Mikä siinä on ettei firman pikku jouluihin voi tuoda puolisoa!?
Ottaa niin päähän, mies taas pääsee ihanaan iltaan ja minä hoidan TIETYSTI yllättäen lapsia sen (kin) illan!
Ja ei tartte viisastella että mene itse töihin niin saat pikku joulut, Itse työskenetelen hoitoalalla ja meiilä ei ole pikku jouluja ollut koskaan : (
Kommentit (45)
pikkujouluihin tai että hän tulisi meidän pikkujouluihin. Miellän ne täysin työporukan jutuiksi. Ei siinä mitään, olisihan se toisaalta ihan mukava tutustua myös työkavereiden puolisoihin ja toisinpäin.
Meillä ei kyllä ole kysymys siitä, että olisi jotain vipinää, jota puoliso ei voisi nähdä. En kyllä koskisi miespuolisiin kollegoihini pitkällä tikullakaan...
Tässä uudessa työpaikassa jossa ollut 6 vuotta on yhden ainoan kerran ollut puolisot mukana. Ja voi vitsit mitkä pikkujoulut oli. No oli itsestään selvä että ruokailu kuuluu iltaan siitä jopa ilmoitettu etukäteen. Mutta miten kävi? Ilta alkoi klo 19 ja päättyi klo 01.00 Ei ruokaa, ei juomaa.. ai niin yhden vai kaksi siideriä työpaikka tarjosi. Ja arvatkaa miten nälkä oli kun ei sit viitsitty ennen lähtöä mitään syödä. Lähdettiinkin sitten ennemmin pois ja mentiin syömään mihinkäs muuhun kuin grillille. Ne pikkujoulut oli järkätty erään tapahtuman puitteissa. Siellä siis vietti muutkin yritykset pikkujouluja silloin ja söivät ruuat samassa rakennuksessa olevassa ravintolassa.
Nyt sitten miehen pikkujoulu onkin sattumalta ihan mukava. Ensin ruokailu ja sitten teatteriin jonka jälkeen vielä pikkusyötävää tarjolla. Ja tietysti ite sai etukäteen valkata minkä ruuan ottaa. Ja minä taas kerran hoitelena lapsia. Ei sinänsä välttis kiinnostais mennä. Vaikka työpaikalla onkin tosi mukavia ihmisiä
Ulkomailla asuessamme pikkujoulut ym. firman tilaisuudet oli avec partyja, ja sinne sai ottaa puolisonsa mukaan, jos halusi. Ymmärrän Ap sun pointtis.
päivittäin puhutaan. Olen myös itse esimieskoulutuksen saaneena perehtynyt siihen miten saada yrityksestä tuottava, sen kun nimenomaan takaa hyvinvoiva työntekijä. Viisas työnantaja pitää huolta ei ainoastaan työntekijästä vaan tämän läheisistä (kutsumalla esim. juuri kerran vuodessa juhliin).
-ap
Pikkujoulujen tarkoitus ei meillä ole kiittää perhettä - eihän suurella osalla edes ole sellaista. Olisi epäreilua, että perheelliset saisivat isomman kiitoken kuin sinkut. Meillä kiitetään niitä, jotka työnkin tekevät.
Juhliin kuuluu usein myös osuus, jossa kerrotaan salassapitovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita. Niistä ei saa puhua edes perheelle. Silloin, kun juhlat pidetään firman tiloissa, on myös riski salassapitovelvollisuuden rikkoontumisesta, sillä työtiloihin pääsyä on niissä olosuhteissa vaikea estää ja pöydillä ja seinillä on usen materiaalia, jotka ulkopuoliset eivät saa nähdä. Näihin salassapitoasioihin suhtaudutaan muuten usein kummallisen leväperäisesti, vaikka kyse on firmoille isoista rahoista, jos tieto niiden suunnitelmista leviää ennen aikojaan.