Häpeän suomalaisuutta
Kotimaassa en häpeä mutta heti kun matkustan ulkomaille ja näen suomalaisia, me erotutaan juntin näköisinä ja arkoina, ahdistuneina. Se on fakta. Onneksi mua luullaan ruotsalaiseksi ja vastaankin aina olevani ruotsista, en koskaan korjaa olevani Suomesta.
Tuskin minkään muun maan asukkaat häpeää. Tiedän etten ole ainoa joka häpeää suomalaisena ulkomailla
Kommentit (33)
Jopa Martti Ahtisaari häpeää suomalaisuutta, sillä hän puolusti pakkoruotsia sillä, että voimme sitten ulkomailla ollessamme esittää skandinaaveja, joilla on hyvä maine.
Jos suomalainen mokaa ulkomailla, hän sanoo olevansa ruotsalainen.
Sinä siis koet mokaavasi jo siinä, kun menet sinne ulkomaille ahdistuneen suomalaisen juntin näköisenä?
Provo.
Itse kerron ulkomailla olevani Suomesta, vaikka ei edes kysyttäisi. Meillä on hyvä maine.
Ja kohta iigori tulee kertomaan, että ollaan helposti huijattavia hölömöjä. Ei sentään korruption syömiä sotahulluja.
Suomalaiset on alistettu järjestelmälle niin salakavalsti ja tehokkaasti että he ovat henkisesti ihan paskana verrattuna vapaisiin länsimaalaisiin.
Olen ylpeä suomalaisuudestani.
Suomalaiset ovat rauhaarakastava kansa, joka elää ja antaa muitten elää eikä ole lähtenyt valloitusretkille.
Olemme viikinkien ja kasakoiden välissä - ei mikän ihan helppo juttu.
Ulkomailla välttelen muita suomalaisia. On niin vapauttavaa keskustella ihmisten kanssa ilman sitä suomalaisuuden rasitusta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on alistettu järjestelmälle niin salakavalsti ja tehokkaasti että he ovat henkisesti ihan paskana verrattuna vapaisiin länsimaalaisiin.
Iigori tuli ylistämään Venäjän vapautta.
Niin niin, Suomi pazka, Venäjä ihana.
Näitä Suomen haukkujia on täällä nykyään joka päivä. Ei yhtään epäilyttävää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iigori tuli ylistämään Venäjän vapautta.
Niin niin, Suomi pazka, Venäjä ihana.Näitä Suomen haukkujia on täällä nykyään joka päivä. Ei yhtään epäilyttävää...
Oli niitä ennenkin.
Ei se mitään - me häpeämme sinua.
Ei se mitään.
Sinulla on huono kansallinen itsetunto.
Et varmasti saa vastakaikua muissa maissa, joissa ylpeys omista juurista ja kansasta on päivänselvää ja taustansa häpeäminen oudoksuttavaa.
Onko sulta paljon kyselty miten koet Ruotsin turvallisuustilanteen tällä hetkellä ?
Joidenkin kansalaisuuksien tosiaan kannattaisikin hävetä itseään, mutta supmalaiset eivät kuulu siihen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla välttelen muita suomalaisia. On niin vapauttavaa keskustella ihmisten kanssa ilman sitä suomalaisuuden rasitusta.
Matkustat selvästi vähän. Mitä enemmän matkustaa, sitä paremmin huomaa, miten vähän suomalaisia maapsllolla on. Siksi onkin aina mukava kohdata ja vaihtaa pari sanaa.
En häpeä, mutta koen itse, että suomalaiset on ahdistavaa porukkaa, ja sen vaan sitten selkeämmin huomaa ulkomailla, koska ero muihin on niin selkeä. Suomalaisissa on paljon lempeyttä ja lämpöäkin, mutta se puoli pidetään visusti piilossa, ja muille ihmisille esitellään sitä juroa, passiivisaggressiivista ja ilkeääkin puolta. Ulkomaille olen muuttamassa. Koen, että mielenterveysasiat on Suomessa tosi huonossa jamassa, ja harva haluaa niitä asioita työstää. Viinaa vaan monet kittaa tai muita aineita, ja sitten on väkivalta ja muu. Ei kiitos, jotain muuta toivon elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Itse kerron ulkomailla olevani Suomesta, vaikka ei edes kysyttäisi. Meillä on hyvä maine.
Ja kohta iigori tulee kertomaan, että ollaan helposti huijattavia hölömöjä. Ei sentään korruption syömiä sotahulluja.
Ole hyvä ja lopeta Suomen ja suomalaisten häpäiseminen. Kaltaisesi tyyppi on todella häpeäksi ihan kenelle ja mille vaan.
Tosi typerää lässytystä tämmöinen maine-juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Ole hyvä ja lopeta Suomen ja suomalaisten häpäiseminen. Kaltaisesi tyyppi on todella häpeäksi ihan kenelle ja mille vaan.
Tosi typerää lässytystä tämmöinen maine-juttu.
Jos pilaan jonkun maineen, niin omani.
Jonkun trolli-iigorin mielipiteet ei paljon kiinnosta, joten suu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin kansalaisuuksien tosiaan kannattaisikin hävetä itseään, mutta supmalaiset eivät kuulu siihen joukkoon.
Sieltähän se taas kömpi esiin tuo vastenielinen rastisti ja nationalisti. Sinun sietäisi hävetä ja todella paljon.
Sitten sinun on parasta työskennellä terapiassa oman häpeäsi kanssa. Se ei ole nimittäin objektiivista todellisuutta mitä näet, vaan mielipide.