Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten pitäisi käyttää ehkäisypillereitä?

Vierailija
08.09.2022 |

Mistä moinen melko yleinen oletus, että melkein kaikki niitä käyttää pidemmissä suhteissa?

Kommentit (390)

Vierailija
1/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itse olen ollut mieheni kanssa 18 vuotta yhdessä josta pilsuja söin vain jotain 2 ekaa vuotta.

Vierailija
2/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä, enkä käytä. Koska en ensinnäkään halua, ja migreenin vuoksi se ei ole edes järkevää. On niitä muitakin ehkäisykeinoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa miten normi monelle miehelle tuntuu olevan, että naisella on aina pillerit, ettei vaan tarvi mitään muuta ehkäisyä.

Pienoinen turn-off, kun toinen ihmettelee, että eikö sulla muka ole pillereitä.

Vierailija
4/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vain tosi vaivattomia. Toinen syy on se että jos nainen haluaa varmistaa ehkäisyn, tuo on varmaan se kaikkein varmin ehkäisykonsti ja täysin naisen itsensä kontrollissa.

Vierailija
5/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä, enkä käytä. Koska en ensinnäkään halua, ja migreenin vuoksi se ei ole edes järkevää. On niitä muitakin ehkäisykeinoja.

On, ja myös miehille on ehkäisykeinoja.

E-pillerrihin liittyy myös veritulppariski.

Vierailija
6/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte jos ei halua. Käytin pillereitä ekaan veritulppaan asti ja sen jälkeen menty kortsuilla. Tietysti olisi voinut käydä laittamassa piuhat poikki (minä tai mies) mutta ei olla koettu tarpeelliseksi vaikka lapsiluku onkin täynnä.

Vierailija
7/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
8/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehille ole joku tiukat kalsarit ehkäisy, kivekset liian lämpimässä niin siittiöt ei kehity?

Vierailija
9/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on vain tosi vaivattomia. Toinen syy on se että jos nainen haluaa varmistaa ehkäisyn, tuo on varmaan se kaikkein varmin ehkäisykonsti ja täysin naisen itsensä kontrollissa.

Siis vaivattomia miehille. Naisille ne aiheuttavat monesti jatkuvia vaivoja, kun taas kondomit aiheuttavat vain hetkellistä askartelua.

Vierailija
10/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden tuputus naisille on kyllä jotenkin todella silmiinpistävän voimakasta. Viimeksi minulle tuputettiin jälkitarkastuksessa ja minun piti toistaa itseäni monta kertaa, että ei kiitos, en halua hormoneja kunnes lääkäri lopetti hormonituputuksensa. Lääkärin oli jotenkin kauhean vaikea hyväksyä sitä, että en halua aloittaa minipillereitä tai laittaa kierukkaa.

Vierailija
11/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa miten normi monelle miehelle tuntuu olevan, että naisella on aina pillerit, ettei vaan tarvi mitään muuta ehkäisyä.

Pienoinen turn-off, kun toinen ihmettelee, että eikö sulla muka ole pillereitä.

Juurikin tämä. Tapailukumppanit kuvittelee, että sinkkunainen syö hormoneja huvikseen. Eivät vissiin ole taudeista kuulleet ja kortsun käyttö on niin vaivalloista mukamas. Siihen loppuu se tapailu kyllä mun puolesta.

Vierailija
12/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiden tuputus naisille on kyllä jotenkin todella silmiinpistävän voimakasta. Viimeksi minulle tuputettiin jälkitarkastuksessa ja minun piti toistaa itseäni monta kertaa, että ei kiitos, en halua hormoneja kunnes lääkäri lopetti hormonituputuksensa. Lääkärin oli jotenkin kauhean vaikea hyväksyä sitä, että en halua aloittaa minipillereitä tai laittaa kierukkaa.

Sama täällä. No kerro jos muutat mielesi, huoh. Niilläkään neuvolan terkoilla ei olis töitä jos ei lapsiakin syntyisi olipa ehkäisy tai ei...

Vierailija
13/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vaivattomia miehille. Naisille ne aiheuttavat monesti jatkuvia vaivoja, kun taas kondomit aiheuttavat vain hetkellistä askartelua.

Itselleni ne vaivat on lähinnä kadonneet kuukautiskivut ja hävinnyt akne, joten en oikein ymmärrä mikä on se ongelma. Kondomit taas lähinnä ärsyttää.

Oletko todella asunut niin tynnyrissä, että wt tiedä, että monille hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa paljon haittaa mm. vuotohäiriöitä, aknea, unettomuutta, hiivatulehduksia jne. Listaa voi jatkaa

Vierailija
14/390 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset käyttävät hormonaalista ehkäisyä, vaikkei heillä olisi edes seksielämää. Niin kauheita ne "jatkuvat vaivat" ovat. 

Osalle niistä voi olla apua. Mutta esim. mulle....noh, kaameita sivuoireita kuten haluttomuus. Eli ehkäisyteho 100%.

Vierailija
15/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletus on kai kierukan käyttö, ainakin mun ikäisillä.

Syön mielelläni pillereitä, niin ei tarvitse kärsiä kuukautisista.

Vierailija
16/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enkä tule käyttämään. Minulla on miehelle kaksi vaihtoehtoa: kondomi tai pidättäytyminen. En halua sotkea kehoni toimintaa ja asettaa itseäni alttiiksi veritulpille ja muille terveysongelmille miehen nautinnon takia.

Vierailija
17/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit on suuri KUSETUS, johon vain naiivit haksahtaa.

Vierailija
18/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tulee raskaaksi ehkäisee. Onhan se aborttikin kokonaan naisen päätös.

Sama saisi olla elättämisessä, se joka tulee raskaaksi elättäköön.

Vierailija
19/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enkä tule käyttämään. Minulla on miehelle kaksi vaihtoehtoa: kondomi tai pidättäytyminen. En halua sotkea kehoni toimintaa ja asettaa itseäni alttiiksi veritulpille ja muille terveysongelmille miehen nautinnon takia.

Yleisesti ottaen, järkevin ehkäisymuoto on kuparikierukka.

Vierailija
20/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 49v nainen enkä ole koskaan syönyt e-pillereitä. Ehkäisyn voi hoitaa muutenkin.