertonut. Miten se pätevöittää luokanopettajan sijaiseksi?

Luokanopettajan sijaisuuksia pääsee tekemään ihan vaikka ylioppilastutkinnon perusteella.

Vierailija
98/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselypaneeleihin ei missään tapauksessa kannata mainita olevansa työtön. Muutenkin itsestään pitää tehdä kiinnostava jotta kyselykutsuja tulee. Laitat profiilitietoihin että on lemmikkejä, koiraa, kissaa yms. harrastuksia monta, työpaikka, on auto jne.

Vierailija
99/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätienestiä vaikka päivänä, parina viikossa siivoustyötä. Ollos hyvä.

Vierailija
100/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö myymään itseäsi? Tienaa nopeasti ja helposti. Ei ole kokemusta, tosin.