Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisten pitäisi käyttää ehkäisypillereitä?

Vierailija
08.09.2022 |

Mistä moinen melko yleinen oletus, että melkein kaikki niitä käyttää pidemmissä suhteissa?

Kommentit (390)

Vierailija
161/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt enkä tule käyttämään.

Vierailija
162/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereissä on hyvät ja huonot puolensa. Joillekin sopii ja joillekin ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä kukaan pakota käyttämään?!

Vierailija
164/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan e-pillereitä tuputetaan vaikkei ole tarvetta. Minulle niitä tuputettu vaikkei ole aktiivista seksielämää tai vaivoja, joihin epillerit olisi ratkaisu. Samalla unohdettu, että migreeni ja hormonaalinen ehkäisy on tilastojen valossa erittäin huono yhdistelmä.

Mulle myös lääkäri määräsi pakolla e-pillerit kun hain aknelääkkeet. Ymmärrän sen ettei joiden aknelääkkeiden aikana saa tulla raskaaksi mutta ärsytti kyllä se taputus. Ei myöskään auttanut selitykset ettei ole seksielämää enkä harrasta irtosuhteita. Olisin voinut sanoa olevani lesbo ja silti väkisin olisi isketty se e-pilleriresepti kouraan ennen kuin sai aknelääkkeet. Ei auttanut kuin suostua e-pillerireseptiin mutta yhtäkään niistä en aknekuurin aikana syönyt.

Se kun ei ole lääkäristä kiinni että lääkkeen valmistaja on tutkimuksissaan näin määritellyt: Isotretinoiinihoidon aikana luotettavia ehkäisymenetelmiä ovat hormonaalinen yhdistelmäehkäisyvalmiste tai kierukka, joiden lisäksi tulisi käyttää kondomia tai muuta estemenetelmää.

Vierailija
165/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän minipillereitä, koska haluan, että on mahdollista harrastaa puolison kanssa seksiä milloin vain ja missä vain ja inhoan itse naisena sitä kondomin laittamishässäkkää. Se on kuin pitkät kalsarit, vie kyllä seksihalut.

Täälläkin oikein tunnutaan syyllistävän naisia, jotka vapaaehtoisesti ehkäisypillereitä syövät ja jotka kammoksuvat kortsun käyttöä.

Kierukkaa en tule ikinä ottamaan ja minipillerit on vieneet kuukautiset lähes kokonaan (kuukautiskivut hävinneet täysin) eikä niistä mitään haittavaikutuksia ole tullut, joten näillä mennään niin kauan kuin on tarve.

Vierailija
166/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarttekkaan, jos seksiä ei ole. Jos naiset haluavat jalkojaan levitellä ilman lapsitoiveita, niin ehkäisyä tarvitaan. Miehet kyllä kestää lapsetkin, jos vain seksiä saa ilman kumia.

Vierailija
167/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän minipillereitä, koska haluan, että on mahdollista harrastaa puolison kanssa seksiä milloin vain ja missä vain ja inhoan itse naisena sitä kondomin laittamishässäkkää. Se on kuin pitkät kalsarit, vie kyllä seksihalut.

Täälläkin oikein tunnutaan syyllistävän naisia, jotka vapaaehtoisesti ehkäisypillereitä syövät ja jotka kammoksuvat kortsun käyttöä.

Kierukkaa en tule ikinä ottamaan ja minipillerit on vieneet kuukautiset lähes kokonaan (kuukautiskivut hävinneet täysin) eikä niistä mitään haittavaikutuksia ole tullut, joten näillä mennään niin kauan kuin on tarve.

Juurikin tämä. Kondomi sopii vain niille jotka haluavat harrastaa seksiä lauantaisin saunan jälkeen, mutta ei kenellekään joka haluaa säilyttää edes jonkinlaisen spontaaniuden.

Vierailija
168/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käytetty aina vain ja ainoastaan kondomia. Se on ollut molemmille ok ja oikeastaan muutenkin meille ainoa sopiva ehkäisyvaihtoehto.

Vierailija
169/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit tasaavat kyllä akneihon ja mielialat.

Joissain elämäntilanteissa on kätevää olla vaikka muutama kuukausi ilman vuotoja! Onnistuu pillereillä, jos ne vaan muuten sopivat.

Tietenkin luonnollisista olla ilman pillereitä ja kuka ne muuten perheessä maksaa?

Luojalle kiitos kaikesta niistä miehistä, jotka osaavat - myös kondominkäytön.

Pojat harjoitelkoon.

Vierailija
170/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä. Kondomi sopii vain niille jotka haluavat harrastaa seksiä lauantaisin saunan jälkeen, mutta ei kenellekään joka haluaa säilyttää edes jonkinlaisen spontaaniuden.

Mielenkiintoista. Meillä ei kyllä kortsut ole spontaaniutta haitannut. Vai mitä tarkoitat, että miten ne haitat ilmenee?

Tietysti ymmärrän sen, että joillekin kortsun käyttö voi aiheuttaa mm. erektio-ongelmia, mitkä luonnollisesti vaikeuttaa yhdyntää ja laskee tunnelmaa. Joillekin myös kortsun asettaminen voi olla vaikeaa, jos ei ole esimerkiksi aikoihin käyttänyt kortsuja.

Vierailija
171/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka halukas, niin siinä vaiheessa, kun käydään laittamaan kondomia häviää halutkin. Siksi käytän pillereitä. Eikä niistä ole itselleni ollut mitään haittaa, päinvastoin. Akne parani, kuukautiskivut lievenivät huomattavasti ja kuukautiset kestävät viikon sijasta kaksi päivää, jolloin riittää pikkuhousunsuojat.

N35

Vierailija
172/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisen tulee ottaa myös vastuu ehkäisystä.

Mies käyttää kondomia, ja nainen käyttää pillereitä. Piste.

Naiset, onko tämä liikaa vaadittu, että kantaisitte oman osuutenne vastuusta?

Vierailija
173/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska edelleen valitettavasti ajatellaan että se ehkäisy on naisen vastuulla. Se lähtee jopa siitä että naisen pitää huolehtia että on kumit mukana. Ajatelkaa miten yksinkertainen ehkäisyvaihtoehto kondomi on miehille: ei mitään hormonaalisia sivuvaikutuksia, ei pelkoa veritulpasta, ja SILTI se on aina naisen vastuulla ja mukamas naisen tehtävä hankkia pillerit. Itsellä pillerit loppui siihen kun en saanut reseptiä uusittua ilman, että olisin käynyt gynellä sisätutkimuksessa (mulla on gynepelko ja en pistä itseäni käymään sitä helvettiä läpi yksien pillereiden takia, vaikka ne mulle sopikin), joten kumilla mennään, ostetaan niitä kumppanin kanssa puoliksi. Kaikessa näkyy, miten tää maailma edelleen menee miesten ehdoilla. Luulisi, että tähän mennessä oltaisiin jo miehille kehitetty hormonaalinen tms. ehkäisy jota niille voidaan tuputtaa ja joka niiden pitää käyttää, mutta eeei, ei tietenkään voi. 

Vierailija
174/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit varmin ja tasaavat kuukautiskierron. Tulppariski kuitenkin aina arvioitava sukurasituksen ym mukaan, hyvin pieni riski yleisellä tasolla.

Itselleni pillerit oli ainoa vaihtoehto, kun suhde vakiintui. Seksi kondomin kanssa ei tunnu niin luonnolliselta ja hyvältä, en käyttäisi vakisuhteessa.

Vierailija
175/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit on suuri KUSETUS, johon vain naiivit haksahtaa.

Näin on,kyllä hoomon per--/anus on paras kun rasvaa hepinpään ekaks.

Vierailija
176/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Meillä ei kyllä kortsut ole spontaaniutta haitannut. Vai mitä tarkoitat, että miten ne haitat ilmenee?

Tietysti ymmärrän sen, että joillekin kortsun käyttö voi aiheuttaa mm. erektio-ongelmia, mitkä luonnollisesti vaikeuttaa yhdyntää ja laskee tunnelmaa. Joillekin myös kortsun asettaminen voi olla vaikeaa, jos ei ole esimerkiksi aikoihin käyttänyt kortsuja.

No jos ollaan vaikka rantamökillä ja alkaa tehdä mieli, niin tilanne menee ohi kun lähdet jostain sisältä etsimään ensin kortsuja.

Vierailija
177/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisypillerien hormonit ovat osaltaan myös valtava kuormitus ympäristölle. Niitä hormonijäämiä kun ei oikein voi jätevesistä kokonaan puhdistaa, vaan ne päätyy uudestaan kiertoon.

Vierailija
178/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina luullut, että he käyttävät pillereitä sen vuoksi, etteivät tulisi raskaaksi. Olenkohan minä erehtynyt sittenkin tässäkin asiassa.

Vierailija
179/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska edelleen valitettavasti ajatellaan että se ehkäisy on naisen vastuulla. Se lähtee jopa siitä että naisen pitää huolehtia että on kumit mukana. Ajatelkaa miten yksinkertainen ehkäisyvaihtoehto kondomi on miehille: ei mitään hormonaalisia sivuvaikutuksia, ei pelkoa veritulpasta, ja SILTI se on aina naisen vastuulla ja mukamas naisen tehtävä hankkia pillerit. Itsellä pillerit loppui siihen kun en saanut reseptiä uusittua ilman, että olisin käynyt gynellä sisätutkimuksessa (mulla on gynepelko ja en pistä itseäni käymään sitä helvettiä läpi yksien pillereiden takia, vaikka ne mulle sopikin), joten kumilla mennään, ostetaan niitä kumppanin kanssa puoliksi. Kaikessa näkyy, miten tää maailma edelleen menee miesten ehdoilla. Luulisi, että tähän mennessä oltaisiin jo miehille kehitetty hormonaalinen tms. ehkäisy jota niille voidaan tuputtaa ja joka niiden pitää käyttää, mutta eeei, ei tietenkään voi. 

Tai ehkä kannattaa harrastaa seksiä vain sellaisten miesten kanssa jotka on edes jollain tavalla järkeviä. Ainakin meillä mies osti kondomit niin kauan kuin niitä käytettiin, sai sitten ainakin sellaista merkkiä joka oli hänelle miellyttävin. Itse halusin eroon aknesta ja kuukautiskivuista joten aloitin omasta aloitteesta pillerit, lisää muuten huomattavasti myös halukkuutta kun ei makaa viikkoa joka kuukaudesta sikiöasennossa tuskissaan.

Vierailija
180/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisen tulee ottaa myös vastuu ehkäisystä.

Mies käyttää kondomia, ja nainen käyttää pillereitä. Piste.

Naiset, onko tämä liikaa vaadittu, että kantaisitte oman osuutenne vastuusta?

Minä käytän kondomia. Mies voi käyttää pillereitä ihan itse, jos haluaa.