Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Vierailija kirjoitti:
Nuorehkot tai keski-ikäisemmät miehet, jotka eivät käyttäydy herrasmiesten tavoin (vanhemmille tämä sallittakoon). Esimerkki: miehet kävelevät kadulla päin, ellen itse väistä. Miehet rynnivät ovea kohti voimalla, ei avatakseen minulle oven, vaan että ehtivät itse ensin. Minä minä minä, he tuntuvat ajattelevan!
Kasvatan kahta poikaa, joille opetan hyviä tapoja ja kohtelemaan muita (erityisesti fyysisesti pienempiä) hyvin.
Ehkä olen itse pihalla, eikä tällaiset tavat kuulu nykypäivään..
Tyhmät itsekkäät minä minä minä miehet ei huomioi ja palvele niin kuin minä minä minä nainen itsekkäästi vaatii
myyjäski kirjoitti:
Muutamia luettuani pitää todeta, että kyllä ihminen on aidoimmillaan ja tyhmimmillään kun se asioi jossain. Vaikka kuinka olkoon arvostettu herra työssään; ei liikene tervehdystä myyjälle tai muulle häntä passaavalle. Samoin nuollaan käsiä ennen rahan antamista. Yhtään ei ajatella toista ihmistä. Ollaan itsekkäitä törkimyksiä ja mennään rynnimällä mistä aita matalin. Olen asiakaspalvelussa alkanut vihaamaan ihmisiä. Ennen olin seurallinen ja kaipasin joukkoon. Nyt vetäydyn mieluiten yksinäisyyteen vapaapäivinä. Enkä ole ainoa nykyään joka tuntee näin. Eikä näitä juntteja mikään muuta! Ahnehditaan ja hamstrataan kaikki itselle. Enkä jaksa edes kirjoittaa mitä käy, kun nämä ihmiset ovat palveluunsa tyytymättömiä. Se vaatisi tunnin tai kaksi, tai vielä enemmän...
Kyllähän se ahdistusta aiheuttaa jos henkilö asetetaan huomioija asemaan varsinkin jos on tottunut olemaan sen huomion kohteena
Vierailija kirjoitti:
Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.
Kerran kirjastossa istui lehtea lukemassa yksi mummo, joka ei ainoastaan nuolaissut sormea, vaan pikemmin nuoli sormeaan hartaasti ennen sivun kääntämistä. Lehden lukemiseen liittyi vielä se sangen ärsyttävä piirre, että tämä mummo käytännössä lähes luki ääneen. Tämä teki omaan lukemiseen keskittymisen miltei mahdottomaksi.
Kun mieheni tulee saunasta, kääntää perseensä naamani eteen ja pieraisee.
Pieraisee myös nukkuessani naamaani, ja onnesta auvona huudahtaa: herätys!
Moitin mielessäni tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Viitataan toiseen ihmiseen halveksivasti sanalla "tuo" tai "se" tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa. Ylipäätään sellainen oman ärsyyntymisen, väsymisen ja epävarmuuden kanavointi muiden halveksumiseen on rasittava tapa.
Minusta taas kolmannessa persoonassa puhuminen henkilöstä joka on paikalla kuulostaa omituiselta.
Hän..
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteenne on jotenkin omituisella pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuun paskaaminen.
Missä piireissä oikein pyörit, jos tämä on mielestäsi yleinen tapa? :D
Eduskunnassa äänestyshommelin aikaan yleinen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Tekis kyllä nyt myös mieli nussia seisaaltaan perseeseen.
Miten se onnistuisi? Lehmät ovat sinulle liian korkeita ja lampaita et saa kiinni.
Epäkohtelias käytös ylipäänsä. Kyllä me suomalaiset ollaan aikamoisia juntteja. Kuvitellaan että suurenmaailman meininkiin kuuluu tylyys. Jos joku ei nykissä jää sun kanssa juttelemaan ja neuvomaan suuntaan niin ei se tarkoita että naarurille ei tartte toivottaa hyvää huomenta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekis kyllä nyt myös mieli nussia seisaaltaan perseeseen.
Miten se onnistuisi? Lehmät ovat sinulle liian korkeita ja lampaita et saa kiinni.
Lampaan takajalat vain isoihin kumisaappaisiisi, niin jo löytyy yhteinen onnensävel, ja suhteenne on lipsumattomalla pohjalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteenne on jotenkin omituisella pohjalla.
Meillä melkein viisikymppinen mies on aika ketterä ja nuorekas. Hän saattaa hypähtää sohvan yli kuin jalkapalloilija ja pieraista teinin ja tämän ystävän päälle paukun samalla kun laskeutuu omalle sohvan paikalleen ja avaa ilmassa myös tv:n kaukosäätimellään.
Sitten me kaikki nauramme iloisesti. Äitinä olen avanut jo ikkunan tuuletusta varten.
Roskaaminen. Holtiton roskaaminen. Oli lippalakki tai ei ja lippa niskassa tai ei.
Kun joku soittaa, eikä ensin kysy mitä kuuluu vaan alkaa papattaa omia asioitaan sarjatulena
Vierailija kirjoitti:
Facebook-ryhmien "kiitos ryhmään pääsystä" ilmoitukset isoissa ryhmissä, varsinkin jos ilmoitukset on värilakanoilla.
Eihän ryhmäläiset hyväksy ketään ryhmään, fb automaatti tai yp hyväksyvät.
Onneksi kaikki 50 samana päivänä ryhmään tullutta eivät kiitä pääsystä.
Kiittäminen ei ole ikinä huonotapaista.
Kännykän käyttö uimahallin pukuhuoneessa ja suihkutiloissa. Jotkut ottavat kuvia ja videoita yhtään noteeraamatta, että keitä kuvaan tulee. Jotkut kuvaavat "salaa".
Jotkut työkaverit ei tervehdi.
Toljottaminen.
Toisen yksityisasioista puhuminen ikään kuin kohde ei olisi paikalla. Varsinkin kun puhujat eivät tunne kohdetta.
Pummiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook-ryhmien "kiitos ryhmään pääsystä" ilmoitukset isoissa ryhmissä, varsinkin jos ilmoitukset on värilakanoilla.
Eihän ryhmäläiset hyväksy ketään ryhmään, fb automaatti tai yp hyväksyvät.
Onneksi kaikki 50 samana päivänä ryhmään tullutta eivät kiitä pääsystä.
Kiittäminen ei ole ikinä huonotapaista.
Ei ole mutta ryhmässä, jossa on tuhansia tai kymmeniä tuhansia jäseniä ja liittyjiä on paljon, kiittely tekee yksinkertaisesti kesksutelusta mahdotonta. 50 mummoa päivässä postaa kukan kuvia niin jo on.
Vierailija kirjoitti:
Nuorehkot tai keski-ikäisemmät miehet, jotka eivät käyttäydy herrasmiesten tavoin (vanhemmille tämä sallittakoon). Esimerkki: miehet kävelevät kadulla päin, ellen itse väistä. Miehet rynnivät ovea kohti voimalla, ei avatakseen minulle oven, vaan että ehtivät itse ensin. Minä minä minä, he tuntuvat ajattelevan!
Kasvatan kahta poikaa, joille opetan hyviä tapoja ja kohtelemaan muita (erityisesti fyysisesti pienempiä) hyvin.
Ehkä olen itse pihalla, eikä tällaiset tavat kuulu nykypäivään..
Päällekävelemiseen sortuu naisetkin, varsinkin vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Kovaäänisyys.
Se, että pelkkä puheääni on sellainen.
Ulko maalaiset on kovaäänisiä. Menepä bussiin ja matkusta vähän aikaa niin huomaat.
Muutamia luettuani pitää todeta, että kyllä ihminen on aidoimmillaan ja tyhmimmillään kun se asioi jossain. Vaikka kuinka olkoon arvostettu herra työssään; ei liikene tervehdystä myyjälle tai muulle häntä passaavalle. Samoin nuollaan käsiä ennen rahan antamista. Yhtään ei ajatella toista ihmistä. Ollaan itsekkäitä törkimyksiä ja mennään rynnimällä mistä aita matalin. Olen asiakaspalvelussa alkanut vihaamaan ihmisiä. Ennen olin seurallinen ja kaipasin joukkoon. Nyt vetäydyn mieluiten yksinäisyyteen vapaapäivinä. Enkä ole ainoa nykyään joka tuntee näin. Eikä näitä juntteja mikään muuta! Ahnehditaan ja hamstrataan kaikki itselle. Enkä jaksa edes kirjoittaa mitä käy, kun nämä ihmiset ovat palveluunsa tyytymättömiä. Se vaatisi tunnin tai kaksi, tai vielä enemmän...