Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1611)

Vierailija
681/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilu on ällöttävää. HYI! Ikäänkuin psykopatia ja psykopaatit olisivat "ihquja".[/Taidat uskoa vain äärivasemmiston salaliittoteorioihin persuista.

Vierailija
682/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva äänessä oleminen ja tyhjän puhuminen.

Koko ajan pitää puhua, vaikka ei mitään sisältöä, tai järkeä puheissa.

Esim. naapuri, jonka kanssa pitäisi joka kerta kohdatessa jutella, vaikka säästä tms.

Typerää!

Pelkkä tervehdys kyllä riittää.

Eikä tuossakaan vielä kaikki. Sitten monesti tämä tällainen koko ajan selittävä äänessä olija vaatii vielä muilta, että myös heidän pitäisi puhua enemmän. No, mitä, jos ei ole mitään puhuttavaa just siinä kohtaa, eikä halua kaikista omista asioistaan kertoa, kun paikalla on myös täysin tuntemattomia henkilöitä. Monesti myös kovasti äänessä oleva pitää hiljaisempaa henkilöä outona ja puhumattomuutta huonona asiana. On yksinkertainen, kun ei puhu koko ajan ja selvitä kaikkia yksityisasioitaan koko maailmalle. Siinä vähän niin kuin vaaditaan toista kertomaan kaikki asiansa, jotta niistä saa uteliaisuuttaan tietää.

Eräs äitini jo 19 vuotta sitten kuollut tuttava oli sellainen, että puhui hirveästi koko ajan. Poltti ketjussa ja edes tupakoidessa ei ollut hiljaa. Sitä juttua tuli koko ajan, että mitä oli kotona mies sanonut, mitä lapset olivat sanoneet ja tehneet, selitti kaikki siivoamisensa, ruoan laitot, leipomiset ym. Puhuin niin kovalla äänellä intoa täynnä, että varmasti kuului läpi koko talon. Lisäksi nauroi hirveästi asioille, joissa ei edes ollut mitään nauramisen aihetta.

Muistan, kun olin silloin joku 12 v, ja tämä oli vieraillut meillä jo vuosien ajan. Erään vierailun aikana meillä oli keittiön sivuikkuna auki ja ulkoa oli ilmestynyt joku kuoriainen, jota en tunnistanut. Se oli siinä peltisen ritilän reunassa. Uutisissa oli kerrottu coloradokuoriaisista ja näytettiin kuvaa siitä. Minä sitten vitsillä heitin tuosta ikkunalle ilmestyneestä ötökästä, että tuo on niitä coloradokuoriaisia. No siitäkös tämä meidän vieras sai valtavan naurukohtauksen aikaan. Sille sitten nauroi niin kauheasti. Olipa mehevä vitsi.

Sitten kun se jossain kadulla puhui jollekin puolitutulle niitä näitä asioistaan, niin puhui niin valtavan kovaa, että kerrankin kuulin hänen äänensä jo monta minuuttia ennen kuin sain hänet näköpiiriini. Sieltä katveessa ilmestyi näkyviin ja olin siinä jo minuuttien ajan kuunnellut hänen puhettaan samalla kun kävelin äänen suuntaan. Sitten tervehti minua kauhean kovaan ääneen, iloisesti, ja huutokysyi, että kauppaanko olet menossa. Sen jälkeen selitys sen vanhemman naisen kanssa jatkui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiskuttaminen , röyhtäily ja purkan suu auki massuttaminen. Aikuisia tai aikuistuvia tarkoitan.

Vierailija
684/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten kyräily ja "sisäsiittoisuus". Uusia ei huomioida tai oteta luontevasti porukkaan. Aito ystävällisyys on monelle tosi vaikeaa ja kuulostaa teennäiseltä. Meillä on edelleen paljon opittavaa vaikka vierusnaapuriltamme Ruotsilta.

Vierailija
685/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu ja ilkeästi puhuminen toisista.

Vierailija
686/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun aikuiset ihmiset ilmoittaa ylipäätään ollenkaan läsnäolijoille tsi jopa kovaan ääneen, että

- mä meen nyt vessaan tai pitää päästä vessaan

Puhumattakaan siitä, että kerrotaan vielä mitä sinne mennään tekemään

- nyt pitää päästä pissalle

- kauhee kakkahätä, missä täällä on vessa

Tätä en voi ymmärtää, moukkamaista käytöstä tai jotain sellaista lapsiperhearjesta jäänyttä tyyliä ja sanojat ei tajua yhtään että muut ympärilläolijat eivät halua kuulla tätä.

Olen kuullut ruoka ravintolassa, itse vielä söin, naapuripöydästä kun nainen kailottaa kovaan ääneen "missäs täällä on vessa, pitäs päästä pissalle". Toinen kerta oli ku joku oikein peus maalaisjuntin näköinen mies tulee ilmeisesti wc stä ja ilmottaa siinä omalle perheelleen kuinka hänellä on ollu koko päivän maha ihan sekasi ja nytki saa vielä istua pöntöllä vartin. Ja tämän siis kuuli lähimmät 5 pöytäkuntaa.

Siis miten törppöjä ja ajattelemattomia ihmiset on?

Mutta toisaalta tämä on kai juuri osa sitä että yleensäkin käytöstavat ja niiden arvostus on katoamassa, ihmiset itsekeskeistyy enenevässä määrin eikä osata ottaa muita huomioon.

1985 oli eräässä maalaiskylän pikkukoulussa semmonen pienikokoinen, keski-ikäinen ja pyöreä naisopettaja, joka tuli kerran vessasta ja ilmoitti siinä opettajain huoneessa hymy kasvoilla: Kävin paskalla. Tuli neljä pökälettä. Huoneen ovi oli vielä auki ja tämä ilmoitti uutisensa just sen verran kovaan ääneen, että tuo ilmoitusluontoinen asia kuului hyvin siihen käytävälle asti, jossa oli välitunnilla tulleita oppilaita. Muutenkin niin juntti meininki koko koulussa.

Vierailija
687/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei osaa käyttää vauva.fi lainaustoimintoa, vaan perseilee ne hakasulut.

Vierailija
688/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen itsekkyys keikkojen katsomossa. Meinaan siis seisomapaikkoja. Olin tänä kesänä eräälläkin keikalla festareilla, vieressä oli nainen joka pilasi sekä minulta että muilta ympärillä olevilta koko keikan. Tämä tanssi ja huitoi välittämättä tippaakaan siitä, että löi käsiä heiluttaessaan minua leukaan ainakin kolmesti, töni muita ja astui varpaille (eikä muuten ollut mikään pieni nainen) ja kaiken lisäksi vislasi muutaman minuutin välein todella kovaa niin että kaikilla oli korvat lukossa varmaan koko loppuillan. Naureskeli ystävälleen vielä että kuulikohan varmasti kaikki. Jos joku koetti kulkea tämän ohitse niin nosti samantien hirveän huudon että "vtuako tulet siihen" ja töni poispäin. Lopulta mulla meni hermo ja tönäisin eukkoa ihan kunnolla takaisin. Karmea mekkala minulle sitten että miten uskallan häntä töniä ja tönippä vielä kerran. Hirveä nainen.

Vierailija
689/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitataan toiseen ihmiseen halveksivasti sanalla "tuo" tai "se" tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa. Ylipäätään sellainen oman ärsyyntymisen, väsymisen ja epävarmuuden kanavointi muiden halveksumiseen on rasittava tapa.

"Se" on monilla murrealueilla ainoa käytössä oleva kolmas persoonapronomini, ja "hän" on äärimmäistä kirjakieltä jota kuulee vain uutisissa ääneenlausuttuna. Itse olen käyttänyt sanaa hän esimerkiksi asiakastapaamisessa, mutta pomon ja työkavereiden kanssa kaikki puhuvat tavallisesti ja rennosti eli se pronomini on ainut luonteva vaihtoehto.

Vierailija
690/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei pestä käsiä vessassa käynnin jälkeen. Vanhempani eivät tätä tee kumpikaan, eikä sisarukseni tai heidän lapsensakaan. Tosi kiva käydä kylässä syömässä, kun tietää että sieltä voi tarttua kaikkea kihomadoista vatsatautiin. Nam.

Porukka on osittain vielä terveydenhoitoalalla töissä. Korona-ajasta ei opittu näköjään mitään.

En usko!

Vierailija
691/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin viimeisilläni raskaana on myös vähän ihmetyttänyt, ettei kukaan ole kertaakaan tarjonnut minulle paikkaa täydessä bussissa tai metrossa. Ihmiset katselevat mahaani kyllä, mutta kukaan ei sano mitään. Onneksi en matkusta pitkiä matkoja, joten voi kyllä seistä ihan hyvin - mutta mielestäni vanhemmille ihmisille, raskaana oleville, liikuntarajoitteisille jne. tulisi aina tarjota tilaa.

Ihmiset on nykyään keskimäärin niin lihavia, että raskautta on usein vaikea varmuudella päätellä vieraasta ihmisestä. Etenkin talvella isojen takkien kanssa kuljettaessa tosi vaikeaa. Sitten jos arvioi väärin että joku on raskaana, tulee nolanneeksi hänet, jos onkin vain lihava.

Tämä! Se on vaikeaa kun ei saa kysyä oletko raskaana vai muuten lihava, sitten loukkaannutaan jos on muuten vatsakas. Kerran menin iloisena onnittelemaan kaveriani raskaudesta, muttei hän ollut raskaana. Kyllä minua nolotti ! Onneksi kaveri ei suuttunut, ymmärsi, mutta kaikki ei tajuu. Esim.

Instagramissa eräs julkkiksen vaimo oli tästä hyvin pahoillaan ja piirsi kuvankin tilanteesta. Kommettikentässä naiset olivat kilvan sitä mieltä rttei asia kuulu muille. Päätin etten enää ikinä arvuuttelevedes mielessäni, vaan kaikki vatsakkaat ja raskaana olevan näköiset seisokoot bussissa!!

Eikö voi vain kohteliaasti esittää bussissa kysymyksen "haluaisitko istua tähän?" Tekemättä siitä sen enempää numeroa.

Ei voi kaikille pullukoille tarjota paikkaa, sillä oletuksella että on raskaana. toki moni ottaisi paikan vaikkei olisikaan raskaana. Haluan tietenkin itsekin istua. Joten en voi. Parannan maailmaa muulla tavoin.

Vierailija
692/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junttius = tilannetajun ja käytöstapojen puute, moukkamainen puhetyyli.

Itsekeskeisyys ja empatiakyvyttömyys

Voi olla myös jokin neurologinen / neurokirjo- sairaus , jolle ei mahda mitään 😞

Vierailija
693/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään pöydästä kiittämättä ruoasta. Jotkut aikuisetkin tekee tätä. Jotenkin pienet lapset vielä ymmärtää, mutta just kaksi vuotta täyttänyt lapsenikin osaa jo kiittää ennen poistumistaan pöydästä.

Vierailija
694/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaupassa asiakkaana ollessa aletaan laulaa mukana radiossa soivaa kappaletta, rasittavaa. Tuskin kukaan haluaa kuulla muuta kuin alkuperäisen esityksen.

Vierailija
695/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoa nämä muka vihreät ihmiset, jotka ei viitsi lajitella roskia, vaan survovat kaiken sekajätteeseen.

Vierailija
696/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastelu, yskiminen ja haukottelu suuta suojaamatta.

Törppö n:o 1. Muut inhokkini jo mainittu.

Vierailija
697/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes TV-uutisissa suomalainen haastateltava ei useimmiten vastaa toimittajan sanottua kiitos haastattelusta yhtään mitään? Tuntuu aina, että ilmaan jää leijumaan vaivaantuneisuus. Joku vuorovaikutteisuus meiltä puuttuu, tai sitten tämä on joku tv-kanavan oma linjaus, että ei ole aikaa vastata siihen mitään. :D Katson yleensä vain Ylen uutisia, niin en tiedä, onko muilla kanavilla rennompaa.

Vierailija
698/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä tulee hirveän raskasta jos antaa pikkuseikkojen ärsyttää.

Vierailija
699/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ehkä näin psykologin näkökulmasta sellainen asia, mikä etenkin nykyvanhemmilla on hyvin yleistä: lasten erilaisilla nepsyongelmilla kuitataan kaikki perheen mahdolliset ongelmat. Eli omasssa vanhemmuudessa ei voi olla koskaan parannettavaa, vaan esim. lapsen adhd selittää kaiken. Ja sitten kun tätä otetaan esille, että myös vanhemmuutta voitaisiin tarkastella, vanhemmat loukkaantuvat. =)

Vierailija
700/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että päiväkoti jo opettaa tähän: pitää kailottaa muiden puheen yli että huomataan.

Sama jatkuu varmaan koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän