Vauva ja miehen reissutyö :(
Tuntuu että oon ihan mahdottoman yhtälön edessä. Ollaan miehen kanssa yhdessä suunniteltu ja puhuttu, kuinka olisi aika alkaa yrittää vauvaa. Häät on tanssittu, nuoruus biletetty ja oma katto pään päällä. Kumpikin on valmiita ja innoissaan, kunnes sitten
Mies ilmoitti tyynen rauhallisesti että on ottanut vastaan reissutyön! On tehnyt nuorempana näitä asentajan hommia ja keikat yleensä muutama kuukausi jossain päin maailmaa ja kotiin hetkeksi huilaamaan kunnes sama alusta. Hänellä oli hyvä ja vakaa toimistotyö, mutta veri vetää kuulemma maailmalle.
Sanoin, että sittenhän joudun kasvattamaan lapsen yksin enkä halua siihen ryhtyä. Mies suuttui ja sanoi, ettei hänen työnsä saa vaikuttaa niin isoon asiaan kun lapsenteko. Ja ehtii kuulemma lomillaan osallistua kyllä arkeen. Mä taas haluaisin että mulla olis puoliso jakamassa päivittäistä arkea ja varsinkin kun lapsi olisi molempien ensimmäinen. Ahdistaa ja itkettää. Oon itse tällaisen asentaja-isän tytär eikä ukkoa paljon kotona näkynyt. En haluaisi samaa omille lapsille
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mies tuollaiseen valintaan päätyi? Jos on yhdessä jonkun kanssa, niin molempien arkeen vaikuttavat valinnat tehdään yhdessä.
Miehelle tarjottiin Saksan komennusta, ei ottanut vastaan. Oltaisiin nähty muutaman kerran vuodessa. Tämä jo ennen vauvaa, kun oltiin vielä kahdestaan.Sinähän olisit tietenkin voinut mennä mukaan?
Eri, mutta sama tilanne. Ei enää eletä 50-luvulla, jolloin kotivaimo muutti miehen työn perässä minne sattuu. Naisilla on nykyään oma ura.
No joo, sitten voikin keskittyä omaan uraansa pääasiassa. Mitä siinä miehellä saatikka lapsella teet jos uraa ei voi keskeyttää muutamaksi vuodeksi? Ja siellä Saksassakin pääsee naiset töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kaikkea voi saada. mies kuitenkin ymmärtää, että toimistopalkoilla ei elätetä naista
Miksi pitäisi elättää? Sinulla ei taida oikein olla hallussa nämä vanhempainvapaahommelit.
toki tiedän että sinkkumiehetkin elättävät veroilla kotona lorvailevia mammoja, mutta useimmat mammat haluavat vielä oman miehen nostamaan elintasoa
Miksi niin moni nainen invalidisoituu kun saa lapsen? Miksi vauvan saanut ei pystyisi syömään tai käymään suihkussa/vessassa? Pientä rajaa näihin juttuihin nyt oikeesti! Anna miehesi ottaa reissutyö vastaan. Vauvan kanssa elämä on vielä helppoa. Toisenlaista se sitten on kun lapsi/lapset on isompia ja alkaa mm harrastusralli. Sillon niitä apukäsiä oikeasti tarviaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kaikkea voi saada. mies kuitenkin ymmärtää, että toimistopalkoilla ei elätetä naista
Mies voi saada kaiken, mutta äitiys on sen verran erikoisominaisuus, että nainen joutuu tekemään elämässään toisenlaisia valintoja kuin mies.
mies SAA elättää naista, lasta ja nyky-yhteiskunnassa usein myös muiden miesten lapsia, kun useimmilla mammoilla on lapsia jo eri isiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mies tuollaiseen valintaan päätyi? Jos on yhdessä jonkun kanssa, niin molempien arkeen vaikuttavat valinnat tehdään yhdessä.
Miehelle tarjottiin Saksan komennusta, ei ottanut vastaan. Oltaisiin nähty muutaman kerran vuodessa. Tämä jo ennen vauvaa, kun oltiin vielä kahdestaan.Sinähän olisit tietenkin voinut mennä mukaan?
No en olisi, minulla oli töitä Suomessa ei Saksassa.
sulla mitään töitä ollut. sossusta hait rahaa
Aloittajan tilanteessa ei oo kyse rahasta, vaan siitä että toinen on yksipuolisesti päättänyt että nyt eletään sitten kaukosuhteessa puolet vuodesta. Kuka tekee noin? Ei ole todellakaan normaalia. Niitä parempipalkkaisia töitä saa ihan kotimaastakin jos on siitä kiinni. Miehen haaveet reissuelämästä eivät käy yksiin aloittajan haaveiden jaetusta vanhemmuudesta kanssa. Se hälyttävä asia on, että mies on tehnyt ratkaisun ilmoittamatta, aloittajalla on ollut käsitys että suhteessa eletään arkea ja elämää yhdessä, ja nyt mies on yksin päättänyt ettei haluakaan tätä.
AP, miettisin todella haluanko jatkaa suhdetta ihmisen kanssa, joka ei edes avioliitossa kunnioita minua sen verran, että huomioi sen millaiseen suhteeseen on yhdessä ryhdytty ja mitä on yhdessä sovittu. Se vauva-asia on tavallaan toissijainen, mutta tuossakin mies osoittaa että hän on oikeutettu tekemään yksin päätöksen siitä, että vain sinä olet vastuussa vauvasta puolet vuodesta. Eli hän on nyt osoittanut sinulle, että hänestä sinulla ei ole sananvaltaa tälläiseen asiaan, ja sinun mielipide ei ole yhtä arvokas tai tärkeä kuin hänen mielipide/mielihalu. Ette halua elämältä samoja asioita, mutta kompromissikaan ei ole mahdollista jos molemmat osapuolet ei kuule ja kunnioita toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni nainen invalidisoituu kun saa lapsen? Miksi vauvan saanut ei pystyisi syömään tai käymään suihkussa/vessassa? Pientä rajaa näihin juttuihin nyt oikeesti! Anna miehesi ottaa reissutyö vastaan. Vauvan kanssa elämä on vielä helppoa. Toisenlaista se sitten on kun lapsi/lapset on isompia ja alkaa mm harrastusralli. Sillon niitä apukäsiä oikeasti tarviaa.
Oletko kuullut sairaista, huonosti nukkuvista, paljon itkevistä vauvoista?
Et siis ole raskaana? Tottakai miehesi saa ottaa työn vastaan. Miettikää asiaa sitten siinä kohti kun jiskus raskaana olet. Siihenhän voi mennä vuosiakin.
Mulle sopi exän reissutyö hyvin, minusta ei ole tarvetta roikkua 24/7 kimpassa. Hoidin miehen lapsen ja yhteiset ja mulla on vain hyviä muistoja tuosta ajasta. Äkkiä ne lapset kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain sellainen klassinen huonosti nukkuva vauva vie tehokkaasti unet aikuiselta. Onneksi pystyttiin jakamaan nukkumista niin että kumpikin aikuisista sai nukuttua pidemmän pätkän.
Ei tulis kuuloonkaan meillä. Mä en ikinä tietentahtoen alkaisi yksinhuoltajaksi. Jos on kaksi vanhempaa, kumpikin ansaitsee hengähdystauon joka päivä. En näe syytä uhrautua hoitamaan vauvaa yksin kun on olemassa toisenlaisiakin miehiä, jotka ovat arjessa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jossitella voi.. voi myös olla että ei ole itkevä vauva ja kyllähän itkevänkin vauvan kanssa voi suihkussa käydä. Ei kai kukaan vanhempi pidä vauvaa 24/7 sylissä? Itkeehän ne sillon jos sylistä poies joutuu, jos kerta siihen on totutettu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopi exän reissutyö hyvin, minusta ei ole tarvetta roikkua 24/7 kimpassa. Hoidin miehen lapsen ja yhteiset ja mulla on vain hyviä muistoja tuosta ajasta. Äkkiä ne lapset kasvaa.
Exäsi siis. Kuka nykyään hoitaan exän edellisten suhteiden lapset, mukaan lukien teidän lapset?
Minusta vauvalla on oikeus isään.
Ei jossitella kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jossitella voi.. voi myös olla että ei ole itkevä vauva ja kyllähän itkevänkin vauvan kanssa voi suihkussa käydä. Ei kai kukaan vanhempi pidä vauvaa 24/7 sylissä? Itkeehän ne sillon jos sylistä poies joutuu, jos kerta siihen on totutettu.
Suihkussa tai vessassa käynti ei ole ongelma vaan aikuisen nukkuminen, joka ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäsi siis. Kuka nykyään hoitaan exän edellisten suhteiden lapset, mukaan lukien teidän lapset?
Ei tarvitse hoitaa, olimme yhdessä yli 20v. Minulle myös lapsipuoleni on edelleen osa perhettäni.
En perustaisi perhettä reissumiehen kanssa. Yhden lapsen kanssa voisit vielä pärjätäkkin, mutta ei se mukavaa ole. Paljon kivempaa on kuin on kaksi aikuista arkea jakamassa. Kaverini mies tekee reissuhommia ja kaveri aika väsähtänyt kun miehellä keikkoja riittää. Helposti tulee sellainen katkeruus miestä kohtaan kun ei ole kotona arkea jakamassa. Harva oikeasti noissa suhteissa on onnellisia pidemmän päälle, pettämistä tapahtuu varmasti puolin ja toisin.
Tee miehelle asia selväksi,perhettä ei perusteta ennenkuin mies pysyy suomen kamaralla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi hyvin tuntui menneen, kun teille tuli ero. Montako avioeroa tuolla reissutyötä tekevällä eksälläsi onkaan ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopi
exän reissutyö hyvin, minusta ei ole tarvetta roikkua 24/7 kimpassa. Hoidin miehen lapsen ja yhteiset ja mulla on vain hyviä muistoja tuosta ajasta. Äkkiä ne lapset kasvaa.
Joo, tosi hyvin tuntui menneen, kun teille tuli ero. Montako avioeroa tuolla reissutyötä tekevällä eksälläsi onkaan ollut?
Niin, ero tuli uhan muista syistä ja hän oli naimisissa nuoruudenrakkautensa kanssa ennen minua. Sellaista se elämä joskus on. Olemme exän kanssa edelleen hyvissä väleissä, ei kaikkien erot pääty draamaan ja reuhaamiseen.
No en olisi, minulla oli töitä Suomessa ei Saksassa.