Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja miehen reissutyö :(

Vierailija
07.09.2022 |

Tuntuu että oon ihan mahdottoman yhtälön edessä. Ollaan miehen kanssa yhdessä suunniteltu ja puhuttu, kuinka olisi aika alkaa yrittää vauvaa. Häät on tanssittu, nuoruus biletetty ja oma katto pään päällä. Kumpikin on valmiita ja innoissaan, kunnes sitten

Mies ilmoitti tyynen rauhallisesti että on ottanut vastaan reissutyön! On tehnyt nuorempana näitä asentajan hommia ja keikat yleensä muutama kuukausi jossain päin maailmaa ja kotiin hetkeksi huilaamaan kunnes sama alusta. Hänellä oli hyvä ja vakaa toimistotyö, mutta veri vetää kuulemma maailmalle.

Sanoin, että sittenhän joudun kasvattamaan lapsen yksin enkä halua siihen ryhtyä. Mies suuttui ja sanoi, ettei hänen työnsä saa vaikuttaa niin isoon asiaan kun lapsenteko. Ja ehtii kuulemma lomillaan osallistua kyllä arkeen. Mä taas haluaisin että mulla olis puoliso jakamassa päivittäistä arkea ja varsinkin kun lapsi olisi molempien ensimmäinen. Ahdistaa ja itkettää. Oon itse tällaisen asentaja-isän tytär eikä ukkoa paljon kotona näkynyt. En haluaisi samaa omille lapsille

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mies tuollaiseen valintaan päätyi? Jos on yhdessä jonkun kanssa, niin molempien arkeen vaikuttavat valinnat tehdään yhdessä.

Miehelle tarjottiin Saksan komennusta, ei ottanut vastaan. Oltaisiin nähty muutaman kerran vuodessa. Tämä jo ennen vauvaa, kun oltiin vielä kahdestaan.

Vierailija
22/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni teki reissutyötä, ja oli poissa suurimman osan lapsuudestani. Joo tulihan sitä rahaa varmaan, mutta emme edes tunne toisiamme. Isäni ei ikinä vaivautunut olemaan läsnä. Jos kehtaan edes mainita asiasta, niin isä vetoaa heti siihen mitä hän on maksanut.

Aikaa, jolloin vain niitä lapsia vain tuli vaikka ei niin haluttukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin, että ei käy.

Mies on nyt kolmatta vuotta työtön, lapsi päivähoidossa ja yritetään pärjätä minun 1500 e/kk nettopalkallani. Asunto jouduttiin myymään viime vuonna, kun selvisi, että mies ei edes aio mennä töihin. Kamalaa kituuttamista, mihinkään ei ole varaa. Itkettää ja suututtaa. Jos erotaan, ei miehellä ole varaa elareihin.

Jos olisin antanut miehen olla töissä, asuttaisiin edelleen kivassa asunnossa kaupungin keskustan liepeillä, olisi auto ja varmaan varaa vuokrata kesällä mökki. Nyt ei ole mitään muuta kuin synkkä ja tuskaisa loppuelämä.

Vierailija
24/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miten jotkut naiset voikin tehdä noin hankalaa jostain vauvasta?? Kyllä mä olen aina vessaan ja suihkuun päässyt vaikka yksin olen ollutkin, ehkä siihen kykenee vain tietynlaiset naiset , kannattaa todella harkita sitä vauvaa jos saa noinkin vaikeasti asiat ettei vessaan pääse.

Onneksi uudella systeemillä se mieskin saa jäädä kotiin paljon pidemmäksi aikaa.

Vierailija
25/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niivvarmaan. 1/5.

Vierailija
26/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä mies tuollaiseen valintaan päätyi? Jos on yhdessä jonkun kanssa, niin molempien arkeen vaikuttavat valinnat tehdään yhdessä.

Miehelle tarjottiin Saksan komennusta, ei ottanut vastaan. Oltaisiin nähty muutaman kerran vuodessa. Tämä jo ennen vauvaa, kun oltiin vielä kahdestaan.

Oikeastiko kysyt mieheltä lupaa työpaikan vaihtamiseen?

Vierailija
27/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä lapsen kanssa et voi lähteä maailmalle mukaan koska?

Vierailija
28/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on valintansa tehnyt ja nyt on sinun vuorosi. Itsekästä tai ei, itse en tekisi päivääkään työtä, jossa en olisi tyytyväinen. Työssä ollaan kuitenkin suuri osa päivästä ja kaikki muu on vain sivujuonipäivitystä.

Perhe ei ole sivujuonipäivitys.

Vierailija
29/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo rahasta pulaa. Mulla on tällä hetkellä kovempi palkkainen työ kun miehellä (muuttuisi toki reissutyön myötä) ja pärjätään tosi hyvin nykyisilläkin tuloilla. Eli rahan takia tätä ei tarvitse tehdä. Noilla asennushommilla myöskään ei pääse kunnolla rikastumaan, vaikka kaikenmaailman lisät palkkaa nostavatkin..

Ja ymmärrän että työn pitää olla mieluinen, mutta sitä en ymmärrä että samaan aikaan kun pitäisi yrittää lasta niin päätetäänkin muuttaa puoleksi vuodeksi toiselle puolelle maailmaa. Yh:han mä tuolloin olisin.

Ap

Vierailija
30/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi päivääkään ihmisen kanssa, joka seisoisi urani tiellä. No, miehet on helposti pimpin vietävissä.

