Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Täällä kaikki ennallaan. Mies anelee ja meni tänään käymään mirkulla, vaikkei olisi halunnut kuulemma XD Mun tunteet myös ennallaan, ei mitään merkkiäkään rakkaudesta eikä anteeksi antamisesta. En halua koskea, vaikka mies anelee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies meni Mirkulle?
On perin kummallista, että sen pitää ravata naisen luona, jota se 'työntää sivummalle'. IHME äijä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaikki ennallaan. Mies anelee ja meni tänään käymään mirkulla, vaikkei olisi halunnut kuulemma XD Mun tunteet myös ennallaan, ei mitään merkkiäkään rakkaudesta eikä anteeksi antamisesta. En halua koskea, vaikka mies anelee.
Ap
Onko sulla sellainen rauhallinen ja vakaa "ei merkkiäkään rakkaudesta", jossa sä katsot miestä että mitä ihmettä olen tuossa nähnyt kun tuo on tuollainen sinnetänne sinkoileva pösilö, vai onko sulla edelleen sellainen ahdistunut ja lamaantunut "ei merkkiäkään rakkaudesta" sen johdosta, että mies jonka piti olla elinikäinen kumppani, paljastui järkytykseksesi pösilöksi petturiksi?
Toivon, että ensimmäinen vaihtoehto..
Vierailija kirjoitti:
Koska mirkku niin tahtoi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnko sulla sellainen rauhallinen ja vakaa "ei merkkiäkään rakkaudesta", jossa sä katsot miestä että mitä ihmettä olen tuossa nähnyt kun tuo on tuollainen sinnetänne sinkoileva pösilö, vai onko sulla edelleen sellainen ahdistunut ja lamaantunut "ei merkkiäkään rakkaudesta" sen johdosta, että mies jonka piti olla elinikäinen kumppani, paljastui järkytykseksesi pösilöksi petturiksi?
Ei ole yhtään ahdistunut ei lamaantunut olo. Miestä katson uusin jotenkin "vieraina" silmin. Lähinnä ihmettelen miten eri fiilis on hänestä. Kaikki tunteet ovat poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska mirkku niin tahtoi!
No kai tuo riittää syyksi siinä missä mikä tahansa muukin.
Sorry, mutta tää mies voittaa vuoden 2022 Pateettisin nysväke -palkinnon. Saattaa voittaa vielä ensi vuodenkin, tämähän jatkuu vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Noh, siinä se nyt tuli eikä kestänyt edes kauaa. Ei se aio Mirkkua jättää todellakaan vaikka kuinka niin väitti. Muka "ei olisi halunnut". Silloin jos ei oikeasti olisi halunnut mennä niin ei olisi mennyt ja sanoisi Mirkulle että se loppu nyt. Tarkoituksella pitää oven raollaan Mirkulle. Kunhan ero tulee niin sinnehän se heti porhaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aikamoinen epeli toi mies kun vierittää syyn Mirkulle. Todellisuudessa miehen ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään Mirkun vuoksi, mutta tekee koska haluaa. Kaikki muu höpötys on valetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnko sulla sellainen rauhallinen ja vakaa "ei merkkiäkään rakkaudesta", jossa sä katsot miestä että mitä ihmettä olen tuossa nähnyt kun tuo on tuollainen sinnetänne sinkoileva pösilö, vai onko sulla edelleen sellainen ahdistunut ja lamaantunut "ei merkkiäkään rakkaudesta" sen johdosta, että mies jonka piti olla elinikäinen kumppani, paljastui järkytykseksesi pösilöksi petturiksi?
Ei ole yhtään ahdistunut ei lamaantunut olo. Miestä katson uusin jotenkin "vieraina" silmin. Lähinnä ihmettelen miten eri fiilis on hänestä. Kaikki tunteet ovat poissa.
Se on hyvä asia. Mies ei ansaitse tunteita sulta ollenkaan. Kunhan tajuaisi lopulta häipyä Mirkulle.
Kuinka monta päivää oli näkemättä Mirkkua? Sehän näkee sitä harva se päivä, huh huh.
Oikeesti, ne panee, usko jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä pettäjät ei millään tajua.
Ne ei kertakaikkiaan tajua sitä, että kun jäävät kiinni, petetyn puolison rakkaus kuolee väkisinkin, vaikka jäisikin liittoon. Se on lopullisesti pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä pettäjät ei millään tajua.
Ne ei kertakaikkiaan tajua sitä, että kun jäävät kiinni, petetyn puolison rakkaus kuolee väkisinkin, vaikka jäisikin liittoon. Se on lopullisesti pilalla.
Tämä koskee muutakin kun pettämistä. Itse ollut 30 vuotta hyvässä parisuhteessa, mutta viimeiset puoli vuotta suhde on ollut kaamea, silti yritin rakastaa ja pitää kiinni. Nyt päästin irti pari viikkoa sitten ja nyt on mies paniikissa, että miten tässä näin kävi. Omat itkut jo itketty tämän puolen vuoden aikana ja kun olen ollut miehestä erossa pari viikkoa niin huomaan kuinka paljon helpompi minun on olla.
Jos yli 30 vuotta hyvässä suhteessa niin puoli vuotta huonoa menee minusta normaalin vaihtelun piikkiin. Esim. puolison masennus ei välttämättä parane vielä puolessa vuodessa. Kukin tekee toki omat arvionsa ja ratkaisunsa. Ja jos rakkaus kuolee, se on vaikeaa muttei täysin mahdotonta palauttaa.
Ap: n tapauksessa vaaka kyllä kallistuisi minullakin eron puolelle.
Popparit tulilla odottelen ap:n seuraavaa päivitystä.
Tämä on jo kuin joku sarja
Niin se vain on, että toisen tragedia on toisen viihdettä.
Noiden neuvojen antajat ovat mitä ilmeisimmin noin parikymppisiä, joiden kokemus parisuhteista on hyvin lyhyt väkisinkin (ovat maksimissaan elämänsä aikana seurustelleet vain noin viiden vuoden ajan mikäli deittailu on aloitettu noin 15-16 vuotiaana) ja koko omaisuus mahtuu tyyliin auton takakonttiin, ei ole lapsia eikä mitään vastuuta mistään. Sellaiset ihmiset voivatkin oikeasti lähteä vain laittamalla repun selkään ja painumalla ovesta ulos. Ja pistämällä ukon estoon ja siinä se olikin. Ja eiku uutta matoa koukkuun.
Noille parikymppisille ei riitä elämänkokemus siihen, että jos kyseessä on nyt kuitenkin tässäkin noin 40 v pariskunta, jotka ovat olleet puolet elämästään yhdessä tai jopa enemmänkin noin teini-ikäisistä saakka ja on lapset, kodit sun muut, niin eivät he käsitä, että tällaisesta kuviosta ei vain lähdetä. Tai ainakaan kukaan normaali ei pysty sillä tavoin lähtemään. Toki niitäkin on, reppu selkään ja kaikki jätetään.