Herttuatar Meghan piti feministisen puheen sukupuolten tasa-arvosta. Mainitsi itsensä 54 kertaa seitsemän minuutin puheessa. :D
Kehui itseään ja kertoi kuinka on menestynyt. 😆
https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/18aa9cd5-e0bf-41c3-9809-ab982…
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helkkaro tota puhetta. Mutta meiän pm Marin tekee ihan samaa; todella monissa puheissaan ja puheenvuoroissaan korostaa minäminää, minä olen ollut siellä ja täällä, minä olen tehnyt sitä ja tätä. 🤦
Kieltämättä samaa mieltä. Hyvin saman tyylisiä ihmisiä, mutta Meghan ei todistettavasti ole ainakaan kokkelia vetänyt?
Hänen äitinsä on käyttänyt huumeita, isän puolen sukulaisella on kannabis-firma ja edellisissä häissään jakelu vieraille kannabista
Harrylä on päihdeongelma ja aivan varmasri on ainakin kokeillut.
Mikä tää Harryn päihdeongelmajuttu on? En ole koskaan kuullut mainittavan?
Niin kun et seuraa heitä ollenkaan. Sitten taivastelet täällä että et tiedä, et oo kuullut jne.
Öö, mmmitäh niin kuin mainoksessa aikoinaan sanottiin? No en ole koskaan kuullut että Harryn kohdalla olisi kirjoitettu mistään päihdeongelmista?
Niin. Kun et seuraa niin et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helkkaro tota puhetta. Mutta meiän pm Marin tekee ihan samaa; todella monissa puheissaan ja puheenvuoroissaan korostaa minäminää, minä olen ollut siellä ja täällä, minä olen tehnyt sitä ja tätä. 🤦
Kieltämättä samaa mieltä. Hyvin saman tyylisiä ihmisiä, mutta Meghan ei todistettavasti ole ainakaan kokkelia vetänyt?
Hänen äitinsä on käyttänyt huumeita, isän puolen sukulaisella on kannabis-firma ja edellisissä häissään jakelu vieraille kannabista
No mitä se seuraaminen sitten on? Luen iltapäivälehtien juttuja heistä. En nyt äkkiseltään muista tuollaista mainittaneen.
Niin kun et seuraa heitä ollenkaan. Sitten taivastelet täällä että et tiedä, et oo kuullut jne.
Öö, mmmitäh niin kuin mainoksessa aikoinaan sanottiin? No en ole koskaan kuullut että Harryn kohdalla olisi kirjoitettu mistään päihdeongelmista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi yritys kun kommentti jäi jonnekin piiloon.
Mitä se seuraaminen sitten on? Luen iltapäivälehtien juttuja heistä. En äkkiseltään muista puhuttaneen mistään päihdeongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ohis, mutta minä luulen että tämän pariskunnan - kuten muidenkin julkkisten - seuraamisen suhteen on ihan tervettä, jos on muutakin elämää.
Ja mielestäni heistä saa keskustella, vaikka olisi nähnyt vain yhden kuvan, haluaisi kommentoida vain yhtä tapahtumaa, pukua, jne. Ei tämä ole mikään akateeminen oppiaine.
Mitä muuta meriittiä hänellä on kuin se että on ollut ulkonäköä ja on nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se seuraaminen sitten on? Luen iltapäivälehtien juttuja heistä. En äkkiseltään muista puhuttaneen mistään päihdeongelmista.
No se seuraamunen on sitä että tiedät mistä puhutaan kun osallistut keskusteluun.
Ettei se anti ole koko ajan tää en oo kuullut, eikä oo täh -tasoa
Harry on ollut jo viime vuosituhannella vieroituksessakin ja hän on itse puhunut siitä usrita kertoja julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Megsu on mennyt Harrin kanssa naimisiin,koska on kuninkaallinen. Luuli pääsevänsä superjulkkikseksi ja tosi rikkaaksi,utta toisin kävi. On ihan täynnä itseään.
Ihanaa etta sinakin jaksat seurata hanen tekemisiaan paivasta toiseen, varmasti lammittaa Meghanin mielta etta Suomessakin han on niin tunnettu ja keskusteltu ihminen.
Mika sinusta on tosi rikkautta? Onko itsellasi esim. kalliimpi talo kuin Harrylla ja Meghanilla (14+milj.)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ohis, mutta minä luulen että tämän pariskunnan - kuten muidenkin julkkisten - seuraamisen suhteen on ihan tervettä, jos on muutakin elämää.
Ja mielestäni heistä saa keskustella, vaikka olisi nähnyt vain yhden kuvan, haluaisi kommentoida vain yhtä tapahtumaa, pukua, jne. Ei tämä ole mikään akateeminen oppiaine.
Näin. Esim. Ruotsin Madeleinen ja hänen perheensä, samoin kuin Viktorian ja Danielin, sekä Sofian ja Carl Filipin elämästä saa olla aika vankkaakin mieltä, mutta tämä yksi hovin pölyjen tuulettaja ja rahastaja on kuin jossain erityissuojeluksessa.
Jos sanankin kommentoit hieman negatiivista, olet suorastaan raivoisa hullu, jolla on kuudet eri mielenterveyslääkkeet ja varmaan jo rikostuomiot ja jatkuva viranomaisseuranta. Millaiset tätä puolustelevat noin karkeaan ja sivistymättömään tyyliin? Paha oloko suolletaan muiden silmille vai mistä on kyse? Äiti Teresan tyyppisten naisten tai Mandelan hyväksi tehtävät puolustuspuheet tajuaisi jo, mutta tämä feikki ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se seuraamunen on sitä että tiedät mistä puhutaan kun osallistut keskusteluun.
Harry on ollut jo viime vuosituhannella vieroituksessakin ja hän on itse puhunut siitä usrita kertoja julkisuudessa.
Koko ajan anti?? Mitä helvettiä nyt, eka kommentti koko ketjuun😂 Sori että mulla ei ole maisterin arvoa aiheesta Harryn ja Meghanin kaikki lehtihaastattelut ikinä. Sulla ilmeisesti on, onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan anti?? Mitä helvettiä nyt, eka kommentti koko ketjuun😂 Sori että mulla ei ole maisterin arvoa aiheesta Harryn ja Meghanin kaikki lehtihaastattelut ikinä. Sulla ilmeisesti on, onneksi olkoon.
En ole puhunut lehtihaastatteluista yhtikäs mitään.
Tuo simpanssi on kyllä kiivennyt korkealle puussa. Hyväksikäyttänyt kaikkia lähellään olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole puhunut lehtihaastatteluista yhtikäs mitään.
Sori. Ilmankos mä en sitten tiennyt asiasta🙄
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se enää herttuatar ole kun lähtivät näyttävästi kuningashuoneesta Harryn kaa?
Kyllä on. Ei niiltä mitään titteleitä pois otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kannustava puhe. Hän korosti, että jokainen tapahtumaan osallistuja on tärkeä ja aika toimia ja tehdä on nyt, ei niinkään miettiä tulevaisuuden toimia. Hön kertoi siitä, kuinka hermostunut oli 2014, kun ensimmäisen kerran oli tapahtumassa, ja kuinka epäili omaa arvoaan monien arvovaltaisten vieraiden rinnalla.
2019 osallistuessaan hän oli naimisissa ja äiti. Perspektiivi oli sikäli muuttunut, että maailmaa yritti katsoa vastasyntyneen lapsen näkökulmasta.
Kuulostaa oikein toimivalta näkökulmalta. Omien kokemuksien kautta, symbolinen luku kolme hyvin esillä.
Catharine kun olisi pitänyt sanasta sanaan saman puheen, niin suitsutettaisiin, kuinka oli vahva ja henkilökohtainen, kannustava puhe. Halleluja!
Catharine Catharine, kun se Cathariine ei nyt ole tuolla maailmalla rahaa nyhtämässä monarkian myynnillä ja solvaamassa entistä perhettään. Joten jätä nyt jo se Cathariine unohduksiin.
Valitettavasti edellinen kommentti on ihan totta, vaikka jotakuta nyt sapettaa rva C:n mainitseminen.
Eikä ole. Mielipiteitä on juuri niin paljon kuin on ihmisiäkin. Maailma ja ihmiset eivät ole vain joko tai ja vieläpä noin täysin mustavalkoisesti. Jotkut toki ovat, muttei läheskään kaikki. Tuo valheellinen yleistyksesi ei ole yhtään sen parempi tai enemmän totta kuin muutkaan yleistykset eikä sitä voi käyttää vasta-argumenttina tai Meghanin puolustuksena. Tai siis toki voi, jos ei välitä siitä, että se on typerä ja yksinkertainen valhe.
Sinun mielestäsi🙂
Eli väität, että on vain mun mielipide, ettei maailma ja ihmiset ole mustavalkoinen kollektiivi, jotka joko vain moittivat Meghania ja kannustavat Katea tai toisinpäin? 😅 Tää oli kyllä päivän paras. Juu, ihan on vain mielipidekysymys onko kaikki ihmiset jakautuneet vain muutamaan äärimustavalkoiseen ryhmittymään eivätkä koskaan ole mistään erimielisiä, asiakeskeisiä saati laaja-alaisemmin tai tapauskohtaisesti asioita tarkastelevia 🙈
Itsehän otit puheeksi mielipiteet ja niiden moninaisuuden🙂
Ei, ei, ei, sä et tajunnut nyt yhtään mistä oli kyse. Kyse oli siitä, että sinä sanoit Katen saavan vain kehuja toisin kuin Meghanin. Minä otin puolestani kantaa vain siihen, onko muka totta, että kaikki Meghania kritisoisivat vain kehuisivat Katea tai että voiko ylipäätään tehdä tuollaisia yleistyksiä (vastaus oli siis että ei voi). Tuo on fakta, ei mielipide. Jos taas olisin kertonut oman henkilökohtaisen näkemykseni Katesta, olisi kyseessä ollut mielipide. Ja tiedän, et tajunnut vieläkään, mutta se ei ole kyllä minun syytäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kannustava puhe. Hän korosti, että jokainen tapahtumaan osallistuja on tärkeä ja aika toimia ja tehdä on nyt, ei niinkään miettiä tulevaisuuden toimia. Hön kertoi siitä, kuinka hermostunut oli 2014, kun ensimmäisen kerran oli tapahtumassa, ja kuinka epäili omaa arvoaan monien arvovaltaisten vieraiden rinnalla.
2019 osallistuessaan hän oli naimisissa ja äiti. Perspektiivi oli sikäli muuttunut, että maailmaa yritti katsoa vastasyntyneen lapsen näkökulmasta.
Kuulostaa oikein toimivalta näkökulmalta. Omien kokemuksien kautta, symbolinen luku kolme hyvin esillä.
Catharine kun olisi pitänyt sanasta sanaan saman puheen, niin suitsutettaisiin, kuinka oli vahva ja henkilökohtainen, kannustava puhe. Halleluja!
Catharine Catharine, kun se Cathariine ei nyt ole tuolla maailmalla rahaa nyhtämässä monarkian myynnillä ja solvaamassa entistä perhettään. Joten jätä nyt jo se Cathariine unohduksiin.
Valitettavasti edellinen kommentti on ihan totta, vaikka jotakuta nyt sapettaa rva C:n mainitseminen.
Eikä ole. Mielipiteitä on juuri niin paljon kuin on ihmisiäkin. Maailma ja ihmiset eivät ole vain joko tai ja vieläpä noin täysin mustavalkoisesti. Jotkut toki ovat, muttei läheskään kaikki. Tuo valheellinen yleistyksesi ei ole yhtään sen parempi tai enemmän totta kuin muutkaan yleistykset eikä sitä voi käyttää vasta-argumenttina tai Meghanin puolustuksena. Tai siis toki voi, jos ei välitä siitä, että se on typerä ja yksinkertainen valhe.
Sinun mielestäsi🙂
Eli väität, että on vain mun mielipide, ettei maailma ja ihmiset ole mustavalkoinen kollektiivi, jotka joko vain moittivat Meghania ja kannustavat Katea tai toisinpäin? 😅 Tää oli kyllä päivän paras. Juu, ihan on vain mielipidekysymys onko kaikki ihmiset jakautuneet vain muutamaan äärimustavalkoiseen ryhmittymään eivätkä koskaan ole mistään erimielisiä, asiakeskeisiä saati laaja-alaisemmin tai tapauskohtaisesti asioita tarkastelevia 🙈
Itsehän otit puheeksi mielipiteet ja niiden moninaisuuden🙂
Ei, ei, ei, sä et tajunnut nyt yhtään mistä oli kyse. Kyse oli siitä, että sinä sanoit Katen saavan vain kehuja toisin kuin Meghanin. Minä otin puolestani kantaa vain siihen, onko muka totta, että kaikki Meghania kritisoisivat vain kehuisivat Katea tai että voiko ylipäätään tehdä tuollaisia yleistyksiä (vastaus oli siis että ei voi). Tuo on fakta, ei mielipide. Jos taas olisin kertonut oman henkilökohtaisen näkemykseni Katesta, olisi kyseessä ollut mielipide. Ja tiedän, et tajunnut vieläkään, mutta se ei ole kyllä minun syytäni.
Ei kukaan Meghania Kateen vertaa muuta kuin tää hullu.
Minä näen Meghanissa yhtymäkohtia Mariniin. Sama olematon huoneenlukutaito ja tajuton itsekeskeisyys.
Kyllä aina $$ riittää, kun soijaa syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meghan on narsisti.
Kyllä koira koiran tunnistaa?
Tutkimusten mukaan muita narsisteina pitävät ovat usein itse sellaisia.
Tutkimusten mukaan parhaiten narsistin tunnistaa sellaisen kanssa tekemisiin joutunut. Kuviot on aina samat oli sitten kyseessä sitten vanha ukko tai kaunis nainen tai lihava leidi tai kuka tahansa.
Tyypillisiä piirteitä: itseään korostava puhe (minäpuhe), valehtelu, kateus, muiden syyttely aina (ei kanna vastuuta mistään), uhriutuminen kun pzka osuu tuulettimeen, muiden heittäminen bussin alle, tietynlainen hurmaavuus, jonka avulla vetää ihmisiä puoleensa.
Tyypillisiä narskuja Meghanin lisäksi ovat Marin ja Trump, kuten monet ovatkin tunnistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On melkoisen omituista, että puhujaksi pyydetty ihminen puhuu vain itsestään. Yleensä sitä puhutaan jostakin aiheesta, jonka tiimoilta on puhumaan pyydetty.
Oliko puheen aihe siis Meghan? Oliko hänet varta vasten pyydetty puhumaan itsestään?
Se Gretakin taisi sittenkin puhua paremmin ja fiksummin.
I am saying -tyyppinen lauseen alku on yleinen retorinen tehokeino. Se ei tarkoita, että puhuu itsestään, vaan se on keino saada puheelle enemmän vaikuttavuutta, korostaa että viesti on henkilökohtaisella tasolla tärkeä.
Samantyyppisiä lauseen aloituksia ja lopetuksia on paljon. I believe.. I declare jne. Niillä korostetaan viestiä ja puhutellaan kuulijaa.
Yhdysvalloissa retoriikkaa opetetaan jo lukiotasolla.
Hän puhui koko ajan vain itsestään. Me, myself and I.
Niinpä. Täällä takerrutaan nyt yksittäiseen sanaan unohtaen, että puhe käsitteli muutenkin Meghania itseään. Hänhän kertoili elämästään, rakkaudestaan Harryyn, lapsistaan jne., mutta täällä jankutetaan vain miten sanoja I, me ym. käytetään eri yhteyksissä ja tarkoitetaanko niillä juuri itseä vai ei. Haloo nyt hyvät ihmiset ja katsokaa sitä puheen muutakin sisältöä ja muitakin sanoja....
Oishan se pitänyt arvata, että Daily Mail taas teki uutisen, jossa on toki totuutta (kuten laskettu I eli minä -sanan toistuminen). Muuten se Daily Mailin uutinen onkin aikas roskaa. Tahallaan taas jättivät kaiken substanssin pois. Sitten Suomen iltapäivälehdet referoivat suoraan näitä kritisoijia.
Miksi eivät kirjoittaneet, että Meghan tunsi ensimmäisen kerran osallistuessaan olonsa hyvin epävarmaksi ja epäili kuuluuko arvovaltaiseen seurueeseen? Tai että Meghan kannusti ja tuki nuoria tarttumaan toimeen juuri nyt ja vakuutti, että he kuuluvat arvovieraiden joukkoon. Tai että äitiys saa miettimään asioita ehkä vielä pitemmällä perspektiivillä? Ei. Packaan piti taas tarttua.
Ihana kommentti! Puhe oli hyvä ja osoitettu nuorille johtajille ja heidän kyvyilleen ja mahdollisuuksilleen vaikuttaa. Tämän päivän puheissa tuodaan puhujan omia lähtökohtia ja mielipiteitä esiin juuri niin kuin Meghan teki. Brittein keltainen lehdistö on roskaa (kiusaamista ja mustamaalaamista) ja täällä sitä sitä lainataan ilman mitään kritiikkiä. Hyvin harvat täällä nähtävästi ovat edes vaivautuneet puhetta kuuntelemaan.
Henry parka. Ahdistunut raukka tietää olevansa loukossa.