Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halusin tienata lisätienestinä rahaa eri keinoin, tulos pyöreä nolla

Vierailija
11.09.2022 |

Olen työtön, ja luin netistä vinkkejä miten saada helposti lisätienestejä, siis pikkurahaa, mutta kuitenkin parempi se olisi kuin ei mitään. Tulos on kuitenkin pyöreä nolla, vaikka yli puoli vuotta olen tätä yrittänyt. Liityin useampiin kyselysivustoihin, joissa voisi tienata 50 senttiä tai euron yhteen kyselyyn vastaamisesta tai jotain lahjakortteja. Ainuttakaan, en siis ainuttakaan kyselyä ole saanut vastattavaksi vielä yli puoleen vuoteen. Vaikka täytin sinne kaikki taustatietonikin. Lisäksi liityin useampaan ulkomaiseen sisällöntuotantosivustoon, joissa pitäisi voida tienata sisältötekstejä/markkinointitekstejä kirjoittamalla jokunen euro per teksti (olen taitava kirjoittaja, kirjoittanut työksenikin joskus). Ainuttakaan tekstiä en ole sieltä saanut kirjoitettavaksi, en siis ainuttakaan, vaikka joka päivä monta kertaa katson tarjolla olevat pyynnöt. Ulkoilen paljon, ja ajattelin, että keräisin samalla pulloja ja palauttaisin niitä kauppaan. Noh. Yhtään pulloa missään ei ole tullut vastaan, vaikka meidän lähellä on pari puistoakin, joissa ihmiset käy ottamassa aurinkoa ja sellaista. Yritin tori.fissä myydä vanhoja vaatteitani ja vanhoja kirjoja, eipä kukaan ole yhteenkään ilmoitukseeni vastannut mitään vaikka kaikissa lukee, että saa tinkiä. Joten toimivia ideoita lisätienesteistä otetaan vastaan.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity VPK:hon. Ainakin ennen tuosta sai rahaa.

Joillain pikkupaikkakunnilla VPK:lle maksetaan siitä, että hoitaa palokunnan vastuita. Siis jos paikkakunnalla ei ole varsinaista kunnan omaa palokuntaa. Mutta AP asuu Helsingissä, ja kyllä stadissa on brankkarit ihan kunnan puolesta.

Vierailija
22/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vinkit onkin ihan höpöhöpöä. Samoin kuin se, että ala kirjoittamaan lehtiin artikkeleita ja tarjoa niitä lehtiin niin maksavat rahaa. Joo, ei onnistu, vaikka minäkin olen kirjoittanut työkseni olen osaan kyllä kirjoittaa. Ilmaiseksi olisi kyllä kelvannut lehdille monikin juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa kouluttautuisit uuteen ammattiin?

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

Jos työllistyminen on ihan toivotonta niin kannattaa mennä amikseen opiskelemaan joku takuutyöllistävä tutkinto. Alle 2v kestää ja kun menee aikuispuolelle niin ei tarvitse istua teinien seassa. Osa tutkinnoista on sellaisia että töitä saa jo ekan harkan jälkeen.

En ole AP mutta kiinnostaisi mitkä näitä takuutyöllistäviä tutkintoja on. Muut kuin lähihoitaja. Se tutkinto on nimittäin jo takataskussa, ja työ on niin hirveää, että en siihen päivääkään enää pysty vaan pitää opiskella joku muu tutkinto tilalle. 

Vierailija
24/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maisteritutkinto ja ammatti, josta pidän. Ikää 44. En oikein tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin, jos uutta ammattia pitäisi miettiä. Ap

Jos työllistyminen on ihan toivotonta niin kannattaa mennä amikseen opiskelemaan joku takuutyöllistävä tutkinto. Alle 2v kestää ja kun menee aikuispuolelle niin ei tarvitse istua teinien seassa. Osa tutkinnoista on sellaisia että töitä saa jo ekan harkan jälkeen.

En ole AP mutta kiinnostaisi mitkä näitä takuutyöllistäviä tutkintoja on. Muut kuin lähihoitaja. Se tutkinto on nimittäin jo takataskussa, ja työ on niin hirveää, että en siihen päivääkään enää pysty vaan pitää opiskella joku muu tutkinto tilalle. 

Kirjanpitäjä ja palkanlaskija ainakin

Vierailija
25/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vastailen jonkun verran Mobrogin kyselyihin ja muutaman kerran saanut 5€ kasaan ja siirtänyt sen tilille. Vaatii kyllä useampaan kyselyyn vastaamisen joten ihan naurettavan pieniä korvauksia tulee per kysely. Tai sitten vastaa kyselyyn ja vasta sitten tulee ilmoitus, että et sovellukaan tähän kyselyyn.

Miten sinä edes saat noita kyselyitä vastattavaksi? Minä en ole saanut vielä yhtäkään, vaan ilmeisesti en sovellu koskaan yhteenkään kyselyyn. Tai sitten koko sivustot on silleen huijausta, että niissä ei oikeasti niitä kyselyitä edes juuri ole. Ap

Olen vuosia täytellyt kyselyjä, mm.Mobrog. Ennen kyselyitä tuli tiuhempaan tahtiin ja myös "kelpasin" niihin. Nyt on ollut nihkeää jo ainakin vuoden.

Vierailija
26/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö noissa ymmärtää jotain numeroista tai osata laskea? Ja mikä suunnilleen on palkka?

Vierailija
27/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö noissa ymmärtää jotain numeroista tai osata laskea? Ja mikä suunnilleen on palkka?

Totta kai työ pitää osata ja sen oppii opiskelun jälkeen tekemällä. Ja pitää ymmärtää esimerkiksi satasen ja tonnin ero. Palkkataso lähtee varmaankin jostain alle 2000 eurosta pitkälti päälle 3000 euroon riippuen osaamisesta ja auktorisoitumisista

Vierailija
28/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen/tölkkien keräilyllä tienaa 40-70 €/viikko. Suurin osa on siis tölkkejä.

Vaatii liikkumista baarien lähellä ilta-aikaan sekä tapahtumien seuraamista missä ihmisiä liikkuu paljon. 

Hyvä liikunnallinen harrastus samalla.

Vierailija
29/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijan työ on ihan kamalaa. Hirveä kiireinen ruuhka-aika aina tiettyinä kuukauden päivinä ja oltava valmis silloin venymään vaikka miten paljon ylitöihin. Sorry vaan jos on vaikka pieniä lapsia, pomoa ei kiinnosta. Palkka on surkea, nettona joku 1600-1700.

Vierailija
30/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskijan työ on ihan kamalaa. Hirveä kiireinen ruuhka-aika aina tiettyinä kuukauden päivinä ja oltava valmis silloin venymään vaikka miten paljon ylitöihin. Sorry vaan jos on vaikka pieniä lapsia, pomoa ei kiinnosta. Palkka on surkea, nettona joku 1600-1700.

Ammattitaitoisista palkanlaskijoista on tällä hetkellä kova pula, joten vain vähän hölmö tyytyy noin pieneen palkkaan. 

Vierailija
31/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullojen/tölkkien keräilyllä tienaa 40-70 €/viikko. Suurin osa on siis tölkkejä.

Vaatii liikkumista baarien lähellä ilta-aikaan sekä tapahtumien seuraamista missä ihmisiä liikkuu paljon. 

Hyvä liikunnallinen harrastus samalla.

Eli pitää siis joskus alkuyöstä mennä kiertelemään keskustaan kapakoiden ja yökerhojen jonojen ympärille ja kärkkyä jonottajilta ja muilta hengailijoilta tyhjiä tölkkejä? 

Minulla on lapsia eikä mahdollisuutta olla pois kotoa silloin, kun he eivät ole päiväkodissa ja koulussa. Pelottaisikin yksin naisena Helsingin keskustassa yöllä pyöriä ympäriinsä. 

Ap

Vierailija
32/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu kyselysivustoille hiukka muunnetuilla tiedoilla. Eiköhän niillä työttömiä ole kasapäin vastaamassa. Luotettavia sivuja on ainakin Moborg, Yougov ja Suomitutka.

Vierailija
33/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää niitä pulloja pullonkeräyssovellusten kautta.

Vierailija
34/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkäri, putkari, kiinteistönhoitaja, kylmäasentaja.

Vierailija
35/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät jostain urheilulajista jotain, niin monessa lajissa on huutava pula tuomareista. Peleistä saa yleensä jonkun kympin plus matkakulut, sekin toki riippuu varmasti lajista ja sarjatasosta kuten myös se minkälaista pätevöitymistä vaaditaan.

Vierailija
36/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattitaitoisista palkanlaskijoista on tällä hetkellä kova pula, joten vain vähän hölmö tyytyy noin pieneen palkkaan. 

Samoin sairaanhoitajista ja rakennusalantekijöistä. Kun isket pöytään netto palkka toiveeksi 3000€ sinut nauretaan samantien ulos.

Ei se pula tekijöistä ole automaatio että maksetaan palkkaa jolla suomessa elää.Siksi moni on ennemmin tukien varassa.

Vierailija
37/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät jostain urheilulajista jotain, niin monessa lajissa on huutava pula tuomareista. Peleistä saa yleensä jonkun kympin plus matkakulut, sekin toki riippuu varmasti lajista ja sarjatasosta kuten myös se minkälaista pätevöitymistä vaaditaan.

Miinus verot.

Vierailija
38/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei tule kyselyitä. Olen kuulunut useampaan gallupfoorumiin vuosia ja kyselyitä tulee vähintään yksi viikossa. Levyjä ja kirjoja olen paljon kupongeilla ostanut. Mutta pennosiahan nuo palkkiot ovat. Ostosten skannaamisesta maksetaan vähän paremmin, mutta siinä en voi enää olla ilman älypuhelinta (ennen sai skannerin). Sitten oli testikirjeitten lähettelyä ympäri Eurooppaa, mutta se loppui. Käännöksiä tein hetken nettifirmalle. Vauhti on sellainen että tarttis käännösohjelman, mutta niitten lisenssit on kalliita ja hommasta maksettiin jotain 0,1 senttiä sana tai siihen suuntaan

Vierailija
39/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy sähkösopimusten myyjäksi provisiopalkalla.

Vierailija
40/126 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, ettei tule kyselyitä. Olen kuulunut useampaan gallupfoorumiin vuosia ja kyselyitä tulee vähintään yksi viikossa. Levyjä ja kirjoja olen paljon kupongeilla ostanut. Mutta pennosiahan nuo palkkiot ovat. Ostosten skannaamisesta maksetaan vähän paremmin, mutta siinä en voi enää olla ilman älypuhelinta (ennen sai skannerin). Sitten oli testikirjeitten lähettelyä ympäri Eurooppaa, mutta se loppui. Käännöksiä tein hetken nettifirmalle. Vauhti on sellainen että tarttis käännösohjelman, mutta niitten lisenssit on kalliita ja hommasta maksettiin jotain 0,1 senttiä sana tai siihen suuntaan

Mitä on ostosten skannaaminen? Älypuhelin minulla on.

Ap