Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1611)

Vierailija
721/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin vanhempien ylimielisyys siitä, että nyt kun on itse vanhempi niin on muiden yläpuolella ja voi jättää muut ihmiset huomiotta. mm. näkyy siten, että ei niitä omia lapsia tarvitse komentaa, koska "ei se haittaa kun lapseni yskii bussiin kaikki räkäpöpönsä, kun se on minun oma ja ihana pikkuinen mimi jannica" (todistin juuri tämmöistä tilannetta ja kyllä otti päähän, kun vanhempi seisoi tyynesti siinä vieressä).

lapsia tuodaan nälkäsinä ja / tai väsyneitä kauppaan, eikä yhtään voida miettiä niiden lasten tarpeita tai sitä ettei muut ihmiset välttämättä jaksa kaikkien jani-petterien itkuparkukiljuntaa.

ärsyttää ne vanhemmat jotka vaan katselevat puhelinta tai kuuntelevat musiikkia, antaen lapselle jonkun ipadin käteen. tai ei kuunnella lasta ja olla hänen vierellä, kun omat asiat (vaikka somessa pyöriminen) on niin tärkeitä. tuntuu pahalta lasten puolesta. omaa aikaa saa ja pitääkin välillä olla, mutta tietyissä tilanteissa se lapsi pitää kyllä laittaa ykkösprioriteetiksi.

epähygieeniset tavat. esim. ystävä tuli luokseni viettämään iltaa ja jossain vaiheessa istui alasti sohvaan hyvin kasuaalisti, eikä ollut aikomustakaan kysyä että onko se ok. itse en kehtaa edes omassa kotonani tehdä noin, sillä musta se on epämukavaa ajatellen esim. mahdollisia kylään tulevia tuttuja. oli aika junttimaista ja kyllä olin vähän suu auki. myöhemmin mainitsin asiasta ja ystävä hämmästyi, sillä hänestä se ei ollut paha asia, kun istui siinä vain hetken. yksi kaverini taas saattaa yskiä naamaa päin, vaikka on aikuinen ihminen :o samoin ällöttää esim. jos porukka käy harvoin pesulla tms. perusjuttuja ei huolehdita (nyt siis puhun ihmisistä jotka niistä pystyvät huolehtimaan, eli kyse on nimenomaan välinpitämättömyydestä).

pihit ihmiset, jotka esim. lupaavat maksaa velkansa, mutta sitten sitä velkaa vitkutellaan kuukausitolkulla vaikka alunperin on muuta sovittu (ja kummasti pystyy kyllä menemään festareille, ostamaan joskus vaatteita ja käydä syömässä ulkonakin...).

yleisten käytöstapojen puute: tahallaan jätetään tervehtimättä, pitämättä ovea auki takana olevalle henkilölle, ei kiitetä tai edes hymyillä ikinä. ymmärrän jos on vaikka sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ajatuksissaan tai vaikea hetki / ajanjakso, mutta jos käytös on tahallista niin kyllä se antaa aika huonon kuvan ihmisestä.

paskan puhuminen / haukkuminen joko naamaa päin tai selän takana, ulkopuolelle jättäminen tahallisesti. ylipäätään ilkeys muita kohtaan on käsittämätöntä. miksi pitää esim. heittää netissä äärimmäisen alatyylisiä ja monesti ihan sairaita kommentteja (usein vielä anonyyminä) vaikkapa toisen koosta tai ulkonäöstä?

oishan näitä vaikka ja mitä, nyt vaan laitoin niitä mitkä ekana tuli mieleen.

Vierailija
722/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitataan toiseen ihmiseen halveksivasti sanalla "tuo" tai "se" tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa. Ylipäätään sellainen oman ärsyyntymisen, väsymisen ja epävarmuuden kanavointi muiden halveksumiseen on rasittava tapa.

Yleissivistystä; joillakin murrealueilla ihmisestä puhutaan se. Ei ole halveksuntaa. Hännittely kuulostaa teennäiseltä siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun aikuiset ihmiset ilmoittaa ylipäätään ollenkaan läsnäolijoille tsi jopa kovaan ääneen, että

- mä meen nyt vessaan tai pitää päästä vessaan

Puhumattakaan siitä, että kerrotaan vielä mitä sinne mennään tekemään

- nyt pitää päästä pissalle

- kauhee kakkahätä, missä täällä on vessa

Tätä en voi ymmärtää, moukkamaista käytöstä tai jotain sellaista lapsiperhearjesta jäänyttä tyyliä ja sanojat ei tajua yhtään että muut ympärilläolijat eivät halua kuulla tätä.

