Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja miehen reissutyö :(

Vierailija
07.09.2022 |

Tuntuu että oon ihan mahdottoman yhtälön edessä. Ollaan miehen kanssa yhdessä suunniteltu ja puhuttu, kuinka olisi aika alkaa yrittää vauvaa. Häät on tanssittu, nuoruus biletetty ja oma katto pään päällä. Kumpikin on valmiita ja innoissaan, kunnes sitten

Mies ilmoitti tyynen rauhallisesti että on ottanut vastaan reissutyön! On tehnyt nuorempana näitä asentajan hommia ja keikat yleensä muutama kuukausi jossain päin maailmaa ja kotiin hetkeksi huilaamaan kunnes sama alusta. Hänellä oli hyvä ja vakaa toimistotyö, mutta veri vetää kuulemma maailmalle.

Sanoin, että sittenhän joudun kasvattamaan lapsen yksin enkä halua siihen ryhtyä. Mies suuttui ja sanoi, ettei hänen työnsä saa vaikuttaa niin isoon asiaan kun lapsenteko. Ja ehtii kuulemma lomillaan osallistua kyllä arkeen. Mä taas haluaisin että mulla olis puoliso jakamassa päivittäistä arkea ja varsinkin kun lapsi olisi molempien ensimmäinen. Ahdistaa ja itkettää. Oon itse tällaisen asentaja-isän tytär eikä ukkoa paljon kotona näkynyt. En haluaisi samaa omille lapsille

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli lentäjä. Eli äiti kyllä tiesi mihin kelkkaan lähti. Varmasti oli rankkoja hetkiäkin, mutta en vieraantunut isästä ja vanhempien avioliittokin jatkuu edelleen onnellisena. Toki tuo oli eri asia, kun olla kuukausia yhteen putkeen pois, mutta lienee täysin ihmiskohtaista, kuinka paljon tarvitsee kädestä pitäjää ja kuinka hyvin pärjää ihan itsekseen. Lisäksi turvaverkoilla on iso merkitys.

Vierailija
102/106 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa. Hänen työnsä ei saa vaikuttaa lapsentekoon joten hankkikoot töitä muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten ihmisten arvomaailma tulee täällä esiin. Toisten mielestä on hyvä, että mies tienaa rahaa, eli materiaaliset arvot on korkealla näillä ihmisillä. Nämä ihmiset myös yleensä roikkuu suhteissa, joissa ei ole rakkautta, mutta jos on rahaa, niin se riittää. Nämä ihmiset myös tappelevat rahasta ja elatusasioista avioeroriidoissa. Sitten on ihmiset, kuten ap, jotka ovat huolissaan siitä, onko lapsella isä läsnä ja tietenkin, että onko puoliso läsnä arjessa. Mitähän Kari Kanala tähän sanoisi. Mikä on siis tämäm reissutyöhön lähtevän miehen arvomaailma? Se ei nyt taida kohdata puolison kanssa, eli avioliitossa vallitsee erilaiset arvot. Jos AP nyt joustaa omistaan, saattaa olla, että katkeroituu jossain vaiheessa varsinkin jos tulee esim avioero ja rahatkin menee exälle. Ne jotka hän on yksin tienannut. Riippuu siis AP susta, mitä haluat itsellesi ja lapsellesi ja perheenä? 

Vierailija
104/106 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä mies tuollaiseen valintaan päätyi? Jos on yhdessä jonkun kanssa, niin molempien arkeen vaikuttavat valinnat tehdään yhdessä.

Miehelle tarjottiin Saksan komennusta, ei ottanut vastaan. Oltaisiin nähty muutaman kerran vuodessa. Tämä jo ennen vauvaa, kun oltiin vielä kahdestaan.

Oikeastiko kysyt mieheltä lupaa työpaikan vaihtamiseen?

Olen eri, mutta kyllä parisuhteessa keskustellaan isoista asioista yhdessä. Työpaikan vaihtaminen on iso asia ja vielä isompi jos toinen muuttaa sen takia eri maahan. Reissutyö vaikuttaa väkisinkin arkeen, oli niitä lapsia tai ei, joten kyllä se on yhteinen päätös.

Toki jokainen päättää omasta elämästään ja jos puoliso haluaa ottaa reissutyön vastaan ilman toisen hyväksyntää, hän on vapaa tekemään sen. Sen jälkeen tulee uusi mietinnän aihe, haluavatko molemmat jatkaa parisuhteessa, jossa ollaan hyvin eri linjoilla työpaikoista ja -ajoista ja jossain tapauksissa myös asuinmaasta.

Vierailija
105/106 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tälläisia "asentajia" tiedä mutta voi sinua että on osunut kohdalle oikein kaksinkappalein. Ensin isänä ja sitten aviomiehenä. Ja molemma käsittääkseni paskoja jätkiä?

Vierailija
106/106 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi mennä naimisiin jänn  - äksen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä