Hoikka, syötkö aamiaisen?
Kommentit (88)
Te jotka ette syö lainkaan aamiaista, syöttekö klo 18:00 jälkeen jotain/paljonkin. Pätkäpaastoa kun voi toteuttaa joko aamusyömisen tai iltasyömisen pois. Itse syön siis aamuisin, mutta en kuuden jälkeen enää mitään illalla.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette syö lainkaan aamiaista, syöttekö klo 18:00 jälkeen jotain/paljonkin. Pätkäpaastoa kun voi toteuttaa joko aamusyömisen tai iltasyömisen pois. Itse syön siis aamuisin, mutta en kuuden jälkeen enää mitään illalla.
Syön lämpimän aterian vielä 19-20 välillä ja vielä pienen iltapalan. Aamulla en syö mitään.
Minä syön aamiaisen ja runsaan lounaan. Töiden jälkeen n. klo 17 vielä jonkinlaisen päivällisen, joskus pelkkää kahvia ja leipää. Illalla en enää mitään.
Hyvin on toiminut jo 30 vuotta, ei ole koskaan nälkä eikä ylipainoa. Minulle jotenkin luontainen rytmi, jos syödään joskus vaikka työn puolesta illallinen klo 20, en nuku kunnolla, koska tuntuu että vatsa painaa.
Syön aamulla teen kanssa palan ruisleipää voilla, harvoin juustoa tai leikkeleitä vielä silloin. Pari tuntia myöhemmin taas kuppi teetä ja silloin päällysiä leivälle reilummin. Lounaskin menee useimmin leipälinjalla. Lämmin ruoka vasta illalla ja yöpala voi olla hedelmää, marjoja ja jäätelöä, tai soijamaitoa. Siemailen kokiksen päivän mittaan. Pituus 171, paino 56 kg. Liikunnallinen
En. Mä vedän aamulla mun ADHD-lääkkeet ja nälkä tulee kunnolla vasta n 16-17. Lounaalla syön jonkun jogurtin tms.
En juurikaan. Joskus banaanin tai pienen määrän jugurttia. Iltaisin syön, niin ei ole herätessä vielä nälkä. Syön silloin kun on nälkä tai tekee mieli, aamuisin todella harvoin.
Syön jos on nälkä. Aika usein ei ole mutta jos olen esim. nukkunut erityisen pitkään niin saatan syödä.
Aamiainen päivän tärkein ateria. Syön seuraavaksi vasta iltapäivällä. 3 ruokailua päivässä on litteän vatsani salaisuus 😉
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun päivän viimeinen ateria on illalla kuuden jälkeen, joten aamiaista en syö.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen päivän tärkein ateria. Syön seuraavaksi vasta iltapäivällä. 3 ruokailua päivässä on litteän vatsani salaisuus 😉
Millä perusteella aamiainen on päivän tärkein ateria?
Jos en syö aamulla tukevasti, proteiini sisältävää aamupalaa, koko iltapäivän on pohjaton napostelutarve. Eli syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö, ja jos syön niin jonkun hedelmän. Kaikki tää "aamiainen on päivän tärkein ateria" , "syödä pitäs kolmen tunnin välein" ja että leipä, maito, välipalat on tärkeitä - on pelkkää läskien paskapuhetta :D Monessa maassa missä eletään pidempään kuin meillä, aamupala on se vähiten tärkein ateria. Joskus syödään, joskus ei.
Kyllä se pitää paikkaansa esim lasten ja meidän nopea aineenvaihduntaisten aikuisten kohdalla. Jos ruokavälit venyy paljon yli 3h niin paha olo tulee. Kerralla en voi syödä kovin paljoa.
Ei se mistään aineenvaihdunnasta johdu, vaan huonosta ravinnon sisällöstä.
Tyhmät vauhtoehdot. Tuetysti syön aamupalaa joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät vauhtoehdot. Tuetysti syön aamupalaa joka aamu.
Jos tätä ketjua lukee yhtään, niin se ei ole lainkaan noin itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella aamiainen on päivän tärkein ateria?
Mutku mainokset sanoo niin!
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokaa aamulla eikä illalla. Puolilta päivin ja viiden aikaan.
AINA. En voi lähteä aamulenkille tai töihin syömättä. Kuolisin nälkään ja kiukkuun ilman kunnon aamupalaa.
Vierailija kirjoitti:
En, olen aamulla aina liian krapulassa. Vasta kun olen käynyt kaupassa ja juonut muutaman pystyy syömään jotain.
Sama homma.
Sit mä yritän aina säästää juomia siten et aamulla olis pari tasoittavaa ja vois heti tehdä ruokaa. Mut kaikki mitä talossa on tulee aina juotua ja sit aamulla on liian paha olo että pystyisi syömään, tai tekemään mitään. Sit ku ei enää pysty nukkumaan niin kaupan kautta kotiin ja sit vasta maistuu ruoka ku pari kolme lonkeroa on juonut. 12-14 välillä yleensä syön ekan kerran.
Vierailija kirjoitti:
AINA. En voi lähteä aamulenkille tai töihin syömättä. Kuolisin nälkään ja kiukkuun ilman kunnon aamupalaa.
Ja syön myös lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan ja ehkä vielä toisenkin iltapalan. Enkä syö vähän vaan kuulemma paljon.
Juon aamulla puoli litraa vettä, pesen hampaat ja käyn suihkussa. Sitten juon kahvin ja lähden töihin. Jos heikottaa saatan syödä vähän jotain hedelmää tai ruokalusikallisen raejuustoa, mutta pääsääntöisesti en syö mitään ennen lounasta.
Ei heikota yhtään, kun ei ole nälkä. Monesti jos on sosiaalisessa tilanteessa johon kuuluu aamupala niin ei meinaa edes mennä alas kuin ihan vähän.