Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoikka, syötkö aamiaisen?

Vierailija
09.09.2022 |

?

Hoikka, syötkö aamiaisen?

Vaihtoehdot

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, olen aamulla aina liian krapulassa. Vasta kun olen käynyt kaupassa ja juonut muutaman pystyy syömään jotain.

Sama homma.

Sit mä yritän aina säästää juomia siten et aamulla olis pari tasoittavaa ja vois heti tehdä ruokaa. Mut kaikki mitä talossa on tulee aina juotua ja sit aamulla on liian paha olo että pystyisi syömään, tai tekemään mitään. Sit ku ei enää pysty nukkumaan niin kaupan kautta kotiin ja sit vasta maistuu ruoka ku pari kolme lonkeroa on juonut. 12-14 välillä yleensä syön ekan kerran.

No mut pakkohan se on noin tehdä. Alkoholi pilaantuu tosi nopeasti, noin yhdessä yössä. Viinan parasta ennen on aina tänään, se pitää juoda pois jos on kerran hankittu.

Vierailija
82/88 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole läski tai diabeetikko (tai läski diabeetikko) niin ei ihminen kärsi siitä että pääsee syömään vasta 3-5 tuntia heräämisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiiviset porukalla ihmettelee miten ihminen voi tehdä heti herättyään jotain muuta kuin mennä jääkaapille.

Vierailija
84/88 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa olla syömättä muutama tunti ellei ole harjaantunut läski.

Vierailija
85/88 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole läski tai diabeetikko (tai läski diabeetikko) niin ei ihminen kärsi siitä että pääsee syömään vasta 3-5 tuntia heräämisen jälkeen.

165cm 57kg enkä tietääkseni diabeetikko, mutta taju lähtee aika nopeasti jos lähtee syömättä liikkeelle, esim töihin (fyysinen) tai lenkille.

Matala verenpaine ja ilmeisesti myös verensokeri laskee jos ei syö suht tiheään. Suvussa muitakin samanlaisia. Ruokaa 3-4 tunnin välein ja aamulla on kiljuva nälkä vaikka meilläkin usein syödään kunnon päivällinen vasta juuri ennen nukkumaan menoa.

Mutta eihän tämä ole ongelma kun sen itse tietää, eikä se vielä ole häirinnyt muita ihmisiäkään 🤷

Vierailija
86/88 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuorotyö niin riippuu viikosta.

Yövuoro 22-06, jossain 3-4 välillä pidän toisen tauon ja syön välipalan. Kotiin päästyä n. 6:30 en syö vaan menen suoraan nukkumaan.

Aamuvuoro 06-14. Klo 4 herään ja syön aamupalan: smoothie, yksi voileipä tai vähän puuroa ja kuppi teetä. Töissä sitten klo 8 paikkeilla ns. toinen aamupala.

Iltavuoro 14-22. Klo 7-8 välillä herään ja syön kunnon aamupalan ja ennen töihin lähtöä puolen päivän paikkeilla tankkaan ison lounaan.

Kaksi puolen tunnin taukoa töissä ja tällöin syön pienet kevyet välipalat.

Vierailija
87/88 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni ollut hoikka ja koko ikäni syönyt kunnon aamupalakattauksen, tyyliin hela hoito. Mutta, hoikkuuteen ja ylipainon kertymiseen ei aamupalalla ole vaikutusta vaan päivän ja viikon kokonaisenergia ja kulutus ratkaisevat. Iltapalalla ja nimenomaan myöhään nautitulla kaloripitoisella yöpalalla on ilmeisesti enemmän merkitystä juuri painon kerryttäjänä, koska yöpaasto ilmeisesti auttaa painonhallinnassa. Itselläni iltapalan ja aamupalan väliin tulee aika luontevasti yöllinen 12 tunnin paasto.

Vierailija
88/88 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina tukevan aamiaisen, yleensä paistettuja munia, raejuustoa, vihanneksia, jugurttia, mehua, maitokahvia, usein myös pekonia ja paahtoleipää. Jätän aamiaisen väliin vain jos olen menossa verikokeisiin! En selviä ollenkaan ilman aamupalaa, joka kuuluu minusta elämän suuriin nautintoihin. Olen 45-vuotias ja aina ollut alipainon rajoilla.