Olen kuullut ruoka ravintolassa, itse vielä söin, naapuripöydästä kun nainen kailottaa kovaan ääneen "missäs täällä on vessa, pitäs päästä pissalle". Toinen kerta oli ku joku oikein peus maalaisjuntin näköinen mies tulee ilmeisesti wc stä ja ilmottaa siinä omalle perheelleen kuinka hänellä on ollu koko päivän maha ihan sekasi ja nytki saa vielä istua pöntöllä vartin. Ja tämän siis kuuli lähimmät 5 pöytäkuntaa.

Siis miten törppöjä ja ajattelemattomia ihmiset on?

Mutta toisaalta tämä on kai juuri osa sitä että yleensäkin käytöstavat ja niiden arvostus on katoamassa, ihmiset itsekeskeistyy enenevässä määrin eikä osata ottaa muita huomioon.

Mitä pitäisi sanoa jos on vaikka kyläilemässä tai oudossa ravintolassa,eikä tiedä missä vessa on? Pitäisikö vaan poistua pöydästä mitään sanomatta ja hortoilla ympäriinsä? Sen ymmärrän ihan hyvin että kenenkään ei tarvitse tietää mitä sinne vessaan mennään tekemään.

Nimenomaan näin, luulisi, että vessaan meneminen on sen verran normaali asia, että kukaan ei ihmettele jos sanoo pöydästä poistuessaan kohteliaasti, että anteeksi pieni hetki, menen käymään vessassa. Hullumpaa se olisi lähteä siitä pöydästä mitään sanomatta tai valehdella, että menen soittamaan puheluun. 

Vierailija
724/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimieliset ihmiset saa voimaan mut pahoin. Pyrin välttämään sellaisten seuraa. Ne saa minun puolestani järjestää niitä näytöksiä joillekin muille, ei minulle.

Vierailija
725/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kun eksyy samaan ravintolaan missä vanhemmat eivät pidä mitään kuria äpäröilleen.On niin saatanan hauskaa kun meidän 1,5v yrmeli parkuu ja ajaa "sormiruoat"lattialle. Käy sääliksi tarjoilijoita jotka joutuvat näyttelemään mukavaa

Vierailija
726/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kaupassa esim. tomaatteja tai ihan mitä vaan vihanneksia tai hedelmiä ostettaessa klähmitään ja pyöritellään käsissä jokaikistä.

Vierailija
727/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen itsekkyys keikkojen katsomossa. Meinaan siis seisomapaikkoja. Olin tänä kesänä eräälläkin keikalla festareilla, vieressä oli nainen joka pilasi sekä minulta että muilta ympärillä olevilta koko keikan. Tämä tanssi ja huitoi välittämättä tippaakaan siitä, että löi käsiä heiluttaessaan minua leukaan ainakin kolmesti, töni muita ja astui varpaille (eikä muuten ollut mikään pieni nainen) ja kaiken lisäksi vislasi muutaman minuutin välein todella kovaa niin että kaikilla oli korvat lukossa varmaan koko loppuillan. Naureskeli ystävälleen vielä että kuulikohan varmasti kaikki. Jos joku koetti kulkea tämän ohitse niin nosti samantien hirveän huudon että "vtuako tulet siihen" ja töni poispäin. Lopulta mulla meni hermo ja tönäisin eukkoa ihan kunnolla takaisin. Karmea mekkala minulle sitten että miten uskallan häntä töniä ja tönippä vielä kerran. Hirveä nainen.

Huh huh. Akka ensin itse häiriköi metelöimällä, heilumalla, tanssimalla, huitomalla, lyömällä ja tallomalla. Sitten kun joku menee siitä hänen ohi ja toinen tönäisee takaisin, niin siitä sitten nousee hirveä huuto. Oikein malliesimerkki kaksinaismoralismista ja sitä harjoittavasta ääliöstä. Hänellä on oikeus heilua, lyödä ja astua muiden varpaille ja muut eivät saisi edes liikkua koko festarialueella.

728/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen roskaaminen. Ihminen on ainut eläin joka kusee ja paskoo omiin muroihinsa ja postaa sen vielä varmaan someen. Toivottavasti kohta iskee ilmastonmuutos oikein kunnolla niin pääsee näistä virnujista.

Vierailija
729/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää... Se, ettei tervehditä tai pidetä ovea auki takana tuleville. Ihan pikkujuttuja, eivätkä mielestäni lainkaan vaikeita.

Näin viimeisilläni raskaana on myös vähän ihmetyttänyt, ettei kukaan ole kertaakaan tarjonnut minulle paikkaa täydessä bussissa tai metrossa. Ihmiset katselevat mahaani kyllä, mutta kukaan ei sano mitään. Onneksi en matkusta pitkiä matkoja, joten voi kyllä seistä ihan hyvin - mutta mielestäni vanhemmille ihmisille, raskaana oleville, liikuntarajoitteisille jne. tulisi aina tarjota tilaa.

Mutta jos vahingossa tarjoaakin paikkaa muuten vain lihoneelle naiselle? Olisi noloa.

Vierailija
730/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on ohis, mutta kyllä minua ainakin keljuttaa pirusti kaikkien niiden ihmisten puolesta, jotka ensin odottivat kuukauden pari kesälomaa ja sitä etelän matkaa. Sitten kun perille pääsivät, niin eikö siellä alkanut raivota maastopalot, jonka takia alkoi evakuoinnit ja siinä meni sitten majoituskuviot ja kaikki täysin munilleen. Ja vielä enemmän niiden puolesta, jotka ovat menettäneet kotinsa niissä maastopaloissa. Turisteilta nyt meni vain loma pilalle, mutta paikallisilta koti ja mahdollisesti työpaikkakin ym. Tommosia valtavia ja täysin turhia menetyksiä.

Eihän elämä reilua ole, mutta joku raja pitäisi epäonnellakin olla.

Vierailija
731/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkureittien tukkiminen, esimerkiksi ruokakaupan sisääntulokarsinassa kaivetaan ostoslista esiin ja jäädään siihen lukemaan tai astutaan raitiovaunusta sisään tai ulos ja seisoskellaan siinä.

Vierailija
732/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieenikko kirjoitti:

Se kun kaupassa esim. tomaatteja tai ihan mitä vaan vihanneksia tai hedelmiä ostettaessa klähmitään ja pyöritellään käsissä jokaikistä.

Eli kun sinä menet markettiin ja painelet heviosastolle, niin lapat kylmästi vaan hedelmät ja vihannekset pusseihin ja toteat vasta kotona, että no voi peekele! Nämähän ovat ihan mätiä!

Just siks niitä hedelmiä ja vihanneksia "kähmitään ja pyöritellään" käsissä, ettei tule ostettua sitä mätää omenaa. Syytä onkin, sillä sieltä valikoituu aina joku pilaantunut sekaan, jos ei yhtään katso, mitä poimii mukaansa, vaan ottaa vaan. Ei voi niin kiire olla ja sitten kun tuo ruoka on kallistunut niin valtavasti, että kun jotain ostaa, niin sen on syytä olla edes syöntikelpoista.

Vierailija
733/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä ystävälläni oli liuta rumia tapoja ja kun sanoin niistä, niin olin hänestä tietysti hirveä nipottaja

- Seurassa piereskely (etenkin autossa) ja äänekäs nauraminen päälle

- jatkuva röyhtäily (kerran oikein laskin ja lopetin 10 kertaan 😅)

- jouduin joka kerta sanomaan, että ei, et voi kävellä kengät jalassa koronani (ja tästä taas väännettiin niin, että vika on minussa)

- yhteisistä ystävistä paskan puhuminen selän takana ja heidän edessään esitti ylintä sydänystävää ja somessa tykkäyksiä.

- yhteisessä wa-ryhmässä ignoorasi minun julkaisujani ja ns fanitti näiden haukkumiensa ihmisten juttuja

No, päätin ns lopettaa ystävyyden. Voin kuvitella, miten yhteisten ystäviemme porukassa nyt mustamaalaa minua, koska olen nipo 😂

Vierailija
734/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joidenkin vanhempien ylimielisyys siitä, että nyt kun on itse vanhempi niin on muiden yläpuolella ja voi jättää muut ihmiset huomiotta. mm. näkyy siten, että ei niitä omia lapsia tarvitse komentaa, koska "ei se haittaa kun lapseni yskii bussiin kaikki räkäpöpönsä, kun se on minun oma ja ihana pikkuinen mimi jannica" (todistin juuri tämmöistä tilannetta ja kyllä otti päähän, kun vanhempi seisoi tyynesti siinä vieressä)

Todistin aivan samaa koronan kulta-aikana kaupassa. Eräs perhe päätti tulla kahden kakaransa kanssa kauppaan ja kummatkin lapsista yski ja ördäs kuin mitkäkin norjalaiset death metal laulajat kurkkua myöten, eikä vanhemmat tietenkään tehneet tai sanonut mitään. Puhumattakaan mistään turvaväleistä tai maskeista.

Miksei toinen vanhemmista voinut jäädä lasten kanssa autoon tai kotiin ? (huomasin poistuessani että he olivat autolla liikenteessä ja kauppaostoksetkin oli sen verran nihkeät että olisi yhdellä hengellä selvinnyt)

Vierailija
735/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskitään yleisissä tiloissa ilmaan.Miksi ei käytetä nenäliinaa tai vaikkapa hihaa ,ettei lennätä räkää ympäriinsä. 

Vierailija
736/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joidenkin vanhempien ylimielisyys siitä, että nyt kun on itse vanhempi niin on muiden yläpuolella ja voi jättää muut ihmiset huomiotta. mm. näkyy siten, että ei niitä omia lapsia tarvitse komentaa, koska "ei se haittaa kun lapseni yskii bussiin kaikki räkäpöpönsä, kun se on minun oma ja ihana pikkuinen mimi jannica" (todistin juuri tämmöistä tilannetta ja kyllä otti päähän, kun vanhempi seisoi tyynesti siinä vieressä).

lapsia tuodaan nälkäsinä ja / tai väsyneitä kauppaan, eikä yhtään voida miettiä niiden lasten tarpeita tai sitä ettei muut ihmiset välttämättä jaksa kaikkien jani-petterien itkuparkukiljuntaa.

ärsyttää ne vanhemmat jotka vaan katselevat puhelinta tai kuuntelevat musiikkia, antaen lapselle jonkun ipadin käteen. tai ei kuunnella lasta ja olla hänen vierellä, kun omat asiat (vaikka somessa pyöriminen) on niin tärkeitä. tuntuu pahalta lasten puolesta. omaa aikaa saa ja pitääkin välillä olla, mutta tietyissä tilanteissa se lapsi pitää kyllä laittaa ykkösprioriteetiksi.

epähygieeniset tavat. esim. ystävä tuli luokseni viettämään iltaa ja jossain vaiheessa istui alasti sohvaan hyvin kasuaalisti, eikä ollut aikomustakaan kysyä että onko se ok. itse en kehtaa edes omassa kotonani tehdä noin, sillä musta se on epämukavaa ajatellen esim. mahdollisia kylään tulevia tuttuja. oli aika junttimaista ja kyllä olin vähän suu auki. myöhemmin mainitsin asiasta ja ystävä hämmästyi, sillä hänestä se ei ollut paha asia, kun istui siinä vain hetken. yksi kaverini taas saattaa yskiä naamaa päin, vaikka on aikuinen ihminen :o samoin ällöttää esim. jos porukka käy harvoin pesulla tms. perusjuttuja ei huolehdita (nyt siis puhun ihmisistä jotka niistä pystyvät huolehtimaan, eli kyse on nimenomaan välinpitämättömyydestä).

pihit ihmiset, jotka esim. lupaavat maksaa velkansa, mutta sitten sitä velkaa vitkutellaan kuukausitolkulla vaikka alunperin on muuta sovittu (ja kummasti pystyy kyllä menemään festareille, ostamaan joskus vaatteita ja käydä syömässä ulkonakin...).

yleisten käytöstapojen puute: tahallaan jätetään tervehtimättä, pitämättä ovea auki takana olevalle henkilölle, ei kiitetä tai edes hymyillä ikinä. ymmärrän jos on vaikka sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ajatuksissaan tai vaikea hetki / ajanjakso, mutta jos käytös on tahallista niin kyllä se antaa aika huonon kuvan ihmisestä.

paskan puhuminen / haukkuminen joko naamaa päin tai selän takana, ulkopuolelle jättäminen tahallisesti. ylipäätään ilkeys muita kohtaan on käsittämätöntä. miksi pitää esim. heittää netissä äärimmäisen alatyylisiä ja monesti ihan sairaita kommentteja (usein vielä anonyyminä) vaikkapa toisen koosta tai ulkonäöstä?

oishan näitä vaikka ja mitä, nyt vaan laitoin niitä mitkä ekana tuli mieleen.

Alasti?

Vierailija
737/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhean hajuinen piereskely julkisilla paikoilla.....vois yrittää mennä vessaan kaasuttelemaan...tai vaihtaa maitotyyppiä ettei kaasua keräänny. 

Vierailija
738/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että juoruillaan. Ja se että kertoo toisesta asioita asiantuntevasti muille, vaikka ei ole mitään käryä koko asiasta. Tietää muka muiden asiat paremmin kun se itse kohde. Puistattaa.

Vierailija
739/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkureittien tukkiminen, esimerkiksi ruokakaupan sisääntulokarsinassa kaivetaan ostoslista esiin ja jäädään siihen lukemaan tai astutaan raitiovaunusta sisään tai ulos ja seisoskellaan siinä.

Pitäis olla kyltti: "ompeluseurojen pitäminen ovensuissa kielletty". Vanhukset varsinkin jää ovensuihin sananvaihdoille reitin tukkeeksi. Sit mulkoillaan kun siitä yrität ohi.

Vierailija
740/1611 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani on kaksi miellyttävää, hyvin toimeentulevaa naista, 55 ja 58 vuotiaat. Molemmat seurallisia ja puheliaita. Molemmat puhuvat ruoka suussa. Tämä häiritsee minua niin, etten halua samassa kahvipöydässä istua.. Pidän heistä molemmista. Pohdin voisinko kahdenkesken ottaa asian ystävällisesti puheeksi? Miten he siihen suhtautuisivat? Oletan että kaikilla on kuitenkin tiedossa, että ei pidä puhua ruoka suussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi