Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin nykyään valitsisit, jos saisit alottaa puhtaalta pöydältä?

Vierailija
06.09.2022 |

Elikkä minkä ammatin valitsisit nykyelämän kokemuksellasi, jos olisit joku 17v ja opiskelut olisi vielä edessä? Perustelut olisi kiva kuulla (:

Kommentit (710)

Vierailija
201/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ruuan parissa edelleenkin, mutta vähän lukeneempana. Mikrobiologia kiinnosti silloin ja yhä. Jäi vaan koulut käymättä, kun vahvasti uskoin, etten jaksa lukea, ettei musta ole siihen...

Nyttemmin olen viisaampi ja tiedän, että musta olisi ollut ja olisin hitokseen paljon paremmissa hommissa j paremmalla palkalla ja mielenkiintoisessa duunissa.

Vierailija
202/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin lääkikseen heti nuorena. Suoritin toisen alan korkeakoulututkinnon ja jotenkin tämä työ nykyään maistuu puulta. Olen kuitenkin liian vanha enää aloittamaan lääkisopintoja (48 v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen hakisin minäkin. Arvostettu ja hyväpalkkainen ammatti ja työpaikkoja olisi missä vain. Opiskelin hallintotieteitä...

Vierailija
204/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkien kautta on minusta tullut erityisluokan ope. En olisi lukiosta päästyäni osannut tätä hommaa valita. Tosin 1980-luvulla ei paljon erityisopetusta ollutkaan. Saman ammatin valitsisin. Ehdottomasti. 25 opetustuntia/viikko. Pitkät lomat. 4000 € palkka. Haasteellisia oppilaita, mutta upeaa työtä silti.

Vierailija
205/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ydinkärkien laukoja

Vierailija
206/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustiede kiinnostaisi, saas nähdä innostuuko vielä hakemaan jokin kaunis päivä. Finanssialalla tällä hetkellä.

Vierailija
207/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulsu

Vierailija
208/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan raskasta työtä  nyt selkä kaputt ja eläkeikään aikaa

Vierailija
209/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa juristi olis varmasti ollut se fiksuin valinta omien lahjakkuuksien ja luonteen takia. Toinen, mikä olis ollu itselle järkiratkaisu olis jonkinlainen talonrakennusinsinööri. Nykyisin IT alalla. 

Vierailija
210/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin rekkakuskiksi! Tosin olen halunnut vasta 30vuotiaasta asti. Mutta sorrun itsekin ajattelemaan, että enhän minä naisena nyt sellaiseen voi. Ja vaikka voisinkin niin en tosiaankaan enää 40vuotiaana. Nehän nauraisi mulle päin naamaa jos lähtisin koulujen jälkeen töitä etsimään.

Näin ei ehkä kävisi, mutta silti hautaan haaveni ja puurran omassa työssäni kenties eläkeikään asti.

Vierailija
211/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksityön.

Vierailija
212/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaaja

Vierailija
213/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi. Nykyisestävapaa-ajan  harrasteestani ammatti.

Vierailija
214/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheetön, vastuuton puliukko...

Vierailija
215/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion lehtori. Ttyötunteihin ja lomiin nähden muhkea palkkapussi

Vierailija
216/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin johonkin kirjastoon töihin. Niihin ei nykyään oteta kuin jotain työkkärin harjoittelijoita, mutta jos heti 20 vuotta sitten olisin opiskellut alaa, niin varmasti olisin vakkarina kirjastonhoitajana tai edes virkailijana jossain. Se olisi hyvin vähästressinen ala.

Hupaisaa on, että tunnen yhden alalla olevan, joka stressaa sellaisista pienistä esiintymisjutuista, joita itse heittäisin hyvin helposti.

Vierailija
217/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin opiskellut kaksi ammattia, ihan vain saadakseni vaihtelua työelämään. Vaikka kielten opettaja ja sairaanhoitaja, niin olisi ollut mahdollisuus lähteä helposti ulkomaille töihin. Toisaalta olisi myös säilynyt hyvä työllisyys myös ikääntyneenä. Oma työura on ollut toimistotöissä.

Vierailija
218/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli haluaisin maksimoida parhaan mahdollisen suhteen vähäisen työmäärän, olemattoman vastuun ja korkean palkan sekä elitistisen aseman välillä olisi valinta helppo.

Pappi, pappi ehdottomasti.

Ensin teologinen, sitten pappisvihkimys, sitten leppoisat kissanpäivät eliitissä muiden palveltavana ja nöyristeltävänä vailla normaalin kuolevaisen murheita.

Joka sunnuntai ihmiset tulevat matelemaan jalkoihisi kuin orjat, saa Dunning-Kruger mahtavat lisäboostit.

Ei vaan oma moraali anna myöten, joten jatkan "kovien" tieteiden parissa. Ne ovat kuitenkin rehellisiä.

Laiskanpulskean papin duuni on kyllä huolettomin duuni päällä maan.

Vierailija
219/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman, mutta olisin tehnyt monta muuta asiaa eri tavalla, esim. en olisi tehnyt lapsia ja olisin muuttanut ulkomaille mahdollisimman alkuvaiheessa.

Vierailija
220/710 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ei ole mahdollinen koska koulutus lopetettu, muuten vastaisin saman

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme