Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja miehen reissutyö :(

Vierailija
07.09.2022 |

Tuntuu että oon ihan mahdottoman yhtälön edessä. Ollaan miehen kanssa yhdessä suunniteltu ja puhuttu, kuinka olisi aika alkaa yrittää vauvaa. Häät on tanssittu, nuoruus biletetty ja oma katto pään päällä. Kumpikin on valmiita ja innoissaan, kunnes sitten

Mies ilmoitti tyynen rauhallisesti että on ottanut vastaan reissutyön! On tehnyt nuorempana näitä asentajan hommia ja keikat yleensä muutama kuukausi jossain päin maailmaa ja kotiin hetkeksi huilaamaan kunnes sama alusta. Hänellä oli hyvä ja vakaa toimistotyö, mutta veri vetää kuulemma maailmalle.

Sanoin, että sittenhän joudun kasvattamaan lapsen yksin enkä halua siihen ryhtyä. Mies suuttui ja sanoi, ettei hänen työnsä saa vaikuttaa niin isoon asiaan kun lapsenteko. Ja ehtii kuulemma lomillaan osallistua kyllä arkeen. Mä taas haluaisin että mulla olis puoliso jakamassa päivittäistä arkea ja varsinkin kun lapsi olisi molempien ensimmäinen. Ahdistaa ja itkettää. Oon itse tällaisen asentaja-isän tytär eikä ukkoa paljon kotona näkynyt. En haluaisi samaa omille lapsille

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on äärettömän itsekäs, tuollaisen kanssa ei lapsia kannata tehdä.

Vierailija
2/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää etsiä itsellesi uusi puoliso. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on äärettömän itsekäs, tuollaisen kanssa ei lapsia kannata tehdä.

Eikä lasta pidä tehdä ihmisen kanssa joka ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä, josta työ on aika iso osa.

Vierailija
4/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei. Mies on ajattelematon.

Vierailija
5/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, meillä oli noin että vauva ja reissutyö, en kokenut mitenkään ongelmalliseksi. Mies loi juuri silloin eniten uraa, ja oli yli 100 matkapäivää vuodessa. Oli pari kk arabimaassakin keikalla kun lapsi oli alle vuoden, ja lapsi sitten vierasti kovasti kun ei muistanut koko tyyppiä... Mutta äkkiähän se taas tottui ja pärjäilin hyvin "yksinhuoltajana". 

Mutta kyllä toki ymmärrän silti ettei kaikki halua tuota vaihtoehtoa, että hoitaa lapsen pitkälti yksin ja mies haahuaa maailmalla. Itselleni se oli ok koska se oli tilaisuus vaurastua merkittävästi, minkä ajattelin olevan parasta myös lapsen tulevaisuudelle.

Vierailija
6/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies otti reissutyön vastaan edes kertomatta sinulle, että aikoi vaihtaa työpaikkaa? Ei kannata hankkia vauvaa tuollaisen kanssa.

Vierailija
7/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa silti huomioda miten hyvin tuosta maksetaan, itse tein reissuhommia nuorena ja 2v oli omakotitalo maksettu. Elämä on valintoja täynnä, kuka on kenenkin mielestä itsekäs?

Vierailija
8/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oma itsenäinen elämä pitää olla hallussa ennen kuin perustaa sitä perhettä. Jos ei ole tyytyväinen työhönsä se vaikuttaa aika isosti myös siihen kodin ilmapiiriin. 

Vierailija
9/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa silti huomioda miten hyvin tuosta maksetaan, itse tein reissuhommia nuorena ja 2v oli omakotitalo maksettu. Elämä on valintoja täynnä, kuka on kenenkin mielestä itsekäs?

Missäs se teidän vauva oli sillä aikaa?

Vierailija
10/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oma itsenäinen elämä pitää olla hallussa ennen kuin perustaa sitä perhettä. Jos ei ole tyytyväinen työhönsä se vaikuttaa aika isosti myös siihen kodin ilmapiiriin. 

Nainen joutuu kuintekin miettimään, että reissutyötä tekevän miehen puolisona hän on käytännössä totaaliyksinhuoltaja.

Vierailija
11/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin maksetaan juu, mutta se on pois lapsen elämästä eikä sitä rahalla korvata. Siinähän on toinen vanhempi lähes yh. Toki joillekin sopii, mutta joillekin ei.

Vierailija
12/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkea voi saada. mies kuitenkin ymmärtää, että toimistopalkoilla ei elätetä naista

Vierailija
13/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on valintansa tehnyt ja nyt on sinun vuorosi. Itsekästä tai ei, itse en tekisi päivääkään työtä, jossa en olisi tyytyväinen. Työssä ollaan kuitenkin suuri osa päivästä ja kaikki muu on vain sivujuonipäivitystä.

Vierailija
14/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitä, että lapsi syntyy, mies varmaan reissussa silloinkin ja yksinäsi synnytät helposti tai vaikeasti, ja sitten olet vauvan kanssa 24/7 ilman omaa aikaa. Ei wc-, suihku- tai unirauhaa sinulle, mistään muusta puhumattakaan. Mitä jos on vähän vaikeampi lapsi. Itse hoidat ja murehdit. Se on sama kuin hankkisit lapsen jonkun tuntemattoman miehen spermalla yksinäsi.

Vierailija
15/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, et näemmä osaa sisäistää lukemaasi? Tässä taloudellisessa tilanteessa tuollainen työpaikka on kultaakin kalliimpi. Jos AP meinaa olla kotona vauvan kanssa niin jonkun se pitää maksaa eikös? Itsekkyyttä on monenlaista, itsekästä on myös evätä toiselta toimeentulo.

Vierailija
16/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lopetti reissuhommat, kun tulin raskaaksi. Hän halusi olla lapsen elämässä joka päivä eikä ne tulotkaan pudonneet juurikaan.

Vierailija
17/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai miehellä on suunnitelma milloin aikoo sitten lopettaa reissutyöt?

Ja sinulle kertomatta vaihtaa työnsä reissutyöksi? Ai jai.

No, voit sanoa hänelle, että meillä sitten naidaan joka keskiviikko-ilta klo 22 olit sitten kotona tai ei.

Vierailija
18/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni teki reissutyötä, ja oli poissa suurimman osan lapsuudestani. Joo tulihan sitä rahaa varmaan, mutta emme edes tunne toisiamme. Isäni ei ikinä vaivautunut olemaan läsnä. Jos kehtaan edes mainita asiasta, niin isä vetoaa heti siihen mitä hän on maksanut.

Vierailija
19/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9, et näemmä osaa sisäistää lukemaasi? Tässä taloudellisessa tilanteessa tuollainen työpaikka on kultaakin kalliimpi. Jos AP meinaa olla kotona vauvan kanssa niin jonkun se pitää maksaa eikös? Itsekkyyttä on monenlaista, itsekästä on myös evätä toiselta toimeentulo.

Hyvin se äitikin saa rahaa, jos palaa töihin heti, kun se on mahdollista eli varsinaisesti ei tarvitse elättää ketään. Eri juttu, jos jää hoitovapaalle.

Vierailija
20/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, miten jotkut naiset voikin tehdä noin hankalaa jostain vauvasta?? Kyllä mä olen aina vessaan ja suihkuun päässyt vaikka yksin olen ollutkin, ehkä siihen kykenee vain tietynlaiset naiset , kannattaa todella harkita sitä vauvaa jos saa noinkin vaikeasti asiat ettei vessaan pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme