Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?
Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?
Kommentit (474)
Itse tehtyä sähköä olisi kiva saada ja antaa joululahjaksi. Ihan vaikla hankaussähkö käy kun on toi energia pula ja talvi tulee.
Yksi idea olisi tehdä karamellikastiketta (tai suolakaramellikastiketta) ja säilöä tiiviisiin pikku lasipurkkeihin. Säilyy jääkaapissa jotain 2-4 viikkoa eli ei tarvitsisi jättää valmistamista ihan viime tippaan.
Vierailija kirjoitti:
En toivoisi mitään ällöjä ja tahmaisia sokeri-rasvapommeja vaikka olisi kuinka itse tehtyjä.
Mutta jos tietää saajien tykkäävän niin mikäpäs siinä... ;)
Meitä on moneen junaan, esim. minä taas puolestani en tykkää yhtään mistään kotisinapeista. Kaikki riippuukin siitä, mistä lahjan vastaanottaja pitää.
Itse toivoisin kauniin pannumyssyn, teetä kun hauduttelee lasikannussa niin pysyisi lämpimänä pidempään...
Toivon omia leipomiani karjalanpiirakoita ja itse suolaamaani graavilohta. Nämä ovat parasta joulussamme tänäkin vuonna!
Oikeastaan itse tehty lahja on monesti sellainen tärkeämpi. Minusta olisi hienoa jos joku olisi minua ajatellen tehnyt lahjan itse. On helpompaa ostaa jokin turhakin tuote vaan kaupasta. Itselle kelpaisivat villasukat, villalapaset, jokin villapeitto yms. Tai sitten syötävät. Pidän lähes kaikesta joten makeiset, kakut sekä erilaiset suolaiset leivonnaiset kelpaisivat. Olisi mukavaa jos tuote tulisi käyttöön tai sitten olisi syötävää. Jokin taulu voi olla kaunis, mutta tänne ei oikein mahdu sellaisia joten koriste esineet yms eivät sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta heijastinlankaa tai heijastinnauhaa. Niistä virkkamalla tai askartelemalla ruusukkeita, palloja, tms. saat tyylikkäitä heijastimia läheisillesi. Erikoinen ja tarpeellinen lahja.
Tai heijastavista helmistä pujottamalla, saa esim Villihelmestä tilattua.
Tai heijastava pipo, lapaset, kaulahuivi, kauppakassi...
Myös itse askarrellut laukkukorut on ihania. Esim helmistä ja heijastinkankaasta tehdyt "sudenkorennot".
Tässä ohje:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/09/25/tee-riippuva-heijastin-heijast…
Villasukat tai lapaset, näitä tarvitsee aina (vaikka itse neulon niitä myös).
Joku erikoinen (tai ei välttämättä edes erikoinen) hillo
Sinappi (ei konjakkisinappi)
Käsintehty kynttilä tai saippua tms.
Haluaisin joululahjaksi tummasta langasta neulotut villasukat. Kiitos!
Jos kynttilöitä tekee, niin sellaset tuikkukipossa pidettävät kynttilät on parhaita. Mitä voi asetella pöydälle ja poltella pimeinä iltoina. Ihana tunnelmavalaistus. 🥰
Ei mitään niitä pitkiä pötkökynttilöitä.
Villasukkia ja huovutetut tossut, lattiani ovat jääkylmät talvisin joten niille on paljon käyttöä.
Villasukat aina jees. Samoin erityisesti raparperihilloa tai kuivattuja omenaviipaleita ottaisin mielelläni vastaan..
Limoncelloa meinaan tehdä itse tänä vuonna kavereille.
Karjalanpiirakat, mehut, pikkuleivät, villasukat, lapset, pipo, kaulahuivi, vadelmahillo, pakastetut mustikat ja vadelmat, kuivatut tai pakastetut sienet otan kiitollisuudella vastaan mitä vaan tarpeellista itsetehtyä 🥰
Vierailija kirjoitti:
Viluvarpaat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie oon usein ostanu joululahjoiks ihania pörrösukkia tarjouksista, esim. Cittaris ale -40%. Ne voi pestä koneessa huoletta. On parhaillaan jalassa sellaset suloisen pehmeet ja lämpimät. Kohta niitä tulee taas myyntiin.😊
Ei tietysti omatekoista vastaa. Kauniin paketin voi tehdä itse, nättiä paperia ja koristenauhaa päälle. Itse en kaipaa kalliita lahjoja.Meillä on miehen kanssa pörrösukat jo viikon käytössä kun ilmat kylmeni ja sähköä pitää säästää.
Ap:lla kai pieni budjetti ja langat ovat kalliita. Lisäksi hän kertoi ettei osaa neuloa.Lankoja saa tarjouksesta. Neulomaan oppii YouTubesta.
Sukat ei kuitenkaan ole helpoimmasta päästä harjoituskappale.
Peukku ovikranssille. Kiva lahja ja ap:lla löytyy kädentaitoja, vaikkei halua kutoa.
En toivoisi mitään ällöjä ja tahmaisia sokeri-rasvapommeja vaikka olisi kuinka itse tehtyjä.
Mutta jos tietää saajien tykkäävän niin mikäpäs siinä... ;)