Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tää lasten kirkuminen on? Ei tuollaista ennen ollut. Lapset huutaa/kirkuu suoraa huutoa julkisella paikalla, eikä vanhemmat sano mitään...

Vierailija
11.09.2022 |

En ymmärrä.

Kommentit (405)

Vierailija
321/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just palasin Italiasta.Paljon perheet liikkuu yhdessä pientenkin lasten kanssa ja käy syömässä. Silmiinpistävä ero on että italialaisten lapset ei huuda ja riehu, ovat tosi nätisti. Suomessa lapset huutaen törmäilee vastaantuleviin ja iskä/äiti toteaa vain apaattisesti "älä nyt viitsi pirjo-taneli". 

Vierailija
322/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, naapurissa äiti kahden lapsen kanssa ja se huutaminen alkaa heti aamusta. Kielenkäyttö kolmivuotiaalla on jotain ihan järkyttävää ja autoa heitellään kivillä jne. Äiti ei kiellä, hyssytellään vaan. Kyllä rupeaa jo ketuttamaan tuo jatkuva huuto. Itsellä neljä lasta eikä kukaan ole huutanut noin paljon ja jatkuvasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans tiiä. Tänään viimeksi olin pyöräilemässä ja äiti seisoi jalkakäytävän reunalla ja vain katseli kun hänen lapsensa pyöri ympyrää keskellä tietä niin että ihmiset väistelivät häntä. Oli jotenkin niin absurdi tilanne, että miksi ihmeessä vain seisot siinä tekemättä mitään kun lapsesi tukkii tien. Itselleni opetettiin lapsena ettei saa huutaa muuten vaan vaikka se onkin ihan kivaa. 

Vierailija
324/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se lopu kun lapset kasvaa. Teinitkin kirkuvat niin että korviin sattuu. Sitten vielä känniporukoiden huutonsurut, joita pitää kuulemma vain sietää kun ovat maksavia asiakkaita..

Vierailija
325/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä näen kiljuvan kakaran, otan häneen tiukan tuijotuksen ilman pienintäkään hymynkaretta. Se yleensä hämmentää niitä niin, että vaikenevat ällistyneinä. 

Vierailija
326/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla huolia, kuormitusta ja stressiä, ja lapset aistivat sen. Monta vuotta eletty koronan varjossa, sitten tuli Eurooppaan sota, ja nyt tuoreimpana sähkökriisi ja ruuan hinta nousee. Lapset aistivat tämän ja ahdistuvat.

Joo, toisen maailmansodan aikaan ne vasta kiljuikin. Kotimaassakin sota, ei ruokaa, jatkuvaa pelkoa että isä kaatuu rintamalla, toiset vietiin sotalapsiksi Ruotsiin. On mahtanut olla hirveet desibelit yötä päivää kun tenavat on kirkuneet. Eiku...

Eivät kirkuneet, koska junassa konnari kasvatti, pihassa talonmies kasvatti, koulussa opettaja kasvatti, kirkossa pappi, kirjastossa kirjastonhoitajia ja työpaikalla pomo. Kaikialla otettiin vastuuta, miten siellä tilassa käyttäydytään ja opetettiin jokaiselle miten kuuluu olla.

Koko kylä kasvattaa-tyyliin.👍

Vierailija
327/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kiinassa. Noin 2--3-vuotias lapsi kaatui kadulla. Nousi ylös. Jatkoi matkaa päästämättä ääntäkään. Vanhemmat eivät siis alkaneet hössöttämään eivätkä tehneet mitään traamaa tilanteesta, kuten täällä ois tapahtunut.

Vierailija
328/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mun lapsi. Siitä on tosin jo 20 v., kun oli alle 5-vuotias.  Hänen kanssaan olisi voinut mennä mihin tahansa miettimättä, osaako/jaksaako olla pitkää aikaa paikallaan tms. On tosin ainoa lapsi ja tottui rauhalliseen elinpiiriin.

Vierailija
329/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on ne hemmetin videot mitä ne vahtaa luureistaan. Monet alakouluikäiset ovat aivan koukussa näihin, ja kulkevat koulumatkansakin tuijottamalla herkeämättä puhelinta, saattaa neljä kaverusta kulkea vierekkäin ja jokainen tuijottaa ainoastaan puhelinta. Normaali kommunikointi ja leikkiminen purkautuu tällaisena kirkumisena, kun aivot ovat ylikuormittuneet tiktok- ja youtubesonnasta. Sitten nämä hyppivät silmille kotona, missä vanhemmat "rauhoittavat" heidät tunkemalla luurin kouraan tai käskemällä ulos huutamaan.

Vanhempia ei kiinnosta puuttua asiaan, koska eivät jaksa eivätkä välitä. Haluavat vain olla rauhassa riekkuvilta kännykkäaddiktilapsiltaan. Ja saavatpahan olla itsekin zombina sohvalla kännykällä, kun lapset kirkuu ulkona.

Millä laitteella itse vauvailet? Anna kun arvaan,kännykällä?

Uli,uli. Jos joku omat lapsensa aikuiseksi kasvattanut lukee täällä mielipiteitä aiheesta, ei ole mitään merkitystä sillä mitä laitetta käyttää. Keskittykää itse pienten lastenne käytöstapojen korjaamiseen ja kasvatukseen.

Vierailija
330/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa muut rauhoittua jo iltaa kohti mutta tuolla pihalla vielä joku pers hetelmäinen kiljuu ja äiti vastaa huutamalla takas. Menisivät jo sisälle, ei jaksais enää kun oon koko päivän kuunnellu tota kiljumista.

Vierailija
331/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisestikin tuntuu että käytöstavat, ympäristön havainnointi ja muiden huomioonottaminen on katoava kansanperinne. Viimeviikolla koettua: kaksikaistaisessa alikulkutunnelissa, johon tulee kummastakin suunnasta mäki, kaksi poikaa pyörineen pysähtyneenä keskelle tietä irronneita ketjuja ihmettelemään, äiti vieressä tollottamassa ison koiran kanssa joka pitkässä narussa poukkoili toisella (minun) kaistalla, sitten vielä minun kaistalla vastaan käveli pariskunta joka pysähtyi myös hoomoilasina siihen keskelle tunnelia koiraa ja poikia toljottamaan, ei elettäkään että olisivat väistäneet minua joka hidastaen tulin pyörällä mäen alas tunneliin. Soitin kelloa niin tämä pyylevä mamma kehtasi tiuskia, että sitä pyörää voi myös taluttaa! Hienoa esimerkkiä!

Että kun ärsytti etten sanonut mitään. Menkää jumaliste pois tunnelista nurmikolle värkkäämään niitä ketjujanne, pitäkää se lihotettu piskinne tiukassa lieassa ja huomioikaa ympäröivä liikenne, se pariskuntakin aivan tolloina pysähtyi ympärilleen katsomatta keskelle tietä. Sitten kun tuossa jollekin sattuu kipeästi niin se syy ei tietenkään ole omassa toiminnassa.

Vierailija
332/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppakeskuksen isossa elintarvikepisteessä kakara ravaa ja huutaa kurkku suorana, ja mami väänttää "ne kai piti siitä"!

Vierailija
333/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisestikin tuntuu että käytöstavat, ympäristön havainnointi ja muiden huomioonottaminen on katoava kansanperinne. Viimeviikolla koettua: kaksikaistaisessa alikulkutunnelissa, johon tulee kummastakin suunnasta mäki, kaksi poikaa pyörineen pysähtyneenä keskelle tietä irronneita ketjuja ihmettelemään, äiti vieressä tollottamassa ison koiran kanssa joka pitkässä narussa poukkoili toisella (minun) kaistalla, sitten vielä minun kaistalla vastaan käveli pariskunta joka pysähtyi myös hoomoilasina siihen keskelle tunnelia koiraa ja poikia toljottamaan, ei elettäkään että olisivat väistäneet minua joka hidastaen tulin pyörällä mäen alas tunneliin. Soitin kelloa niin tämä pyylevä mamma kehtasi tiuskia, että sitä pyörää voi myös taluttaa! Hienoa esimerkkiä!

Että kun ärsytti etten sanonut mitään. Menkää jumaliste pois tunnelista nurmikolle värkkäämään niitä ketjujanne, pitäkää se lihotettu piskinne tiukassa lieassa ja huomioikaa

Keskelle kulkuväylää parkkeeraaminen on ihan tyypillistä näille oman elämänsä mindfulness-vaeltajille. Heillä on oikeus kokea syvästi ainutlaatuisen elämänsä ainutkertaiset tapaukset, vaikka sitten saatana keskellä tietä. Sama homma pikaruokalan kassalla, jossa pysähdytään tenttaamaan allergeeneistä jonon kasvaessa minuutti minuutilta ulko-ovesta kadulle. 

SInä olit vain Truman Shown statisti siinä kokemuksessa.

Vierailija
334/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pst. täällä ital. kakara melusi jo muiden postiluukusta kun olivat tulleet asumaan.

työttömän hindun kakara häiriköi jatkuvasti kun mamilla on luulojensa kanssa parempaa tekemista makeiden einesten ja p.rnosivustojen kanssa. nuppi on sekopää ei tuollaisia saisi maahan päästää. 

Vierailija
335/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Kiinassa. Noin 2--3-vuotias lapsi kaatui kadulla. Nousi ylös. Jatkoi matkaa päästämättä ääntäkään. Vanhemmat eivät siis alkaneet hössöttämään eivätkä tehneet mitään traamaa tilanteesta, kuten täällä ois tapahtunut.

Ottaen huomioon Kiinan kurinalaisuuden ja itsemurhatilastot, niin minusta tuossa ei ole mitään kadehdittavaa. Kyllä tuon ja voivottelun väliin mahtuu tervettä empatiaa.

Vierailija
336/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu lisäaineista

Vierailija
337/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla huolia, kuormitusta ja stressiä, ja lapset aistivat sen. Monta vuotta eletty koronan varjossa, sitten tuli Eurooppaan sota, ja nyt tuoreimpana sähkökriisi ja ruuan hinta nousee. Lapset aistivat tämän ja ahdistuvat.

Kissan viikset. Maailmassa on ollut ja tulee olemaan sotia, tauteja ym. 

Vierailija
338/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tämä kuulostaa ras istiselta, mutta en tarkoita tätä niin.

Meidän alakerrassa on päiväkoti ja heidän ulkoilualueensa tuossa pihalla. Vuosia olen kuunnellut leikkimisen ääniä ja välillä on ollut hieman meteliäkin, joka on yleensä liittynyt leikkimiseen, sitä on ollut mukavaa kuunnella.

Mutta nyt kesätauon jälkeen tarhaan on tullut kolme suloista afrik kalaislasta, jotka pitävät tauotta hirviömäistä kirkumis/karjumisääntä ollessaan pihalla ja tuo on tarttunut muihinkin lapsiin. On tosi mukavaa herätä yövuoron jälkeen muutaman tunnin unilla tuohon apinalaumaan.

Ihan kuin sikaa tap ettaisiin voiveitsellä. Tarhatädit vaan yrittävät hyssytellä, eivätkä lainkaan komenna lapsia.

Nämä ulkomaalaiset, maanosia mainitsematta, heillä on kaikista terävin huutoääni. 

Vierailija
339/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kakarat joi kiljua ja nykyään sitten kiljutaan.

Vierailija
340/405 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Naapurin lapsi huuto-kiljuu. Siis itkee, huutaa ja kiljuu siihen päälle vielä. En ole koskaan aiemmin edes kuullut mitään sellaista. Ateistinakin tulee vibat, että eletäänkö jotain lopunaikoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi