Hoikka, syötkö aamiaisen?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
En syö, ja jos syön niin jonkun hedelmän. Kaikki tää "aamiainen on päivän tärkein ateria" , "syödä pitäs kolmen tunnin välein" ja että leipä, maito, välipalat on tärkeitä - on pelkkää läskien paskapuhetta :D Monessa maassa missä eletään pidempään kuin meillä, aamupala on se vähiten tärkein ateria. Joskus syödään, joskus ei.
Kyllä se pitää paikkaansa esim lasten ja meidän nopea aineenvaihduntaisten aikuisten kohdalla. Jos ruokavälit venyy paljon yli 3h niin paha olo tulee. Kerralla en voi syödä kovin paljoa.
Työaamuna on pakko syödä hyvin, vapaalla ei ole niin väliä, jos en kulutakaan paljoa. Ennen kuntosalijumppaa pitää tankata hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten te aamulla syömättömät jaksatte töissä? Jos työt alkavat vaikka 7/8 aikaan ja lounas 11/12 niin eikö lounaalla ole jo hirvittävä nälkä? Siis jos on fyysinen työ eikä syö aamulla mitään?!
Keho tottuu. Jos olet peräjälkeen muutaman päivän ilman aamiaista, olo on hyvin todennäköisesti jo paljon normaalimpi.
Vierailija kirjoitti:
Ap määrittele hoikka.
Epäläski.
Vierailija kirjoitti:
Miten te aamulla syömättömät jaksatte töissä? Jos työt alkavat vaikka 7/8 aikaan ja lounas 11/12 niin eikö lounaalla ole jo hirvittävä nälkä? Siis jos on fyysinen työ eikä syö aamulla mitään?!
Herään noin viideltä ja työt alkavat seitsemältä. Mikään ei oikein mene alas ja vatsaan koskee jos yritän syödä kiinteätä. Helpotuksen tuo pari teelusikallista maapähkinä tahnaa. Siinä on sen verran kaloreita että toimin hyvin lounaaseen saakka. Teen fyysisesti raskasta työtä. Sitten syön lounaan ja kotona illallisen. En syö lihaa, mutta kala ja pavut ovat proteiini lähteenä. Toimii hyvin illalla syön yleensä vielä kaurapuuroa tai jotain vastaavaa. Nälkä ei olen ikinä,
Vastasin, että en yleensä. Saatan syödä jotain todella pientä mutta se on tyyliin mandariini tai keksi, ei sitä miksikään ateriaksi voi kutsua.
En, olen aamulla aina liian krapulassa. Vasta kun olen käynyt kaupassa ja juonut muutaman pystyy syömään jotain.
Aina. Puuroa, jossa marjoja, proteiinijauhetta ja pähkinöitä. M183/66
Vierailija kirjoitti:
Syön yhden banaanin aamuisin.
Sama täällä. Juon kupin kahvia ja syön banaanin.
Em hemmetissä. Siitä tulee vaan huono olo. Juon 2 kuppia kahvia pienellä tilkalla kauramaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Em hemmetissä. Siitä tulee vaan huono olo. Juon 2 kuppia kahvia pienellä tilkalla kauramaitoa.
Ja mitat 169/57. N35
Vierailija kirjoitti:
En, olen aamulla aina liian krapulassa. Vasta kun olen käynyt kaupassa ja juonut muutaman pystyy syömään jotain.
Sama. Plus tyhjään mahaan juotuna nousee päähän nopeammin, niin se ekaksi juominen, sitten vasta syöminen on win-win.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin jaksan, vaikka lisäksi vielä pyöräilen työmatkan (n. 8km) ilman aamupalaa. Syömättömyys ei aiheuta minulle huonoa oloa, mutta jos olen juonut liian vähän, silloin päätä alkaa särkeä ja tulee muutenkin inhottava olo. Vettä kittaan siis aika iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
En nyt hirvittävästä tiedä, mutta lounaalla on nälkä, kyllä. Ja saakin olla. Syön yleensä lähtökohtaisesti silloin, kun on nälkä. Aamuisin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Itse olisin totaalisen loppu ja puhki. Jos esim käy verikokeilla ja pitää olla syömättä, tutisen ja jopa oksennan nälissäni. Ei tulisi siinä kunnossa työnteosta yhtään mitään
En sano tätä millään pahalla, mutta te tutisijat syötte liikaa hiilareita. Mun ruokavalio on pääasiassa kasviksia, proteiinia ja vähän rasvaa. En syö mitään puuroja. Aamulla ei ole ikinä nälkä ja muutenkaan en kuole nälkään, kun pysyy proteiinin ja kuidun vuoksi kylläisyys ja verensokerit aisoissa. Esim tänään olen syönyt 2 kulhollista vihannes-kanakeittoa ja siinä se (todella runsaasti kanaa). Ei ole nälkä, ei huimaa, ei heikota, ja syön jossain välissä lisää kun tulee enemmän nälkä. Mitään korventavaa nälkää en tunne tällä ruokavaliolla. Uskon muutenkin siihen, että on terveellisempää ensin "saalistaa" ruoka, eli tehdä töitä tyhjällä vatsalla ja vasta iltapäivällä syödä "saalis", kun eihän luonnossa oleville eläimillekään tarjota sapuskaa heti aamusta. Mikään jänöjussi ei hypi kenenkään suuhun valmiiksi ateriaksi.
Kun lopetin aamiaisen syömisen, paino pudonnut yli 50 kg.
aamulla lasi vettä + kuppi kahvia, sitten illalla kunnon ruoka 16 jälkeen,
pakko aamupalan jälkeen oli aina nälkä, nykyisin ei tee enää mieli välipalojakaan.
Sisäelimille tekee hyvää paastoaminen aamusta. Kun on aktiivinen eikä ole syönyt vielä mitään, joutuu elimistö käyttämään ensin pois maksaan varastoituneen glukoosin. Ei tule rasvamaksaa tai diabetesta 👍
Mua lähinnä naurattaa nämä tutisen-tärisen-pyörryn-yksilöt. Olisitte varmasti pärjänneet hienosti vaikkapa vankileirillä.
Oikeasti älkää nyt viitsikö 🤣
Ei, en syö aamiaista ja vielä 40 vuotta sitten oli ihan normaalia, että esim. lapset lähtivät ulos leikkimään kun äiti siivosi ja laittoi ruokaa jne. ja sitten vasta parin tunnin päästä kutsui aamiaiselle. Joo, et pyörry ja kuole ja saa napatyrää jos et syö heti herättyäsi.
40v, 54kg
En syö illalla mitään niin kyllä aamulla on jo nälkä. Syön siis aamulla aamupalan - en mitään hillittömän runsasta ja kohtuu aikaisen lounaan. En pysty aamulla kuitenkaan esim. kananmunia tai kunnon hotelliaamiaista vetämään. Syön siis pienen aamupalan, kevyen lounaan ja kohtuullisen päivällisen. Hyvin pysyy hoikkana, ei tule missään vaiheessa liian nälkä tai vastaavasti ylisyöneen väsy.
Minulle tulee kans ihan kauhea olo jos en syö. En nyt sentään oksenna mutta ei kyllä tule minkään tekemisestä mitään kun heikottaa ja pyörryttää. Nälän tunnetta kestän, mutta en tuota heikotusta mikä tulee alhaisesta verensokerista.