Herttuatar Meghan piti feministisen puheen sukupuolten tasa-arvosta. Mainitsi itsensä 54 kertaa seitsemän minuutin puheessa. :D
Kehui itseään ja kertoi kuinka on menestynyt. 😆
https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/18aa9cd5-e0bf-41c3-9809-ab982…
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kannustava puhe. Hän korosti, että jokainen tapahtumaan osallistuja on tärkeä ja aika toimia ja tehdä on nyt, ei niinkään miettiä tulevaisuuden toimia. Hön kertoi siitä, kuinka hermostunut oli 2014, kun ensimmäisen kerran oli tapahtumassa, ja kuinka epäili omaa arvoaan monien arvovaltaisten vieraiden rinnalla.
2019 osallistuessaan hän oli naimisissa ja äiti. Perspektiivi oli sikäli muuttunut, että maailmaa yritti katsoa vastasyntyneen lapsen näkökulmasta.
Kuulostaa oikein toimivalta näkökulmalta. Omien kokemuksien kautta, symbolinen luku kolme hyvin esillä.
Catharine kun olisi pitänyt sanasta sanaan saman puheen, niin suitsutettaisiin, kuinka oli vahva ja henkilökohtainen, kannustava puhe. Halleluja!
Catharine Catharine, kun se Cathariine ei nyt ole tuolla maailmalla rahaa nyhtämässä monarkian myynnillä ja solvaamassa entistä perhettään. Joten jätä nyt jo se Cathariine unohduksiin.
Valitettavasti edellinen kommentti on ihan totta, vaikka jotakuta nyt sapettaa rva C:n mainitseminen.
No missä se tuon puheensa piti? Mä luin ainakin, että jos olisi pitänyt...
En kyllä usko, että Kate olisi jaaritellut omasta elämästään, jos olisi puhunut jossain sukupuolten välisestä tasa-arvosta. Mutta voithan sä toivoa niin.
Ja miten heitä nyt siis voi verrata? Tämä vielä epäselvää. Toinen arvoasteikon huipulla ja toinen siellä hännillä, maan matonen.
Täytynee kai Meghanille edes jotain arvonnousua yrittää saavuttaa, vertaamalla Catherineen, kun ei rouvalla itsellään ole mitään ansioita. Mutta pieleenhän se menee.
Arvoasteikon? Minkä arvoasteikon?
Kuninkaallisessa perheessä on arvoasteikko.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kannustava puhe. Hän korosti, että jokainen tapahtumaan osallistuja on tärkeä ja aika toimia ja tehdä on nyt, ei niinkään miettiä tulevaisuuden toimia. Hön kertoi siitä, kuinka hermostunut oli 2014, kun ensimmäisen kerran oli tapahtumassa, ja kuinka epäili omaa arvoaan monien arvovaltaisten vieraiden rinnalla.
2019 osallistuessaan hän oli naimisissa ja äiti. Perspektiivi oli sikäli muuttunut, että maailmaa yritti katsoa vastasyntyneen lapsen näkökulmasta.
Kuulostaa oikein toimivalta näkökulmalta. Omien kokemuksien kautta, symbolinen luku kolme hyvin esillä.
Catharine kun olisi pitänyt sanasta sanaan saman puheen, niin suitsutettaisiin, kuinka oli vahva ja henkilökohtainen, kannustava puhe. Halleluja!
Catharine Catharine, kun se Cathariine ei nyt ole tuolla maailmalla rahaa nyhtämässä monarkian myynnillä ja solvaamassa entistä perhettään. Joten jätä nyt jo se Cathariine unohduksiin.
Valitettavasti edellinen kommentti on ihan totta, vaikka jotakuta nyt sapettaa rva C:n mainitseminen.
No missä se tuon puheensa piti? Mä luin ainakin, että jos olisi pitänyt...
En kyllä usko, että Kate olisi jaaritellut omasta elämästään, jos olisi puhunut jossain sukupuolten välisestä tasa-arvosta. Mutta voithan sä toivoa niin.
Ja miten heitä nyt siis voi verrata? Tämä vielä epäselvää. Toinen arvoasteikon huipulla ja toinen siellä hännillä, maan matonen.
Täytynee kai Meghanille edes jotain arvonnousua yrittää saavuttaa, vertaamalla Catherineen, kun ei rouvalla itsellään ole mitään ansioita. Mutta pieleenhän se menee.
Arvoasteikon? Minkä arvoasteikon?
Kuninkaallisessa perheessä on arvoasteikko.
Eri
Tuossa on taas yksi hyvä syy nostaa kytkintä. Kiva varmaan olla vuodesta toiseen perheessä, jonka arvoasteikossa on hännillä eikä ole toivoakaan sieltä nousta, vaikka tekisi kaiken niin hyvin kuin osaa.
-eri myös.
Otsikossa on virhe. Megalodonin puhe hänestä itsestään ei liity feminismiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Mielipiteitä on juuri niin paljon kuin on ihmisiäkin. Maailma ja ihmiset eivät ole vain joko tai ja vieläpä noin täysin mustavalkoisesti. Jotkut toki ovat, muttei läheskään kaikki. Tuo valheellinen yleistyksesi ei ole yhtään sen parempi tai enemmän totta kuin muutkaan yleistykset eikä sitä voi käyttää vasta-argumenttina tai Meghanin puolustuksena. Tai siis toki voi, jos ei välitä siitä, että se on typerä ja yksinkertainen valhe.
Sinun mielestäsi🙂
Eli väität, että on vain mun mielipide, ettei maailma ja ihmiset ole mustavalkoinen kollektiivi, jotka joko vain moittivat Meghania ja kannustavat Katea tai toisinpäin? 😅 Tää oli kyllä päivän paras. Juu, ihan on vain mielipidekysymys onko kaikki ihmiset jakautuneet vain muutamaan äärimustavalkoiseen ryhmittymään eivätkä koskaan ole mistään erimielisiä, asiakeskeisiä saati laaja-alaisemmin tai tapauskohtaisesti asioita tarkastelevia 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helkkaro tota puhetta. Mutta meiän pm Marin tekee ihan samaa; todella monissa puheissaan ja puheenvuoroissaan korostaa minäminää, minä olen ollut siellä ja täällä, minä olen tehnyt sitä ja tätä. 🤦
Kieltämättä samaa mieltä. Hyvin saman tyylisiä ihmisiä, mutta Meghan ei todistettavasti ole ainakaan kokkelia vetänyt?
Hänen äitinsä on käyttänyt huumeita, isän puolen sukulaisella on kannabis-firma ja edellisissä häissään jakelu vieraille kannabista
Harrylä on päihdeongelma ja aivan varmasri on ainakin kokeillut.
Aika hyvän vastaanoton ovat saaneet Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvän vastaanoton ovat saaneet Saksassa.
Siellä on se mammeleiden kaipaama punainen mattokin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maininnut itsensä 7,5 sekunnin välein. Eipä siinä sitten muuta sanotakaan.
Katsoin reilut 3 minuuttia tota puhetta kun pidempään en kertakaikkiaan kyennyt. Se lähti heti ihan väärille urille, vai oliko todella tilattu 7minuuttia itsekehua häneltä? Ihan älytön myötähäpeä kun hän puhuu kuinka hän on saavuttanut ja miten mahtavaa ollut. Ihan hullu puhe.
Jaa, kas kun ei minun korvaan sattunut. Kertoi ekan 3 minuutin aikana mm. siitä, kun itse osallistui vuonna 2014 ekan kerran tapahtumaan ja oli vaan se tv-sarja näyttelijä tyttö ja kaikki muut arvovaltaisia, vaikutusvaltaisia. Olo oli epävarma ja vieläkin on nimilappu tallessa, kun sen otti muistoksi hienosta tapahtumasta.
Ehkä siihen tulee kohta suomeksi tekstitykset, niin sullekin avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maininnut itsensä 7,5 sekunnin välein. Eipä siinä sitten muuta sanotakaan.
Katsoin reilut 3 minuuttia tota puhetta kun pidempään en kertakaikkiaan kyennyt. Se lähti heti ihan väärille urille, vai oliko todella tilattu 7minuuttia itsekehua häneltä? Ihan älytön myötähäpeä kun hän puhuu kuinka hän on saavuttanut ja miten mahtavaa ollut. Ihan hullu puhe.
Jaa, kas kun ei minun korvaan sattunut. Kertoi ekan 3 minuutin aikana mm. siitä, kun itse osallistui vuonna 2014 ekan kerran tapahtumaan ja oli vaan se tv-sarja näyttelijä tyttö ja kaikki muut arvovaltaisia, vaikutusvaltaisia. Olo oli epävarma ja vieläkin on nimilappu tallessa, kun sen otti muistoksi hienosta tapahtumasta.
Ehkä siihen tulee kohta suomeksi tekstitykset, niin sullekin avautuu.
Mihin tuokin liittyi? Aiheen piti olla sukupuolten välinen tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helkkaro tota puhetta. Mutta meiän pm Marin tekee ihan samaa; todella monissa puheissaan ja puheenvuoroissaan korostaa minäminää, minä olen ollut siellä ja täällä, minä olen tehnyt sitä ja tätä. 🤦
Kieltämättä samaa mieltä. Hyvin saman tyylisiä ihmisiä, mutta Meghan ei todistettavasti ole ainakaan kokkelia vetänyt?
Hänen äitinsä on käyttänyt huumeita, isän puolen sukulaisella on kannabis-firma ja edellisissä häissään jakelu vieraille kannabista
Mikä tää Harryn päihdeongelmajuttu on? En ole koskaan kuullut mainittavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin katsoa tätä pätkissä, joka kerta, kun klikkaisin videota kuului parissa sekunnissa "I", "my" tai "me".
Katsokaapa muuten joskus Nobel-puheita, ovat välillä ihan uskomattomia. Akateemisessa maailmassa elää vahvana puheen pitämisen taito. Asiaa, viihdettä, huumoria, tunteita, rauhallisella otteella, mutta aikataulussa pysyen.
Pitäiskö sun harjoitella kuullun jymmärtämistä vielä? Ja kannattaa katsoa koko puhe, ei vain klikkailla.
En halua, tämä riitti. Vaikea uskoa, että väliin mahtui mitään mielenkiintoista kuultavaa.
Megsu on mennyt Harrin kanssa naimisiin,koska on kuninkaallinen. Luuli pääsevänsä superjulkkikseksi ja tosi rikkaaksi,utta toisin kävi. On ihan täynnä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun et seuraa heitä ollenkaan. Sitten taivastelet täällä että et tiedä, et oo kuullut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.MT- ongelmista on itse puhunut julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Mielipiteitä on juuri niin paljon kuin on ihmisiäkin. Maailma ja ihmiset eivät ole vain joko tai ja vieläpä noin täysin mustavalkoisesti. Jotkut toki ovat, muttei läheskään kaikki. Tuo valheellinen yleistyksesi ei ole yhtään sen parempi tai enemmän totta kuin muutkaan yleistykset eikä sitä voi käyttää vasta-argumenttina tai Meghanin puolustuksena. Tai siis toki voi, jos ei välitä siitä, että se on typerä ja yksinkertainen valhe.
Sinun mielestäsi🙂
Eli väität, että on vain mun mielipide, ettei maailma ja ihmiset ole mustavalkoinen kollektiivi, jotka joko vain moittivat Meghania ja kannustavat Katea tai toisinpäin? 😅 Tää oli kyllä päivän paras. Juu, ihan on vain mielipidekysymys onko kaikki ihmiset jakautuneet vain muutamaan äärimustavalkoiseen ryhmittymään eivätkä koskaan ole mistään erimielisiä, asiakeskeisiä saati laaja-alaisemmin tai tapauskohtaisesti asioita tarkastelevia 🙈
Itsehän otit puheeksi mielipiteet ja niiden moninaisuuden🙂
Vierailija kirjoitti:
Megsu on mennyt Harrin kanssa naimisiin,koska on kuninkaallinen. Luuli pääsevänsä superjulkkikseksi ja tosi rikkaaksi,utta toisin kävi. On ihan täynnä itseään.
Superjulkisuus ainakin onnistui. Seuratuin kuninkaallinen maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.MT- ongelmista on itse puhunut julkisuudessa.
Kyllä on. On ollut vieroituksessakin ja itse puhunut siitä televisio-ohjelmissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On melkoisen omituista, että puhujaksi pyydetty ihminen puhuu vain itsestään. Yleensä sitä puhutaan jostakin aiheesta, jonka tiimoilta on puhumaan pyydetty.
Oliko puheen aihe siis Meghan? Oliko hänet varta vasten pyydetty puhumaan itsestään?
Se Gretakin taisi sittenkin puhua paremmin ja fiksummin.
I am saying -tyyppinen lauseen alku on yleinen retorinen tehokeino. Se ei tarkoita, että puhuu itsestään, vaan se on keino saada puheelle enemmän vaikuttavuutta, korostaa että viesti on henkilökohtaisella tasolla tärkeä.
Samantyyppisiä lauseen aloituksia ja lopetuksia on paljon. I believe.. I declare jne. Niillä korostetaan viestiä ja puhutellaan kuulijaa.
Yhdysvalloissa retoriikkaa opetetaan jo lukiotasolla.
Hän puhui koko ajan vain itsestään. Me, myself and I.
Niinpä. Täällä takerrutaan nyt yksittäiseen sanaan unohtaen, että puhe käsitteli muutenkin Meghania itseään. Hänhän kertoili elämästään, rakkaudestaan Harryyn, lapsistaan jne., mutta täällä jankutetaan vain miten sanoja I, me ym. käytetään eri yhteyksissä ja tarkoitetaanko niillä juuri itseä vai ei. Haloo nyt hyvät ihmiset ja katsokaa sitä puheen muutakin sisältöä ja muitakin sanoja....
Oishan se pitänyt arvata, että Daily Mail taas teki uutisen, jossa on toki totuutta (kuten laskettu I eli minä -sanan toistuminen). Muuten se Daily Mailin uutinen onkin aikas roskaa. Tahallaan taas jättivät kaiken substanssin pois. Sitten Suomen iltapäivälehdet referoivat suoraan näitä kritisoijia.
Miksi eivät kirjoittaneet, että Meghan tunsi ensimmäisen kerran osallistuessaan olonsa hyvin epävarmaksi ja epäili kuuluuko arvovaltaiseen seurueeseen? Tai että Meghan kannusti ja tuki nuoria tarttumaan toimeen juuri nyt ja vakuutti, että he kuuluvat arvovieraiden joukkoon. Tai että äitiys saa miettimään asioita ehkä vielä pitemmällä perspektiivillä? Ei. Packaan piti taas tarttua.
Blaablaablaablaablaa. Se ei ole substanssia, hyvä ihminen!
Olen eri, mutta minun nähdäkseni juuri tuo on substanssia.
Ei ole substanssia nähnytkään vaan on juurikin sitä itsestä jauhamista.
Eri
Kenestä tai mistä Meghan voisi sitten puhua? Hän itse, Harry, lapset, Diana ja Harryn suku ainakin vaikuttavat olevan kiellettyjä puheenaiheita.
Hänen puheensa piti ohjelman mukaan käsitellä sukupuolten välistä tasa-arvoa.
Sehän oli puhe, jolla avattiin tilaisuus. Julisti siis tapahtuman avatuksi.
Ohjelmassa sen aihe oli sukupuolten välinen tasa-arvo.
Enkä itse kyllä olisi parikymppisenä tiennyt mitään latteampaa puheenvuoroa kuin se että viidettäkymmentä käyvä kotirouva paasaisi miten äitiys avasi hänen silmänsä. Haukotus.
Kyllä äitiys avasi minunkin silmäni tasa-arvon suhteen. Meghanin pointtihan oli, että älkää sulkeko niitä silmiä maailman epäkohdilta.
Miten tuollainen pointti muka ilmeni?
No ainakin Meghanin pahin epäkohta maailmassa on ollut se, kun ei päässytkään uudistamaan brittihovia. Bisnekset kusi täysin. Jäi loppuiäkseen "puhumaan". Kun vaan jonkun nuo minä minä-matkat sais maksamaan.
Tämäkö puheessa todellakin oli pointtina?
Ei hovi ja sen haukkuminen tai uudistaminen, tällä kertaa, vaan minä itse. Minä. Harryn vastaava puhe olisi ollut "Äiti".
Pitäiskö sun harjoitella kuullun jymmärtämistä vielä? Ja kannattaa katsoa koko puhe, ei vain klikkailla.