Mikä siinä on ettei firman pikku jouluihin voi tuoda puolisoa!?
Ottaa niin päähän, mies taas pääsee ihanaan iltaan ja minä hoidan TIETYSTI yllättäen lapsia sen (kin) illan!
Ja ei tartte viisastella että mene itse töihin niin saat pikku joulut, Itse työskenetelen hoitoalalla ja meiilä ei ole pikku jouluja ollut koskaan : (
Kommentit (45)
Mää menen omiin pikkujouluihin -meillä semmonen järjestetään.
Mies menee omiin juhliinsa -heilläkin semmonen järjestetään.
Ei tulisi mieleenkään että mun mies tulis mun juhliin tai päinvastoin. Menen pitään hauskaa omien työkavereiden kanssa, en tutustuttaan miestäni heihin. Pointti on koko porukalla olla joskus vapaalla, ei ottaa tuntemattomia joukkoon.
Mää en koe että pikkujoulut olis mikkään orgiat. Luotto omaan mieheen on sitä luokkaa ettei tartte pelätä sen jättävän mua jonkun sihteerin takia.
Meillä on kaksi lasta. Ollaan molemmat töissä. En koe uhrautuneeni vaan koska mies on saanu tehdä ylitöitä. Olen minäkin tehnyt ylitöitä ja miten muistelen että kirjoitit olevasi sairaanhoitaja?? Sulla ei ole outoja työaikoja ittelläsi??
Relaa nyt PALJON, ei mikään ihme jos pelkäät miehesi lähtevän jonkun heitukan perään -on varmaan parempaa seuraa kuin sinun UHRAUTUNUT ELÄMÄSI??
Voi jee, mikä provo!
Eikös pikkujoulujen jälkeen ole yleensä kaikki työpaikan ihmissuhteet perseellään ;).
Vierailija:
Minä en tajua mitä siellä puolisot tekisivät. Ja sitäkään en oikein tajua, ettei sinne tulla (siis ettei muka oikeesti voida uhrata työkavereille ja yhteishengelle yhtä iltaa vuodessa).
Katsokaa ajankohtaa milloin ketju on aloitettu ja päättäkää siitä olenko istunut täällä koko illan asiaa märehtimässä? : )
En märehdi, mutta olisi OLLUT kiva jos olisin päässyt mukaan! Mukavat juhlat on miehellä tiedossa. Onko se väärin ajatella, että olisi itsekin juhlat ansainnut näiden kotivuosien jälkeen?
-ap
Sorge jos kirjotan niinku puhun. Ei oo missään kielletty. MÄÄKIminen nyt kuuluu tapaani.
Musta tollanen on tosi surullista: " SILLE ON TIEDOSSA HAUSKA ILTA JA MÄÄ OON VUOSIA ANTANU KAIKKENI NIIN MÄÄKIN HALUUN SINNE PITÄÄN HAUSKAA!"
Pitäiskö sun päästä sinne koska oot uhrautunut, vai kaikkien? Vaan SUN pitää sinne päästä? Mitä jos jollai on uunituore suhde -joku joka ei oo uhrautunu, tai puoliso joka ei koe uhrautuneensa -pitääkö niitten jäädä kotiin?? :)
Tää on kyl tosi hyvä provo. Ei ketään oteta pikkujouluihin kun on uhrautunu!! Hanki elämä, äläkä uhraudu jos se tekee katkeraksi.
Se, että sulla ei oo mielikuvitusta järjestää pikkujouluja töissä tai niitä ei kukaan halua järkätä (huono yhteishenki??) niin se ei saa olla pois mieheltäsi!
Olisit ilonen että miehelläsi on sentään hyvä työpaikka jossa osataan järkätä kivat pippalot!
pikkujoulut, niin pyydä miestäsi järjestämään sinulle sellaiset. Kuten joku jo sanoikin, miehesi työnantajaa " uhrautumisesi" tuskin kovasti kiinnostaa. Ja tällä en tarkoita kuitenkaan sitä, että sinun panoksesi perheenne elämään ei olisi saattanut hyödyttää myös työnantajaa.
Me ei osallistuta miehen kanssa noihin koskaan just em. syistä. Halutaan olla kotona kahdestaan. Työkavereita ei edes haluttas kattella enää sen pakollisen työpäivä jälkeen.
kutsu tuli avec ja myös lapset mukaan jos haluaa=)
No me mennään todellakin kahdestaan ja jätetään neljä lastamme mummin hoitoon=)
Eli ihana työnantaja miehelläni..
Kiva risteily tiedossa ja ihan kahdestaan " pakollisten" kuvioiden jälkeen
Toki toiset ottaa myös lapset mukaan mutta ainakin tähän asti ne kaikki on ollut täysi-ikäisiä...
...usein järjestäneenä, että vaihteeksi voisi olla ihan kiva järjestää pikkujoulut tai muut pirskeet, joissa avovaimot, vaimot, lapset ja rekisteröidyt suhteet olisi mukana. Meidän työpaikalla on vaan miehet olleet ainakin osa tätä järjestelyä vastaan. Homomiehet vissiin pelkää heteroitten vaimojen olevan homofobisia (yhden vaimo on luultavasti uskonnollinen, joten saattaa vaikka ollakin), sinkkumiehet ei halua tietenkään missään tapauksessa paikalle lapsia ja osa heterosuhteessa olevista miehistä haluaa lähteä jonnekin kaupungille illan päätteeksi naisia iskemään, joten muita työporukan lisäksi ei tämän takia haluta paikalle. Lisäksi jutut esim. pikkujouluissa on monesti sitä luokkaa, että monet vaimot ei varmaan haluaisi niitä kuunnella ja kukaan ei taatusti halua että lapset kuulee.
Olen siis alkanut miettiä, että ehkä pikkujouluja paremmat perhekemut olisivat esim. laskiaispirskeet, joissa voitaisiin laskea mäkeä lasten kanssa ja mennä yhdessä syömään sen jälkeen.
puolisoilla voi olla omiakin menoja? Kyllä meillä on ainakin omia (sekä myös yhteisiä) pikkujouluja, eikä jännitä yhtään.
hanki sinäkin ap oma elämä kodin seinien ulkopuolella, niin ei tarvi miehesi menoja kadehtia!! Ihan oma valinatasi on elää noin. Mene töihin, järjestä omat kemut tai jotakin. Herranjestas sun miesparkaa!! Meillä on 4 lasta ja molemmat duunissa, ei mua hirvitä miehen " hienommat" pikkujoulut kun mun. Koskaan ei ole tullut mieleenkään pettää, pikkujouluissa tai muualla, mut en TODELLAKAA haluaisi häntä omiin juhliini!! Me juhlitaan pikkujouluja myös keskenämme:) HANKI ELÄMÄ PRKL
Lapsiperheissä kun nuo on aika vähäisiä. Kyllä mäkin mielelläni menisin miehen kanssa firman pikkujouluihin jos vaan suvaitsisivat avecitkin kutsua. Olen ollut kohta 6 vuotta lasten kanssa kotona, ja piristäis mukavasti kotiäidin arkeakin päästä oikein kunnolla juhlimaan.
Ja by the way, vaikka kotona olenkin ollut pidempään ei yleissivistykseni ja käytöstapani mihinkään ole kadonneet - osaan myös keskustella muustakin kuin kakkavaipoista! Ja viihdytään kyllä miehen kanssa hyvin yhdessä ja myös ihmisten kanssa, joten tuppisuista avecia ei täältä ainakaan mukaan lähtisi! Olisi mukava tutustua niihin ihmisiin, joiden kanssa mies suurimman osasta päivää viettää ja vaikkapa tutustua vielä uusiin ihmisiin.
Hyvä parisuhde takaa paremman työntekijän.
Perinteisissä pikkujouluissa ryypätään ja tapellaan ja hässitään keskenään. Se tuo useasti ristiriitoja työyhteisöön ja työntekijälle riitoja kotona. Se taas aiheuttaa poissaoloja ja laskenutta työmotiivia.
Siksi isoimmissa firmoissa on alkanut näkyä sellainen linja, että huomioidaan koko perhe ja parisuhde. Enää ei arvosteta sitä työntekijää, kuka haluaa päästä sihteerinsä hameen alle. Vaan sitä, joka haluaa pitää perheasiat kunnossa ja keskittyä työhön, eikä flirttaamiseen.
En muuten minäkään. Mikä on tylsempää kuin kuluttaa viikonloppuilta työkavereiden känniseen örinään ja tekohauskaan vitsailuun.
Teatterissa käymme mieluummin kahdestaan ja samoin ravintolassa ja syömässä omien ystävien kanssa.
Pikkujouluihin voisimme mennä jos puolisot myös kutsuttaisiin.
Me ei ainakaan pikkujouluihin lähdetä jos ei ole avec. Ei tosiaan kiinnosta joidenkin työkavereiden kanssa lähteä ryyppäämään.
minutkin juhliin, kun en kuulu koko työporukkaan, olis varmaan aika väkinäiset juhlat, jos puolet olis ventovieraita ja puolet työkaveruksia.
meille kuitenkin on tosi tärkeää, että työntekijät otetaan huomioon ihan ihmisinä, joilla on myös muuta elämää kuin se työyhteisö. Ja nämä pikkujoulut ym. on oiva tilaisuus perehtyä paremmin siihen työntekijän " muuhun" elämään, oppia tuntemaan hänet vielä paremmin (ja ymmärtämään häntä laaja-alaisemmin). Ja kyllä se kaikille on selvästi aina ollut tosi tärkeä juttu, että puoliso on saanut tulla mukaan. Kyllähän se tietty tulee kalliimmaksi, mutta ei noita juhlia niin montaa vuodessa ole, ettei sitä voisi tehdä.
rentoutua tutulla porukalla. aviopuolisoiden mukaan tuleminen muuttaa tunnelman luonnetta koska porukkaan tulee ulkopuolisia. ja kun osa vielä on mustasukkaisia, juhla on työntekijöille kaikkea muuta kuin rentouttava. Aviopuolisot ovat ryhmän ulkopuolisia. Ja olettavat usein vielä puolisoiltaan edustuskäyttäytymistä ja erikseen heidän huomioonottamista. Pikkujoulusta tulee siis edustustilaisuus sen sijaan että se olisi tutun porukan hauskanpitoa.
Mutta osalla tähän ketjuun kommentoineilla on aika ihme perusteluja. Heti leimataan epävarmaksi ripustautujaksi jos olisi mukava nähdä keiden kanssa mies aikaansa viettää enkä tarkoita sillä että pitäisi päästä näkemään ne potentiaaliset naiset joihin ukko haksahtaa kun ei mamma kotona jaksakaan aina sekstata. Epävarmuudesta kertoo enemmän se että pyritään viimeiseen asti estämään puolisoa näkemästä edes pientä vilausta elämästä jota työpaikallaan viettää. Oma mieheni on miesvaltaisella alalla, suurin osa vaimoista on tällä hetkellä mammalomalla kotona. Olisi minustakin mukava päästä miehen kanssa vaikka teatteriin ja syömään, ilman lapsia ja samalla tavata myös näitä muiden vaimoja. Aika moni mieheni työkavereista asuu lähistöllä joten voisi vaikka löytyä ajanvietettä pitkiksi työpäiviksi. Ja kun mies vielä tekee paljon työmatkojakin niin.... Itse olen kotona olemisen valinnut ( itse asiassa en ole, mutta se on eri juttu ) ja kyllähän se ketuttaa kun muutenkin aina hoitaa lapset ja sitten on vielä nämä kaikki virkistäytymisillat, pikkujoulut, kesäjuhlat ymv. Mutta kritisoidahan ei saa, se kertoo vaan omasta epävarmuudesta ja pirttihirmusta joka ei sallisi miehelleen mitään kodin ulkopuolista elämää, nih!!!!
että seurustelu ja ajanvietto ja juhliminen ei suinkaan aina tarkoita vastakkaisen sukupuolen iskemistä? Työtoverit voivat viettää aikaa yhdessä sivistyneesti juhlien. Taitaa nyt olla heikkoitsetuntoinen vaimo ap:nä, jolle jokainen miehen naispuolinen kollega on potentiaalinen uhka. Pikkujouluissa näkee monenlaista käytöstä, niin sinnkujen kuin varattujenkin taholta, mutta myös vilpittömän mukavaa yhdessäoloa ja ajatusten vaihtoa rentoutuneissa merkeissä. Voit vain toivoa, että oma miehesi nauttii pikkujouluista sivistyneissä merkeissä - aina et ole oikeutettu osallistumaan näihin tapahtumiin. Huomiota asiaan kannattaa kiinnittää miestä valitessa.