Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy sukupuolitautitesteissä varmuudeksi vaikka ei olisi oireitakaan!!! Et voi tietää kuinka kauan aikaa mies on ollut sen muijan kanssa. Syöpä voi kehittyä salakavalasti jos jää taudit hoitamatta. Tsemppiä kaikkeen ja pysy kovana!
Ehdottomasti testeihin ja papa-kokeeseen, hpv-virukset voi tarttua kondomista huolimatta. Lieköhän mies edes sen verran fiksu että olisi kumia käyttänyt.
uppp
Mutta miehesihän sanoi, että hän rakastaa Mirkkua?[/quote]
Kyllä, mutta minua kuulemma enemmän...
Ap[/quote]
Onkohan Mirkulle kerrottu tämä rakkauden jakauma ja se, että hän on varasuunnitelma.
Onko muuten teillä lähipiiri nyt tietoinen, että tällaista olet saanut kestää ja asetelma on nyt tämä?
Minä niin toivon, että saisit talon. Ja että toipuisit, löytäisit tasapainon ja tulisit onnelliseksi, ap.[/quote]
Lähipiiri ei ole tietoinen. Vielä.
Ap[/quote]
Minä olisin jo liverrellyt koko suvulle kuin satakieli tässä vaiheessa. On sulla hyvät hermot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy sukupuolitautitesteissä varmuudeksi vaikka ei olisi oireitakaan!!! Et voi tietää kuinka kauan aikaa mies on ollut sen muijan kanssa. Syöpä voi kehittyä salakavalasti jos jää taudit hoitamatta. Tsemppiä kaikkeen ja pysy kovana!
Ehdottomasti testeihin ja papa-kokeeseen, hpv-virukset voi tarttua kondomista huolimatta. Lieköhän mies edes sen verran fiksu että olisi kumia käyttänyt.
Tämä.
Jos sanoisit miehelle, että näetkö nyt, joudun sinun touhujesi takia mennä testeihin ja tarkistamaan oman terveyteni, niin mieheltä saattaisi sekä naaman ilmeestä että suusanallisesti tulla se ikävin totuus ilmi.
...[/quote]... Mies tunnusti suutelun ja sen, että hakee Mirkulta tukea ja lohtua (vaikka alkuperäinen tarina oli, että hajalla oleva yksinäinen Mirkku saa tukea mieheltä).
Tunnustettu on myös Mirkun rakkaus mieheen ja se, että Mirkku haluaa miehestä poikaystävän, vaikka mies on tahollaan naimisissa, ollut yli 20 vuotta teini-iästä asti yhdessä, on lapset, koti ja kaikki tehtynä. Ja niin vain Mirkku haluaa hajottaa tuon pakan ja napata miehen siitä itselleen. Oikean helmen.[/quote]
Mieshän ihan itse haluaa sinne mennä. Veto mirkkua kohtaan on suurempi kuin kotia.[/quote]
Eikä ole, kun ei jätä nykyistä ja vaihda Mirkkuun. Klassinen "ei oikeasti rakasta kumpaakaan riittävästi" -tapaus. Kannattaisi jokaisen osapuolen etsiä suosiolla sellainen kumppani, joka riittää ja jolle on itse riittävä.[/quote]
Hyvin kiteytetty: "... kumppani, joka riittää ja jolle on itse riittävä."
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Ei muuta kuin miehen puhelin kouraan ja kaiutinpuhelu Mirkulle. Ilmoita Mirkulle, että vässykkämies on antanut nyt päätösvallan sinulle ja että sinä olet päättänyt, että Mirkku pysyy kokonaan pois kuvioista. Kerrot Mirkulle, että mies on sanonut rakastavansa omaa vaimoaan Mirkkua enemmän ja mies on luvannut jättää Mirkun pois kuvioista tilanteen selvittämisen ajaksi. Kerro myös siitä miehen masterplanistä, jossa Mirkku on kakkosvaihtoehto. Sitten päätät puhelun, laitat Mirkun numeron estoille ja poistat numeron miehen puhelimesta.
Tämän jälkeen sanot miehelle, että nyt minä sitten mietin vielä. Tosi pitkään. Nyt on sinun vuorosi roikkua läysässä hirressä.
Tuo on hassua, miten miehet saattaa ollakin noin hiton yksinkertaisia hölmöjä ja olettaa, että naiset ne vasta yksinkertaisia ovatkin.
Että tämäkin hidalgo luulee, että jollain Liidelin halvalla kukkapuskalla lepytetään, kun ollaan ihan itse shokeeraavalla toiminnalla ja kaasuvalottamalla aiheutettu naiselle pitkäkestoista, sietämätöntä tuskaa.
Ja edelleen tämä hidalgo ei tunnu uskaltavan kohdata sitä seikkaa, että häneen ei ole minkäänlaista luottamusta enää, ei sanoihin eikä tekoihin. Luottamus ei palaa enää, juna meni jo.
Kun luottamus on mennyt, hänen arvonsa ihmissuhteessa on mitätön. Ei ole mitään perustaa, minkä päällä hänen kanssaan voisi elää yhdessä. Hän on tehnyt itsensä tarpeettomaksi ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehesihän sanoi, että hän rakastaa Mirkkua?
Kyllä, mutta minua kuulemma enemmän...
Ap
Onkohan Mirkulle kerrottu tämä rakkauden jakauma ja se, että hän on varasuunnitelma.
Onko muuten teillä lähipiiri nyt tietoinen, että tällaista olet saanut kestää ja asetelma on nyt tämä?
Minä niin toivon, että saisit talon. Ja että toipuisit, löytäisit tasapainon ja tulisit onnelliseksi, ap.
Ap
Minä olisin jo liverrellyt koko suvulle kuin satakieli tässä vaiheessa. On sulla hyvät hermot.
Mulla on ihan lehmän hermot. Varmaan kylillä ja harrastuksessa ihmiset huomannut, mutta minä en ole kertonut kellekään sukulaiselle, enkä tuttavalle.
Ap
[/quote]
Ap[/quote]
Minä olisin jo liverrellyt koko suvulle kuin satakieli tässä vaiheessa. On sulla hyvät hermot.[/quote]
Mulla on ihan lehmän hermot. Varmaan kylillä ja harrastuksessa ihmiset huomannut, mutta minä en ole kertonut kellekään sukulaiselle, enkä tuttavalle.
Ap[/quote]
Extrasurulliseksi tästä jutusta tekee lapset.
Lapset ovat saattaneet tietää jo sua aiemmin ja enemmän, lapset osaavat aistia kun vanhempien käytöksessä tapahtuu pieniäkin muutoksia. Jos isi on yhtäkkiä alkanut roikkua puhelimessa, lapsetkin ovat uteliaisuuttaan saattaneet katsoa niitä saapuvia viestejä.
Lapset ovat saattaneet kuulla näiden kahden välisiä puheluita, kun sä olet ollut töissä.
Lapsia ei pidä aliarvioida.
Jos juorut ovat alkaneet levitä, ne leviävät tietysti muiden lasten vanhempien kautta kouluun.
Olet varmasti nyt huomannut miten mies on sua lytännyt ja valehdellut kun olet ollut heikkona. Eikä ole ollut sun tukena vaikka söit lääkkeitäkin pahaan oloon. Jätti sut yksin itkemään ja meni itse surutta Mirkulle. Mies on laiminlyönyt sua ja omia lapsiaan pitkään Mirkun takia ja myönsi vihdoin että on koko ajan ollut rakastunut. Mies on vaan hurvitellut ja viettänyt parisuhdetta koko sen ajan kun olet itse kärsinyt ja sen lisäksi olet yrittänyt ymmärtää miestä. Sua on kokoajan käytetty törkeästi hyväksi ja loukattu. Ja nyt mies kehtaa anella anteeksi ja toivoo että unohdat kaiken. Jos miehellä olisi yhtään kunnioitusta sua kohtaan myöntäisi olevansa paska ja jättäisi sut rauhaan, mutta omalla itsekyydellään taas yrittää saada sut takas.
Unohdin sanoa tuohon lapset huomaavat kaikki asiat kommenttiin, jonka kirjoitin, että puhun kokemuksesta.
Minä olin lankapuhelinaikaan pikkutyttönä se, jota isä piti niin ymmärtämättömänä, että hän uskalsi ja kehtasi minun läsnä ollessa ja äidin poissa ollessa soitella tyttöystävälleen ja leperrellä tavalla, jolla hän ei ikinä puhunut äidille.
Oli järkytys tajuta, että oma isä voi tehdä äidille jotain niin pahaa.
Surullisinta tässä on se, että oletettavasti mies on syy siihen, että ap on voinut niin huonosti jo pitkään, vaikka mies on ollut "auttavinaan" ja "tukevinaan". Olen itse ollut suhteissa, jotka ovat imeneet elinvoimaani, pahimmillan rauhoittavalla ja mielialalääkityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin sanoa tuohon lapset huomaavat kaikki asiat kommenttiin, jonka kirjoitin, että puhun kokemuksesta.
Minä olin lankapuhelinaikaan pikkutyttönä se, jota isä piti niin ymmärtämättömänä, että hän uskalsi ja kehtasi minun läsnä ollessa ja äidin poissa ollessa soitella tyttöystävälleen ja leperrellä tavalla, jolla hän ei ikinä puhunut äidille.
Oli järkytys tajuta, että oma isä voi tehdä äidille jotain niin pahaa.
Mulla on sama kokemus lankapuhelinajalta.
Isä soitteli naisilleen lepertelypuheluita heidän makkaristaan, kun äiti oli poissa.
Vuosikausia. Ja minä ja siskoni kuuntelimme silmät suurina oven takana, että mitä hittoa. Jo lapsena tajusin tuon sikamaisuuden.
Nykyään äijät ei taida lapsilleen jäädä kiinni, kun lepertelyt voi tehdä kirjoittamalla..
Siis korjaus tuohon edelliseen:
Isä soitteli siis heidän (äidin ja isän) makkarista näille hoidoilleen.
Meille taas yksi mirkku lähetteli ennen sähköistä aikaa kirjeitä ja postikortteja.
Vierailija kirjoitti:
Siis korjaus tuohon edelliseen:
Isä soitteli siis heidän (äidin ja isän) makkarista näille hoidoilleen.
Noi luuserit saa lisäkiksit noista asetelmista: oma makkari, nenän edessä jne. Kuten tämä ap:nkin "sankari".