Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?

Vierailija
06.09.2022 |

Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:

Kommentit (710)

Vierailija
361/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustieteellinen kuolemansyyn tutkija.

Mielenkiintoinen ala, ei koskaan samanlaista päivää. 

Tai jokin muu tutkimusala ihmisen anatomiaan liittyen.

Vierailija
362/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi tai neurologi. Tai ehkä neuropsykologi? :)

Nyt olen lakimies. Luoja kuinka koen ammattini turhaksi.

Samat haaveet täällä. Olen opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi. Niistä on pulaa ja hyvä palkka. Se on aina vähän kiinnostanut, ja viimeksi kun mietin opiskeluja, oli tarkoitus lukea avoimessa psykologiaa, mutta pääsinkin amk:n sosionomiksi opiskelemaan. Ikää on jo sen verran että en tiedä luenko vielä psykologiaa joskus.

Vierailija
364/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikon ammatin. Ei tarvitse osata mitään, ei tarvita kokemusta mistään eikä tarvitse kantaa myöskään vastuuta mistään. Kokoomus olisi varmasti se mihin kannattaisi mennä jäseneksi jo ennen 18 ikävuotta.

Perustelut. Helppo työ josta saa ruhtinaalliset korvaukset ja suojatyötä johtajana eikä tarvitse mitään muuta kuin osasta puhua puuta heinää.

Muut tehtävät on liian vaativia ja vaativat koulussa istumista turhaan vuosia. Ei siis pääsykokeita eikä takuuta edes virheistä joita varmasti tulee kaikille mutta ura putki on valtava kuin Tonava.

Vierailija
365/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtäisin ulkomaille opiskelemaan MBA-tutkinnon.

Vierailija
366/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiasentaja, paitsi että nykyäänkin on hankalaa olla nainen putkiasentajana. 

Muusikko, vaikkakin ajatus keikkarundeista ja ikivihreistä päivä toisensa jälkeen hirvittää.

Rikostutkija (murhat), vaikkakin kestän murhia vain fiktiona kansien välissä. 

Joku jota ois helppo tehdä osa-aikaisena ja sais tarpeeksi palkkaa. Ja jossa ei kuole tylsyyteen. Suurin osa töistä on kuolettavan tylsiä.

Vierailija
367/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakaisukoneen kuljettajaksi tai kädettömien kusettajaksi

pekka h

Vierailija
368/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemistin, biologin tai juristin. Olisi paremmin töitä, kaksi ensimmäistä kiinnostivat tuohon aikaan.

Vierailija
369/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman missä nyt olen. Olisin vaan ollut niin viisas, että olisin hakeutunut tälle alalle heti, enkä sivuraiteille ensi alkuun useaksi vuodeksi. Onneksi löysin nykyisen työni. Tykkään siitä ja erityisestä työyhteisöstäni 

Vierailija
370/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että nykyiseen työhöni sen sijaan että kävisin ensin opiskelemassa muuta ja tekemässä muita töitä. Tai sitten englanninopettajaksi. 

Vierailija
371/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä valitsisin työttömyyden ja sitten odottaisin kansalaispalkkaa samalla kun kuluttaisin aikaani harrastuksiin ja yhdistys toimintaan. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kun raha ja hyvin tulee toimeen kun on oikeanlainen asenne.

Vierailija
372/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri.

Tykkään bilettämisestä.

He he. Jos tykkäät bilettämisestä niin pääministerin homma voi olla aika tylsää. Omalle alalleni ei ole varsinaisesti mitään kouluja ja ajauduin vaan tähän ja olen tyytyväinen. Sähköalan opinnoista on kyllä ollut apuja sekä töissä että harrastuksissa. Eli sähköalalle kouluun ensin ajankuluksi ja sitten ihan muualle töihin.

Vierailija
373/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä valitsisin työttömyyden ja sitten odottaisin kansalaispalkkaa samalla kun kuluttaisin aikaani harrastuksiin ja yhdistys toimintaan. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kun raha ja hyvin tulee toimeen kun on oikeanlainen asenne.

Olet oikeassa, työ eikä kansantalous ole tärkeintä varsinkaan kun niihin ei voi vaikuttaa mitenkään. Rahahan tätä meidänkin systeemiä ohjaa, on vaan liian paljon ahneita ottajia ettei tahdo riittää kansalle mitään. Työttömänä on ihan mukavaa kyllä mutta kannatti töitäkin tehdä kohtuupalkalla niin päiväraha on myös kohtuullinen eikä tarvi tukia haeskella. On mukavan vapaa olo. Voi tehdä mitä haluaa. Seuraava tavoite on eläke.

Vierailija
374/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigolo jossain lämpimässä :)

Vierailija
375/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Data-analytiikka, tietojohtaminen

Vierailija
376/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytyöelämä etätöineen olisi hyvä minulle. En jaksa työyhteisöjä. Olen aina vetäytynyt omiin oloihini, eikä siitä ole pidetty. Etätöitä ajatellen sopivia koulutuksia minun kyvyilleni voisivat olla kielitieteet, oikeustiede, kauppatieteet. 

Vierailija
377/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupeaisin hoitsuksi. Aina vois valittaa, jos joku lopettaa päivän kuudennen kahvitauon. Tulis päivän aikana askeleetkin täyteen.

Toinen vois olla jonkun metsäseurakunnan pappi. Ei hommat puristelis, kalastelis vaan ja metsästelis.

Tunti töitä sunnuntaina, puoli päivää pitää konttoria tiistaina ja sitten muita kahvitilaisuuksia. Joku syrjäytyneiden veistokerho siihen päälle, niin ne vois tehdä siellä mulle kunnon veneen...

Vierailija
378/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen homma missä ei tarvis olla juurikaan ihmisten kanssa tekemisissä. Teen etänä töitä tällä hetkellä mutta palavereja on klo 8-17, todella rasittavaa.

Vierailija
379/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa arvata mikä työ säilyy ja mikä lähtee kiinaan, korvautuu automaatiolla tai tekoälyllä. Täysin kohtuuttoman vaikea osata ennustaa täysin arvaamattomaksi menneessä maailmassa niinkin perustavaa laatua oleva asia kuin ammattiala!!

Vierailija
380/710 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkisin lääkikseen tai esim. materiaali- tai energiatekniikan DI. Mahdollisesti sairaalafyysikon työ voisi kiinnostaa myös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme