Vauva ja miehen reissutyö :(
Tuntuu että oon ihan mahdottoman yhtälön edessä. Ollaan miehen kanssa yhdessä suunniteltu ja puhuttu, kuinka olisi aika alkaa yrittää vauvaa. Häät on tanssittu, nuoruus biletetty ja oma katto pään päällä. Kumpikin on valmiita ja innoissaan, kunnes sitten
Mies ilmoitti tyynen rauhallisesti että on ottanut vastaan reissutyön! On tehnyt nuorempana näitä asentajan hommia ja keikat yleensä muutama kuukausi jossain päin maailmaa ja kotiin hetkeksi huilaamaan kunnes sama alusta. Hänellä oli hyvä ja vakaa toimistotyö, mutta veri vetää kuulemma maailmalle.
Sanoin, että sittenhän joudun kasvattamaan lapsen yksin enkä halua siihen ryhtyä. Mies suuttui ja sanoi, ettei hänen työnsä saa vaikuttaa niin isoon asiaan kun lapsenteko. Ja ehtii kuulemma lomillaan osallistua kyllä arkeen. Mä taas haluaisin että mulla olis puoliso jakamassa päivittäistä arkea ja varsinkin kun lapsi olisi molempien ensimmäinen. Ahdistaa ja itkettää. Oon itse tällaisen asentaja-isän tytär eikä ukkoa paljon kotona näkynyt. En haluaisi samaa omille lapsille
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmoitin, että ei käy.
Mies on nyt kolmatta vuotta työtön, lapsi päivähoidossa ja yritetään pärjätä minun 1500 e/kk nettopalkallani. Asunto jouduttiin myymään viime vuonna, kun selvisi, että mies ei edes aio mennä töihin. Kamalaa kituuttamista, mihinkään ei ole varaa. Itkettää ja suututtaa. Jos erotaan, ei miehellä ole varaa elareihin.
Jos olisin antanut miehen olla töissä, asuttaisiin edelleen kivassa asunnossa kaupungin keskustan liepeillä, olisi auto ja varmaan varaa vuokrata kesällä mökki. Nyt ei ole mitään muuta kuin synkkä ja tuskaisa loppuelämä.
Sellaiset harhat palstapeikolla tänään.
Noinhan se menee, kun nainen kieltää työnteon.
Vierailija kirjoitti:
ei kaikkea voi saada. mies kuitenkin ymmärtää, että toimistopalkoilla ei elätetä naista
Mies voi saada kaiken, mutta äitiys on sen verran erikoisominaisuus, että nainen joutuu tekemään elämässään toisenlaisia valintoja kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Mies valmis panostamaan suhteeseen ja tuomaan lisää rahaa pöytään jotta vaimo ja lapsi saa paremman elämän. Vain vauvapalstalla joku voi saada tästä ongelman 🤣
Panostamaan suhteeseen? Vaimolle ja lapselle parempi elämä? Ilmeisesti ap tienaa miestään paremmin, joten eipä tarvitse miesrukan sen takia rehkiä. Tuskin niillä asentajan hommilla tienaillaan sellaisia summia, että ap:n kannattaisi jäädä kotiin...
Kumppani, joka keskustelematta tekee tuollaisia päätöksiä ei ole oikea kumppani, vaan itsekäs yksineläjä, joka poimii suhteesta rusinat pullasta. Jos yhteisen elämän haluaa, niin toisen elämään vaikuttavista tekijöistä tulee keskustella.
En katsoisi päivääkään tuollaista kumppania.
Teen reissutöitä ja kieltämättä tulee siinä hiukan
vierasta naista otettua;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten jotkut naiset voikin tehdä noin hankalaa jostain vauvasta?? Kyllä mä olen aina vessaan ja suihkuun päässyt vaikka yksin olen ollutkin, ehkä siihen kykenee vain tietynlaiset naiset , kannattaa todella harkita sitä vauvaa jos saa noinkin vaikeasti asiat ettei vessaan pääse.
Entä jos sairastut ja vauva sairastuu niin, että vauva pitää viedä päivystykseen? Siellä sinä oksennat ja ripuloit päivystyksen odotushuoneessa, kiva.
Mieti, JOS lehmät oikeasti lentäisivät eikö silloin lokin kakka otsalla ole aika pikku juttu? Suurin osa lapsista kasvaa aikuiseksi ilman tällaisia kiireellisiä päivystysreissuja.
Eli. Et ole raskaana. Mies on nyt yhtäkkiä vaihtanut työtä. Lapsesta puhuttu. Ensin mies tulee maailmalta vain lomilla? Sit onkin puoli vuotta? Milloin mies lähtee asentamaan? Ja minne? Miten ajattelit raskautua? Mitäs jos ei tärppää? Saako mies lähteä sitten milloinkaan reissutyöhön? Miksi et voi muuttaa mukana? Raskautuminenkin olisi lähikontaktissa helpompaa. Miksi et ole käsitellyt isätraumaasi? Varsinkaan nyt kun suunnittelette omia lapsia? Miksi nait saman alan miehen? Ja kappas, reissutyömies ei tietenkään tienaa siellä maailmalla. Niin ja vika, olet varmasti vaativaa asiantuntijatyötä tekevä....
Vierailija kirjoitti:
Mies valmis panostamaan suhteeseen ja tuomaan lisää rahaa pöytään jotta vaimo ja lapsi saa paremman elämän. Vain vauvapalstalla joku voi saada tästä ongelman 🤣
Miten reissutyö on suhteeseen panostamista? Aloittaja kertoi, että he pärjäävät ihan hyvin nykyisillä tuloilla. Kas kun mies ei muuta kokonaan maailmalle tienaamaan. Mihin tuollaista miestä tarvitaan, ei mihinkään.
Ai lomillaan osallistuu arkeen? Mä totaalisesti repesin......
Vauva on ilmeisesti miehelle joku nukke, jonka sä kätevästi hoidat.
Säynätsalo kirjoitti:
Teen reissutöitä ja kieltämättä tulee siinä hiukan
vierasta naista otettua;)
Meillä on n 100km sääntö. ; )
t. nainen, reissuhommissa
Miehellä on varmaan lapsuudesta pinttinyt kuva, että äiti hoitaa kaiken. Tämän takia moni mies haluaa lapsia, mutta ei puhettakaan, että olisivat valmiita tekemään kompromisseja. Mitä jos sanot, että sinä lähdet reissutöihin ja mies jää kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten jotkut naiset voikin tehdä noin hankalaa jostain vauvasta?? Kyllä mä olen aina vessaan ja suihkuun päässyt vaikka yksin olen ollutkin, ehkä siihen kykenee vain tietynlaiset naiset , kannattaa todella harkita sitä vauvaa jos saa noinkin vaikeasti asiat ettei vessaan pääse.
Entä jos sairastut ja vauva sairastuu niin, että vauva pitää viedä päivystykseen? Siellä sinä oksennat ja ripuloit päivystyksen odotushuoneessa, kiva.
Mieti, JOS lehmät oikeasti lentäisivät eikö silloin lokin kakka otsalla ole aika pikku juttu? Suurin osa lapsista kasvaa aikuiseksi ilman tällaisia kiireellisiä päivystysreissuja.
Ja osa ei. Vauvaiän astmakaan ei ole harvinainen ja vanehmmille työläs hoitaa.
AP, sun pitää nyt miettiä omia arvojasi ja elää niiden mukaisesti. Joillekin on ok puolison reissutyö ja täysi vastuu lapsista yksin. Joku toinen taas haluaa että ollaan tasavertaisia vanhempia ja pyöritetään hommaa yhdessä.
Mieti mitä itse haluat ja sitten kerrot kantasi. Jos ette löydä yhteistä tietä, eroatte. Teillä ei kuitenkaan ole lapsia, joten kynnyksen pitäisi olla matalampi.
Jos päädytty eroon, muistat edelleen omat arvosi ja edes harkitset deittailua, jos jaatte saman arvomaailman.
Näin itse kantapään kautta oppineena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmoitin, että ei käy.
Mies on nyt kolmatta vuotta työtön, lapsi päivähoidossa ja yritetään pärjätä minun 1500 e/kk nettopalkallani. Asunto jouduttiin myymään viime vuonna, kun selvisi, että mies ei edes aio mennä töihin. Kamalaa kituuttamista, mihinkään ei ole varaa. Itkettää ja suututtaa. Jos erotaan, ei miehellä ole varaa elareihin.
Jos olisin antanut miehen olla töissä, asuttaisiin edelleen kivassa asunnossa kaupungin keskustan liepeillä, olisi auto ja varmaan varaa vuokrata kesällä mökki. Nyt ei ole mitään muuta kuin synkkä ja tuskaisa loppuelämä.
Sellaiset harhat palstapeikolla tänään.
Noinhan se menee, kun nainen kieltää työnteon.
Missä kohtaa aloittaja kertoi miehen olleen työtön? Etkö tiedä, että myös työssä ollessa voi vaihtaa työpaikkaa tai vaihtaa toisiin hommiin samassa työpaikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miten luulet vuorotyövanhempien sairastavan lastensa kanssa? Tai yh.
Olen ripuloinut päivystyksessä mahatautisten vauvan ja taaperon kanssa. Samoin mieheni. Ei työt pysähdy toisen sairastuessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mies tuollaiseen valintaan päätyi? Jos on yhdessä jonkun kanssa, niin molempien arkeen vaikuttavat valinnat tehdään yhdessä.
Miehelle tarjottiin Saksan komennusta, ei ottanut vastaan. Oltaisiin nähty muutaman kerran vuodessa. Tämä jo ennen vauvaa, kun oltiin vielä kahdestaan.
Sinähän olisit tietenkin voinut mennä mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miten luulet vuorotyövanhempien sairastavan lastensa kanssa? Tai yh.
Olen ripuloinut päivystyksessä mahatautisten vauvan ja taaperon kanssa. Samoin mieheni. Ei työt pysähdy toisen sairastuessa.
Ei niin, mutta on epäreilua jos toisen perusoletus on, että totta kai hoidat lasta yksin ja minä harrastan isyyttä sitten lomilla. Ei siihen ole pakko suostua. Eri asia jos tekee itse päätöksen, että on ok tuollaisen kanssa tai jos joutuu tilanteeseen tahtomattaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mies tuollaiseen valintaan päätyi? Jos on yhdessä jonkun kanssa, niin molempien arkeen vaikuttavat valinnat tehdään yhdessä.
Miehelle tarjottiin Saksan komennusta, ei ottanut vastaan. Oltaisiin nähty muutaman kerran vuodessa. Tämä jo ennen vauvaa, kun oltiin vielä kahdestaan.Oikeastiko kysyt mieheltä lupaa työpaikan vaihtamiseen?
No en tietenkään, meillä on tapana vain ilmoittaa, että ensi vuonna nähdäänkin vain pari kertaa vuoden aikana.
Millaisissa parisuhteissa te oikein elätte, jos ette yhdessä halua olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tarjottiin Saksan komennusta, ei ottanut vastaan. Oltaisiin nähty muutaman kerran vuodessa. Tämä jo ennen vauvaa, kun oltiin vielä kahdestaan.Sinähän olisit tietenkin voinut mennä mukaan?
Eri, mutta sama tilanne. Ei enää eletä 50-luvulla, jolloin kotivaimo muutti miehen työn perässä minne sattuu. Naisilla on nykyään oma ura.