Alkoholin ja tupakan veronkorotukset
Kuinka tyhmiä poliittiset päättäjät ovat jos kuvittelevat että kyseisten tuotteiden korotuksilla valtio saa lisää verotuloja. Alkon myynti on laskenut vuosi vuodelta juuri veronkorotuksien vuoksi, kun asiakkaat ovat alkaneet ostaa tuotteensa ulkomailta tilauksina tai hakeneet tuotteensa itse esim Tallinnasta. Englannissa on odotettavissa tupakan salakuljetuksen lisääntyminen kun tupakka tuotteiden myyntiin tulee ikä rajoituksia. Esim omalla paikkakunnalla maahan heitetyissä tupakka askeissa 95% lukee varoitus tekstit Venäjäksi tai Viroksi. Uskoisin että trokarit hierovat käsiään Suomen veron korotuksista sekä Viro.
Kommentit (18)
Ko. tuotteiden veronkorotus ei liikuta minua. Voisihan samalla näiden tuotteiden maahantuontia myös kiristää ja asettaa korkeat tullit.
Vierailija kirjoitti:
Ko. tuotteiden veronkorotus ei liikuta minua. Voisihan samalla näiden tuotteiden maahantuontia myös kiristää ja asettaa korkeat tullit.
Tämä on paras ehdotus! Tällöin viinan ja tupakan ulkomailta ostamisen etu olisi nolla. Miksei Purra ole tätä keksinyt. Onko alkoholisti ja ketjupolttaja?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan nyky hallitukselta, kaikki veronkorotukset sallitaan kunhan ne eivät kohdistu hallituksen omaan kukkaroon.
Kyseisten tuotteiden menekin lasku veronkorotusten takia on pois myös terveyshaitoista. Tällä tavalla valtio voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paras ehdotus! Tällöin viinan ja tupakan ulkomailta ostamisen etu olisi nolla. Miksei Purra ole tätä keksinyt. Onko alkoholisti ja ketjupolttaja?
Johtuisi että EU määrää mitä Suomessa saa tehdä, kyseisellä päätöksellä se sotisi tuotteiden vapaata liikkumista EU,ssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltolain aikaanhan kukaan ei juonut alkoholia....
Voi tuota lapsellisuuden määrää.
Huumeitakaan ei kukaan käytä koska ne on kiellettyjä.
Jos Tupakka maksaisi suomessa 6e aski niin ostaisin ne suomesta ja maksaisin verot suomeen.
Nyt poltan ulkomailta tuotuja savukkeita. Vero suomeen nolla.
Fiksua?
Pannaan Voipakettiin veroa niin että se maksaisi 30e paketti. Kyllä tulisi verotuloja suomeen.
Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisten tuotteiden menekin lasku veronkorotusten takia on pois myös terveyshaitoista. Tällä tavalla valtio voittaa.
Päihteiden käyttö on vakio. Kun alkoholin käyttö laskee niin huumeiden käyttö kasvaa.
Hmm.. Jossain vaiheessa Raitiaisen laulamat ennustukset voivat siis toteutua.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous ei ainakaan korjaudu ainaisilla veronkorotuksilla jos halutaan ostovoiman kasvavan.
Ei kyse ole verotuloista vaan pelkästä hallinnasta joka on verhottu verotuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous ei ainakaan korjaudu ainaisilla veronkorotuksilla jos halutaan ostovoiman kasvavan.
Ei kyse ole verotuloista vaan pelkästä hallinnasta joka on verhottu verotuloihin.
Jos Suomella ei olisi tarpeellista määrää verotuloja ei tunnin junaakaan tulisi.
Teidät on aivopesty. Onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä jokaista vastuullista kiinnostaa. Miksi valtio käyttää sairaiden ihmisten (alkoholismi on luokiteltu sairaudeksi) ja riippuvuudesta kärsiviä ihmisiä hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Pannaan Voipakettiin veroa niin että se maksaisi 30e paketti. Kyllä tulisi verotuloja suomeen.
Tai sitten ei.
Ja ihmisetkin olisivat terveempiä! Win - win?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä jokaista vastuullista kiinnostaa. Miksi valtio käyttää sairaiden ihmisten (alkoholismi on luokiteltu sairaudeksi) ja riippuvuudesta kärsiviä ihmisiä hyväksi?
Kaupungeissa voisi olla käyttöhuoneita ja paikalla olisi hoitaja joka antaisi hörpyn parasta konjankkia?
Hölmölän poliitikot eivät saa kannabista verolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisi että EU määrää mitä Suomessa saa tehdä, kyseisellä päätöksellä se sotisi tuotteiden vapaata liikkumista EU,ssa
Suomella on väestössä yleistyneiden riippuvuusgeenien takia erityisasema EU:ssa.
Ihan omaksi parhaaksesi nuo verot voisi satakertaistaa ja asettaa tullimuuri.