Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1611)
Vierailija kirjoitti:
Ilmaan niistäminen, toinen sierain sormella tukkoon ja toisesta lennätetään voimalla limat.🤢 Tätä näkee usein metsäpoluilla, etenkin setämiesten tekemänä, ällöttää.
Ja pyöräillessä. Onpa tosi kivaa, kun edellä ajava tekee näin.
" mä oon sit rehellinen ja sanon suoraan asiat" eli tarkoittaa lupa olla ilkeä koska rehellisyys:D , vanhempien ihmisten mielestä nuorten haukkuminen ja lyttääminen, huomattu tämä työpaikoilla jossa enemmistö on nuoria ja vähemmän vanhempia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mässyttäminen syödessä, roskien heittäminen maahan ja toisten ihmisten sellaisten ominaisuuksien, joille ei itse mahda mitään, arvostelu, esim ulkonäkö tai puheääni.
Mutta on ihan luontaista ihmiselle ihmetellä jonkun persoonallista ääntä, ei tietenkään naureskella päin naamaa mutta en todellakaan leimaisi ihmistä ikäväksi jos arvostelee tai huomauttaa kahden kesken jonkun kanssa vaikka: olipas sillä outo ääni, jos ääni oli jotenkin persoonallinen. Ulkonäkö, no joo, mutta en tuossakaan ajattelisi jonkun olevan inhottava vaikka kotona puhuu jostain tyypistä tyyliin: olipas se hyvin syönyt, jos oikeasti obeesi. Tuo on vain ihan normaalia, että jos on jotain poikkeavaa siitä saatetaan mainita. Enemmänkin ihmettelisin sellaista tilannetta, missä jollain todella persoonallinen ääni, mutta kukaan ei kiinnittäisi huomiota tai sanoisi mitään koska ajattelisi että se olisi jotenkin epäkohteliasta. (Ei siis henkilölle suoraan tietenkään)
Mutta rajansa kaikella. Ärsyttävää jos jokaisen pieneen yksityiskohtaan jatkuvasti kiinnittää huomiota tai jokaisesta vastaantulijasta heittää kommenttia.
Näin juuri lapsista kasvatetaan kiusaajia.
Edelleen sokeus omalle ilkeydelleen.
Vierailija kirjoitti:
Lippis / pipomiehet ja -pojat sisätiloissa aina.
Koskee kaikkia sukupuolia ja sukupuolettomia.
Suu auki tuijottaminen missä tahansa, joskus oikein pysähdytään idioottimaisesti pitkään tuijottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä riittää... Se, ettei tervehditä tai pidetä ovea auki takana tuleville. Ihan pikkujuttuja, eivätkä mielestäni lainkaan vaikeita.
Näin viimeisilläni raskaana on myös vähän ihmetyttänyt, ettei kukaan ole kertaakaan tarjonnut minulle paikkaa täydessä bussissa tai metrossa. Ihmiset katselevat mahaani kyllä, mutta kukaan ei sano mitään. Onneksi en matkusta pitkiä matkoja, joten voi kyllä seistä ihan hyvin - mutta mielestäni vanhemmille ihmisille, raskaana oleville, liikuntarajoitteisille jne. tulisi aina tarjota tilaa.
Mutta jos vahingossa tarjoaakin paikkaa muuten vain lihoneelle naiselle? Olisi noloa.
Minun mielestäni mahdollinen nolouden tunne on pienempi paha kuin se että oikeasti raskaana oleva ei saa sitten istumapaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Se, että kaupassa asiakkaana ollessa aletaan laulaa mukana radiossa soivaa kappaletta, rasittavaa. Tuskin kukaan haluaa kuulla muuta kuin alkuperäisen esityksen.
Ihmettelisin paremminkin millaisella musiikkimaulla joku haluaa laulaa kaupassa kuuluvia kappaleita 😂
Se, että lähtevää vierasta ei hyvästellä ovella. Olen oppinut siihen, että kun vieras lähtee, talonväki seuraa ovelle, kiittää käynnistä jne.Ei jää istumaan paikoilleen ja huuda sieltä "hei vaan, nähdään" tmv
Vierailija kirjoitti:
epähygieeniset tavat. esim. ystävä tuli luokseni viettämään iltaa ja jossain vaiheessa istui alasti sohvaan hyvin kasuaalisti, eikä ollut aikomustakaan kysyä että onko se ok. itse en kehtaa edes omassa kotonani tehdä noin, sillä musta se on epämukavaa ajatellen esim. mahdollisia kylään tulevia tuttuja. oli aika junttimaista ja kyllä olin vähän suu auki. myöhemmin mainitsin asiasta ja ystävä hämmästyi, sillä hänestä se ei ollut paha asia, kun istui siinä vain hetken. )
Oikeasti alasti, niinkuin takamus paljaana ja tissit heiluen? Vai pyyhe päällä suihkun jälkeen?
Sikamainen tapa syödä. Nuorehkoilla miehillä tätä näkee paljon esim. lounaspaikoissa. Kyhjötetään kumarassa lautasen päällä ja kauhotaan ruokaa suuhun kuin nääntymäisillään ollut elukka.
