Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1611)

Vierailija
701/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tätä laatua on, kun taapero yrittää kahvilassa, leikkipuistossa tms saada vanhemman huomion,

mutta känny on niin tärkeä, että lapsi jää toiseksi. Tämä tekee minut hyvin surulliseksi. Tekisi mieli

käydä sanomassa, että herää pahvi. Lapsi on pieni vain hetken. 

Vierailija
702/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. yskitään yleisis kulkuneuvois

2. heitetään roskia maahan

3. ei vastata 'small talkiin'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen itsekkyys keikkojen katsomossa. Meinaan siis seisomapaikkoja. Olin tänä kesänä eräälläkin keikalla festareilla, vieressä oli nainen joka pilasi sekä minulta että muilta ympärillä olevilta koko keikan. Tämä tanssi ja huitoi välittämättä tippaakaan siitä, että löi käsiä heiluttaessaan minua leukaan ainakin kolmesti, töni muita ja astui varpaille (eikä muuten ollut mikään pieni nainen) ja kaiken lisäksi vislasi muutaman minuutin välein todella kovaa niin että kaikilla oli korvat lukossa varmaan koko loppuillan. Naureskeli ystävälleen vielä että kuulikohan varmasti kaikki. Jos joku koetti kulkea tämän ohitse niin nosti samantien hirveän huudon että "vtuako tulet siihen" ja töni poispäin. Lopulta mulla meni hermo ja tönäisin eukkoa ihan kunnolla takaisin. Karmea mekkala minulle sitten että miten uskallan häntä töniä ja tönippä vielä kerran. Hirveä nainen.

Ihan pimee muija. Onneksi en ollut paikalla. Oliko mitkä festarit, joissa tämä hullu nainen oli?

Vierailija
704/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun jotkut miehet syövät lakki päässä!!

Vierailija
705/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukkoliikenteessä kengät vastapäisellä istuimella. Ymmärrän jos istuimen alla on sellainen muovinen osa mihin voi nojata jalkoja, mutta että suoraan kengät istuimelle on todella epäkohteliasta.

Seuraava siihen istuva ei varmaan halua lokaa ja koirankakkaa ja muuta kengistä tullutta likaa housuihinsa.

Tämä on aika uusi tapa mielestäni, nuorten käyttämä, ja aika hämmästyttävän urpon itsekeskeinen.

Vierailija
706/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa kulkuvälineissä kuunnellaan kaiuttimista musiikkia, elokuvaa, lastenohjelmaa tai puhutaan puhelimessa.

Vierailija
707/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viitataan toiseen ihmiseen halveksivasti sanalla "tuo" tai "se" tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa. Ylipäätään sellainen oman ärsyyntymisen, väsymisen ja epävarmuuden kanavointi muiden halveksumiseen on rasittava tapa.

Tästä tuli mieleen, kun yksi vähän erikoinen työkaveri tuli joskus työpaikan keittiöön, kun olin siellä kahvinkeittopuuhissa, ja totesi ääneen vähän kuin itsekseen "Ai, se keittää jo kahvia". Oli vähän erikoinen toteamus omasta mielestäni :D

Tuo kuulosti itse asiassa aika sympaattiselta. :D

Vierailija
708/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viitataan toiseen ihmiseen halveksivasti sanalla "tuo" tai "se" tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa. Ylipäätään sellainen oman ärsyyntymisen, väsymisen ja epävarmuuden kanavointi muiden halveksumiseen on rasittava tapa.

Tästä tuli mieleen, kun yksi vähän erikoinen työkaveri tuli joskus työpaikan keittiöön, kun olin siellä kahvinkeittopuuhissa, ja totesi ääneen vähän kuin itsekseen "Ai, se keittää jo kahvia". Oli vähän erikoinen toteamus omasta mielestäni :D

Tuo kuulosti itse asiassa aika sympaattiselta. :D

riippuu ihan millaisella äänensävyllä se sanotaan.

Vierailija
709/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omalla synnyinseudullani tuollainen on ihan normaali heitto, kääntyy siis suoraan "ai, sinä olet jo kahvinkeittoonkin ehtinyt :)" Ei siis ole mikään itselle tehty huomautus, jossa toisesta puhutaan alentavan esineellistävästi...

Vierailija
710/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun aikuiset ihmiset ilmoittaa ylipäätään ollenkaan läsnäolijoille tsi jopa kovaan ääneen, että

- mä meen nyt vessaan tai pitää päästä vessaan

Puhumattakaan siitä, että kerrotaan vielä mitä sinne mennään tekemään

- nyt pitää päästä pissalle

- kauhee kakkahätä, missä täällä on vessa

Tätä en voi ymmärtää, moukkamaista käytöstä tai jotain sellaista lapsiperhearjesta jäänyttä tyyliä ja sanojat ei tajua yhtään että muut ympärilläolijat eivät halua kuulla tätä.

Olen kuullut ruoka ravintolassa, itse vielä söin, naapuripöydästä kun nainen kailottaa kovaan ääneen "missäs täällä on vessa, pitäs päästä pissalle". Toinen kerta oli ku joku oikein peus maalaisjuntin näköinen mies tulee ilmeisesti wc stä ja ilmottaa siinä omalle perheelleen kuinka hänellä on ollu koko päivän maha ihan sekasi ja nytki saa vielä istua pöntöllä vartin. Ja tämän siis kuuli lähimmät 5 pöytäkuntaa.

Siis miten törppöjä ja ajattelemattomia ihmiset on?

Mutta toisaalta tämä on kai juuri osa sitä että yleensäkin käytöstavat ja niiden arvostus on katoamassa, ihmiset itsekeskeistyy enenevässä määrin eikä osata ottaa muita huomioon.

Mitä pitäisi sanoa jos on vaikka kyläilemässä tai oudossa ravintolassa,eikä tiedä missä vessa on? Pitäisikö vaan poistua pöydästä mitään sanomatta ja hortoilla ympäriinsä? Sen ymmärrän ihan hyvin että kenenkään ei tarvitse tietää mitä sinne vessaan mennään tekemään.

Vierailija
711/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukkoliikenteessä kengät vastapäisellä istuimella. Ymmärrän jos istuimen alla on sellainen muovinen osa mihin voi nojata jalkoja, mutta että suoraan kengät istuimelle on todella epäkohteliasta.

Seuraava siihen istuva ei varmaan halua lokaa ja koirankakkaa ja muuta kengistä tullutta likaa housuihinsa.

Tämä on aika uusi tapa mielestäni, nuorten käyttämä, ja aika hämmästyttävän urpon itsekeskeinen.

Todella älytön tapa, ja kertoo karua kieltä näiden kullannuppujen kotikasvatuksesta.

Vierailija
712/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen korostettu ylirentous ärsyttää, ettei välitetä muka muiden, tuntemattomien ihmisten läsnäolosta ollenkaan. Lauletaan vaikka itsekseen ääneen junassa tai kirjastossa, tai tanssahdellaan kuin oltaisiin yksin. Lakataan kynsiä yleisellä paikalla tai kulkuneuvossa, tai meikataan. Mikä tahansa normaalisti vain yksityisesti tehtävä asia ärsyttää, kun joku tekee sitä yleisillä paikoilla.

Vierailija
713/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen käytävillä salaa piereskely. Varsinkin ruokaosastoilla ällöttävää.

Vierailija
714/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei pestä käsiä vessassa käynnin jälkeen. Vanhempani eivät tätä tee kumpikaan, eikä sisarukseni tai heidän lapsensakaan. Tosi kiva käydä kylässä syömässä, kun tietää että sieltä voi tarttua kaikkea kihomadoista vatsatautiin. Nam.

Porukka on osittain vielä terveydenhoitoalalla töissä. Korona-ajasta ei opittu näköjään mitään.

En usko!

Minä uskon, piittaamattomia nähty. Harventaisin kyläreissuja tai sanoisin, juuri syötiin, ei mahdu.

Vierailija
715/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kenkineen ostoskärryissä, sinne sitten seuraava laittaa eineksensä. Huutia pitäisi antaa.

716/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tullaan kylään kutsumatta.

Vaikka ovi ei olisi lukossa, se ei tarkoita, että voi kävellä ovesta sisälle.

Vierailija
717/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun ihmiset vain pysähtyvät keskelle katua e ja tukkivat koko väylän, esim koko 5 henkinen perhe seisahtuu vain riviin keskelle katua tai kaupan käytävää on ihan sairaan ärsyttävää.

Vierailija
718/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kahlannut ketjua, mutta eka, joka tuli mieleen, on musiikin länkättäminen omalta soittimeltaan kadulla tai muussa julkisessa paikassa. Hitto oikeesti, kuulokkeet on keksitty, en todellakaan halua kuunnella näiden poikkeuksetta huonoa musiikinjumputusta tai räppiä.

Vierailija
719/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka - ja koulukiusaaminen. Hyvin tyypillistä Suomessa ja tyyli voi vaan poiketa. Kiusaamisessa kun on eri muotoja.

Vierailija
720/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka - ja koulukiusaaminen. Hyvin tyypillistä Suomessa ja tyyli voi vaan poiketa. Kiusaamisessa kun on eri muotoja.

En tiedä voiko noita kutsua "huonoiksi tavoiksi" enää, koska niissähän syyllistytään rikokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi