Mitä tää lasten kirkuminen on? Ei tuollaista ennen ollut. Lapset huutaa/kirkuu suoraa huutoa julkisella paikalla, eikä vanhemmat sano mitään...
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset lapset osaavat käyttäytyä hotelleissa ja kahviloissa ja kaikkialla.
Katsovat nenänvarttaan pitkin suomalaisia. Vaikka ovat täällä täydessä ylöspidossa.
Voitte kuvitella alakoulujen meininkiä, kun 25 lasta huutaa vierustovereilleen yhtä aikaa. Tai ruokalassa 200 lasta.
Lapsilla on jotenkin nykyään tarve olla aina se kovaäänisin. Mutta se luo mahdottomasti ääntä ja sitä kautta uuvuttaa myös meitä aikuisia.
Terv. Ope
Vierailija kirjoitti:
Voitte kuvitella alakoulujen meininkiä, kun 25 lasta huutaa vierustovereilleen yhtä aikaa. Tai ruokalassa 200 lasta.
Lapsilla on jotenkin nykyään tarve olla aina se kovaäänisin. Mutta se luo mahdottomasti ääntä ja sitä kautta uuvuttaa myös meitä aikuisia.
Terv. Ope
Olenkin miettinyt, että minkähänlaista siellä koulussa oikein on, kun olen kuunnellut naapurin lapsen huutoa. Huutaa nimittäin ihan yksinkin leikkiessään
Asumme kerrostalossa. Moni lapsi on sellainen, etenkin alakouluikäiset tai hieman alle kouluikäiset että ne vaan huutaa, siis kiljuvat ilman sanoja useamman sekunnin. Ei siis mitään leikkiin liittyvää eikä myöskäön että olisi hätä. Yksikin 4-5 vuotias poika huutaa suoraa huutoa ollessaan perheensä kanssa ulkona tai menossa autoon, tulossa kotiin tms.
Mitä mä olen nähnyt niin ne äidithän kannustaa kakaroitaan kiljumaan Jeeee!joka hlvetin välissä, ja samalla pitää hyppiä ilmaan kuin hullut. Suoraan jenkkiäitien matkimista ja kakarat perässä.
Lapsile ei saa opettaa käytöstapoja tai toisten huomioimista nykypäivänä. Voivat järkyttyä sellaisesta. Oppivat kyllä sitten, kun kohtaavat joskus vihaisen sedän tai tädin, mutta siihen asti lapsen pitää saada toteuttaa itseään vapaasti. Sekin kuuluu ilmiöoppimiseen.
Jos on pienikin kilpailu, niin eikös siinä ole aikuinen kannustamassa voittajaporukkaa kirkumaan? Aikuiset, varsinkin naiset, on nämä kiljumaan opettaneet, onhan se niin mahtavaa ja vissiin vapauttavaakin. Raivostuttavaa ainakin, verenpainekin nousee metelissä, tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Animaatoit on täyttä sontaa. Mielenvikaista piilo-opetusta mm. sairaan kuulonen äänenkäyttö. Outoja liikkeitä, silmien pyörittelyä yms. sairasta draamaa. Kukmaan ei valvo näitä 'lastenohjelmia'. Vit uiksi menee koko tulevaisuus. Läskit kirkuvat kakarat. LKK
Just näin. Katopa hetki animaatioelokuvaa lauantaiaamuna tv:stä. Ihme ölinää ja hihkumista, täysin epänormaalia, enkä tajua miksi niin huonoja animaatioita edes esitetään. Ala-arvoisia, vilkaiskaapa. Niitä alkaa tulla eri kanavilta ennen klo7 viikonloppuisin, että kakarat voi toljottaa niitä vanhempien maatessa vielä. Viihdykettä siis.
Vierailija kirjoitti:
Tai hyppivät ja juoksentelevat kerrostalossa monta tuntia illassa niin et seinät jylisee 😡😡😡
Ollaankohan me samassa kerrostalossa, huomannut saman, eikä kukaan komenna niitä lapsia ja toisellakin puolella kiljuu keskenään pikkuisen isommat.
Huorienpaskantamatäpärätulisevatjamylvivät.
Vanhan ajan piirrettyjäkin on mahdollista hankkia ja perinteisiä Disney-elokuvia. Lisäksi koko perheen elokuvat, joissa on ihan juonikin eikä vaan kaahata päättömästi metelin vallassa paikasta toiseen. Ei tarvitse lapsille tuota kiljumalla tehtyä nykypaskaa esittää.
Vierailija kirjoitti:
Huorienpaskantamatäpärätulisevatjamylvivät.
Ovela keino sensuurin varalta. On se kumma, kun tosiasioista ei saa puhua.
Meillä oli talossa joka viikonloppuna viikonlopun kiljumista -siis kaksi kolme päivää kun ilmeisesti oli vuoro olla äipällä. Kolmivuotiaat terrorisoivat koko taloa ja eukko vaan mollisteli että onpa kummaa kun häiritseekin ihan ahdasmielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hyppivät ja juoksentelevat kerrostalossa monta tuntia illassa niin et seinät jylisee 😡😡😡
Ollaankohan me samassa kerrostalossa, huomannut saman, eikä kukaan komenna niitä lapsia ja toisellakin puolella kiljuu keskenään pikkuisen isommat.
Hävettää ihan kertoakaan... Mun sisko antoi poikiensa pelata sisällä lätkää. Niillä oli ihan lätkämaalitkin, semmoset minit siellä ja pieni kiekko. Voitte kuvitella mikä meteli parkettia ja kiviseiniä vasten, kun poikien ja koirien takia kämpässä ei ole edes mattoja tai paljon muitakaan tekstiilejä. Mahtoi naapurit olla iloisia.
Sillon taisi olla eka kerta kun tajusin näin lapsettomana miten hirveää olisi asua muita huomioimattoman lapsiperheen naapurissa. Kun niistä lapsista lähtee taatusti meteliä vaikka yrittäisi naapurit huomioidakin ja lapset kasvattaa huomioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava tieto. Olen aina ihaillut sitä, että pukevat pienet tytöt kauniisiin mekkoihin ja laittavat hiukset letille. Ei mitään pikkupimu-vaatteita, ainakaan ne mitä olen nähnyt. Ehkä johtuu siitä että baabushkat on vahvasti mukana kasvattamisessa?
Pari venäläistä neitoa kertoi miten heitä oli järkyttänyt suomalaiskoululaisten käytös syvästi, sanoivat ettei heillä tulisi kuuloonkaan esim puhutella opettajaa istuen käytävällä jne. Olivat ihan järkyttyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava tieto. Olen aina ihaillut sitä, että pukevat pienet tytöt kauniisiin mekkoihin ja laittavat hiukset letille. Ei mitään pikkupimu-vaatteita, ainakaan ne mitä olen nähnyt. Ehkä johtuu siitä että baabushkat on vahvasti mukana kasvattamisessa?
Pari venäläistä neitoa kertoi miten heitä oli järkyttänyt suomalaiskoululaisten käytös syvästi, sanoivat ettei heillä tulisi kuuloonkaan esim puhutella opettajaa istuen käytävällä jne. Olivat ihan järkyttyneitä.
Rssät haisee ydinjätteelle!
Lapset ovat aina huutaneet ja kirkuneet. Se on normaalia.
Myös AP on huutanut ja kirkunut ja juossut päättömästi ja hyppinyt lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat aina huutaneet ja kirkuneet. Se on normaalia.
Myös AP on huutanut ja kirkunut ja juossut päättömästi ja hyppinyt lapsena.
Meillä lapsena oli leikkiessä tapana pitää ääntä. Ne oli huudahduksia peleihin tai leikkeihin liittyen. "Syötä" "MAALI" "Kymmenen tikkua laudalla" "Kaikki rotat kotiin".
Ei suoraa älyvapaata huutoa ja kiljumista kuten teidän mukuloillanne. "IIIIIIIIIIIIIGH ÄÄÄÄÄÄGH ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ TÖÖÖÖÖ UUUUUUIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIII"
Ja kuten jo moneen kertaan ketjussa on todettu, ennen vanhaan vanhemmat myös komensi lapsensa hiljaisiksi. Ei niiden kaiken aikaa annettu rääkyä ja häiritä muita.
Nykyään ei kielletä, ainakaan vanhemmat ei eväänsä lotkauta. Ovat vain ylpeitä miten vahvatahtoisia kirkujia ovat saaneet aikaiseksi. Ihailla pitäisi.