Vierailija kirjoitti:
Junassa tai muussa julkisessa liikennevälineessä omalla paikalla syöminen. Ai että miten raivostuttava ja turha tapa joillakin. Ei pystytä edes tuntia istumaan paikallaan ilman että pitää alkaa haukkailemaan jotain omenaa tai kalisuttelemaan jugurttipurkkia.
Mistä tiedät milloin henkilö on viimeksi syönyt? Ei meillä kaikilla ole mahdollisuutta esim. syödä töissä silloin kuin on nälkä tai tarve. Kyseessä voi olla myös diabeetikko tai migreeniä sairastava, jonka täytyy syödä jotain tasaiseen tahtiin. Itseä hämmentää, miten vähän toisen ihmisen asemaan asetutaan -siis ettei yritetä edes...
Vierailija kirjoitti:
Se kun ihminen saa omasta mielestään sanoa ihan mitä tahansa mieleen tulee ja todeta jälkeenpäin, että hän on vain suorapuheinen ja on tottunut sanomaan asiat niin kuin ne on. Tai että ei totuuden sanomisesta saa loukkaantua kun hän huomaa, että joku loukkaantuu hänen sanomisistaan.
Tämä on ihan oma ihmistyyppinsä. Sanotaan vaikka päin naamaa että "Sun vauvas on ruma." ja jos tästä joku älähtää, niin perustelu käytökselle on että "No sehän ON ruma." Eli mitä vaan sanoa kelle vaan, jos se on omasta mielestä totta.
Koiran lenkittäminen niin että naru on pitkällä jalkakäytävän yli, eli vie koko kulkuväylän. Erityisesti pyöräilijöille vaarallista.
Rynniminen, se ettei päästetä toista ensin vaan rynnitään laput silmillä ohi. Se, kun ei anneta vanhukselle paikkaa julkisissa, eikä oikeastaan edes noteerata muita.
Olen järkyttyneenä huomannut, että jopa ns. hyvillä alueilla siististi pukeutuneet nuoret aikuiset eivät osaa käyttäytyä, vaan rynnivät ratikkaan hauraan oloisen vanhuksen ohi ja ottavat paikan sen nokan edestä.
Noloa, niin noloa.
Tai rynnitään ruokapöytään ensimmäisenä, eikä osata kohteliaasti jäädä sivummalle odottamaan.
Kaikki tällainen sivistymättömyys käytöstavoissa suorastaan ällöttää minua, etenkin jos näennäisesti ollaan muka sivistyneitä ja hyvin pukeutuneita, siistin oloisia ihmisiä. Moukkamaisuus ei katso yhteiskuntaluokkaa, mutta joiltain en sitä siedä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulkureittien tukkiminen, esimerkiksi ruokakaupan sisääntulokarsinassa kaivetaan ostoslista esiin ja jäädään siihen lukemaan tai astutaan raitiovaunusta sisään tai ulos ja seisoskellaan siinä.
Pitäis olla kyltti: "ompeluseurojen pitäminen ovensuissa kielletty". Vanhukset varsinkin jää ovensuihin sananvaihdoille reitin tukkeeksi. Sit mulkoillaan kun siitä yrität ohi.
Toivottavasti tästä ei pahasti vedetä hernettä nenuun, mutta ylipäätänsä vanhemmat ihmiset ovat aina tien tukkona, missä ikinä kulkevatkaan. Kävelytiet on ehkä kaikkein pahimpia, kun on pakko kulkea sen puolison tai ystävän kanssa rinnakkain eikä tuumaakaan sovi väistellä ketään. Kaiken maailman kokoontumiset tapahtuvat aina yleisesti vilkkaalla paikalla eikä siellä, missä olisi aidosti tilaa ja aikaa levittäytyä ympäriinsä.
Johtuuko tällainen käytös ikääntymisestä ettei enää vain ymmärrys riitä ympärillä olevaa elämää kohtaan?
Tätä kokoontumistahan tapahtuu usein myös nuorilla ja se olisi käypä selitys ettei heillä vielä riittäisi ymmärrys muita kanssaeläjiä kohtaan, kun elämänkokemus uupuu.
En ole koskaan 30 ikävuoteni aikana huomannut tuollaista ilmiötä, joten päättelen sinun ja kaltaistesi olevan niitä käytöstavattomia jotka eivät osaa ottaa muita ja etenkin vanhempia ihmisiä huomioon.
Noloa ja sivistymätöntä käytöstä, ei ole kasvattaminen onnistunut.
Tosin mitä olen tätä palstaa lukenut, niin olisi yllättävämpää jos palstalaiset EIVÄT olisi huonotapaisia moukkia :D
Vierailija kirjoitti:
Se kun ihminen saa omasta mielestään sanoa ihan mitä tahansa mieleen tulee ja todeta jälkeenpäin, että hän on vain suorapuheinen ja on tottunut sanomaan asiat niin kuin ne on. Tai että ei totuuden sanomisesta saa loukkaantua kun hän huomaa, että joku loukkaantuu hänen sanomisistaan.
Tätä tapaa vanhempien varsinkin keski ikäisten naisten kohdalla myös miehet jotka arvostelevat vaikka eroilla treffeillä kaikki mahdolliset viat naisessa,niiin junttia!!
Lippis / pipomiehet ja -pojat sisätiloissa aina.