Vierailija
31/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni teki reissutyötä, ja oli poissa suurimman osan lapsuudestani. Joo tulihan sitä rahaa varmaan, mutta emme edes tunne toisiamme. Isäni ei ikinä vaivautunut olemaan läsnä. Jos kehtaan edes mainita asiasta, niin isä vetoaa heti siihen mitä hän on maksanut.

Aikaa, jolloin vain niitä lapsia vain tuli vaikka ei niin haluttukaan?

No en ole niin vanha sentään.

Vierailija
32/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9, et näemmä osaa sisäistää lukemaasi? Tässä taloudellisessa tilanteessa tuollainen työpaikka on kultaakin kalliimpi. Jos AP meinaa olla kotona vauvan kanssa niin jonkun se pitää maksaa eikös? Itsekkyyttä on monenlaista, itsekästä on myös evätä toiselta toimeentulo.

Nainen saa yleensä äitiysvapaalta kolmen ensimmäisen kuukauden aikana normaalia palkkaansa, sitten ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa. Sitten varmaan mies jää kotiin omalle pätkälleen. Aloituksen mies on itsekäs, noin isot päätökset pitää sopia etukäteen. Vauvavuosi voi olla hyvin raksas, sitä ei tiedä etukäteen. Ensimmäiset kuukaudet ovat kuitenkin raskaita, kun naisen pitää ensin toipua raskaudesta ja synnytyksestä. Tosi kiva hoitaa kaikki yksin, kun mies liehuu maailmalla.

Vierailija
33/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kaikkea voi saada. mies kuitenkin ymmärtää, että toimistopalkoilla ei elätetä naista

Miksi pitäisi elättää? Sinulla ei taida oikein olla hallussa nämä vanhempainvapaahommelit.

Vierailija
34/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä lapsen kanssa et voi lähteä maailmalle mukaan koska?

Vaihtuviin asennuskohteisiin? Noissa on työantajan maksama kimppakämppä majoitus, ei perhemajoitus.

-ohis

Vierailija
35/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei oo rahasta pulaa. Mulla on tällä hetkellä kovempi palkkainen työ kun miehellä (muuttuisi toki reissutyön myötä) ja pärjätään tosi hyvin nykyisilläkin tuloilla. Eli rahan takia tätä ei tarvitse tehdä. Noilla asennushommilla myöskään ei pääse kunnolla rikastumaan, vaikka kaikenmaailman lisät palkkaa nostavatkin..

Ja ymmärrän että työn pitää olla mieluinen, mutta sitä en ymmärrä että samaan aikaan kun pitäisi yrittää lasta niin päätetäänkin muuttaa puoleksi vuodeksi toiselle puolelle maailmaa. Yh:han mä tuolloin olisin.

Ap

Mies halusi lisää aikaa projektille nimeltä lapsi?

Vierailija
36/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valmis panostamaan suhteeseen ja tuomaan lisää rahaa pöytään jotta vaimo ja lapsi saa paremman elämän. Vain vauvapalstalla joku voi saada tästä ongelman 🤣

Vierailija
37/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin, että ei käy.

Mies on nyt kolmatta vuotta työtön, lapsi päivähoidossa ja yritetään pärjätä minun 1500 e/kk nettopalkallani. Asunto jouduttiin myymään viime vuonna, kun selvisi, että mies ei edes aio mennä töihin. Kamalaa kituuttamista, mihinkään ei ole varaa. Itkettää ja suututtaa. Jos erotaan, ei miehellä ole varaa elareihin.

Jos olisin antanut miehen olla töissä, asuttaisiin edelleen kivassa asunnossa kaupungin keskustan liepeillä, olisi auto ja varmaan varaa vuokrata kesällä mökki. Nyt ei ole mitään muuta kuin synkkä ja tuskaisa loppuelämä.

Sellaiset harhat palstapeikolla tänään.

Vierailija
38/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oma itsenäinen elämä pitää olla hallussa ennen kuin perustaa sitä perhettä. Jos ei ole tyytyväinen työhönsä se vaikuttaa aika isosti myös siihen kodin ilmapiiriin. 

Nainen joutuu kuintekin miettimään, että reissutyötä tekevän miehen puolisona hän on käytännössä totaaliyksinhuoltaja.

No pas*at on - mies on maailmalla tienaamassa massia, jolla se äippä ja lapsi elätetään. Toki mamma voi mennä itse hyväpalkkaisiin töihin ja laittaa muksun päivähoitoon. Valintoja, valintoja. AP:nä en viitsisi inistä yhtään. 

Vierailija
39/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi päivääkään ihmisen kanssa, joka seisoisi urani tiellä. No, miehet on helposti pimpin vietävissä.

Osa uhraa elämänsä uralleen ja eläkkeelle jäädessään huomaa, että ei ole yhtään mitään. Lapset eivät pidä yhteyttä tuntemattomaan tyyppiin. Se on lähinnä surullista.

Oma puoliso on pystynyt tekemään valintoja perheensä huomioiden. On ihan tyytyväinen uraansa kuten myös minä omaani.

Vierailija
40/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä herää kyllä kysymys haluaako mies oikeasti edes lasta? Ei sitä vauvaa edes saada alulle, jos ei miestä kotona edes näy. Ap kysy mieheltä haluaako hän lapsen oikeasti, onko hän siihen valmis?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä