Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7881)

Vierailija
5021/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan kilometrin jono on arkulle ja tämän viestiketjun alkuun

Paitsi että oli striimi niistä arkulla kävijöistä, oli myös striimi, josta saattoi seurata jonotustilannetta: Missä jonon pää kulloinkin on ja kuinka pitkä on arvoitu jonotusaika.

Vierailija
5022/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, onko siinä arkun päällä oikeasti miljardien eurojen arvoinen kruunu?

Lue Iltapäivälehtien sivuilta, eilen oli kattava juttu jommassa kummassa suomalaisessa.

Jatkan vielä, iltalehti ja ihan etusivulla juttu. En osaa linkittää.

Juurikin tuon jutun luettuani esitin kysymykseni.

Tässä ketjussa oli paljon juttua kruununjalokivistä ja myös Elisabetin omista korukokoelmista, selaa taaksepäin. Siellä oli hyviä linkkejä missä upeita kuvia koruista, tiaroista, rintakoruista ym. Sekä wikipedian sivut missä mm. kruunuista lisätietoa.

Mutta opinpa sentään IL:n jutusta kerrankin jotain uutta! Se valtava "rubiini" onkin spinelli. Jatkossa myös kun jossain elokuvassa tai sarjassa on mielestäni feikin näköinen jalokivi (Sandman-faneja paikalla?) niin muistelen tuota jalokiveä. Hiomaton jalokivi on hyvin eri näköinen kuin hiottu.

Onkohan siellä kokoelmassa myös "veritimantteja"?

Voit varmaan lukea itse. Tuo veritimantti-ilmaisu liittyy tosin nykyajan kaivosteollisuuteen. On tosi hienoa, että nykyisin voi valita eettisiä jalokiviä tai vaikkapa aivan upeita synteettisiä timantteja. Ajat ovat muuttuneet, parempaan.

Sen verran jalokivistä voisi sanoa, että siirtomaa-aikoina näitä jalokiviä lahjoitettiin muista maista kruunulle ja hallitsijoille. Nyt sitten toki niitä haluttaisiin takaisin. Mutta miten esim. ns. Afrikan tähti -timantti (Cullinan I ja II), joka on hajoitettu osiin ja josta on 2 isoa kiveä kruunussa ja valtikassa? Kun itse esine on jo historiallisesti merkittävä. Toisaalta ne voisi korvata, mutta mikä olisi esim. brittikansalaisten mielipide tällaisesta muutoksesta? Herättäisikö se enemmän kiistoja kuin palauttaisi rauhaa? Ja pitäisikö sitä mielipidettä edes huomioida, vaan pohtia entisten siirtomaiden mielipidettä?

Vaikeita kysymyksiä ja siksi sanoisinkin, että tässä ketjussa voisi keskittyä hautajaisiin ja Elisabetiin sekä jättää nämä muut asiat omiin ketjuihinsa.

Olisihan noilla jättikivillä jonkun armeijan saanut aseistettua. Siihen tarkoitukseen ne olisi menneet. Anteeksi, palataan asiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5023/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raimo on kuollut

R.I:P:  Raimo(kin).

Vierailija
5024/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko huomenna ennen hautajaisia jo jostakin jotakin liveä?

voi hyvänen aika teitä ihmisiä! Ettekö te osaa mennä Youtubeen ja hakea LIVE lähetyksiä? Tännekin on jo useita kertoja linkattu niitä live kanavia- Koko Youtube on ollu 2 viikkoo täynnä livelähetyksiä 24/7 näistä tapahtumista, sekä arkulta että muualta.

Eism. BBC Live,

Sky Live, laita youtubeen. Siihen vierelle tulee useita eri uutistoimistojen kanavia joissa LIVE merkki. On satoja joista valita. Niin ja toi Royal Family Channel myös mut siinä ei ole mitään tulkkausta.

Daily Mailin etusivuilla on ollu kokoajan livekuvaa millon mistäkin. 

Ja jos ei tykkää youtubesta niin googleen "bbc", siitä sitten nettisivu auki ja nopeasti löytyy livelähetys, jota voi seurata. BBC on sellaista hyvin korrektia ja kohteliasta menoa, Daily Mail sitten tabloid-tasoa.

Just noin. Daily Mail vastaa meidän " Seiska- lehteä"..

Seiska on moninverroin luotettavampi kuin nuo brittien roskimmat juorulehdet. Noita ei nimittäin hirveästi kiinnosta varmistaa kuulemiensa/keksimiensä huhujen todenperäisyyttä kun kansa ostaa vaikka uutinen olisi soopaakin. Briteissä ei erityisemmin arvosteta porukkaa joka noita lukee. 

Vierailija
5025/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko huomenna seurata hautajaismenoja suorana?

Itselläni sopivasti 2 vapaapäivää tässä edessä joten todellakin katson. Olen kyllä katsonut häätkin.

N46

Kyllä. Saikulla olen ja katson

Kuinkahan moni on oikeasti saikulla ja sitten "saikulla"...

Mä olen kesälomalla vielä ensi viikon.

Siis miksi tätä mun kommenttia piti alapeukuttaa? :D Minkäs mä sille mahdan, että mulla sattuu olemaan syyskuussa loma, kuningatar sattui kuolemaan ja mä satun olemaan lomalla vielä silloinkin kun hautajaiset on. :D 

Ei kannata välittää, joillekin ei kelpaa mikään (mutta tiedän kyllä tunteen kun ottaa päähän ja naurattaa samaan aikaan itseä).

Oikein hyvää lomaviikkoa omasta puolestani ja hyvä tuuri kun pääset halutessasi katsomaan hautajaisia livenä netin välityksellä :)

Kiitos. :) Mä katson varmaan telkkarista kun meillä näkyy Skynews ja BBC. 

Itse myös katson telkkarista, kanavaksi valikoituu varmaankin BBC.

Tulee muuten olemaan valtava tyhjiö hautajaisten jälkeen, kun kaikki tämä seuranta loppuu.  Jos nyt maallisempi esimerkki sallitaan, niin olympialaisten ja muiden isojen kisojen jälkeen on käynyt sama.  Koko maailma seuraa, ja sitten ei mitään.

No, Charlesin kruunajaiset seuraavaksi, tietty

Ja jossakin vaiheessa William kruunataan Walesin prinssiksi.  Saa nähdä, löytyykö alkuperäinen kruunu  jostakin, vai käytetäänkö taas sitä Anthony Armstrong-Jonesin suunnittelemaa häkkyrää, jolla Charles kruunattiin.  Legenda kertoo, että sen keskellä olevan kullatun pallon sisällä on oikeasti pingispallo.

Juu varmaan on kruunu hukattu. Mihinkähän linnaan ja komeroon se laitettiinkaan.. :)

Kruunajaisia ei ole pakko edes järjestää. Jotenkin arvelisin, että seuraavat kruunajaiset ovat kuningas Charlesin kruunajaiset ja tuo Walesin prinssin arvonimi jätetään seremonioitta.

Vierailija
5026/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, onko siinä arkun päällä oikeasti miljardien eurojen arvoinen kruunu?

Lue Iltapäivälehtien sivuilta, eilen oli kattava juttu jommassa kummassa suomalaisessa.

Tässä ketjussa oli paljon juttua kruununjalokivistä ja myös Elisabetin omista korukokoelmista, selaa taaksepäin. Siellä oli hyviä linkkejä missä upeita kuvia koruista, tiaroista, rintakoruista ym. Sekä wikipedian sivut missä mm. kruunuista lisätietoa.

Mutta opinpa sentään IL:n jutusta kerrankin jotain uutta! Se valtava "rubiini" onkin spinelli. Jatkossa myös kun jossain elokuvassa tai sarjassa on mielestäni feikin näköinen jalokivi (Sandman-faneja paikalla?) niin muistelen tuota jalokiveä. Hiomaton jalokivi on hyvin eri näköinen kuin hiottu.

Voit varmaan lukea itse. Tuo veritimantti-ilmaisu liittyy tosin nykyajan kaivosteollisuuteen. On tosi hienoa, että nykyisin voi valita eettisiä jalokiviä tai vaikkapa aivan upeita synteettisiä timantteja. Ajat ovat muuttuneet, parempaan.

Sen verran jalokivistä voisi sanoa, että siirtomaa-aikoina näitä jalokiviä lahjoitettiin muista maista kruunulle ja hallitsijoille. Nyt sitten toki niitä haluttaisiin takaisin. Mutta miten esim. ns. Afrikan tähti -timantti (Cullinan I ja II), joka on hajoitettu osiin ja josta on 2 isoa kiveä kruunussa ja valtikassa? Kun itse esine on jo historiallisesti merkittävä. Toisaalta ne voisi korvata, mutta mikä olisi esim. brittikansalaisten mielipide tällaisesta muutoksesta? Herättäisikö se enemmän kiistoja kuin palauttaisi rauhaa? Ja pitäisikö sitä mielipidettä edes huomioida, vaan pohtia entisten siirtomaiden mielipidettä?

Vaikeita kysymyksiä ja siksi sanoisinkin, että tässä ketjussa voisi keskittyä hautajaisiin ja Elisabetiin sekä jättää nämä muut asiat omiin ketjuihinsa.

Anteeksi ohis ja se, että toiveesi vastaisesti jatkan aiheesta. Mutta kun asia kerran puheeksi tuli, sanottakoon että nämä kruunun ja valtikan isot Cullinanit ovat helposti irrotettavia, ja esimerkiksi Elisabetin isänäiti Mary käytti niitä yhdessä rintaneulana.

Eli sikäli alkuperäiset Cullinanit voisi helposti poistaa ja korvata laadukkailla jäljennöksillä, jos tämä olisi tahtotila. Toki kruunun ja valtikan rahallinen arvo laskisi, mutta historiallinen ei. Kruununjalokiviin on tehty monenlaisia muutoksia, ja useimmiten huonommistakin syistä.

Toinen kysymys on, kuka tai mikä olisi jalokivien moraalisesti oikea omistaja nykyään, koska ne on kuitenkin aikansa lakien mukaisella kaivostoiminnalla hankittu. Ehkä Etelä-Afrikan valtio.

Vierailija
5027/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaallisten hautajaispukeutumisesta. Miehillä on varmaan univormut/tumma puku, mutta onko perheen naisilla tapana käyttää suruhuntua? Prinssi Philipin hautajaisissa ei ollut kellään, mutta nämä ovat vähän suuremman luokan hautajaismenot.

Vierailija
5028/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Elisabeth on nyt juorujen tavoittamattomissa, taivaassa:

Taivas on todellinen paikka, jota kuvataan Raamatussa. Sana "taivas" esiintyy 276 kertaa pelkästään Uudessa testamentissa. Raamatussa kerrotaan kolmesta taivaasta. Apostoli Paavali kertoo, kuinka hänet "temmattiin kolmanteen taivaaseen", mutta häntä kiellettiin paljastamasta kokemuksiaan (2. Kor. 12.1-9).

Jos kerran on olemassa kolmas taivas, silloin on oltava kaksi muutakin taivasta. Ensimmäiseen viitataan usein Vanhassa testamentissa sanoilla "taivas" ja "taivaankansi". Tässä taivaassa linnut lentävät ja pilvet kulkevat. Toinen taivas on avaruus, jossa tähdet, planeetat ja muut taivaankappaleet ovat (1. Moos. 1:14-18).

Kolmas taivas on Jumalan asuinsija, mutta sen sijaintia ei ole paljastettu. Jeesus lupasi valmistaa tosikristityille asuinsijan taivaaseen (Joh. 14:2). Taivas on myös Vanhan testamentin pyhimyksien määränpää; niiden, jotka kuolivat uskoen Jumalan lupaukseen Vapahtajasta (Ef. 4:8). Kukaan Kristukseen uskova ei huku, vaan saa iankaikkisen elämän (1. Joh. 3:16).

Apostoli Johannes oli etuoikeutetussa asemassa, sillä hän näki ja kirjoitti taivaallisesta kaupungista (Ilm. 21:10-27). Johannes näki kuinka taivaassa (ja uudessa Jerusalemissa) oli Jumalan kirkkaus (Ilm. 21:11) ja Jumala itse. Koska taivaassa ei ole yötä ja Herra itse on sen valo, aurinkoa ja kuuta ei enää tarvita (Ilm. 22.5).

Se täyttyy kallisarvoisten jalokivien ja kristallinkirkkaan jaspiksen säihkeestä. Taivaassa on kaksitoista porttia (Ilm. 21:12) ja kaksitoista peruskiveä (Ilm. 21:14). Eedenin paratiisi palautuu: elämän vedet juoksevat vapaina ja elämänpuun annit ovat jälleen tarjolla, tarjoten hedelmiään kuukausittain kansojen parantamiseksi (Ilm. 22:1-2). Huolimatta Johanneksen vuolaasta kuvailusta, taivaan todellisuus on rajallisen käsityskykymme ulottumattomissa (1. Kor. 2:9).

Taivas on paikka, jota kuvaillaan sanoin "ei enää". Siellä ei ole enää kyyneleitä, vaivaa ja murhetta (Ilm. 21:4). Siellä ei ole enää eroa, sillä kuolema on voitettu (Ilm. 20:6). Taivaan paras asia on Herramme ja Pelastajamme läsnäolo (1. Joh. 3:2). Siellä me olemme kasvokkain Jumalan Karitsan kanssa, joka rakasti meitä ja pelasti meidät, jotta voimme nauttia hänen kanssaan elämisestä iankaikkisesti.

Vierailija
5029/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi myös miettiä kenelle noita lähdettäisi palauttamaan ja mitä ne sillä tekisi. Jos kyseessä olisi vakaat demokratiat ja ne päätyisi johonkin museoon niin se olisi yksi asia, kokonaan toinen olisi antaa ne jollekin ns. "gebardihattu" diktaattorille josta ei tiedä myykö se sen eteenpäin ja lähtee ostamaan rahoilla lisää isompia aseita oman kansansa tai naapurimaan kansan sortamiseksi.

Ehkä parempi vaan pitää nuo tässä tilanteessa ja jättää asian pohtiminen tuleville sukupolville sitten kun se on ajankohtaista. 

Vierailija
5030/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"The images we show are slightly delayed", sanoi BBC:n juontaja. Eli pieni viive on olemassa ja se on juuri sen takia, etteivät häiriköt saa ruutuaikaa.

Eli sensuroitu lähetys. Satua ja illuusiota ei saa rikkoa. 

Rääväsuut ja toisinajattelijat vaimennetaan. Ei protesteja. 

Ja mediassa kaikki kommentoijat ylistävät ja kertovat kuin yhdestä suusta, kuinka he rakastivat ja arvostivat vainajaa, ja kuinka hieno ja tärkeä ja yhdistävä tekijä hän oli.

Yhteneväisyys kommenteissa on jopa mykistävää. Onko käsketty mitä saa sanoa? Vai julkaistaanko vain muottiin sopivat sanat?

Sellasta illuusiota sulle että jos olisin ollut jonossa ja rääväsuu olisi aukonut päätään olisin hiljentänyt hänet itse.  Enkä yksin.

Vierailija
5031/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaassakin on jalokiviä, tuskin synteettisiä:).

Vierailija
5032/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni sopivasti 2 vapaapäivää tässä edessä joten todellakin katson. Olen kyllä katsonut häätkin.

N46

Siis miksi tätä mun kommenttia piti alapeukuttaa? :D Minkäs mä sille mahdan, että mulla sattuu olemaan syyskuussa loma, kuningatar sattui kuolemaan ja mä satun olemaan lomalla vielä silloinkin kun hautajaiset on. :D 

Ei kannata välittää, joillekin ei kelpaa mikään (mutta tiedän kyllä tunteen kun ottaa päähän ja naurattaa samaan aikaan itseä).

Oikein hyvää lomaviikkoa omasta puolestani ja hyvä tuuri kun pääset halutessasi katsomaan hautajaisia livenä netin välityksellä :)

Tulee muuten olemaan valtava tyhjiö hautajaisten jälkeen, kun kaikki tämä seuranta loppuu.  Jos nyt maallisempi esimerkki sallitaan, niin olympialaisten ja muiden isojen kisojen jälkeen on käynyt sama.  Koko maailma seuraa, ja sitten ei mitään.

Ja jossakin vaiheessa William kruunataan Walesin prinssiksi.  Saa nähdä, löytyykö alkuperäinen kruunu  jostakin, vai käytetäänkö taas sitä Anthony Armstrong-Jonesin suunnittelemaa häkkyrää, jolla Charles kruunattiin.  Legenda kertoo, että sen keskellä olevan kullatun pallon sisällä on oikeasti pingispallo.

Juu varmaan on kruunu hukattu. Mihinkähän linnaan ja komeroon se laitettiinkaan.. :)

Kruunajaisia ei ole pakko edes järjestää. Jotenkin arvelisin, että seuraavat kruunajaiset ovat kuningas Charlesin kruunajaiset ja tuo Walesin prinssin arvonimi jätetään seremonioitta.

En jaksa googlata, mutta muistaakseni alkuperäinen Walesin kruunu jäi kruunusta luopuneelle Windsorin herttualle eli Elisabetin isän veljelle, vähän niin kuin erinäiset salaiset paperitkin. Hän oli aikansa Trump.

Mutta palautui kyllä hänen kuoltuaan.

Vierailija
5033/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Mitä alkuperäiselle kruunulle on tapahtunut?

Edward VIII, luovuttuaan kruunusta Wallis Simpsonin vuoksi, vei kruunun mukanaan Ranskaan.  Hän oli ollut aiemmin Walesin prinssi.  Charles on ostanut joitakin koruja myöhemmin takaisin Wallisin perikunnalta, mutta tuosta kruunusta ei ole sattunut silmään mitään uutisia.

Wikipedia kertoo:

After he became king in 1936, Edward VIII abdicated later the same year and, as the Duke of Windsor, went into exile in France,[124] taking the coronet with him, where it remained until his death in 1972. In its absence, a new coronet was required for the investiture of Charles III in 1969,[125] which was exhibited for many years at the National Museum of Wales alongside the other Honours of Wales (a rod, ring, and sword made for the 1911 investiture and also used in 1969);[126] the coronet and rod were both added to the Jewel House in 2020.[127]

Edward nappasi siis originaalin kruunun mukaansa ja piti sitä maanpaossa Ranskassa kuolemaansa 1972 asti. Sen poissaollessa uusi kruunu tilattiin Charlesia varten 1969. Sitä pidettiin näytillä Walesin kansallismuseossa vuosien ajan kunnes 2020 ne siirrettiin "Jewel Houseen" eli Toweriin.

Mun villi arvaus on, että kukaan ei halua edes koskea Edwardin "omaan kruunuun". Enkä ihmettele..

Vierailija
5034/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi myös miettiä kenelle noita lähdettäisi palauttamaan ja mitä ne sillä tekisi. Jos kyseessä olisi vakaat demokratiat ja ne päätyisi johonkin museoon niin se olisi yksi asia, kokonaan toinen olisi antaa ne jollekin ns. "gebardihattu" diktaattorille josta ei tiedä myykö se sen eteenpäin ja lähtee ostamaan rahoilla lisää isompia aseita oman kansansa tai naapurimaan kansan sortamiseksi.

Ehkä parempi vaan pitää nuo tässä tilanteessa ja jättää asian pohtiminen tuleville sukupolville sitten kun se on ajankohtaista. 

Aika vähän on Etelä-Afrikassa noita diktaattoreita nähty.

Vierailija
5035/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skottinäyttelijää haukuttiin somessa ja syytettiin salaliittoteorioista, koska hän "sanoi ääneen" kommentin, joka varmasti käynyt useankin mielessä: kuningattaren arkussa ei ole kuningatar. Tai yleensäkään vainajaa. 

Mielestäni Elisabet on arkussa vasta Pyhän Yrjön kappelissa, jolloin arkku lasketaan hautaholviin. En usko että turvallisuussyistä ruumista uskallettaisiin ennen sitä laittaa arkkuun. 

Vierailija
5036/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja MIKAEL MATTILA. Sekoititte Kahden kuninkaan nimet 19.9.2022 artikkelissanne "Kuninkaallisissa hautajaisissa sattunut..."  Teillä meni kiireessä sekaisin Yrjö VI, joka oli siis Kuningatar Elizabeth II isä, sekopääkuningas Yrjö IV, josta kirjoititte hänen olevan eoäsuosittu.  Hei, pieni epätarkkuus on inhimmillistä, mutta näin kun on kuitenkin se päivä ja ihmiset lukee iltsikkaa, niin tarkkaile kirjoituksiasi tarkemmin. 

Vierailija
5037/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skottinäyttelijää haukuttiin somessa ja syytettiin salaliittoteorioista, koska hän "sanoi ääneen" kommentin, joka varmasti käynyt useankin mielessä: kuningattaren arkussa ei ole kuningatar. Tai yleensäkään vainajaa. 

Mielestäni Elisabet on arkussa vasta Pyhän Yrjön kappelissa, jolloin arkku lasketaan hautaholviin. En usko että turvallisuussyistä ruumista uskallettaisiin ennen sitä laittaa arkkuun. 

Tuossa kai se parhaassa turvassa oli, kun oli kameravalvonta, ihmisjoukot ja vartijat. Ei kaikessa tarvitse olla salaliittoa taustalla, kun todellisuus on paljon helpomp.

Vierailija
5038/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"The images we show are slightly delayed", sanoi BBC:n juontaja. Eli pieni viive on olemassa ja se on juuri sen takia, etteivät häiriköt saa ruutuaikaa.

Eli sensuroitu lähetys. Satua ja illuusiota ei saa rikkoa. 

Rääväsuut ja toisinajattelijat vaimennetaan. Ei protesteja. 

Ja mediassa kaikki kommentoijat ylistävät ja kertovat kuin yhdestä suusta, kuinka he rakastivat ja arvostivat vainajaa, ja kuinka hieno ja tärkeä ja yhdistävä tekijä hän oli.

Yhteneväisyys kommenteissa on jopa mykistävää. Onko käsketty mitä saa sanoa? Vai julkaistaanko vain muottiin sopivat sanat?

Sellasta illuusiota sulle että jos olisin ollut jonossa ja rääväsuu olisi aukonut päätään olisin hiljentänyt hänet itse.  Enkä yksin.

No ihanko tosi? Niinkö olisit tehnyt? Ja ihan porukalla?

Oletpa urhea.

Vai oleko osa tuota aivopestyä, tyhmää massaa?

Taisit vaan osoittaa kommenttini todeksi?

Vierailija
5039/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kukaan tekisi vanhalla raihnaisella kropalla tai minkä turvallisuutta se uhkaisi? Kun arvoesineetkin ovat näytillä.  Ainoa syy olisi,  että kuningatar olisi halunnut hautansa Balmoraliin ja siksi kaikki muu olisi feikkiä. 

Vierailija
5040/7881 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Mitä alkuperäiselle kruunulle on tapahtunut?

Edward VIII, luovuttuaan kruunusta Wallis Simpsonin vuoksi, vei kruunun mukanaan Ranskaan.  Hän oli ollut aiemmin Walesin prinssi.  Charles on ostanut joitakin koruja myöhemmin takaisin Wallisin perikunnalta, mutta tuosta kruunusta ei ole sattunut silmään mitään uutisia.

Wikipedia kertoo:

After he became king in 1936, Edward VIII abdicated later the same year and, as the Duke of Windsor, went into exile in France,[124] taking the coronet with him, where it remained until his death in 1972. In its absence, a new coronet was required for the investiture of Charles III in 1969,[125] which was exhibited for many years at the National Museum of Wales alongside the other Honours of Wales (a rod, ring, and sword made for the 1911 investiture and also used in 1969);[126] the coronet and rod were both added to the Jewel House in 2020.[127]

Edward nappasi siis originaalin kruunun mukaansa ja piti sitä maanpaossa Ranskassa kuolemaansa 1972 asti. Sen poissaollessa uusi kruunu tilattiin Charlesia varten 1969. Sitä pidettiin näytillä Walesin kansallismuseossa vuosien ajan kunnes 2020 ne siirrettiin "Jewel Houseen" eli Toweriin.

Mun villi arvaus on, että kukaan ei halua edes koskea Edwardin "omaan kruunuun". Enkä ihmettele..

Se on kuitenkin perinteisempi kuin se aikansa tuote, jonka lordi Snowdon suunnitteli 1969-luvun tyyliin.

Ketju on lukittu.