Kuningatar Elisabeth kuollut
Kommentit (7881)
Vierailija kirjoitti:
Huomenta ketjuun, jonoa riittää edelleen arkulla, ovatkohan yöllä pistäneet johonkin kohtaan siihen shopin, ulkonahan on, tai olisi, hirveästi porukkaa odottamassa vuoroaan..
Loppuillasta lakattiin ottamasta uusia ihmisiä enää jonon päähän. Veikkaan, että kaikki jonoon otetut sillä lailla ehtivät päästä sisälle. Keskellä yötä oli joku hetki (ehkä puoli tuntia), kun näytettiin vain kattoa; mitähän silloin tapahtui?
"Pisimmillään jonotusaika on kestänyt jopa 24 tuntia.
136 ihmistä sairaalaan
Kokonaisuudessaan yli tuhat ihmistä on saanut lääkinnällistä hoitoa jonotuksen tähden, uutisoi iNews.
Sairaalaan on viety ihmisiä etenkin Thames-joen varrelta yöaikaan, jolloin lämpötilat ovat laskeneet.
Sairaalahoitoa on tarvittu iNewsin mukaan 136 tapauksessa. Muut tapaukset pystyttiin hoitamaan paikan päällä. Isoin sairaalaan johtanut syy on pään iskeytyminen maahan pyörtymisen johdosta."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d1b956ed-c56c-4d11-b757-becd4c7f812c
On se jonotus käynyt monen voimille, kun täällä joku ihmetteli kuinka ne jaksavat seisoa jonossa. Itse hieman ihmettelen eikö sinne tosiaan olisi voinut tuoda penkkejä joilla istua ja jonottaa, mutta kai ne olisivat vieneet jonossa liikaa tilaa. Maratonjonotus.
En usko Charlesin aikanaan aiheuttavan yhtä pitkiä jonoja. Elisabet oli karismaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Yle Areenasta löytyy jo dokumentti jossa sukulaiset puhuvat kuolleesta kuningattaresta? Onko tämä tehty valmiiksi jo Elisabetin eläessä.
Tuli BBC:ltä heti kuolemaa seuranneena päivänä, todennäköisesti tehty valmiiksi etukäteen.
Muistaakseni joku dokkari oli valmistunut kuolemaa seuraavana päivänä.
Tätä showta on valmisteltu vuosia. Mukana media.
Pelätään kaaosta, anarkiaa ja monarkian tuhoa.
Siksi pitää luoda kuva surevasta, yhtenäisestä kansasta.
Julkisuuteen lasketaan vain agendaa tukevaa matskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä tuo Biden oli jotenkin vähän tönkkö siellä arkun edessä Westminister Hallissa. En osaa selittää, mut jotenkin...pöllö ollakseen suurvallan johtaja. Ikä tietysti vaikuttaa, mut ikäänkuin hän ei ois tajunnu tilaisuuden harrasta luonnetta tai et on kameroiden edessä tms. Ei nyt pahasti, mut jotenkin...
onko muut samaa mieltä?
Kyllä, se pieni hymy ärsytti. Hän on niin tyypillisen amerikkalaisen mairea, että nyt minä suurvallan johtaja olen armollisesti tullut tänne teidän eurooppalaisten joukkoon, näin sitä meillä käyttäydytään.
Amerikkalaisilla on kaiketi kulttuuriin kuuluva tapa olla hymyilevä tilanteissa, joissa me eurooppalaiset olemme ihan mörkkeinä. Ja se pistää silmään. Ihan sama ilme on myös Meghanilla ja se herätti joissain inhoa, kun muut seisovat surun murtamina, silmät punaisina, suupielet ja päät alaspäin ja hän seisoo pystypäin, kevyt hymy väreillen huulilla ja kulmat aavistuksen kohotettuina.
Kyse ei välttämättä ole kunnioituksen - tai surun - puutteesta vaan kulttuurierosta. Ehkä se pitäisi hyväksyä, eikä esim. haukkua Meghania (mihin olen itsekin syyllistynyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti uutisoi: "Ei minun kuninkaani" on nyt pinnalla Britanniassa, ja se voi olla vasta alkua
Suomalaiset iltapulut ovat muutenkin olleet luokattoman huonoja raportoimaan asiasta. Ei kai niitä monikaan seuraa.
Sanoppa muuta. Valtakunnanomenaa nimitettiin palloksi (!) Ei osannut toimittaja edes kuukeloida mitkä ovat regaalit. Että sellaista tiedonvälitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta ketjuun, jonoa riittää edelleen arkulla, ovatkohan yöllä pistäneet johonkin kohtaan siihen shopin, ulkonahan on, tai olisi, hirveästi porukkaa odottamassa vuoroaan..
Loppuillasta lakattiin ottamasta uusia ihmisiä enää jonon päähän. Veikkaan, että kaikki jonoon otetut sillä lailla ehtivät päästä sisälle. Keskellä yötä oli joku hetki (ehkä puoli tuntia), kun näytettiin vain kattoa; mitähän silloin tapahtui?
Mahdollinen huoltotauko, kukat esim. on vaihdettu useamman kerran tuoreisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vaihtavat kynttilöitä ym. pientä fixausta, ollut joka yö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti uutisoi: "Ei minun kuninkaani" on nyt pinnalla Britanniassa, ja se voi olla vasta alkua
Suomalaiset iltapulut ovat muutenkin olleet luokattoman huonoja raportoimaan asiasta. Ei kai niitä monikaan seuraa.
Sanoppa muuta. Valtakunnanomenaa nimitettiin palloksi (!) Ei osannut toimittaja edes kuukeloida mitkä ovat regaalit. Että sellaista tiedonvälitystä
Minulle tuli jopa omituinen tyhmä fiilis, että eikö se ollutkaan "omena". Että olenko itse vaan keksinyt sanoa sitä "omenaksi". Vaan ei kun se oli iltapulukieltä. PALLO.
Vierailija kirjoitti:
On se jonotus käynyt monen voimille, kun täällä joku ihmetteli kuinka ne jaksavat seisoa jonossa. Itse hieman ihmettelen eikö sinne tosiaan olisi voinut tuoda penkkejä joilla istua ja jonottaa, mutta kai ne olisivat vieneet jonossa liikaa tilaa. Maratonjonotus.
Kun se jono jatkuvasti vaikkakin hitaasti kulki eteenpäin, niin miten penkeillä jonottaminen olisi järjestetty? Istuttu aina minuutti, ja sitten siirrytty reipasta tahtia seuraavalle penkille?
Hyvin tulee taas osoitettua se miten kuningatar yhdistää ihmiset ja kansat. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa kokoontuvat seuraamaan hautajaisia.
Kaikkivaltiaan Jumalan edessä olemme samanarvoisia, siellä ei oo arvojärjestystä.
Merkittävä ihminen on poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskan kuningatar on ihana!
Keltahampainen röökimuija.
Eikä millään malta luopua kruunusta, kuten ei Elisabeth II.
Näiden surullisten päivien aikana sitä on ehtinyt ajatella vaikka mitä asioita. Kuten sitä, että siellä saman kirkon alla holvissa ovat myös Henrik VIII ja yksi hänen vaimoistaan. Sekä Elizabeth I.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan kilometrin jono on arkulle ja tämän viestiketjun alkuun
:) Tämä on meidän oma jonomme. Mukaan mahtuu myös pari häirikköä, jotka lempeästi sivaltaen ilmiannamme pois joukoista.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä nimenomaan Iltalehti uutisoi jatkuvasti kaikkea negatiivista kuningashuoneesta mitä sattuu somesta löytämään, ja samalla faktat ovat ihan sekaisin. Lieneekö siellä toimituksessa jotain Sussex-faneja.
Vierailija kirjoitti:
SIIS MITÄ JÄRKEÄ mennä teltan kanssa Lontoon kaduille yöpymään ja odottamaan, että näkisi kuningattaren arkun? Sama järki kun siinä että jonottaa 20 nähdäkseen arkun Westminster Hallissa.
Once in a lifetime
Kunnianosoitus kuningattarelle ja hänen työlleen
Monarkian arvostus
Perinteet
Olla osa historiaa
Omat muistot (äidin kanssa kruunajaisia seuraamassa, nyt täällä)
Jne. Lisää löytyy mm BBC:n sivuilta, missä ihmisiä on haastateltu sieltä jonoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdettiin seppele siinä arkun päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä nimenomaan Iltalehti uutisoi jatkuvasti kaikkea negatiivista kuningashuoneesta mitä sattuu somesta löytämään, ja samalla faktat ovat ihan sekaisin. Lieneekö siellä toimituksessa jotain Sussex-faneja.
Tai sitten siellä luullaan, että se on ainoa kiinnostava asia tapahtuneessa. Ja olipa juttu mistä tahansa, kuvassa on aina H&M..
Kun ikää alkaa olla yli 90 niin siinä alkaa kaikilla vähän kalsiumit vähentyä ja keho haurastua. Luulen, että vuosikymmenten aikana harrastettu liikunta on suojannut hänen luitaan kaikista parhaiten. Nuorena ja keski-iässä hankitut vahvat luut ovat hyödyksi vanhana. Jos saa elää vanhaksi.