Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?
Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:
Kommentit (710)
Vierailija kirjoitti:
Politiikkaan isoille liksoille puhumaan paskaa.
Pitäisi olla kannatusta ja ainoastaan eduskunnassa ja hallituksessa sekä piirijärjestöjen johtotehtävissä sitä voi tehdä päätyönä.
Vierailija kirjoitti:
Kriminologi, rikostutkija... Ei käynyt tällaiset alat silloin nuorena mielessäkään. No, enää en ehdi. Tyydyn opettamaan erityisoppilaita koulumaailmassa. On sielläkin samaa tematiikkaa liikenteessä välillä.
Ikää on? Nykyäänhän poliisi(ammattikorkea)kouluun hakeutuu nelikymppisiäkin..
Tämän mitä nyt opiskelen. Löysin kutsumukseni.
Vierailija kirjoitti:
Psykologi tai neurologi. Tai ehkä neuropsykologi? :)
Nyt olen lakimies. Luoja kuinka koen ammattini turhaksi.
Mä olen lakimies ja lukioiässä kiinnosti myös psykologia. mutta ihan oikeasti en jaksaisi kuunnella joidenkin masentuneiden vetistelyä hyvätuulisena. nykytyössä vapauksia paljon, palkka tosin huono eli olisin valinnut eri urareitin samassa ammatissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen puheterapeutti ja en keksi mitään muuta alaa, mitä opiskelisin. Mielenkiintoinen, monipuolinen työ. Suurin osa asiakkaista ihania. Itseään voi kehittää jatkuvasti, koska tutkimustiedon lisääntyessä ikinä ei ole valmis.
Puheterapeuttipulan vuoksi työpaikan voi valita ja palkkakin on kohdallaan.
Täytyykö oma puhe olla täydellistä että voi tehdä tuota työtä? Minulla on ollut mietteissä, mutta estääköhän lievä ässävikani alalla työskentelyn..?
Työttömyyden. Olen kyllästynyt tekemään korkeasti koulutettuna pienellä palkalla naisvaltaisella alalla töitä ja lapsettomana maksaen muiden yhteiskunnan tukia, esimerkiksi varakkaiden lapsilisiä. Tästä syystä valitsisin muiden rahoilla elämisen. Nyt olisi minun vuoro.
T: yli 25 vuotta työelämää takana
Saman kuin jossa olen, eli viestinnän ammattilainen. Tunnen intohimoa myös puheterapeutin ammattia kohtaan, katsotaan innostunko siihen vielä joskus opiskelemaan.
Aika saman kysymyksen äärillä olisin kuin silloin aikoinaan: oikis vai lääkis? Ehkä lääkäri.
Olen itse asianajaja ja mulla pieni oma yritys. Tosin kuin moni tähän ketjuun vastanneista lakimiehistä, koen työni erittäin merkitykselliseksi asiakaspalvelutyöksi. Monien hoitamieni juttujen, oli ne sitten oikeudessa hoidettuja tai sen ulkopuolella, lopputulosten kanssa päämiehet elää vuosikausia. Tietenkin johtuu työnkuvastani, sillä minun päämiehillä on kasvot (tarkoitan, että asiakkaat ovat hlöitä, ei liukuhihnatyötä) ja pyrin auttamaan heidän sen hetkisessä ongelmassaan. Rikkaaksi tässä pikku yrityksessäni en tule, mutta toimeen kyllä hyvin ja vapauksia saan halutessani. Toisaalta välillä alamaailman toistuvat rikokset saattaa turruttaa, mutta nekin on hoidettava. Tarkoitan, että jos tällä kertaa ei joutunut istumaan, niin tiedät, että kohta tulee uusi juttu ja kauaa ei mene, kun vankilan ovi heiluu..
Lääkärin ura kiinnostaisi, mutta toisaalta... Olen aika introvertti enkä jaksa asiakastapaamisia edes päivittäin ja mielelläni teen töitä sohvan nurkassa, niin ehkä kallistuisin kuitenkin taas oikikseen. Mutta rahahaaveilijoille sanoisin, että suuntautukaa liikejuridiikkaan; siellä raha pyörii.
Haluaisin tehdä maksimaalisen merkityksellistä työtä, kuten lääketieteellistä tutkimusta uusien hoitomuotojen kehittämiseksi.
Vakuutusasiamies yrittäjä 10000€/KK palkat. On siis käytännössä puhelinmyyntiä. Koulutus menossa.
kirjastotäti. ennen olin pankkineiti.kirjat on olleet koko ikäni intohimo.itsellä on kirjato hyllyssä omakirjasto laidasta laittan,
Vierailija kirjoitti:
Mulla menossa "koulutus". Vakuutusasiamies yrittäjä. Liksat noin 10000€/kk
Lykkyä tykö. Rahansaantiko on unelmasi?
Liikenneinsinööri. Voisi suunnitella katuja ja pyöräteitä.
En vaihtaisi tätä luonnontieteen ammattiani mihinkään, mutta jos pitäisi, teollinen muotoilu saattaisi sopia minulle. Työttömyysriski olisi kyllä sillä alalla aika kova käsittääkseni.
Psykologi ja myöhemmin psykoterapeutti. Kuuntelisin asiakkaita parinsadan tuntiliksalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika saman kysymyksen äärillä olisin kuin silloin aikoinaan: oikis vai lääkis? Ehkä lääkäri.
Olen itse asianajaja ja mulla pieni oma yritys. Tosin kuin moni tähän ketjuun vastanneista lakimiehistä, koen työni erittäin merkitykselliseksi asiakaspalvelutyöksi. Monien hoitamieni juttujen, oli ne sitten oikeudessa hoidettuja tai sen ulkopuolella, lopputulosten kanssa päämiehet elää vuosikausia. Tietenkin johtuu työnkuvastani, sillä minun päämiehillä on kasvot (tarkoitan, että asiakkaat ovat hlöitä, ei liukuhihnatyötä) ja pyrin auttamaan heidän sen hetkisessä ongelmassaan. Rikkaaksi tässä pikku yrityksessäni en tule, mutta toimeen kyllä hyvin ja vapauksia saan halutessani. Toisaalta välillä alamaailman toistuvat rikokset saattaa turruttaa, mutta nekin on hoidettava. Tarkoitan, että jos tällä kertaa ei joutunut istumaan, niin tiedät, että kohta tulee uusi juttu ja kauaa ei mene, kun vankilan ovi heiluu..
Lääkärin ura kiinnostaisi, mutta toisaalta... Olen aika introvertti enkä jaksa asiakastapaamisia edes päivittäin ja mielelläni teen töitä sohvan nurkassa, niin ehkä kallistuisin kuitenkin taas oikikseen. Mutta rahahaaveilijoille sanoisin, että suuntautukaa liikejuridiikkaan; siellä raha pyörii. [/quote
Ei ihan uskottavaa ettet tienaisi lakimiehenä hyvin tai sitten olet laiska ja et jaksa tehdä kovinkaan monta tuntia töitä. Lakimiehethän veloittaa jopa sähköpostivastauksista roiman summan..
Influensseri, somevaikuttaja tms.
Rahaa tulee niin että riittää ylelliseen elämään ja ilmaiseksi saa kerjätä kaikki tavarat mitä tulee mieleen. Ja jos jotain haluaa harrastaa siinä sivussa niin Only Fans, hyvä syy pitää kroppa, meikit ja hiukset kunnossa.
Harmi että menin hankkimaan muun ammatin jo. Mutta voihan irtiottoja tehdä silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menossa "koulutus". Vakuutusasiamies yrittäjä. Liksat noin 10000€/kk
Lykkyä tykö. Rahansaantiko on unelmasi?
Ei vaan tienata mahdollisimman paljon ja jäädä 40 eläkkeelle. Sen jälkeen kaikki aika unelmille.
Olen nyt 20v ja kerkeän tienata suunnilleen 2 miljoonaa bruttona.
Politiikkaan isoille liksoille puhumaan paskaa.