Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7881)

Vierailija
4881/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni sellainen asia, ettÀ olisi romanttista tavata tuossa jonossa tuleva puoliso. On ainakin aikaa tutustua ja jo se, ettÀ on lÀhtenyt maratonjonottaman kertoo samanlaisista piirteistÀ ja arvoista. Oisko tuolla syntynyt jotain suhteita jos ei muuta niin ystÀvyys. Se on pitkÀ aika olla 13h ja ylikin samojen ihmisten kanssa vierivieren.

On tuossa hyvĂ€stelijöiden jonossa ollut muutama sen nĂ€köinen mies, ettĂ€ mielellĂ€ni olisin tutustunut ja vaihtanut vatsappinumeroa 😉

Vierailija
4882/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Yle Areenasta löytyy jo dokumentti jossa sukulaiset puhuvat kuolleesta kuningattaresta? Onko tĂ€mĂ€ tehty valmiiksi jo Elisabetin elĂ€essĂ€. 

Valmistui kuolemaa seuranneina pÀivinÀ. Ainakin Ylen kuuluttaja sanoi niin. Huomenna Areenassa alkaa lÀhetys klo 3.00 ja klo 21.45 tÀnÀÀn tulee se hiljainen hetki.

MitÀ jos se vaihdettiin lennossa, kun kuolikin. SitÀ samaa ihmettelin milloin lasten osuudet on filmattu? Viikon alussa? Charles on kyllÀkin hoikempi kasvoista dokumentissa kuin nyt viikolla nÀhty. Ei kai etukÀteen voi haastatella muistoja vielÀ elÀvÀstÀ ÀidistÀ.

Boris Johnson kertoi, ettÀ BBC:n kuvausryhmÀ oli muutama kuukausi sitten haastatellut hÀntÀ ja pyytÀnyt puhumaan kuningattaresta menneessÀ aikamuodossa. Se oli jotenkin ollut hÀnelle vaikeaa, koska hÀn oli liikuttunut ja oli pitÀnyt lÀhettÀÀ porukka pois.

Onhan kai kuningatar suunnitellut itse nÀmÀ seremoniatkin tai ollut mukana, mutta muille asiaa on varmasti ollut tunteellista kÀsitellÀ silti.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4883/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Siis herramunjee bbc teki 'varastoon' dokumentin, ettÀ sen voi julkaista hetimiten. Tuo on luonnotonta. Joku tÀssÀ nyt nÀttÀÀ. Toki oli tiedossa jo jubileessa heikko kunto mut silti.

Vierailija
4884/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleeni jÀi kanssa dokumentista Elisabetin mieliruoka. Taisi olla liki pÀivittÀin kalaa ja kaviksia/röstiperunaa. Kalathan toimitettiin omilta kalastusvesiltÀ. Kokki on pÀÀssyt helpolla kun ei ollut vaatelias hÀn.

Minulle oli yllÀtys ruuan yksinkertaisuus. Kuvittelin, ettÀ siinÀ on paljon vaihtelua ja ravitsemusasiantuntija on tarkoin laskenut, ettÀ kaikki tÀrkeÀt ravinto- ja hivenaineet tulevat saaduksi. Vai annettiinko niitÀ " purkeista"?

Oikea ja monipuolinen ravinto on myös pitkÀn iÀn takana - yleensÀ. Ristiriitaista.

Oliko sama ruokavalio myös edesmenneellÀ PhilipillÀ? IkÀÀ kyllÀ kertyi.

Niin hoikkia ettÀ kokki on tainnut saada usein vapaapÀiviÀ.

Elisabet ei ollut kovin hoikka ei kyllÀ lihavakaan vaan normaalipainoinen. Vasta vuoden sisÀÀn alkoi menettÀÀ painoaan ja se kiihtyi puolen vuoden sisÀllÀ. Kuihtui, kuivui ja selkÀ painui yhÀ enemmÀn köyryyn. Tuli vaan mieleen et saiko kalsiumia tarpeeksi luuston kunnon yllÀpitoon?

Söi lehtien mukaan enÀÀ hyvin vÀhÀn viimeisinÀ viikkoina.

Ainahan tuo oli pieniruokainen. Charles on vÀhÀn samanlainen. HÀn jÀttÀÀ usein luonaan vÀliin.

Vierailija
4885/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

NĂ€itĂ€ hautajaismenoja kun katsoo, niin tulee vĂ€istĂ€mĂ€ttĂ€ mieleen, mitĂ€ Jeesus sanoo Raamatussa: "Seuraa sinĂ€ minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa." (Matt. 8:22)

Vierailija
4886/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis herramunjee bbc teki 'varastoon' dokumentin, ettÀ sen voi julkaista hetimiten. Tuo on luonnotonta. Joku tÀssÀ nyt nÀttÀÀ. Toki oli tiedossa jo jubileessa heikko kunto mut silti.

Sulle tulee yllÀtyksenÀ, ettÀ 96-vuotiaalla on lÀhtö edessÀ? Ja vielÀpÀ varmaan suhteellisen lÀhellÀ?

EhkÀpÀ joku lÀÀkÀri on Jubileen perusteella vinkannut, ettÀ kannattais varmaan alkaa tehdÀ dokumenttia. EhkÀ vinkki on jopa voinut tulla hovista, on kuitenkin kyse kansallisesta televisioyhtiöstÀ.

Vierailija
4887/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muidenkin isojen julkkisten muistokirjoitukset jo valmiina.

Itse nÀen sen kyllÀ niin, ettÀ helpompihan sitÀ on menneitÀ muistella ÀidistÀ, kun Àiti on vielÀ elossa. Myöhemmin samat muistot voivat saada kyynelehtimÀÀn.

Vierailija
4888/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleeni jÀi kanssa dokumentista Elisabetin mieliruoka. Taisi olla liki pÀivittÀin kalaa ja kaviksia/röstiperunaa. Kalathan toimitettiin omilta kalastusvesiltÀ. Kokki on pÀÀssyt helpolla kun ei ollut vaatelias hÀn.

Minulle oli yllÀtys ruuan yksinkertaisuus. Kuvittelin, ettÀ siinÀ on paljon vaihtelua ja ravitsemusasiantuntija on tarkoin laskenut, ettÀ kaikki tÀrkeÀt ravinto- ja hivenaineet tulevat saaduksi. Vai annettiinko niitÀ " purkeista"?

Oikea ja monipuolinen ravinto on myös pitkÀn iÀn takana - yleensÀ. Ristiriitaista.

Oliko sama ruokavalio myös edesmenneellÀ PhilipillÀ? IkÀÀ kyllÀ kertyi.

MitÀ höpiset? Kala ja kasvikset ovat terveellistÀ ruokaa. Ihan normaali ruoka on parasta terveydelle.

Ovat, mutta jotain puuttui kun luusto haurastui ja selkÀ taittui köyryyn ja menetti pituudestaan jopa 7,5cm.

Vierailija
4889/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Omaisten muistelmat voivat olla niistÀ Jubilee-ohjelmista leikattuja.

Vierailija
4890/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britit on naurettavan narsistinen kansa; jumaloivat kuolleen mummonsa maallista majaa viikkotolkulla.

Miten niillÀ edes on aikaa jonottaa tunti-/pÀivÀtolkulla? EivÀtkö ne ole töissÀ, eikö ole mitÀÀn velvollisuuksia elÀmÀssÀ?

TÀmÀ makaaberi sirkus todistaa sen, ettÀ monarkian ihailijat ovat tyhjÀpÀitÀ.

Onneksi en ole britti.

Ei, sinusta ei ole britiksi. Et ol riittÀÀn ÀlykÀs ja laadukas. Ihan suoraan sanoen, olet tyhmÀ.

Vierailija
4891/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britit on naurettavan narsistinen kansa; jumaloivat kuolleen mummonsa maallista majaa viikkotolkulla.

Miten niillÀ edes on aikaa jonottaa tunti-/pÀivÀtolkulla? EivÀtkö ne ole töissÀ, eikö ole mitÀÀn velvollisuuksia elÀmÀssÀ?

Onneksi en ole britti.

TyöttömiÀ sosiaalipummeja, niillÀ on aikaa tai sitten rikkaita jos ne viittii tuonne mennÀ. Paitsi Beckman joka meni velvollisuudentunnosta kun sai ylennykset ja tittelit Ellulta.

Vierailija
4892/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hiljainen hetki nyt?

Vierailija
4893/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko huomenna seurata hautajaismenoja suorana?

ItsellÀni sopivasti 2 vapaapÀivÀÀ tÀssÀ edessÀ joten todellakin katson. Olen kyllÀ katsonut hÀÀtkin.

N46

KyllÀ. Saikulla olen ja katson

Kuinkahan moni on oikeasti saikulla ja sitten "saikulla"...

MÀ olen kesÀlomalla vielÀ ensi viikon.

Siis miksi tĂ€tĂ€ mun kommenttia piti alapeukuttaa? :D MinkĂ€s mĂ€ sille mahdan, ettĂ€ mulla sattuu olemaan syyskuussa loma, kuningatar sattui kuolemaan ja mĂ€ satun olemaan lomalla vielĂ€ silloinkin kun hautajaiset on. :D 

Vierailija
4894/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni sellainen asia, ettÀ olisi romanttista tavata tuossa jonossa tuleva puoliso. On ainakin aikaa tutustua ja jo se, ettÀ on lÀhtenyt maratonjonottaman kertoo samanlaisista piirteistÀ ja arvoista. Oisko tuolla syntynyt jotain suhteita jos ei muuta niin ystÀvyys. Se on pitkÀ aika olla 13h ja ylikin samojen ihmisten kanssa vierivieren.

On tuossa hyvĂ€stelijöiden jonossa ollut muutama sen nĂ€köinen mies, ettĂ€ mielellĂ€ni olisin tutustunut ja vaihtanut vatsappinumeroa 😉

Yksi uusi pariskinta ainakon oli syntynyt. HeitÀ haastateltiin ja yllÀttÀen kÀvi ilmi, ettÀ olivat vasta tutustuneet jonottaessaan, keski-ikÀisiÀ ihmisiÀ. KÀsikynkkÀÀ lÀhtivÀt kotiinsa.

Vierailija
4895/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko huomenna seurata hautajaismenoja suorana?

ItsellÀni sopivasti 2 vapaapÀivÀÀ tÀssÀ edessÀ joten todellakin katson. Olen kyllÀ katsonut hÀÀtkin.

N46

KyllÀ. Saikulla olen ja katson

Kuinkahan moni on oikeasti saikulla ja sitten "saikulla"...

MÀ olen kesÀlomalla vielÀ ensi viikon.

Siis miksi tĂ€tĂ€ mun kommenttia piti alapeukuttaa? :D MinkĂ€s mĂ€ sille mahdan, ettĂ€ mulla sattuu olemaan syyskuussa loma, kuningatar sattui kuolemaan ja mĂ€ satun olemaan lomalla vielĂ€ silloinkin kun hautajaiset on. :D 

Ei kannata vÀlittÀÀ, joillekin ei kelpaa mikÀÀn (mutta tiedÀn kyllÀ tunteen kun ottaa pÀÀhÀn ja naurattaa samaan aikaan itseÀ).

Oikein hyvÀÀ lomaviikkoa omasta puolestani ja hyvÀ tuuri kun pÀÀset halutessasi katsomaan hautajaisia livenÀ netin vÀlityksellÀ :)

Vierailija
4896/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljainen hetki nyt?

Klo 20 brittiaikaa.

Vierailija
4897/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole britti.

Ei, sinusta ei ole britiksi. Et ol riittÀÀn ÀlykÀs ja laadukas. Ihan suoraan sanoen, olet tyhmÀ.

Kommenttisi laadukkuus osoittaa, ettÀ olet yksi monarkisteista. Otan osaa.

Vierailija
4898/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nÀytetty Saulin tulo kutsuvierasjuhlaan? Saulilla taisi olla kiire varata hyvÀ paikka buffetin vierestÀ kun ei malttanut kuningattaren arkun luona kauaa viipyÀ.

HÀntÀ patisteltiin pois. Joku tyyppi ohjasi lÀhtemÀÀn.

Tarkoitatko sitĂ€ sen taana seisonutta adjutanttia tai sotilasasiamiestĂ€ eli niitĂ€ sen mukana olleita suomalaisia?  Se oli ijan niiden suomalaisten oma kiire. 

Vierailija
4899/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hiljainen hetki klo 22 Suomen aikaa.

Vierailija
4900/7881 |
18.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole britti.

Ei Britit ole muita ÀlykkÀÀmpiÀ, ehkÀ omissa silmissÀÀn.

Ketju on lukittu.