Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienituloiset naiset (ja miksei miehetkin), onko teillä varaa pitää pitkää tukkaa? Itselläni ei ole...

Vierailija
06.09.2022 |

Olen sairaseläkkeellä oleva nainen, asun yksin vuokralla, veden tasauslasku tulee kerran vuodessa lokakuussa. Harmittaa, kun jouduin leikkaamaan pitkät, luonnonkiharat hiukseni lyhyehköiksi :/

Tilanne on se, että hiuspohja on rasvoittuva (ollut jo pitkään) ja köyhänä ei ole varaa pestä pitkiä hiuksia tarpeeksi usein (3-4 krt/vko) joten nyt oli pakko leikata monta senttiä pois pituuksista jolloin riittää, kun pesee vain 2 kertaa viikossa. Mutta surettaa, että tähän on tultu, en olisi uskonut että näin käy Suomessa...

Veden tasauslasku voi siis olla satoja euroja (koko vuoden ajalta laskutetaan, vaikka vesi sisältyy vuokraan) ja nyt on pelko, riittääkö rahat...

Kohtalotoveraita?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien hiusten pesuväliä on helppo pidentää esimerkiksi pitämällä tukkaa nutturalla. Omituinen ajatus, että pitkä tukka olisi rahasta kiinni.

Vierailija
22/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiustenpesuaineita saa jättipulloissa tosi halvalla, jos ei kuvittele tarvitsevansa merkkituotetta.

Ap:n ongelma onkin se kun ei osaa sulkea hanaa siksi aikaa kun hieroo shampoon päänahkaan. Toinen haaste on se kun ei osaa huudella sitä päänahkaansa puhtaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää pitkähiuksisuus halvemmaksi tulee. Kävin kampaajalla viimeksi puolivuotta sitten ja sitä ennen tuli varmaan 1,5 vuoden tauko kampaajasta. Silloin tosin latvat oli jo kyllä aika epäsiistit. Pesin hiukset joskus parhaimmillaan 1,5 päivän välein ja totutin ne vähitellen harvempaan tahtiin ja olen nyt jo useamman vuoden pessyt ne kerran viikossa. Hiuksetkin voivat paremmin, eivät kuivu. Enkä myöskään kuivaa koneellisesti. Ei ne hiukset enää puhtaimmat ole loppuviikosta, mutta siihen tottuu, miltä ne näyttää ja voi tehdä kampauksia, jotta hiukset näyttäisivät paremmalta. Tietysti voi käyttää kuivashampoota tai vaikkapa huiveja/pantoja, joilla peittää likaisuutta.

Vierailija
24/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä paras "energiansäästö on väärin ja pitää lopettaa"-trolli XD

Jos olisit pitkähiuksinen olisit varmasti tiennyt, että pitkien hiusten leikkuu maksaa moninkertaisesti lyhyisiin nähden. Värjäys myös, kampaajalla on aina pitkien hiusten lisä joka toimenpiteessä. Mutta alat vinkua jostain vedenkulutuksesta - joka pitkillä hiuksilla ei muuten edes ole paha. Lyhyet hiukset pitää pestä lähes joka päivä, minä pitkähiuksisena pesen hiukset 2 kertaa viikossa.

Vierailija
25/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan itse hiukseni ja lopetin värjäämisen. Hoitoaineen määrä kasvaa jonkun verran, mitä pidempi tukka on, mutta ei lyhyt tukka minulla montaa euroa vuodessa säästäisi. Kihara tukka on latvasta usein tosi kuiva, siksi pitkä tukka imee tuotteita enemmän. 

Vierailija
26/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että minua haukutaan provoksi :D  Jännä, että ennen hiusten huuhtelu kesti sen 10 min ja nyt lyhyehköllä tukalla puolet vähemmän. Voitte toki olla uskomatta, jos haluatte

ap

Vierailija
27/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en siis leikannut "poikatukkaa" (leikkaan itse hiukseni) vaan leuan alapuolelle, ennen pituus yli olkapäiden

ap

Vierailija
28/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? :DD

Mulla on puoleen selkään oleva paksu tukka. Käyn kampaajalla n. kerran vuodessa jos sitäkään. Yleensä vaan tasaan latvoja itse saksilla. Värjään joka toinen kuukausi luonnonhennalla, yksi 6e paketti riittää kolmeen värjäyskertaan.

Hiukset pesen päivittäin ja panostan hyvään shampooseen ja hoitoaineeseen. Tällä hetkellä opiskelen työkkärin tuella.

Vierailija
29/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että enemmistö kommentoijista pitää ap:ta jonain provona? Rasvoittuvan päänahan huuhtelu vie enemmän aikaa, vettä ja shampoota kuin normaalin/kuivan päänahan. Sitä talia kerääntyy myös hiusten latvoihin ja ne latvatkin pitää huuhdella, ei kaikilla riitä se parin minuutin huuhtelu...

Vierailija
30/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ei vaikuta pesutarpeeseen. Minulla on keskipitkät ja leikkaan niitä itse. Pesen ehkä 3 kertaa viikossa.

Vierailija
31/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että enemmistö kommentoijista pitää ap:ta jonain provona? Rasvoittuvan päänahan huuhtelu vie enemmän aikaa, vettä ja shampoota kuin normaalin/kuivan päänahan. Sitä talia kerääntyy myös hiusten latvoihin ja ne latvatkin pitää huuhdella, ei kaikilla riitä se parin minuutin huuhtelu...

Tali ei kyllä kerry latvoihin asti.

Vierailija
32/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset tottuvat harvempaan pesutiheyteen ja alkavat puskea vähemmän rasvaa.

Entisaikaan, kun kaikilla naisilla oli pitkät hiukset, kauneudenhoito-oppaan suositus oli, että hiukset pestäisiin kolmen viikon välein - paitsi jos oli oikein rasvoittuva päänahka, hiukset saattoi pestä joka toinen viikko.

Vierailija
33/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/muoti-kauneus/hiusten-rasvoittum…

Ahkera hiustenpesu voi houkutella, jos kuontalo tuntuu rasvaiselta. Mäntylän mukaan liian tiheä pesuväli voi kuitenkin pahentaa hiusten rasvoittumista.

”Silloin hiuspohja oppii tuottamaan lisää talia, koska se pestään niin nopeasti aina pois. Pesuväliä kannattaa yrittää pidentää vaikka kuivasampoon avulla.”

Vierailija
34/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että minua haukutaan provoksi :D  Jännä, että ennen hiusten huuhtelu kesti sen 10 min ja nyt lyhyehköllä tukalla puolet vähemmän. Voitte toki olla uskomatta, jos haluatte

ap

Mutta eihän aloituksessa tästä ollut kyse, vaan sanoit, että lyhyemmät hiukset täytyy pestä harvemmin. Tuskin kukaan olisi ihmetellyt asiaa, jos olisit sanonut, että huuhteluvettä säästyy kun hiukset ovat lyhyemmät.

Vierailija
35/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaadimme pitkän tukan tukia valtiolta, kyllä sanna lainaa hakee.

Vierailija
36/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan, kun kaikilla naisilla oli pitkät hiukset, kauneudenhoito-oppaan suositus oli, että hiukset pestäisiin kolmen viikon välein - paitsi jos oli oikein rasvoittuva päänahka, hiukset saattoi pestä joka toinen viikko.

Juu. Ja mitäs muita mukavia hygieniaan liittyviä ohjeita ennen olikaan? Kylpeminen oli syntiä, sen sai tehdä vain alusvaatteet päällä ja mieluiten haju peitettiin hajuvesillä?

Kaikkia outoja tapoja on ollut mutta ei ne sovi oikein nykyaikaan.

Vierailija
37/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, en siis leikannut "poikatukkaa" (leikkaan itse hiukseni) vaan leuan alapuolelle, ennen pituus yli olkapäiden

ap

Tarina muuttuu aika vauhdilla. Aloituksessa leikkasit pitkät hiukset lyhyehköiksi, mutta nyt taisikin kyseessä olla lobin tasoitus.

Vierailija
38/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on pitkät koska ei varaa lyhyisiin. Pitkiä saa jotenkin ite (tai kaveri) edes jotenkin asiallisesti siistittyä. Lyhyitä pitää käydä muutaman kuukauden välein leikkauttamassa.

Vierailija
39/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja tienaan keskimäärin jotain 1700 e/kk (arvio). Välillä tulee kannustepalkkiota ja joskus tietysti lomarahat, siitä arvioin tuon keskiarvon. 

Tasauslasku tulee ja aika iso tuleekin :( Silti pidän pitkää tukkaa jonka joudun pesemäänkin usein, kun hikoilen pyöräillessä kesällä. Ja muutenkin, kaikki hiuslakka- ja muotovaahtojäämät.

Vierailija
40/87 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ja mitäs muita mukavia hygieniaan liittyviä ohjeita ennen olikaan? Kylpeminen oli syntiä, sen sai tehdä vain alusvaatteet päällä ja mieluiten haju peitettiin hajuvesillä?

Kaikkia outoja tapoja on ollut mutta ei ne sovi oikein nykyaikaan.

Noihin en ota kantaa, mutta hiuksethan olivat upeassa kunnossa noilla entisajan naisilla.